Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld, geen elektra (camper) en blog.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ionnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Geld, geen elektra (camper) en blog.

Bericht door Ionnie »

Hallo allemaal,

Ik heb een drietal vragen, vandaar het samengestelde onderwerp. Wij gaan komende zomer met gezin een maand naar de VS. Zijn al lang bezig met de voorbereidingen en ik heb daarbij heel veel aan dit forum!
Mijn vragen;
- hoeveel contant geld nemen jullie mee? Ik wil zo min mogelijk pinnen en weet niet of de credit card overal gebruikt kan worden. Maar om nou met honderden dollars op zak te lopen...hoe doen jullie dat?
- wij hebben een RoadBear geboekt en willen een aantal NP campgrounds aandoen. Dan heb je meestal geen electra en mag de generator beperkt gebruikt worden. Stomme vraag, maar dan zie ik een ontdooide vriezeren bedorven voedsel voor me. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
- ik wil voor familie en vrienden thuis onderweg een korte blog bijhouden, zodat ze ons kunnen volgen en met name moeders zich niet afvraagt of we nog leven :thumbup: . Geen openbaar reisverslag, maar een besloten omgeving. Ik heb daar geen enkele ervaring mee, wie heeft tips?

Bedankt allemaal en op naar een fantastisch, reislustig 2017!

Ionnie
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Geld, geen Electra en blog

Bericht door michelly »

Wij pinnen bij aankomst een paar honderd dollar. Voor de rest gewoon wanneer het nodig is bijpinnen en natuurlijk de creditcard en debitcard.
Wat betreft de koelkast/vriezer, daar hoef je je niet druk om te maken want als er geen elektra is schakelt hij automatisch over op gas.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

De koelkast en vriezer schakelt over op gas in een camper als er geen electra is, dus je burgers blijven gewoon bevroren :D .
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Kijk, zo hoor je nog eens wat :clap:
Dank!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Een reisverslag kan je op verschillende manieren bijhouden: via wordpress of via blogspot of andere. Ik ken vooral wordpress. Daar kan je een paswoord op je blogposts zetten, zodat alleen de mensen kunnen meelezen die het paswoord kennen. Sommige mensen posten ook verslagjes voor het thuisfront via Facebook.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik kan alleen iets over het geld zeggen. Wij pinnen op schiphol meestal alvast iets van 50 dollar, zodat we in elk geval iets op zak hebben. Vervolgens pinnen we eens in de paar dagen een paar honderd dollar bij een pinautomaat met onze nederlandse bankpas (die je op werelddekking moet zetten). Wij gebruiken de creditcard zo min mogelijk. Als je met de bankpas pint bij een pinautomaat moet je een paar dollar (meestal 3-5$) betalen om geld op te nemen, vandaar dat we meestal zo'n 300 dollar per keer pinnen zodat we niet elke dag hoeven te pinnen en die fee moeten betalen. Hier lopen we gewoon mee op zak, of als we in een grotere stad zijn met een kluis in de hotelkamer laten we daar wat achter.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij gaan al jaren op vakantie met slechts $ 50,-.
Je kunt echt overal met CC betalen, de kleinste bedragen.
Het enige waar je contant geld voor nodig hebt is lower Antelope Canyon en Stateparks.
Wij pinnen meestal boodschappen en daar dan $ 50,- extra. Dit heet cashback.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

We gebruiken de credit card veel, maar ook onze bankpas. Als we contant geld nodig hebben maken we bij een supermarkt gebruik van de cashback mogelijkheid. Je kunt dan kleinere bedragen opnemen, want er zijn geen kosten aan verbonden. Je hebt in principe vrijwel nergens contant geld nodig, maar een paar dollars is handig (fooi voor het kamermeisje, quarters voor de wasmachine, entreegeld voor stateparks).

Vito is me al voor. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Geld, geen elektra (camper) en blog.

Bericht door PSVwally »

Ik pin meestal ook maar iets van $100 en de rest met pin of cc.

Ik gebruik ook wordpress als blog. Het is niet zo moeilijk in gebruik en makkelijk op te zetten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je niet gereserveerd hebt moet je sommige campgrounds ook cash betalen. Handig als je wat kleine coupures hebt of in ieder geval enigszins gepast geld want vaak kun je niet wisselen.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Een paar honderd dollar cash is altijd wel wenselijk vindt ik persoonlijk.Heb het dit jaar in Juni meegemaakt er was een internet storing en daar sta je dan met je cc of debitcard bij een tankstation,dan is het verdomd handig dat je wat cash bij je hebt en zoals onze ts er met een camper rond gaat toeren er hangt meestal wel een behoorlijke tank onder.
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Ik ga toch altijd wel met $300/$400 contant op reis. Er hoef maar wat mis te gaan met je pasjes en je moet een paar dagen zonder doen. Dan is het heel erg fijn om voldoende contant bij te hebben om een paar dagen door te komen. (Is ons namelijk wel eens overkomen, al niet in de USA)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Geld
Met credit card betalen, met pinpas geld uit de ATM halen.
Wat is er mis mee om enkele 100den dollars cash bij je te hebben 'in case of'

