Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ja echt schokkend en als het nou nog in goed gesproken Engels was ala.

Sorry Sophie dat ik niet meer heb gepost over mijn/onze avonturen hier maar aan de ene kant zijn we hier zo in het normale leven beland met de kids iedere dag naar school en vakanties ed.
Maar ik zei nog gisteren tegen een vriend uit NL die ik aan de bel had : Ik heb het hier zo naar mijn zin dat als ik over straat loop en alle tegels netjes zie liggen ik tegen mezelf zeg, wat is het hier toch onwijs en heerlijk leven. :lol:

Nou dan toch nog wat kleins speciaal voor jou :lol: :
Ik ben met mijn kids in een speeltuin hier en een vrouw die daar toevallig is geeft mijn jongens een duwtje op de schommel, 2 minuten later komt ze naar ons toe en vraagt : We hebben hier een kinderverjaardag komen jullie ook ? Ik voelde me een beetje bezwaard om zomaar aan te schuiven en zeg nee dank u.
Komt ze erna terug met 2 zakjes snoep/goody bags voor mijn kids , mooi toch.

En dan nog iets over mijn 2e liefde mijn auto ...nog elke dag krijg ik complimentjes van mensen die zeggen wat een mooie auto is dat of stappen echt uit om met me te praten over de auto over hoe die bevalt en dat terwijl hij al 3,5 jaar oud is, mooi toch.
Als ik deze auto in NL zou hebben gereden waren het meer jaloerse blikken en afgunst maar dat is mijn ervaring.

Groetjes
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Jaaaaaaaaa schande dat je zo weinig post! We willen allemaal leuke verhalen lezen (ik wel, in ieder geval) :mrgreen:

Ik vind de mensen hier (= Canada, zoals je weet) ook erg leuk, vooral dat je zomaar met een iedereen een praatje kan maken. Echt, gewoon, letterlijk, met IEDEREEN die maar in de buurt staat. Je lacht eens vriendelijk, zegt wat, en ze reageren terug. Moet je in NL eens proberen... ze kijken je aan of je op het punt staat ze te beroven.

Onze auto valt niet op maar ik ben verslaafd aan Kipling (die tassen waar een aapje aan bengelt) en ik krijg ook heel vaak commentaar, complimenten, waar ik het heb gekocht of de vraag waarom de aap (antwoord: zo heb ik m'n man altijd aan m'n zijde, werkt altijd voor een :D ) Zelfs de beveiligingsdame op het Calgary vliegveld zei wat een leuke handbagage ik had.

Er zitten ook wel nadelen aan hier wonen, maar dat zijn dan toch weer de leuke dingen.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

kaap koraal schreef: Maar ik zei nog gisteren tegen een vriend uit NL die ik aan de bel had : Ik heb het hier zo naar mijn zin dat als ik over straat loop en alle tegels netjes zie liggen ik tegen mezelf zeg, wat is het hier toch onwijs en heerlijk leven. :lol:
:D :D "t zijn die kleine dingetjes he!

Fijn dat jullie AOS nu echt begonnen is, nu duurt het hopelijk niet lang meer. Bij ons was dit de timeline:
I-485 aanvraag door USCIS ontvangen: 4 mei 2015
I-485 aanvraag goedgekeurd: 21 juli 2015
Green card bij de post: 13 augustus 2015.
kaap koraal
Amerikakenner

Vreemd... ik heb pas de bevestiging gekregen dat alle papieren op 12 december zijn binnen gekomen bij de USCIS en dan valt er gisteren de 31e een brief met daarin een afspraak bij onze locale USCIS kantoor om vingerafdrukken/interview te komen nemen op 11 januari a.s. ???
Is het nou zo snel rondgekomen or what ?
#Trumpeffect# :lol: :lol:

Nog een graag gebruikte uitspraak die ook bij mijn passie autorijden aansluit , het lijkt hier wel of alle stoplichten op groen staan.
Zowel heerlijk tijdens het autorijden maar vooral ook alsof alle stoplichten op groen staan in het leven (hier).
Moet ik wel zeggen dat het hier vol hangt met camera's, nee niet om je te pakken op door rood rijden maar gewoon om het groene licht langer aan te
laten of bij meerdere stoplichten een groene golf te creeren, zoooo fijn.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat laatste herken ik dus helemaal niet in Cape Coral :lol:
Ik had juist het idee dat alle stoplichten op rood stonden steeds. We deden er best lang over om de Cape Coral Parkway af te rijden. In maart een nieuwe poging :wink:
kaap koraal
Amerikakenner

Ik woon dichtbij Cape Coral parkway maar ik neem altijd Veterans vandaar ... :lol: .. of je moet meer gas geven :lol:
Of het is allemaal in mijn eigen beleving dat kan ook natuurlijk :lol:
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Wat heerlijk dat het allemaal zo vlot verloopt!!
kaap koraal
Amerikakenner

SemJes schreef:
Fijn dat jullie AOS nu echt begonnen is, nu duurt het hopelijk niet lang meer. Bij ons was dit de timeline:
I-485 aanvraag door USCIS ontvangen: 4 mei 2015
I-485 aanvraag goedgekeurd: 21 juli 2015
Green card bij de post: 13 augustus 2015.
Semjes wanneer was bij jullie dan het vingerafdrukken nemen op jullie timeline ?? Of iemand anders een idee ??
Heeft het wel wat te betekenen mbt het verkrijgen van de green card of is het een standaard procedure ??
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Eventjes gekeken en het was op 27 mei. Paar weken na ontvangst dus, net zoals bij jullie!
kaap koraal
Amerikakenner

Ok thanks ik dacht dat ik de Green cards al bijna in mijn handen had ! :lol:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nouja, 55 dagen na de fingerprinting hadden we onze goedkeuring... om dat even op jouw data toe te passen is dat dus de eerste week van maart. Zou fijn zijn toch :thumbup:

Ben heel benieuwd of je nu nog een interview kunt verwachten of dat dit het dus allemaal al was.
kaap koraal
Amerikakenner

Sorry guys and girls ik moet het weer even van me afschrijven...
We komen net terug van de USCIS vingerafdrukken nemen en wat was het weer een verademing van beleefdheid,service en echt gemeende vriendelijkheid wowww.
Of het nou kwam omdat we de eerste afsprakenronde hadden 8.00 of omdat het kantoor in zo'n kleine plaats gevestigd is ( Fort Myers FL wat misschien anders had geweest als bv Tampa of NY) ook super vriendelijk en behulpzaam met de kids, wat heerlijk en geeft mijn zo'n heerlijk gevoel dat ik de juiste keuze nu zo'n 3,5 jaar geleden heb gemaakt en nu ook weer extra happy ben met mijn Green Card lotery win !!!
Wat er ook nog gebeurd, mijn oudste zoon vergeet zijn paspoort mee te nemen (ok ik had het moeten checken) komt er een vrouw achter ons aanrennen met het paspoort pfffff geluk hebben weer.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

kaap koraal schreef: We komen net terug van de USCIS vingerafdrukken nemen en wat was het weer een verademing van beleefdheid,service en echt gemeende vriendelijkheid wowww.
Of het nou kwam omdat we de eerste afsprakenronde hadden 8.00 of omdat het kantoor in zo'n kleine plaats gevestigd is ( Fort Myers FL wat misschien anders had geweest als bv Tampa of NY) ook super vriendelijk en behulpzaam met de kids,
Zo, toen ik de eerste zin las dacht ik, die is flink sarcastisch, maar je meent het nog ook. Da's heel wat anders dan onze ervaring in San Jose. Mijn vrouw werd het USCIS kantoor uitgeschopt omdat onze dochter (toen anderhalf) aan het huilen was. Ik kon gelukkig snel even weg van m'n werk (dat was zo'n 10 minuutjes rijden), anders had ze een nieuwe afspraak moeten maken. Wankers, dat zijn het.
--
I route, therefore you are.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Waarschijnlijk locatie afhankelijk. Als je voor biometerics naar USCIS locatie in Alexandria, VA gaat zal je de meeste onprofessionele en minst behulpzame staff aantreffen. Ik kan me ook voorstellen met de repetitieve en geestdodende taken die ze uitvoeren.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Haha, zo zeg jij hebt het ECHT te pakken Kaap! Het moet niet gekker worden hoor, stoplichten die altijd op groen staan en vriendelijk overheidspersoneel. Als je nog lang zo doorgaat komen we allemaal in Kaap Koraal wonen want nergens is het gras groener! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kaap koraal
Amerikakenner

Hahaha @ Sophia maar er is geen woord van gelogen.
Ik raakte van de week nog in gesprek op een terras met een stel uit Miami en die zeiden ook dat het hier op de Truman Show lijkt.
Je weet wel die film met Jim Carey, ze waren op bezoek bij hun zus die hier woonde in Fort Myers (= naast Cape Coral maar alle politie agenten van FM
wonen in Cape Coral btw)
Dat was wel echt grappig want die vergelijking had ik zelf al eerder gemaakt, ik moet hem weer eens gaan kijken denk ik :lol:
Maar Cape Coral komt ook veel terug in de top tien lijstjes van de hele USA/FL wat betreft veiligheid/beste plaats om met pensioen te gaan/goeie prijzen van huizen/goeie scholen enz enz.
Geeft toch echt wel een veilig gevoel dat in bijna elk blok een agent woont met zijn herkenbare politie auto voor de deur en kijk maar eens op google maps naar mijn stad en dan zie je dat je vanuit FM eerst over een (tol)brug moet om hier te komen.
Ik vind het altijd heerlijk om er overheen te rijden en dan te denken we gaan terug naar ons eigen (schier)eiland.
Maar hoe je het ook wend of keert et schrikt toch potentiele boefjes af om eerst tol te moeten betalen/gescand worden om hier te komen toch ?
kaap koraal
Amerikakenner

Vito schreef:Dat laatste herken ik dus helemaal niet in Cape Coral :lol:
Ik had juist het idee dat alle stoplichten op rood stonden steeds. We deden er best lang over om de Cape Coral Parkway af te rijden. In maart een nieuwe poging :wink:
Nog vergeten te vermelden : Er staan boven op elk stoplicht camera's en neeee niet om je boetes uit te schrijven maar echt alleen maar om
de doorstroming/groene golf te vergroten, kijk maar in maart ! :lol:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dat gaan we doen en dat komt goed uit want we zitten dit jaar bijna aan het einde van de Cape Coral Parkway vanaf de brug gezien :lol:
kaap koraal
Amerikakenner

Heb ff tijdje niks meer gepost maar Vito had even gedag gezegd maar dat is ook alweer 2 maanden geleden... :cry:
Hoe was het en nog wat anders leuks te melden ?

En wat betreft mijn GC ...Hmmmmm het duurt nou wel echt lang, morgen maar even bellen...word vervolgd.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag Kaap !
Hoe is het in CC? Inmiddels al regen gehad of nog steeds een sproeischema :lol:

Wij hebben het weer uitstekend naar ons zin gehad en alweer een villa voor volgend jaar gehuurd :oops:
Helaas stond de villa waar we nu zaten te koop voor een slordige 6,5 ton.

Ik vroeg me wel wat af. Wij hebben op Zillow naar huizen gekeken en het viel ons op dat er best veel verschil in de huizenprijzen zit zelfs als het in dezelfde buurt is. Kun jij dat verschil verklaren?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer