Wij (2 ouders en 2 kinderen (19 en 14 jaar oud)), zijn van plan om deze zomer onze eerste reis naar Amerika te gaan maken. Nu hebben we al veel informatie gevonden op dit forum (bedankt daarvoor

We hebben de volgende parken op onze planning staan:
- Yosemite NP
- Sequoia NP
- Eventueel Dead Valley NP
- Zion NP
- Grand Canyon NP
Onze planning, met alleen de relevante data:
20-jul San Francisco vertrek - Yosemite aankomst
21-jul Yosemite
22-jul Yosemite vertrek - Sequoia aankomst
23-jul Sequoia vertrek - Las Vegas aankomst (Eventueel door Dead Valley rijden)
25-jul Las Vegas vertrek - Zion aankomst
26-jul Zion
27-jul Zion vertrek - Grand Canyon aankomst
28-jul Grand Canyon
29-jul Grand Canyon vertrek - Los Angeles aankomst
Yosemite:
Verblijf: El Portal
We hebben hier dus één hele dag, misschien de (middag en) avond van 20 juli en misschien de ochtend van 22 Juli, dat ligt er net aan hoelaat we zullen vertrekken uit en naar Yosemite. Zelf had ik al het volgende idee:
20 Juli. De hoogtepunten met de auto bezoeken. Ik dacht hierbij aan: Bridalveil Falls, El Capitan, Tunnel View en Valley Floor. Ik weet alleen niet of Valley Floor te bereiken is met de auto. Ook zou het misschien leuk zijn als we tegen de avond Sentinel Dome beklimmen en eventueel nog even bij Glacier Point te stoppen.
21 Juli. De Vernal (en eventueel Nevada Falls) beklimmen. Met de Mist Trail naar boven en met de John Muir Trail naar beneden. We zijn geen hele fanatieke 'hikers'. We willen als we aan de top van de Vernal zijn beslissen of we verder door gaan.
22 Juli. Eventueel een ochtend wandeling.
Nu hebben we over Yosemite de volgende vragen:
- Is er teveel gepland op 20 Juli? Zelf dacht ik dat dit wel te doen was als we in San Francisco niet al te laat vertrekken.
- Ik heb vaker gelezen dat de watervallen in Augustus zo goed als 'uit' zijn. Nu weet ik niet hoe het met de sneeuwval dit jaar zit tot nu toe en wat de voorspelling is. Is de trail nog steeds mooi als de watervallen zo goed als 'uit' zijn, of moeten we dan opzoek gaan naar een alternatieve route?
- We zijn nog opzoek naar mooie trail(s) die niet té inspannend zijn. Deze zouden we dan kunnen lopen nadat we naar de Vernal en Nevada Falls zijn geweest en op 22 Juli.
Sequoia:
Verblijf: Three Rivers
We hebben hier slechts een (namiddag), een avond en misschien nog een ochtend op (23 Juli). Hier hebben we tot op heden eigenlijk weinig research naar gedaan. Zelfs dachten we eraan om een trail te gaan hiken die naar de General Sherman gaat. Welke is nog niet bekend. Advies is welkom.
Dead Valley:
Op 23 Juli willen we vanuit Sequoia naar Las Vegas rijden. Dit is een redelijke lange rit. We dachten er zelf aan om deze nog langer te maken door door Dead Valley te rijden en hier een paar keer te stoppen als er hoogtepunten zijn langs de weg.
Nu hebben we over Dead Valley de volgende vragen:
- Is het het waard om de langere door Dead Valley te maken?
- Zijn er veel hoogtepunten langs de weg naar van Sequoia naar Las Vegas?
Zion:
Verblijf: Zion Lodge
25 Juli. We dachten eraan om aan het einde van de ochtend of in het begin van de middag richting Zion te vertrekken vanuit Las Vegas. Als we dan in Zion aankomen dachten we eraan om de Emerald Pools Trail te wandelen en daarna de Kayenta Trail.
26 Juli. De hele dag Zion. Het leek ons mooi om naar de Scout Lookout te hiken. Aangezien we twee personen hebben met hoogtevrees en niet hele fanatieke hikers zijn leek het ons een goed plan om niet verder te gaan naar Angel's Landing.
27 Juli. Net als in Yosemite, een eventuele ochtend wandeling.
Nu hebben we over Zion de volgende vragen:
- 25 Juli zit niet te vol?
- 26 Juli zouden we graag nog een andere hike(s) doen als we nog tijd en energie overhebben nadat we naar Scout Lookout zijn geweest.
- Voor 27 Juli zoeken we nog een ochtend hike/wandeling.
Grand Canyon:
Verblijf: Valle
We zouden graag wat advies krijgen over Grand Canyon.
- Zijn er mooie hikes die niet te inspannend zijn?
- Zijn er tussen Zion en Valle nog mooie punten onderweg om te stoppen?
Het zou heel fijn als jullie ons kunnen helpen met onze vragen. Ander advies is ook welkom!