Camper
Water heater, koelkast, gasfornuis werken op LP
Als je op de camping aan de stroom staat schakelt koelkast automatisch over naar elektrisch

Blog
Sorry, doen wij niet aan, kan ik je niet mee helpen.
Wij gebruiken alle tijd voor de vakantie, geïnteresseerden komen nadien maar eens langs voor een avondje foto of film.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb in Nl. ook geen contant geld meer bij me dus waarom in CC-land USA wel :?:
In case of? Dat kan in Nl. ook en is me ook nog niet overkomen.
Ik vind het prettig om juist zo min mogelijk geld bij me te hebben, dat geeft mij een veiliger gevoel dan met honderden contanten op zak te lopen. Maar ieder het zijne. Wij reizen al jaren op deze manier, geen probleem ondervonden.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

ook hier weinig cash. we houden altijd wat over van de vorige reis. makkelijk bij de start van de reis voor fooien. daarnaast cashback bij boodschappen zodat we altijd rond de 60 dollar hebben. maar bijna alles wordt betaald met bankpas en cc. in case of ben ik ook niet zo benauwd voor met 4 (eigenlijk zelfs 5 maar dat is een partnercard, wel heul handig toen de hoofdkaart werd geblokkeerd wegens fraude) verschillende credit cards en 3 bankrekeningen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ook wij hebben niet meer dan ongeveer $100 cash. Meeste betalingen doen we met CC of debitcard.
Ik heb een blog op blogger.com dat niet openbaar is. Mensen die mee willen lezen voeg ik toe als lezer. Zij krijgen dan een uitnodiging om mijn blog te lezen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Zo heeft iedereen z'n voorkeuren qua geldzaken. :wink:
Wij betalen het meeste cash, altijd gedaan. Om veel cash bij ons te hebben stoort ons niet en we hebben nooit het gevoel gehad dat iets niet veilig was. Als je rondreist heb je ook andere zaken in de auto/camper die veel waard (kunnen) zijn: computer en fotospul b.v.
Wij kiezen er voor om de cc zo weinig mogelijk te gebruiken omdat we na thuiskomst niet nog die afschrijvingen willen hebben. Alles is bij ons in principe voor vertrek betaald.
Wat wij ook erg prettig vinden is het overzicht wat wij vinden dat we met cash meer hebben dan met de cc. We hebben altijd diverse potjes: dagbudget, benzine, entrees, campings.
Maar iedereen doet het zoals hij het zelf het prettigst vindt, dus daar moet je zelf uitkomen. :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ionnie schreef: - hoeveel contant geld nemen jullie mee? Ik wil zo min mogelijk pinnen en weet niet of de credit card overal gebruikt kan worden. Maar om nou met honderden dollars op zak te lopen...hoe doen jullie dat?

Ionnie
Zoals je al aan de reacties hierboven ziet maakt het eigenlijk niets uit, cash, pinnen, creditcard, het kan allemaal. Ik ga altijd voor een mix. Enkel met creditcard betalen vond ik voorheen nooit zo prettig omdat het me het gevoel gaf geen goed overzicht te hebben. Tegenwoordig met apps op je telefoon is dat overzicht al beter te houden. Maar ook ik hou er niet zo van de rekening van m'n vakantie achteraf gepresenteerd te krijgen. Dus pinnen ook wij meestal bedragen van enkele honderden dollars (zo'n 300/400 per keer) en betaal ik veel dagelijkse uitgaven daarvan. Dat geeft me het gevoel meer inzicht te hebben in m'n uitgaven. Als ik bv kleding koop, of we hebben een wat duurder etentje, probeer ik het altijd eerst met m'n pinpas, dat gaat vaak goed, soms niet (en dan gebruik ik m'n creditcard).

Rest mij de vraag: waarom wil je je pinpas zo min mogelijk gebruiken?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Kom je bij een benzinetankstation, staat op het bord :
10ct off, pay cash
Je blijft toch Nederlander ..... :thumbup:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Bedankt voor alle reacties! Waarom zo min mogelijk pinnen of met CC betalen? Tja, inderdaad Hollands; voor elke transactie moet je betalen. Ik weet het, is niets op het totaalbedrag, maar toch :roll:
Ik denk dat ik ook ga voor een paar honderd dollar op zak en verder ook combi van pinnen en CC. DB lijkt mij eng, is dat beveiligd met een pincode? Ik heb er geen enkele ervaring mee.
Blog ga ik induiken, dank!

Aftellen! :blob5:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer