Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Is 2 uur overstap tijd in Londen te weinig dan, denk je?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

SpaceAce schreef:
Zijn op zich drie dezelfde maatschappijen. Vallen onder één noemer, zeg maar. Daar heb je als vakantieganger bijna geen last van.

Wij boekten ooit zo bij British Airways, vlogen we alleen maar met American Airlines. Is van hetzelfde :)
Maar ik kan het me ergens wel voorstellen...
Jawel, maar ik loop er nu dus ook tegenaan: had geboekt bij American Airlines, heenvlucht uitgevoerd door AirBerlin en terugvlucht Iberia.
Maar nu zegt Tix dus dat, omdat we geboekt hebben bij American Airlines, onder díe voorwaarden vallen en via hén een alternatief wordt geboden.
Dus weg rechtstreekse vlucht met AirBerlin. Terwijl er die dag gewoon eentje gaat, alleen een uur later :x .
En nu dit alternatief, via Londen.

Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:Is 2 uur overstap tijd in Londen te weinig dan, denk je?
Als het druk is, kan het te weinig zijn: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=63781
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Kletskous schreef:
SpaceAce schreef:
Jawel, maar ik loop er nu dus ook tegenaan: had geboekt bij American Airlines
Airberlin is gewoon Oneworld member. Waarom die vlucht van jouw ticket is gehaald begrijp ik dan ook niet. Wordt die niet meer uitgevoerd? Is er een ander (kleiner) toestel ingezet? Iig moet men gewoon een alternatief bieden, en dat doen ze ook. Alleen gek dat ze dat niet automatisch doen, maar pas nadat jij er zelf achter komt. Jammer ook dat je via een tussenpersoon hebt geboekt, anders kun je gewoon AA bellen en zelf de opties bespreken.

Een andere optie bij een schedule change is inderdaad dat je gratis kunt annuleren. In dit geval is dat voor jou gunstig omdat er goedkopere opties zijn. Meerdere (uitvoerende) airlines is echt geen enkel issue. Zolang je het ticket maar bij een airline boekt en alles in een itinerary zit. Als je ergens miles spaart is het natuurlijk handig als je binnen je eigen alliantie blijft.

Het parkeren kun je echt annuleren. Been there, done that, maar dus wel /binnen/ 14 dagen na boeken. Vroeg boeken heeft op Dusseldorf overigens niet zoveel zin, de tarieven wijzigen niet en zijn twee weken van te voren nog precies hetzelfde.

Rechtstreekse vluchten zijn er (bijna) niet vanuit Dusseldorf, dus je moet toch altijd ergens overstappen. Dat is niet erg, maar kost natuurlijk altijd wel wat tijd. Als het op de route ligt, tja, hoe erg is dat nu? Zeker als je transfer in de US zit is het misschien wel een voordeel. Je gebruikt je transfer tijd voor immigrations en customs en op je final destination loop je als binnenlandse passagier zo naar buiten toe. Reken wel op minimaal 90 minuten als je in de US een transfer hebt en op 40 tot 50 minuten in europa. 2 uur op Heatrow is echt meer dan voldoende, er is toch nog geen US preclearance daar?

Je geeft verder nog aan dat je andere prijzen ziet op Google flights. Dat is gek, ik zie nu nog steeds dezelfde tarieven:

https://www.google.nl/flights/#search;f ... -11;px=3,1

Zijn niet allemaal even gunstig, maar als je wellicht een dagje schuift komt er wel wat gunstigers uit. Bijvoorbeeld:

https://goo.gl/flights/Li2x
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Hoi Roel, dankjewel voor je reactie.
De reden van wijziging is, zo zegt Amerian Airlines volgens Tix, dat zij geen zaken meer met AirBerlin doen. Bijzonder inderdaad, maar ja...zo is het kennelijk...
Ik vind het ook belachelijk dat ik er zelf achter moet komen. Ze boden ook excuses aan, het was bij hun nog niet bekend en normaal communiceren zij dat en doen dan een alternatief voorstel inderdaad. Maar ja, netjes is het zeker niet.
Ik heb al lang geleden geboekt bij de parkeerplaats dus dat kan niet meer geannuleerd worden helaas.

Jouw opmerking om de overstaptijd in Amerika dan te zien als benutte tijd voor de immigrations is wel een goede. Zo kun je het inderdaad bekijken en zo had ik daar nog niet over nagedacht.

Eigenlijk, als ik jou goed begrijp, zou jij kiezen voor annuleren bij Tix.
En dan op opnieuw zoeken naar tickets, maar dan bij voorkeur rechtstreeks via een luchtvaartmaatschappij? Echter, daar heb ik geen goedkopere tickets onder de 2.750,= gevonden, met maximaal 1 overstap en maximale reisduur ca. 14 uur....
Dan kom ik tóch weer op een tussenpersoon uit, ben ik bang. En ik durf niet bij onduidelijke sites te boeken..
Dus als je nog linkjes hebt met goeie tips hou ik me aanbevolen!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Zie nu dat er nog link bij zat van Google Flight.
Maar de prijzen rond de 2.558,= zijn met een tussenstop van 6 uur op de terugweg.
https://www.google.nl/flights/#search;f ... px=3,1;s=1

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alleen cancellen als je een betere optie hebt dan wat zij je bieden natuurlijk.. Was het trouwens al geticket of alleen nog maar een reservering?

Edit: Heb inmiddels begrepen dat Aa oer 31/3/17 zijn codeshare agreement met Airberlin heeft opgezegd. Maar ze blijven oneworld member. Ik zou dus verwachten dat ze de stoelen op Aa vluchtnummers gewoon 1-op-1 omboeken naar dezelfde vlucht onder het Ab nummer, zeker als het al geticket was. Even Aa zelf bellen? Als ze dat alternatief niet wilden bieden maar het geboden alternatief zorgt dat je later aan komt heb je wellicht recht op compensatie conform de EU regels, mits het om de outbound vlucht ging.

Zelf zoiets aan de hand gehad toen NW op ging in Delta en het systeem een stoel in een NW vlucht niet automatisch omboekte naar de DL vlucht ivm wijzigingen in de booking classes. Was met een telefoontje zo opgelost.
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:Zie nu dat er nog link bij zat van Google Flight.
Maar de prijzen rond de 2.558,= zijn met een tussenstop van 6 uur op de terugweg.
https://www.google.nl/flights/#search;f ... px=3,1;s=1
Je zult toch keuzes moeten gaan maken, en dan bijvoorbeeld die langere overstaptijd maar voor lief nemen. 2500 voor z'n vieren is een hele fijne prijs.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

roelb schreef:Ik zou dus verwachten dat ze de stoelen op Aa vluchtnummers gewoon 1-op-1 omboeken naar dezelfde vlucht onder het Ab nummer, zeker als het al geticket was. Even Aa zelf bellen? Als ze dat alternatief niet wilden bieden maar het geboden alternatief zorgt dat je later aan komt heb je wellicht recht op compensatie conform de EU regels, mits het om de outbound vlucht ging.
Ik had de etickets al binnen, dus is dat dan ticketing?
Dezelfde vlucht bestaat niet meer volgens mij. Is nu, volgens de site van Airberlin een ander vluchtnummer en dus ook andere tijd (uur later). Dus dan heeft het weinig zin dat ik AA zelf bel, toch?
Het geboden alternatief maakt qua aankomsttijd in Miami niets uit. De vlucht gaat een paar uur eerder en dus overstap en ik kom nog steeds rond 14.15 uur aan. Wat ik wel een prettige aankomstijd vind overigens.

En inderdaad keuze maken...
Kies ik het alternatief, tussenstop via Londen, en dan verandert er niets aan de prijs en verder geen geregel.
Of alles annuleren en zoeken naar een andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld die vlucht, maar vind ik 200,00 minder het dan waard t.o.v. een wachttijd van 6 uur. Manlief ziet dat niet zo zitten volgens mij, "als ik naar huis ga, wil ik ook naar huis en geen uren moeten wachten tussendoor". Dus dat zal em wel niet worden.

Gast

Bericht door Gast »

Als je zes uur in Newark bent, zou je kunnen overwegen om even met de metro naar NYC te gaan. Ik weet niet hoe praktisch dat is, maar als je er nu toch bent...
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Dezelfde vlucht bestaat niet meer volgens mij.
Air Berlin heeft onlangs de vertrektijden van hun vluchten vanuit DUS naar Miami en Orlando aangepast. Ipv 9:45 vertrekken ze voortaan om 10:45. Dus de vlucht bestaat nog wel degelijk en volgens mij zijn de vluchtnummers hetzelfde gebleven (ABxxxx)

Sowieso lijk me dat een telefoontje naar AA geen kwaad kan. Nee heb je, ja kun je krijgen....
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dit was de oorspronkelijke heenvlucht:
09:45 Düsseldorf (DUS) International - 13:50 Miami (MIA) International, FL AA 8050
Dus een American Airlines nummer...
En de vlucht van 10.45 uur heeft op de site van Airberlin nummer AB7000.

Kan ik hen gewoon bellen denk je? Omdat ik bij Tix geboekt heb?
Kun je in het Nederlands met hen bellen, denk het niet hè?

Gast

Bericht door Gast »

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

aa8050 is een codeshare voor ab7000.

AA stopt dus per 31/3 met de codeshare overeenkomst met AB. Maar beide airlines blijven gewoon deel uitmaken van dezelfde alliantie (Oneworld) en kunnen dus van elkaars netwerk gebruik maken.

Het lijkt mij niets meer dan normaal dat AA alle klanten die geboekt zijn in een codeshare met AB na 31/3 gewoon in die vlucht houdt en het omboekt naar het AB vluchtnummer. Natuurlijk zal dat geld kosten voor hen (de codeshare deal zal vermoedelijk goedkoper zijn per stoel dan de reguliere deal binnen de alliantie), maarja, dat heeft AA neem ik aan meegewogen in haar beslissing om te stoppen met de codeshare.

Anders kun je er wellicht nog een tweet oid aan wijden. Ik zie helemaal geen buzz hierover op flyertalk of twitter. Als ze alle al geboekte tickets op AB codeshares op deze manier hebben gecancelled zou er al wel een klein relletje zijn losgebarsten denk ik. Ik vermoed dus dat het een systeemfout is en dat AA zelf je gewoon wel wil helpen en die originele vlucht alsnog wil aanbieden.

Je kunt het ook gewoon nog boeken bij American. Wel fors duurder, maar het kan:

http://i11l-services.aa.com/xaa/mseGate ... US,0,MIA,0
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Kan ik hen gewoon bellen denk je? Omdat ik bij Tix geboekt heb?
Kun je in het Nederlands met hen bellen, denk het niet hè?
American Airlines heeft ook een kantoor in Nederland, ik neem aan dat die wel Nederlands spreken. Op de website van AA vind ik deze contact info:

Nederland 0900-040-1666 (0.0951 EUR per gesprek + 0.028EUR per minuut.
Kosten voor gebruik van uw mobiele telefoon kunnen hoger zijn)

Wellicht zullen ze je voor het definitieve wijzigen terug verwijzen naar TIX, maar ze zullen je best wel info kunnen/willen geven over de mogelijkheden. Ik zou gewoon vragen of het mogelijk is dat je alsnog op die Air Berlin vlucht AB 7000 gezet kan worden (roelb heeft hierboven al uitgelegd hoe dat zit met die code sharing), dan hoor je vanzelf wel of dat mogelijk is.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Zo te zien is het contact toch in het Engels. Dit staat er:

Reservaties / AAdvantage® / Ondersteuning via internet
Telefoon:
+31-(0)900-040-1666 (*) (Engels)

* Gesprekken naar dit nummer kosten euro 0.12 per minuut van een landlijn. Gesprekskosten van een mobiel, telefoonkaarten en andere netwerken kunnen
hoger zijn.

Openingsuren:
Ma - zo: 24/24 (Engels)

Nog een vraag: stél dat ik toch akkoord ga met het aanbod van Tix (want goedkoper lijkt me niet te lukken), kan ik dan "eisen" om kosteloze stoelreserveringen op de vluchten? In elk geval de heenvluchten? Want dát is immers gewijzigd en zou minimaal 1x extra kosten aan stoelreservering voor ons zijn.
Met andere woorden: sta ik in mijn 'recht' om nog iets aan compensatie te mogen vragen. Aan de ticketprijs wordt niets gedaan, zo werd gezegd. Maar is dit een reële optie?

Gast

Bericht door Gast »

Op die link die ik gaf met de contactinfo (in het NL) van AirBerlin staat nergens dat het in het Engels is, heb je dat al geprobeerd? Het gaat dacht ik om een vlucht met AB, toch?

En zoals al eerder gezegd, gewoon bellen en vragen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ja heb even verder gekeken, maar mijn specifieke omstandigheid staat niet bij de FAQ.
Als je verder kiest bij 'contact' kom je in een Engelstalig keuzemenu en als je daar een optie selecteert staat er bij Your request* : Please contact us in German or English.
Dus tja...

De heenvlucht zóu met Airberlin zijn, echter met een American Airlines vluchtnummer.
Dus eventueel contact zou dan met AA zijn denk ik.

Maar wie weet het antwoord op recht op enige compensatie?
Als ik een tussenstap had gewild, had ik dat destijds wel gekozen en was ik ca. 300-400 eurom goedkoper uit geweest. EN nu heb ik 1x extra kosten voor stoelreservering. Dus ik ben er niet blij mee nee, en vraag me af in hoeverre ik enige compensatie kan krijgen.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Zo te zien is het contact toch in het Engels. Dit staat er:

Reservaties / AAdvantage® / Ondersteuning via internet
Telefoon:
+31-(0)900-040-1666 (*) (Engels)

* Gesprekken naar dit nummer kosten euro 0.12 per minuut van een landlijn. Gesprekskosten van een mobiel, telefoonkaarten en andere netwerken kunnen
hoger zijn.

Openingsuren:
Ma - zo: 24/24 (Engels)

Nog een vraag: stél dat ik toch akkoord ga met het aanbod van Tix (want goedkoper lijkt me niet te lukken), kan ik dan "eisen" om kosteloze stoelreserveringen op de vluchten? In elk geval de heenvluchten? Want dát is immers gewijzigd en zou minimaal 1x extra kosten aan stoelreservering voor ons zijn.
Met andere woorden: sta ik in mijn 'recht' om nog iets aan compensatie te mogen vragen. Aan de ticketprijs wordt niets gedaan, zo werd gezegd. Maar is dit een reële optie?
Ja je zult wel zelf wat initiatief moeten nemen als je wat verder wilt komen. Als 1 telefoontje al te veel is zal het zeker niet gaan lukken vrees ik...
Als engels het probleem is heb je vast wel iemand in je omgeving die je kan helpen.
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:JMaar wie weet het antwoord op recht op enige compensatie?
Nogmaals, bel dat nummer nu gewoon eens. Niemand op dit forum gaat dat voor je doen, en dat is de enige manier om een antwoord te krijgen.

(Of cancel je hele trip en huur een huisje op de Veluwe ofzo. :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer