Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Rachel. »

Je kunt altijd dingen eisen. Je staat niet in je recht, want je hebt ongetwijfeld ergens op akkoord geklikt waar annuleringsvoorwaarden stonden. Maar over het algemeen probeer ik wel korting of een extraatje los te krijgen als ik door een bedrijf benadeeld wordt. Soms lukt het, soms niet. Het beste is om een vriendelijke toon aan te houden en in alle redelijkheid de situatie uit te leggen en om een tit for that te vragen.

En lekker beginnen met oefenen in het Engels. Als je zenuwachtig wordt van het telefoongesprek vraag je er een vriendin of familie bij en zet je het toestel op de speaker. Hoe meer je Engels gaat praten hoe beter het je afgaat en dat kun je goed gebruiken.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je kunt AirBerlin ook gewoon in het Duits bellen. Zo moeilijk is Duits toch niet? Dat is bijna Nederlands.
Pffff... Leid jij altijd een leven met zoveel beren op de weg? Ik dacht dat ik erg was, maar jij bent nog erger :lol:
Evengoed vind ik het wel rot voor je, maar soms gaat het nu eenmaal niet zoals het moet. Dat zul je ook op reis wel tegenkomen.
En ik ga je vast als tip meegeven dat je géén extra verzekeringen bij je huurauto moet accepteren bij aankomst. :wink:
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Het ticket is geboekt met American Airlines die per eind maart 2017 geen codeshare meer doen met AirBerlin. Dus ze moet contact opnemen met American Airlines hierover, en vermoedelijk is dat in het engels. Maar kom op zeg: je gaat naar Amerika toch, daar zul je ook Engels moeten praten....
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ik vind nu deze tickets voor 2.487,00
https://www.budgetair.nl/checkout/perso ... ailsModal1

Heenweg
Dusseldorf 12.05 - 14.50 uur Madrid
Tussenstop 1.45 uur
Aankomst Miami om 20.05

Retour:
MIami 22.55 uur - 13.50 Madrid
Tussenstop 2.05 uur
Aankomst Düsseldorf 18.25

Alle vluchten met Iberia. Te boeken via BudgetAir.nl
Is dit een betrouwbare site?
Is Iberia een goede maatschappij ? Hoe zit het met koffers/entertainmentscherm/eten-drinken daar?

Zou me bijna 300 euro schelen t.o.v. huidige tickets, wat is wijsheid?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Volgens mij is er al meer dan genoeg wijsheid aangedragen in allebei de topics...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Budgetair.nl is wat mij betreft betrouwbaar, heb er meerdere keren geboekt. Alleen heb ik wel wat verhalen gelezen over het overstappen in Madrid.
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Update:

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met American Airlines. In het Engels dus.
Probleem voorgelegd en gevraagd of we overgezet konden worden naar de rechtstreekse vlucht van AB van een uur later. En dit kon! Dit moest vervolgens wel door Tix geregeld worden, maar dat is nu gebeurd. Ik moet nog wel een nieuwe bevestiging ontvangen, maar ik zie het in het systeem van Airberlin al wel staan. Dus :thumbup: .

Ik had bij Tix nog een andere vraag voorgelegd, namelijk waarom ik met het reserveringsnummer niet onze gegevens vervolgens terug kon terugvinden op de site van Iberia t.b.v. de terugvlucht. Terwijl ik die vluchtgegevens wél zie staan op de site van Airberlin. Om het ingewikkeld te maken.
Dit zou ze uitzoeken, maar dit heeft ze nog niet kunnen achterhalen. Vermoedelijk omdat het nog te ver vantevoren is, zo dacht ze.

Maar daar word ik nog wel wat onzeker van. Ik wil graag kunnen zien dat we inderdaad geboekt staan bij Iberia in het systeem. Al kon die persoon van American Airlines het trouwens wel zien, want hij noemde die vlucht ook nog.
Ik hoop dat dit dus nog duidelijk wordt.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met American Airlines. In het Engels dus.
Probleem voorgelegd en gevraagd of we overgezet konden worden naar de rechtstreekse vlucht van AB van een uur later. En dit kon! Dit moest vervolgens wel door Tix geregeld worden, maar dat is nu gebeurd.
Ik zei het toch:
sanook schreef:Wellicht zullen ze je voor het definitieve wijzigen terug verwijzen naar TIX, maar ze zullen je best wel info kunnen/willen geven over de mogelijkheden. Ik zou gewoon vragen of het mogelijk is dat je alsnog op die Air Berlin vlucht AB 7000 gezet kan worden
Zie je wel dat je je druk maakte om niks, ik ben blij dat het gelukt is !
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik ook :D

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Moet je trouwens zowel voor de heenreis als de terugreis een API-formulier invullen?
Dat is mij niet duidelijk.

(Als ik t.z.t. tenminste kan inloggen op de site van Iberia, want ik kan daar nu in elk geval geen boekingsgegevens herleiden).

Gast

Bericht door Gast »

Nee, dat is alleen voor de heenreis.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oké, dat scheelt alweer! Kan ik ergens informatie hierover nalezen?

Enne, nog een vraagje. Ik zie dat de retourvlucht ook iets gewijzigd is. De overstap in Madrid is nu nog maar 55 minuten. Lijkt me erg krap (te krap). Maar ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Het duurt nog 7 maanden, wie wordt het het nog wel weer gewijzigd. Toch?
Maar ik vroeg me wel af: stel we missen de vlucht van Madrid naar Düsseldorf, dan is de maatschappij verantwoordelijk dat we met een volgende vlucht meekunnen hè. Maar wie zou dan verantwoordelijk zijn? American Airlines waar ik bij geboekt heb, of de uitvoerder in dit geval Iberia?
En kan ik dan met elke willekeurige eerstvolgende vlucht mee, of moet dit dan perse AA of Iberia zijn?
Gelukkig komen we 's ochtends vroeg aan, dus er zullen nog wel zat vluchten die dag gaan denk ik zo. Dat scheelt.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oké, dat scheelt alweer! Kan ik ergens informatie hierover nalezen?
Wat bedoel je hiermee? Je moet gewoon je gegevens invullen. Dat volgt zichzelf toch?
In het vliegtuig krijg je dan nog een formulier waarop je ook (bijna dezelfde) gegevens nogmaals moet invullen, bv waar je heengaat (adres), of je bepaalde stoffen of wapens bij je hebt, wat je komt doen etc etc. Het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even de tijd nemen en goed lezen en ruuuuustig blijven. Dit formulier geef je af bij immigrations die het door zullen lezen (althans, de ene wel, de andere niet) en anders daarna bij de douane. Ik heb het inmiddels van de 4x Amerika op 3 verschillende plekken afgegeven.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je je ook al ingelezen over de ESTA?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ (en geen andere pagina) en dan rechtsbovenin de taal naar het nederlands zetten!
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nee dat snap ik :geek:. Ik bedoelde meer of ergens online na te lezen is of dat API-formulier alleen voor de heenweg ingevuld moet worden.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een deel van de API(S) vul je altijd al in, alleen voor een aantal landen waaronder de USA is het wat uitgebreider met een adresbepaling.
Api is voor een aantal landen, meestal doe je dit door online je boeking op te zoeken en daar zie je wrs wel een linkje voor de api.
Zoals al aangegeven door iemand is dit alleen van toepassing op de heenreis. Het is mij nou niet helemaal duidelijk of je heen met Air Berlin of Iberia vliegt, maar misschien zou je eens de zoekfunctie op de site van je vliegmaatschappij kunnen bekijken?

De API-gegevens omvatten:
•Achternaam en eerste voornaam
•Geboortedatum en geslacht
•Paspoortnummer
•Land waar het paspoort is uitgegeven
•Vervaldatum paspoort
•Nationaliteit
•Land waar de paspoorthouder woonachtig is
•Eerste verblijfadres in de Verenigde Staten. Dit adres moet bestaan uit het huisnummer, straat, plaats en postcode, inclusief de afkorting van de staat.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kletskous schreef: stel we missen de vlucht van Madrid naar Düsseldorf, dan is de maatschappij verantwoordelijk dat we met een volgende vlucht meekunnen hè. Maar wie zou dan verantwoordelijk zijn? American Airlines waar ik bij geboekt heb, of de uitvoerder in dit geval Iberia?
En kan ik dan met elke willekeurige eerstvolgende vlucht mee, of moet dit dan perse AA of Iberia zijn?
De uitvoerende maatschappij, Iberia dus. Bij vertraging wordt je overgeboekt op een andere vlucht en dat zal ook een Iberia-vlucht zijn. Welke vlucht dat wordt is afhankelijk van het aantal vrije stoelen die beschikbaar zijn. Op andere maatschappijen kan je in principe niet mee.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

PSVwally schreef: Zoals al aangegeven door iemand is dit alleen van toepassing op de heenreis. Het is mij nou niet helemaal duidelijk of je heen met Air Berlin of Iberia vliegt, maar misschien zou je eens de zoekfunctie op de site van je vliegmaatschappij kunnen bekijken?
Heen met Air Berlin, terug met Iberia.
(Geboekt bij American Airlines, bij Tix.nl)
Laatst gewijzigd door Kletskous op 05 jan 2017, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

mtl schreef: De uitvoerende maatschappij, Iberia dus. Bij vertraging wordt je overgeboekt op een andere vlucht en dat zal ook een Iberia-vlucht zijn. Welke vlucht dat wordt is afhankelijk van het aantal vrije stoelen die beschikbaar zijn. Op andere maatschappijen kan je in principe niet mee.
Oke, dank. Geldt er dan kennelijk niet die One-World-Alliantie van American Airlines?
Ik heb al nagekeken, er gaan nog 2 rechtstreekse vluchten die dag met Iberia van MAD-DUS. Alleen de eerstvolgende pas om 15.50 uur. Dus stél dat je em mist, is het wel lang wachten :(
Er zijn wel meer vluchten maar die hebben dan weer een tussenstop elders in Europa, dus dat schiet dan niet op natuurlijk.
We wachten nog maar af, mogelijk wijzigt het nog weer.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat worden 7 spannende maanden voor jou en je familie :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer