Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brambu: San Francisco - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brambu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Brambu: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Brambu »

Hallo allemaal,

Wij (2 ouders en 2 kinderen (19 en 14 jaar oud)), zijn van plan om deze zomer onze eerste reis naar Amerika te gaan maken. Nu hebben we al veel informatie gevonden op dit forum (bedankt daarvoor :thumbup: ), maar toch hebben we nog een paar vraagjes over de verschillende parken.

We hebben de volgende parken op onze planning staan:
- Yosemite NP
- Sequoia NP
- Eventueel Dead Valley NP
- Zion NP
- Grand Canyon NP

Onze planning, met alleen de relevante data:
20-jul San Francisco vertrek - Yosemite aankomst
21-jul Yosemite
22-jul Yosemite vertrek - Sequoia aankomst
23-jul Sequoia vertrek - Las Vegas aankomst (Eventueel door Dead Valley rijden)

25-jul Las Vegas vertrek - Zion aankomst
26-jul Zion
27-jul Zion vertrek - Grand Canyon aankomst
28-jul Grand Canyon
29-jul Grand Canyon vertrek - Los Angeles aankomst

Yosemite:
Verblijf: El Portal
We hebben hier dus één hele dag, misschien de (middag en) avond van 20 juli en misschien de ochtend van 22 Juli, dat ligt er net aan hoelaat we zullen vertrekken uit en naar Yosemite. Zelf had ik al het volgende idee:

20 Juli. De hoogtepunten met de auto bezoeken. Ik dacht hierbij aan: Bridalveil Falls, El Capitan, Tunnel View en Valley Floor. Ik weet alleen niet of Valley Floor te bereiken is met de auto. Ook zou het misschien leuk zijn als we tegen de avond Sentinel Dome beklimmen en eventueel nog even bij Glacier Point te stoppen.

21 Juli. De Vernal (en eventueel Nevada Falls) beklimmen. Met de Mist Trail naar boven en met de John Muir Trail naar beneden. We zijn geen hele fanatieke 'hikers'. We willen als we aan de top van de Vernal zijn beslissen of we verder door gaan.

22 Juli. Eventueel een ochtend wandeling.

Nu hebben we over Yosemite de volgende vragen:
- Is er teveel gepland op 20 Juli? Zelf dacht ik dat dit wel te doen was als we in San Francisco niet al te laat vertrekken.
- Ik heb vaker gelezen dat de watervallen in Augustus zo goed als 'uit' zijn. Nu weet ik niet hoe het met de sneeuwval dit jaar zit tot nu toe en wat de voorspelling is. Is de trail nog steeds mooi als de watervallen zo goed als 'uit' zijn, of moeten we dan opzoek gaan naar een alternatieve route?
- We zijn nog opzoek naar mooie trail(s) die niet té inspannend zijn. Deze zouden we dan kunnen lopen nadat we naar de Vernal en Nevada Falls zijn geweest en op 22 Juli.

Sequoia:
Verblijf: Three Rivers
We hebben hier slechts een (namiddag), een avond en misschien nog een ochtend op (23 Juli). Hier hebben we tot op heden eigenlijk weinig research naar gedaan. Zelfs dachten we eraan om een trail te gaan hiken die naar de General Sherman gaat. Welke is nog niet bekend. Advies is welkom.

Dead Valley:
Op 23 Juli willen we vanuit Sequoia naar Las Vegas rijden. Dit is een redelijke lange rit. We dachten er zelf aan om deze nog langer te maken door door Dead Valley te rijden en hier een paar keer te stoppen als er hoogtepunten zijn langs de weg.

Nu hebben we over Dead Valley de volgende vragen:
- Is het het waard om de langere door Dead Valley te maken?
- Zijn er veel hoogtepunten langs de weg naar van Sequoia naar Las Vegas?

Zion:
Verblijf: Zion Lodge
25 Juli. We dachten eraan om aan het einde van de ochtend of in het begin van de middag richting Zion te vertrekken vanuit Las Vegas. Als we dan in Zion aankomen dachten we eraan om de Emerald Pools Trail te wandelen en daarna de Kayenta Trail.

26 Juli. De hele dag Zion. Het leek ons mooi om naar de Scout Lookout te hiken. Aangezien we twee personen hebben met hoogtevrees en niet hele fanatieke hikers zijn leek het ons een goed plan om niet verder te gaan naar Angel's Landing.

27 Juli. Net als in Yosemite, een eventuele ochtend wandeling.

Nu hebben we over Zion de volgende vragen:
- 25 Juli zit niet te vol?
- 26 Juli zouden we graag nog een andere hike(s) doen als we nog tijd en energie overhebben nadat we naar Scout Lookout zijn geweest.
- Voor 27 Juli zoeken we nog een ochtend hike/wandeling.

Grand Canyon:
Verblijf: Valle

We zouden graag wat advies krijgen over Grand Canyon.
- Zijn er mooie hikes die niet te inspannend zijn?
- Zijn er tussen Zion en Valle nog mooie punten onderweg om te stoppen?

Het zou heel fijn als jullie ons kunnen helpen met onze vragen. Ander advies is ook welkom!
Laatst gewijzigd door Brambu op 02 jan 2017, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Brambu: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Anneleen »

Om op 20 juli nog wat te kunnen doen in Yosemite, zou ik goed op tijd uit SF vertrekken. Het is toch nog een hele rit tot het park.
Wij waren in augustus in Yosemite en de Bridalveil Falls vielen tegen, omdat er zo goed als geen water te zien was. El Capitan zie je liggen als je het park binnenrijdt vanuit SF. Je zou die dag inderdaad Sentinel Dome kunnen beklimmen. Dat is geen al te lange wandeling en je hebt er een prachtig uitzicht. Of je naar Sentinel Dome en Glacier Point kan rijden, hangt af van het uur waarop je er bent. Overdag wordt de weg afgesloten en moet je een shuttlebus nemen. Dat kost natuurlijk wat meer tijd. Ik zou toch zorgen om voor donker op je verblijfplaats te zijn. In het donker rijden is niet aan te raden (wildlife dat de weg kan oversteken).
De wandeling naar de Vernal en Nevada Falls is prachtig. Wel pittig. Wij zijn ook langs de John Muir Trail naar beneden gegaan.
Op 22 juli zou je, op weg naar Sequoia, misschien nog een wandeling in de buurt van Wawona kunnen maken? Ik heb geen ervaring met dat stuk, omdat het gesloten was toen wij er waren. Daar zullen andere mensen je beter over kunnen adviseren.

25 juli: de Emerald Pools Trail in combinatie met de Kayenta Trail hebben wij ook gelopen, in de late namiddag, na aankomst in Zion.
26 juli: zie hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... _21_16.pdf voor alle wandelingen in Zion. Je zou nog de korte wandeling naar Weeping Rock kunnen maken. Of een stukje van de Pa'rus Trail langs de rivier.
27 juli: in de ochtend is de Watchman Trail wel mooi. Ligt in de schaduw dan en bovenaan heb je een mooi uitzicht over het park en over Springdale.

Aan de Grand Canyon kan je een stukje langs de rim wandelen om de uitzichtpunten te doen. Of je kan een stukje in de Canyon afdalen, via de South Kaibab Trail bijvoorbeeld. Heel mooi! Best wel vroeg vertrekken zodat je terug boven bent voor de zon al te hevig schijnt en het veel te warm wordt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

