Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vind de Starbucks koffie heerlijk. Niet voor niets heb ik weer een pak meegenomen, net als een pak Dunkin' Donuts.

Voor de Starbucks maakt het wel heel erg uit hoe het gezet wordt. Zo dronken we bij Petra ook Starbucks koffie en die was echt heel erg lekker. Zo lekker heb ik het zelf nog niet eens gezet. Dus Petra, als je tips hebt hoe jij het zo lekker zet, graag! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Coyote schreef:Ik vind de Starbucks koffie heerlijk. Niet voor niets heb ik weer een pak meegenomen, net als een pak Dunkin' Donuts.

Voor de Starbucks maakt het wel heel erg uit hoe het gezet wordt. Zo dronken we bij Petra ook Starbucks koffie en die was echt heel erg lekker. Zo lekker heb ik het zelf nog niet eens gezet. Dus Petra, als je tips hebt hoe jij het zo lekker zet, graag! :D

Roland
Toen ik vorig jaar in Melbourne arriveerde vond ik een pak Starbuck's bonen...die heb ik gemalen bij Publix :wink: en zelf koffie meegezet dat was ook wel lekker, wel ddoe ik altijd een schepje extra koffie in het filter...
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Als je de smaak van de koffie iets wil versterken moet je een beetje zout op de koffie (in het filter) doen, ikzelf doe ook vaak wat kaneel erbij.
Ik gebruik thuis altijd Folgers Columbian.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wiepster schreef: Nog eentje....ik lust wel de frappuchino's, ben het gaan proberen dankzij dit forum, maar de gewone koffie vind ik niet zo...drink altijd zwart...
Dunkin Donuts heeft redelijke koffie en tegenwoordig drinken wij weer versgemalen koffie, Colombiaanse zelf meegenomen en dat is toch wel heel erg lekker.....Heb ook nog over de aanschaf van een Senseo gedacht, maar de koffie is zo ontzettend duur en ik drink toch wel 4 tot 6 bakken per dag....
Hoi Annewiep,

Ik denk er precies net zo over als jij. De Frappuchino van Starbucks vind ik heerlijk, maar over de koffie ben ik minder te spreken, zeker als je rechtstreeks een beker bij hun koopt.

In de eerste plaats vind ik de koffie veel en veel te heet. Het duurt wel een half uur voordat de koffie drinkbaar is. Zelfs Roland, die een fan van Starbuckskoffie is, deed er wel eens een ijsklontje in om het eerder drinkbaar te maken. Het lijkt en proeft alsof de koffie doorgekookt is en veel te lang heeft opgestaan.

Ik heb altijd geleerd dat voor een lekker bakkie koffie, het water 80 graden moet zijn (in tegenstelling tot thee wat 100 graden moet zijn). De koffie van Dunkin' Donuts vind ik iets beter te pruimen, hoewel die ook veel en veel te heet verkocht wordt.

Zelf koffiezetten van een pak Starbuck's, Dunkin' Donuts of Seattle's Best, vind ik wel lekker smaken, hoewel Senseo-koffie nog steeds mijn favoriet is. Maar.... het is wel prijzig, dat klopt.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In een smaaktest hier in de buurt werd het een gelijkspel tussen Starbucks, McDonald's en Dunkin Donuts.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

In NL hadden wij in ons cafe een DE apparaat. Nu zagen ij vorig jaar in Lake George bij een koffie tentje ook een DE apparaat staan. Ze zijn hier dus wel! Moet nog uitvinden waar je zo'n ding kan krijgen en de koffie die je er voor nodig hebt.

Soms koop je bij een benzine station koffie die best goed is, maar af en toe is het ook echt gutswater. Dindag hadden we lang de highway nog koffie gehaald bij McDonald's. Werkelijk niet te zui.....
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

peet schreef: Soms koop je bij een benzine station koffie die best goed is, maar af en toe is het ook echt gutswater. Dindag hadden we lang de highway nog koffie gehaald bij McDonald's. Werkelijk niet te zui.....
Zo namen Roland en ik vorige week (uit nood geboren) koffie van de Burger King mee voor onderweg. Waarschijnlijk omdat je het niet verwacht, maar dat smaakte verrassend goed. Geen topper, maar toch.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik vind de Starbucks House Blend ook niet lekker, maar Sulawesi of Espresso Blend wel heerlijk.
Speakingtongues
Amerikakenner

Cuban Coffee

Bericht door Speakingtongues »

Wij kopen altijd Pilon Coffee hier. Ik vindt geen een Amerikaanse koffie te pruimen nml. Pilon heb je in Vacuum verpakte poederkoffie om koffie te zetten met zijn ouderwetse Italiaanse coffeemaker , maar je hebt het ook als Instant Coffee en die is ook heerlijk. Lekker sterk.
Koffee in USA is over het algemeen nergens te pruimen. Gelukkig wonen er heel veel Midden en Zuid Amerikanen in Florida dus heb je hier rond Miami overal Colombiaanse, Venezulaanse of Cubaanse tentjes waar men heerlijke koffie verkoopt die nog lekkerder is dan de Hollandse bak die ik zelfs al slap vindt. :shock:
Starbucks heeft wel Expresso maar is wel erg duur voor een slok koffie die nog steeds niet lijkt om Echte koffie !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Lewisweathers89 »

De bakkies die ik in Tennessee dronk waren bijzonder slap.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Peet die machines waar jij hebt over hebt zijn een patent van DE
Het is zeeeeer sterke liquid koffie die bevroren wordt bewaard.
Dan moet je het ontdooien voordat je het kan gebruiken en het heeft dan een beperkte houdbaarheid. Je kan er 1000 koppen inschenken die gelijk klaar zijn. Je hebt dus altijd verse koffie.
Maar alleen dus voor de grootverbruiker zoals restaurants, hotels etc
Tenzij jij 1000 koppen in een week drinkt natuurlijk.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Zelf koffie roosteren.... heerlijk. Je weet niet wat je proeft!!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

GoBucks schreef:Zelf koffie roosteren.... heerlijk. Je weet niet wat je proeft!!

Nou, als het anders smaakt dan koffie is het volgens mij niet goed gelukt :hilarious:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ned in MO schreef:Peet die machines waar jij hebt over hebt zijn een patent van DE
Het is zeeeeer sterke liquid koffie die bevroren wordt bewaard.
Dan moet je het ontdooien voordat je het kan gebruiken en het heeft dan een beperkte houdbaarheid.
Wij hebben op het werk ook zo'n DE-apparaat en gebruiken daarvoor idd pakken koffie die in de diepvries worden bewaard. Wij kunnen kiezen voor gewone koffie, capucino of cafe creme.

Deze koffie is bijzonder lekker en ik vind hem niet zeeeer sterk, maar gewoon een lekker bakkie koffie met een vol aroma.

Het apparaat is computer gestuurd en zo afgesteld dat je hem twee keer in de week schoon MOET maken, anders komt er gewoon niets meer uit. Dit doet DE om de kwaliteit van de koffie te garanderen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Pete.Z schreef:Verwar Amerikaanse koffie niet met NL koffie.
Het is wel erg veel,erg warm,en vaak ook nog bruin.
Maar koffie? :lol:
Maar je kan er dan ook veel meer van drinken. Je kan het de hele dag sippen, doe je dat met NL koffie dan krijg je snel hart problemen. :-)

Ik had een aantal reizen naar de VS nodig voor ik hun koffie ben gaan waarderen.

Ik neem meestal wat Folgers (French Vanilla en StraightUp Latte) mee naar Nederland. O ja, een een paar weken geleden ook een pak Wild Ass koffie :-)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik vind de "gewone" koffie in de VS niet te zuipen. Véél te slap en te veel,
dan drink ik liever een paar dagen op rondreis door de nationale parken helemaal geen koffie.
Tot we terug in de bewoonde wereld weer de vertrouwde groene gevel van Starbucks tegenkomen. Hun cappuccino vind ik erg lekker. Om de schade in te halen móet ik dan bij iedere Starbucks die we tegenkomen koffiedrinken.
Géén koffie met een smaakje, dat haat ik, ook in Nederland trouwens. Thee met een smaakje eveneens.
Bij mijn eerste bezoek aan Canada in 1995 bestelde ik in een coffeeshop eens een cappuccino. Ze vroegen me toen "which flavour". Ik wist écht niet wat ze bedoelden. Ze bleken alleen instantcappuccinopoeder met smaakjes te hebben....brrrr. Zelfs de op Hollandse wijze gezette koffie door mijn oom en tante in Vancouver lustte ik niet. Volgens hen lag dat aan de branding van de koffiebonen. Ze kochten toen speciaal voor mij een pak Duitse koffiebonen en dat smaakte toen héérlijk!
Mijn voorkeur voor sterke Nederlandse koffie is hierdoor spreekwoordelijk geworden in de familie: ze zeggen nu "wat doet Thebes het eerste als ze terug is van vakantie: een bakkie zetten". En dat is inderdaad altijd het geval !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Om de schade in te halen móet ik dan bij iedere Starbucks die we tegenkomen koffiedrinken.

Op sommige plekken zitten ze echt op elke straathoek, vooral in Canada. Kost een beetje tijd, maar och ...
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

houstonwehaveaproblem schreef:Ook hier in de US is Senseo te krijgen in de supermarkt. Maar als je op reis bent is dat een beetje lastig, want dan moet je er meteen zo'n apparaat bij kopen :-).
Heb je daar alleen de Senseo, of ook al allerlei namaak-pads?
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

rene.jager schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:Ook hier in de US is Senseo te krijgen in de supermarkt. Maar als je op reis bent is dat een beetje lastig, want dan moet je er meteen zo'n apparaat bij kopen :-).
Heb je daar alleen de Senseo, of ook al allerlei namaak-pads?
Je hebt namaak Senseo apparaten, die hun eigen pads (hier heten ze trouwens pods, pads is maandverband :lol: ) hebben. Sommige pads passen in meerdere machines. Helaas schelen de prijzen niet zoveel, allemaal vrij duur.

Dora
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

dora schreef: (hier heten ze trouwens pods, pads is maandverband :lol: )
Ik heb een levendige fantasie en zie het al weer helamaal voor me "Do you have...." :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer