Zodra ik terug in Nederland ben willen we graag ons eerste pakket voor het CR-1 visum klaar hebben en in kunnen sturen!
Inderdaad, een CR-1 visum, want mijn vrouw en ik zijn afgelopen Mei getrouwd in Palm Springs, CA.

We hebben de VisaJourney guide al doorgekeken (http://www.visajourney.com/content/i130guide1)
Nu hebben we alle formulieren zo goed als ingevuld. Voordat we het pakket inzenden wil ze haar achternaam hebben veranderd in mijn achternaam. Gaat dit problemen opleveren bij het filen van de petitie? En is er verschil bij het invullen van de G-325a voor haar en mij? Ik vraag dit omdat ik op het formulier meerdere keren applicant tegenkom en technisch gezien is mijn vrouw de applicant, toch? Ik heb deze velden voor mijzelf ook ingevuld, maar is dat ook de bedoeling?
Daarnaast is er onderaan het formulier een box met het volgende: Applicant: Print your name and Alien Registration Number in the box outlined by heavy border below. Aangezien ik geen idee heb wat dit betekend vroeg ik mij af of dit op een van ons sloeg, want voor zover ik weet hebben we beide geen Alien Registration Number.
Klopt het overigens dat de fee die we moeten betalen is $420 zoals weergegeven op https://www.uscis.gov/i-130 ?
En klopt het dat we moeten filen bij de USCIS Phoenix Lockbox, aangezien mijn vrouw in Californië woont? Raden jullie USPS of express mail aan voor het verzenden van het pakket?
Daarnaast heb ik geprobeerd om een goede coverletter voor de I-130 package te vinden, maar helaas niet kunnen vinden. Iemand hier enige kennis/ervaring met de procedure of misschien een (eigen) voorbeeld welke ik kan/mag gebruiken?
We hebben op dit moment het volgende:
- Ingevulde form I-130
- Copy of full Birth Certificate (gewoon gemaakt met de printer)
- Copy of California Marriage Certificate
- G-325a ingevuld door mijn vrouw
- G-325a ingevuld door mijzelf
- G-1145 ingevuld
Wat we nog moeten doen:
- Pasfoto maken voor de G-325a van mijn vrouw
- Pasfoto maken voor de G-325a van mijzelf
- Evidence of bona fide marriage verzamelen/bijvoegen.
- Cheque schrijven voor DHS.
Vraag over Evidence of bona fide marriage:
- Wij zijn van plan om een gezamenlijke rekening te openen bij BoA voordat ik vertrek,
- Wij hebben geen Documentation showing joint ownership or property; or A lease showing joint tenancy of a common residence.
- We gaan skypelogs/fb-logs en voldoende foto's van ons samenzijn in de VS en in Nederland, onze bruiloft, onze verloving, en onze gezamenlijke reizen door Europa bijvoegen als evidence.
Denken jullie dat we naast bovenstaande nog Affidavits sworn to or affirmed by third parties having personal knowledge of the bona fides of the marital relationship moeten bijvoegen als bewijs? Hebben jullie dat gedaan in eenzelfde procedure? Zoja, is hier een standaard/voorbeeld form voor?
Kunnen jullie ons misschien wegwijs maken wat ons te wachten staat? Ervaringen delen? Advies geven? Zijn we iets vergeten?
En denken jullie dat het mogelijk is om mijn vrouw eenmaal te bezoeken tijdens het visumproces, eind November/begin December?
Alle bijdrages worden ten zeerste gewaardeerd en zijn zeer welkom! Een spannende periode in ons leven staat op het punt van aanbreken!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Robin