In augustus zal Yosemite Falls droog staan, maar de Vernal Fall blijft wel lopen hoewel natuurlijk minder spectaculair dan in het voorjaar. De Mist Trail blijft een mooie wandeling, zeker tot aan de Vernal fall. Een mooi alternatief is de Panorama Trail; dan kom je ook langs de Mist Trail, maar je hebt ook nog het stuk vanaf Glacier Point tot boven aan de Nevada Fall. Zie mijn wandelsite voor meer informatie daarover en over andere wandelingen.
Wat de 20e betreft: je wilt dus de vallei in; je kunt dat met de auto doen maar hou er rekening mee dat het soms lastig is om een parkeerplaats te vinden. Je kunt wel (vrijwel) overal komen met de auto. Zie hier voor een kaart van de vallei. Zaken als Bridalveil Falsl, Tunenl View en El Capitan kosten nauwelijks tijd. Je rijdt hier de volgende dag ook langs.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze eerste dag Yosemite; we deden toen de Trail naar Taft Point.
Voor Sequoia heb je nauwelijks tijd. De wandeling naar de general sherman is niet bijzonder, de boom zelf wel. Mooier zou zijn om ook de Congress trail te lopen (zie ons 2013-verslag) en om bijvoorbeeld ook naar Kings Canyon te gaan.
Met de tijd die jullie hebben zou ik Sequoia overslaan en in Yosemite naar de Mariposa grove gaan. Dat kun je doen als je van SF komt. Na je bezoek aan Yosemite rij je dan va de Tioga Pass naar Las Vegas. Je komt dan door Death Valley. Een stop in bijvoorbeeld Bishop is dan mooi. Twee stops is nog mooier. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor dat stuk. Dit is een veel mooiere weg dan die van Three Rivers naar Las Vegas. DV is sowieso een aanrader.
Voor Zion is de Narrows ook een aanrader. Ik weet niet of je wel Angels Landing zou moeten doen als je niet helemaal naar boven gaat. De Canyon Overlook Tail is ook een aanrader; die begint vlak voorbij de tunnel als je richting Page rijdt.
Je slaat Bryce en Page bewust over? En waarom niet in het park overnachten bij de GC? In bijvoorbeeld de Maswik Lodge zit je op loopafstand van de rim. Stukken langs de rim trail op weg naar Hermits Rest zijn goed te doen. Maar een stuk naar beneden lopen is ook prachtig. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor wat mogelijkheden.
Ligt alles al vast?

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

ik zou overwegen om Sequoia over te slaan. De Tioga pass is een hele mooie route om te rijden en in Yosemite zijn de grote bomen ook te zien.
Zo blijft het iets rustiger.

In 2014 hebben we ook in El Portal geslapen. Ondanks dat het vlakbij is, is het toch telkens een stukje rijden.
De wandelingen die je wilt gaan lopen en plekken die je wilt bezichtigen zijn erg mooi.
Voor mij zou het iets te veel zijn.
Na de rit van SF naar Yosemite is het ook lekker om even in het zwembad te duiken.
Wij vonden de trails bovenop glacier point erg mooi. Naar Taft point.

Sequoia NP in en uit rijden kost veel tijd. Een hele kronkelige weg.
ik zou dit park evt overslaan.

Dan Zion
In Zion is het altijd boven de 30 graden.
op de eerste dag beide wandelingen lopen zal niet mee vallen.
het mooiste van angels landing is het laatste stuk. Het stuk(je) ervoor is juist niet zo een heel mooi stuk.
ik zou dan een alternatief kiezen.

Bij Grand Canyon hebben wij geen trails gelopen. alleen langs de rim.
dit is ook erg mooi om gewoon lekker te genieten van het mooie uitzicht.

voor meer tips met kids kun je onze weblogs bekijken.

succes met plannen.

Hans
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Over Yosemite & Sequoia.
Ik denk dat de planning op 20 Juli er wel goed uitziet aan de reacties te zien. De El Capitan, Bridalveil Falls, etc. zullen we dan waarschijnlijk op de 20e doen. Tegen het einde van de middag vertrekken richting Sentinal Dome en eventueel Glacier Point (met bus of auto) en dan voor het donker op de verblijfplaats zijn.
Martin & Marianne schreef: Een mooi alternatief is de Panorama Trail
Deze lijkt mij toch iets te lang en inspannend. :)
Anneleen schreef: Wij waren in augustus in Yosemite en de Bridalveil Falls vielen tegen, omdat er zo goed als geen water te zien was.
Ik zag toevallig dat er op de website van Yosemite ook webcams staan. Een daarvan staat ook op de Yosemite Falls gericht. Die zouden we voor vertrek even kunnen checken.
Als er dit jaar veel sneeuwval is, is er misschien toch een kans dat ze niet helemaal droogstaan neem ik aan.
Martin & Marianne schreef: we deden toen de Trail naar Taft Point.
Deze heb ik vaker gezien. Misschien kunnen we die in ons achterhoofd houden als we ergens nog tijd hebben. :)
Martin & Marianne schreef: Voor Sequoia heb je nauwelijks tijd.

Mooier zou zijn om ook de Congress trail te lopen.
Dit zie ik ook vaker terug. Misschien is het een idee om op 22 Juli eerst een wandeling te maken in Mariposa Grove (als deze tegen die tijd open is) en dan later die dag richting Sequoia te vertrekken en dan de Congress Trail te wandelen. Als we later aankomen of weinig energie hebben kunnen we in Sequoia nog altijd beslissen om deze in de ochtend van 23 Juli en later naar Vegas te vertrekken.

Death Valley:
Martin & Marianne schreef: Je komt dan door Death Valley. Een stop in bijvoorbeeld Bishop is dan mooi. Twee stops is nog mooier.
Door Death Valley rijden is dus een aanrader.

Zion:
De dag van aankomst de Emerald Pools Trail met de Kayenta Trail lopen lijkt prima. Als dit echt te veel zou worden kunnen we ook kiezen voor een korte wandeling en de Emerald Pools Trail met de Kayenta voor de volgende dag bewaren.
Lopen tot Scout Lookout lijkt nu dus niet z’n geweldige optie. Ik zal zelf nog even wat research doen naar de korte wandelingen de Narrows en de Watchman Trail. Weeping Rock lijkt op het eerste gezicht ook erg mooi!

Grand Canyon:
South Kaibab Trail lijkt inderdaad ook een goed plan tot op zeker hoogte. Tot Skeleton Point lijkt iets te veel van het goede. Zoals al werd aangegeven lijkt het ons ook verstandig om deze in de ochtend of later op de middag te lopen.
Martin & Marianne schreef: En waarom niet in het park overnachten bij de GC?
De Maswik Lodge zit helaas al vol, de lodges en hotels in Grand Canyon Village zijn aan de dure kant. We hebben daarom besloten om een stukje verderop te overnachten.
Martin & Marianne schreef: Je slaat Bryce en Page bewust over?

Ligt alles al vast?
We wilde geen vakantie van meer dan 3 weken, we hebben er daarom voor gekozen om Bryce, Page, Antelope etc. over te slaan.

Yup, de hotels en lodges zijn geboekt. Dit is wel gebeurt via booking.com muv van Zion Lodge. Yosemite en Zion zijn aanbetaald. De lodge bij Sequoia en het hotel in Valle zijn zonder aanbetaling.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat je over een paar zaken heen gelezen hebt of ze niet goed naast elkaar gezet hebt.

De tijd voor Yosemite is redelijk te doen. Vergeet die bus naar Glacier point. Wanneer jullie er zijn is de Mariposa Grove terug open zal die bus niet rijden, je kan dan gewoon met de eigen wagen er naartoe. Yosemite falls zal droog zijn, je moet er niet op rekenen dat deze nog vloeit.

Voor Sequoia heb je geen tijd. Het is vrij zinloos dit op te nemen. Bezoek in Yosemite de Mariposa Grove en rijdt ipv naar Sequoia naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass en de volgende dag via Death valley naar Las Vegas.

De wegen van Sequoia naar Vegas is doodsaai, daar is weinig of niets te zien. De omweg nemen via Death valley is uiteraard een aanrader, maar zoals gezegd heb je weinig tijd. Dus nogmaals, vergeet Sequoia maar.

Death Valley is iets wat je in mijn ogen niet MAG overslaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Bedankt voor het advies.

Wat bedoel je precies met ‘Vergeet de bus naar Glacier Point’? Moeten we hier dan met de auto heen gaan?

Over de Yosemite falls. Het was een kleine wandeling, is deze het niet waard als ‘de Falls’ niet stromen?
De Thiago Pass lijkt ook erg mooi, ik neem aan dat de ‘120’ is dwars door het Yosemite gaat. Het zou redelijk goed uitkomen om naar Mammoth Lakes te rijden. Dan kunnen we de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden.

Zijn er wel ‘must-see’ bezienswaardigheden in of rondom Mammoth Lakes? Zelf zag ik al Mono Lake en Grant Lake. Of is de overnachting in Mammoth Lakes er eigenlijk voor een extra dagje Yosemite? Zodat we in Yosemite tegen het einde van de middag vertrekken richting Mammoth Lakes, daar overnachten en de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Mammoth Lakes wordt vaak aangeraden als overnachtingsplaats, omdat de afstand Yosemite Valley / Village tot Las Vegas erg groot is. In de buurt van Mammoth Lakes ligt Mono Lake, erg speciaal met de tufa's.
De Yosemite Falls stroomden nog wel, toen wij er waren in augustus, maar je zag er niet veel van. De wandeling hebben we niet gemaakt.
In elk park kan je heel wat wandelingen maken. Op de sites van de parken vind je mooie overzichten. Zo kan je zien of de wandeling jullie ligt of niet.
Toen wij in Yosemite waren, was de Mariposa Grove inderdaad gesloten, en vanaf 10 uur tot 16 à 17 uur werd de weg naar Glacier Point afgesloten en moesten wagens parkeren op een grote parking aan het begin van de weg. Van daaruit vertrok dan een shuttlebus. Blijkbaar is het minder druk naar Glacier Point en is die shuttlebus dus niet nodig als Mariposa Grove open is. Dat wist ik niet. Sorry voor de verwarring.
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Oké!

Ik zag inderdaad al op Google Maps dat de afstand tot Las Vegas een stuk korter is vanuit Mammoth Lakes. Dat komt goed uit.

Op de route van Yosemite Valley naar Mammoth Lakes zouden we bijvoorbeeld verschillende stops kunnen maken bij Mono Lake, June Lake en Grant Lake. Dan overnachten in Mammoth Lakes.

Over de Yosemite Falls moeten we dan ook nog maar even nadenken of we de wandeling gaan maken.

Hetgeen over Glacier Point is nu ook duidelijk, bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert

Wacht niet tot de namiddag om richting Mammoth Lakes te vertrekken, langsheen de Tioga pass is ook nog veel te zien en zijn er ook mooie wandelingen mogelijk.

De shuttle bus vanaf Badger naar Glacier Point is speciaal ingelegd omwille van de gesloten Mariposa Grove, maar nu deze weer zal opengaan kan je opnieuw zoals de rest van het jaar zelf naar Glacier Point rijden.

Een uurtje noordelijker dan Mammoth lakes is er Bodie, een Ghost town die een bezoek meer dan waard is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik noemde de Mariposa Grove als alternatief voor Sequoia NP. Als je wel naar sequoia NP gaat heeft een bezoek aan de MAriposa Grove weinig toegevoegde waarde.
De wandeling naar de Lower Falls stelt niets voor, je kunt de waterval al bijna vanaf de bushalte zien (zie hier voor ons bezoek begin juni). Je kunt al vrij snel in de vallei zien of de Yosemite Falls wel of niet droog staat.
Voor de route tussen Las Vegas en Yosemite had ik al naar ons 2004- en 2006-verslag verwezen. Wij verbleven beide keren in Mammoth Lakes. Op die manier heb je ook voldoende tijd voor de Tioga road. Mono Lake is een aanrader en kost je ook niet veel tijd. Grant Lake is een behoorlijk eind lopen, ik zou eerder kijken naar May Lake of Gaylor Lakes. Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor wandelingen langs de Tioga Road. En op mijn wandelsite.

South Kaibab Trail: je kunt tot het oh ah point lopen, of tot aan Cedar Ridge. Prachtig bij zonsopkomst!

De Maswik Lodge zit niet vol; heb je op http://www.grandcanyonlodges.com gekeken? Kijk naar de Maswik Lodge South; die is een stuk goedkoper dan de Maswik Lodge North. Ik zie maar 1 vrije kamer; je zou die alvast vast kunnen leggen; annuleren kan altijd nog.
Brambu schreef: Yup, de hotels en lodges zijn geboekt. Dit is wel gebeurt via booking.com muv van Zion Lodge. Yosemite en Zion zijn aanbetaald. De lodge bij Sequoia en het hotel in Valle zijn zonder aanbetaling.
Een aanbetaling zegt niets over wel of niet gratis kunenn annuleren.

Marianne
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Marcopstal schreef:Wacht niet tot de namiddag om richting Mammoth Lakes te vertrekken, langsheen de Tioga pass is ook nog veel te zien en zijn er ook mooie wandelingen mogelijk.

Een uurtje noordelijker dan Mammoth lakes is er Bodie, een Ghost town die een bezoek meer dan waard is.
Het zou dus mooier zijn om 's ochtends naar de Mariposa Grove te gaan en dan 's middags via de Tioga pass naar Mammoth Lakes te vertrekken. Dan kunnen we onderweg enkele stops maken.

We hebben nu toch maar besloten om niet naar Sequoia NP te gaan. We zijn nu van plan om het advies op te volgen en een overnachting in Mammoth Lakes te boeken.

Bedankt voor het advies. Ik zal vanmiddag even naar het reisverslag kijken.

Ik zie inderdaad dat er nog een kamer vrij is. Ook zie ik dat er geen airco in zit. Ik weet niet of deze nodig zal zijn. Het koelt immers wel flink af dacht ik gelezen te hebben.

Over de South Kaibab Trail. Wat is de beste tijd om deze 's ochtends of tegen de avond te lopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden de SKT prachtig bij zonsopkomst (zie hier ons verslag). Wij hadden wel veel bewolking, maar het was toch prachtig. Voor de temperatuur lijkt de ochtend mij ook prettiger, en bovendien lijkt het mij plezieriger om het licht te zien worden dan om daar te lopen terwijl het donker wordt. Je ziet echt niets als het donker is (een zaklantaarn is erg handig in de parken). Met een wandeling in de ochtend heb je daarna nog de hele dag voor je.

Wij zaten eens in september in de Maswik lodge; toen moest de verwarming aan. Ik zou echt niet wachten met boeken, er was maar 1 kamer vrij.

Als je eerst naar de Mariposa Grove gaat ben je ook al vrij laat om de Tioga Pass te doen. Vanuit El Portal naar de Mariposa grove is meer dan een
uur rijden, dan het bezoek, en dan nog 3,5 uur rijden naar Mammoth Lakes. Het kan wel, maar ik zou de Mariposa Grove liever doen op weg van SF naar Yosemite

Marianne
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Bedankt voor de tip. We hebben de kamer in de Maswik lodge vastgelegd.

We zijn normaal gesproken niet echt ochtend mensen, maar misschien moeten we voor SKT dan maar een uitzondering maken. ;)

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Dat we de dag van aankomst, in Yosemite, meteen naar Mariposa Grove vertrekken.

Wel heb ik nog een ander vraagje. We zijn op het moment ook opzoek naar een auto. Op het forum staan erg lovende reacties over usa-reisen.de / drive-usa.eu. We zaten zelf te denken aan een mini-van. We zijn met 4 personen. Twee volwassenen en 2 kinderen (19 en 14 jaar). Iedereen heeft zijn eigen (grote) koffer. We nemen ook ieder onze eigen rugzak mee. Op de website van usareisen staat de Dodge Caravan aangegeven, deze leek ons groot genoeg.
Over Thrifty en Dollar hebben we niet veel goede recencies gelezen. Wat zijn wel betrouwbare verhuurders en waar moeten we op letten bij het huren van een auto?
Marcopstal
Amerika-expert

Ik heb nog nooit problemen gehad met dollar. Meestal heb ik wel Alamo gehad. Ik was het minst tevreden over Hertz.

Kijk eens op "rentalcars.com"
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Mmm, apart hoe de recensies uit een lopen. Op usa-reisen.de worden ook verschillende pakketten aangegeven. We hebben twee chauffeurs die ouder zijn dan 25.

Is er ook sprake van een one-way fee als we de auto in dezelfde staat droppen?

Bij rentalcars hadden we ook al gekeken alleen deze is meestal iets duurder dan usa-reisen.
Marcopstal
Amerika-expert

Tenzij je op een locatie in de stad gaat afhalen of droppen is er normaal geen one-way. Meer nog, vaak is deze er niet tussen de staten AZ, CA en NV
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

Okee! Bedankt!
Brambu
Amerika-ontdekker

Bericht door Brambu »

De reis zit erop!

We hebben het enorm naar onze zin gehad! Bedankt voor alle hulp.

Heel erg basic, snel en muziek die niet voor iedereen is geschikt, maar hieronder het filmpje.
https://youtu.be/-NtEyHJE-_4
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Leuk!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties