wiepster schreef:
Nog eentje....ik lust wel de frappuchino's, ben het gaan proberen dankzij dit forum, maar de gewone koffie vind ik niet zo...drink altijd zwart...
Dunkin Donuts heeft redelijke koffie en tegenwoordig drinken wij weer versgemalen koffie, Colombiaanse zelf meegenomen en dat is toch wel heel erg lekker.....Heb ook nog over de aanschaf van een Senseo gedacht, maar de koffie is zo ontzettend duur en ik drink toch wel 4 tot 6 bakken per dag....
Hoi Annewiep,
Ik denk er precies net zo over als jij. De Frappuchino van Starbucks vind ik heerlijk, maar over de koffie ben ik minder te spreken, zeker als je rechtstreeks een beker bij hun koopt.
In de eerste plaats vind ik de koffie veel en veel te heet. Het duurt wel een half uur voordat de koffie drinkbaar is. Zelfs Roland, die een fan van Starbuckskoffie is, deed er wel eens een ijsklontje in om het eerder drinkbaar te maken. Het lijkt en proeft alsof de koffie doorgekookt is en veel te lang heeft opgestaan.
Ik heb altijd geleerd dat voor een lekker bakkie koffie, het water 80 graden moet zijn (in tegenstelling tot thee wat 100 graden moet zijn). De koffie van Dunkin' Donuts vind ik iets beter te pruimen, hoewel die ook veel en veel te heet verkocht wordt.
Zelf koffiezetten van een pak Starbuck's, Dunkin' Donuts of Seattle's Best, vind ik wel lekker smaken, hoewel Senseo-koffie nog steeds mijn favoriet is. Maar.... het is wel prijzig, dat klopt.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: