Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis maartenensanne: rondreis met twee kleine kinderen in mei-juni, graag adviezen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
maartenensanne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis maartenensanne: rondreis met twee kleine kinderen in mei-juni, graag adviezen.

Bericht door maartenensanne »

Hallo,

Wat een prachtig forum is dit!
Wij willen in de periode mei-juni met twee kleine kinderen (2 en 4 jaar) een rondreis maken door zuidwest USA.

We hebben genoeg tijd, dus dagelijks rijden is niet nodig. Verder willen we de afstanden tussen de bestemmingen een beetje beperken.
Dit is ons voorlopige schema:

Dag 1-4 San Francisco
Dag 5-9 Kirk Kreek 171 miles
Dag 9-12 Santa Barbara 170 miles
Dag 13-17 Santa Monica 93 miles
Dag 18-19 Yoshua Tree National Park 159 miles
Dag 20-24 Grand Canyon Village 373 miles
Dag 25-29 Bryce Canyon National Park 290 miles
Dag 30-32 Zion Nat Park Springdale 86 miles
Dag 33-37 Boulder Beach 177 miles
Dag 37-39 Mammoth Lakes 395 miles
Dag 40-45 Yosemite Nat Park 103 miles
Dag 46-48 Sequoia Nat Park 171 miles
Dag 49 San Francisco

We hebben een aantal vragen:

-Is dit een realistisch schema? Of zouden we beter korter of langer op bepaalde plekken kunnen blijven?

-We vragen ons af wat qua temperatuur in de periode mei-juni het beste reisschema zou zijn? We doen nu eerst de West Coast Highway vanaf San Francisco naar LA. We zouden ook in LA kunnen starten en dan richting het oosten kunnen rijden en pas op het laatst (in juni) de West Coast Highway kunnen doen. Wat is verstandiger (ook in verband met onze kinderen) ?

-We rijden dan de West Coast Highway af naar het zuiden. Is dit de beste richting? Of is het mooier om vanaf LA naar het noorden te rijden?

-Verder zijn wij in Europa gewend om meerdere dagen op een 1 camping te staan. Is dit in de States ook gebruikelijk of raden jullie een andere vorm van verblijf aan met twee kleine kinderen?
-Heeft iemand tips voor leuke campings of motels?

-We twijfelen nog of we een auto huren en met een tent overnachten, of dat we een camper zullen huren. We neigen naar een auto huren, omdat je dan mobieler bent als je dagjes weggaat of als je je binnen een grote stad wilt verplaatsen. Je hoeft ook niet steeds je hele huisraad mee te nemen.
Wat is jullie ervaring? Heeft iemand een advies?

-Voor Yosemite campings moeten we een campingplek reserveren op 15 januari voor de periode 15 mei-14 juni. Zijn deze campings de moeite waard of adviseren jullie campings buiten het park? We pinnen ons dan namelijk ook vast om op een specifieke datum in Yosemite te zijn.

-Heeft iemand ervaring met het reizen in deze regio met kleine kinderen en wellicht tips wat betreft leuke plaatsen, activiteiten, campings?

Hartelijk dank alvast voor de hulp.

Maarten en Sanne (en de twee kinderen ;-))
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis met twee kleine kinderen in mei-juni graag adviezen

Bericht door PSVwally »

Lijkt me heerlijk zo'n lange tijd weg kunnen.

Met de tijd die jullie hebben zou ik toch kijken of je niet Page, Monument Valley, Moab en Capitol Reef mee zou willen pakken.
Qua temperatuur zal het overgrote deel prima zijn. Alleen Joshua Tree, rond Vegas en death valley zal wrs significant warmer zijn in die periode. Maar elders kan het ook makkelijk 30 graden zijn.

Persoonlijk zou ik 4 nachten Bryce en dan maar 2 in het grotere Zion naar 3-3 zetten of omdraaien.

Je kinderen zijn nog zo klein dat ik qua route niet teveel op hun zou afstemmen. Qua oost-west of andersom dan. Doe gewoon wat jullie het leukst lijkt. Zeker als je zoveel tijd hebt en ook zo'n rustige route doet. Dan zal het voor hun ook echt niet zo heel veel uitmaken.

Enige waar ik de reis zo op het oog op zou letten is of de tioga pass in Yosemite open is. Eind Mei heb je een kansje dat het gesloten is, dus dat zou ik wat achteraan in de vakantie doen. Dus ik zou beginnen met de kustroute als je vanuit SF start.

Verder hangen sommige zaken wel af met wat je wilt doen. Je hebt nu een flink aantal nachten Santa Monica bv. Wil je naar Disneyland, dan zou ik dat niet vanuit daar doen. Je kan namelijk zomaar 3u onderweg zijn met wat pech
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis maartenensanne: rondreis met twee kleine kinderen in mei-juni, graag adviezen.

Bericht door Hans B »

Ik zou zo vroeg mogelijk gaan en ook zo snel mogelijk landinwaarts.
In mei lopen de temperaturen toch al snel naar ruim boven de 30 in de lager gelegen gebieden.

Het lijkt mij dat kinderen in die leeftijd nog heerlijk in de auto of camper kunnen slapen terwijl er gereden wordt.
Ik zou de route zeker gaan afstemmen op je eigen wensen.
Het zou jammer zijn indien dit je droomreis zou worden en je vele mooie plekken niet gaat bezoeken.

Van onze vakanties met kinderen in die leeftijd herinneren zij zich helemaal niks.
Zij waren rustig en tevreden met een stuk speelgoed of emmer en schep.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis maartenensanne: rondreis met twee kleine kinderen in mei-juni, graag adviezen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat voor campings jullie gewend zijn, maar hou er rekening mee dat de campings in de parken vrij primitief zijn; geen zwembaden, animatie of speeltuinen voor de kinderen.
Je hebt nu erg veel tijd overal. In sommige plaatsen wel erg veel, zoals bij de Grand Canyon. Maar wellicht wil je niet in het park staan en de camping ook gebruiken voor uitstapjes naar bijvoorbeeld Sedona?
Voor Yosemite zou ik zeker in het park gaan staan. Maar je zou ook een paar dagen in de omgeving kunnen staan, als je een camping wilt met meer voorzieningen. Maar dat zou ik dan niet gebruiken voor een bezoek aan het park. Reserveren is echt nodig als je in het park wilt staan. Reserveer meerdere nachten en annuleer desnoods iets als je plannen wijzigen. Je hebt het park aan het eind van de reis, dus heel veel schuiven kun je niet meer daarmee.
Voor sequoia heb je relatief weinig tijd. Daar zou je ok nog een of twee nachten in Kings Canyon kunnen doen (Cedar Grove). Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006- en 2013-verslag.

Lees eens wat reisverslagen van mensen die met kleine kinderen gereisd hebben. Zie bijvoorbeeld die van forumleden Dimple, Iertje007, Renellen2 en Lovely Laura.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In de States is het ook gebruikelijk om meerdere dagen op een camping te staan. Wij, Europeanen, trekken in die streek nogal snel van de ene trekpleister naar de volgende, maar de Amerikanen brengen hun zomervakantie bijvoorbeeld door in Yosemite en staan daar dan een week of zo.
De campings in de parken zijn altijd prachtig gelegen, maar vrij primitief. Wel altijd netjes onderhouden. Wij hebben overal veel gezinnen met kinderen op die campings gezien. Er valt genoeg te beleven. Wij hadden een voorkeur voor die campings, boven de commerciële, die in Amerika soms echte betonnen vlaktes zijn met veel mega-grote campers. Al zijn er ook heel mooie commerciële campings, in het groen, met een speeltuintje en zwembad.
Met een camper reizen lijkt me prettig met kleine kinderen. Als ze slapen, kunnen jullie nog wat buiten zitten en genieten. Je hoeft ook maar 1x uit- en in te pakken, de kinderen kunnen onderweg rustig spelen aan het tafeltje of slapen.
Voor San Francisco kan je bijvoorbeeld op Marin RV Park staan en met de ferry naar de stad varen. LA zelf is inderdaad niet handig met een camper.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Oh ja, nog een voordeel van een camper met kleine kinderen: je hebt altijd je toilet bij :wink: .
maartenensanne
Amerika-newbie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! En.natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar!

We gaan even wat puzzelen met de route met jullie tips erbij. We kamperen juist graag zonder animatie. Zwembad af en toe is leuk,maar zeker geen voorwaarde. Toiletten is denk ik wel fijn met peuter (de tweejarige heeft (nu nog) luiers) . Reden dat we misschien liever met tent doen,omdat we dan op meer campings makkelijk kunnen en het voor zoveel weken wel scheelt in prijs. Hoe wel camper ons ook wel heel mooi lijkt. We twijfelen nu dus nog een beetje. Of misschien deel camper, deel tent.

We willen juist ook rustig aan genoeg doen. Ik kan zelf door ziekte niet elke dag op pad, en we willen dus genoeg kunnen genieten van al t moois dat we gaan zien en kunnen doen.

Zijn er bepaalde campings die jullie zeer zouden aanraden? Misschien willen we ook af en toe een nachtje motel doen (alles even wassen enzo), dus tips daarover ook zeer welkom!

En zo leuk dat 2017 nu is begonnen, het jaar van de mooie reis!

Bedankt nogmaals allemaal!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de parken zou ik een camping in het park kiezen. Een van de Pines-campings in Yosemite, Watchman in Zion en Mather in de GC. Afwisselen met een motel is een groot voordeel van reizen met auto + tent. Om eens te kunnen wassen is een motel niet nodig, dat kun je ook wel eens onderweg doen (was in de machine en ondertussen boodschappen doen).
Denk er aan dat je de campings op tijd boekt, misschien ben je al te laat voor sommige campings. Zie hier voor het reserveren in Yosemite.

Marianne
maartenensanne
Amerika-newbie

Dank je wel voor camping tips Marianne! 15 januari staat al tijd in onze agenda geblokt voor yosemite camping :D. Maar ik ga ook nog even kijken voor andere campings, wanneer die geboekt moeten worden.

Vind t nog wel lastig te manoeuvreren tussen dingen al vast leggen (wat bij sommige plekken uiteraard moet) en nog genoeg vrijheid houden in kunnen wijzigen van route en dagen, afhankelijk van wat we daar vinden.

En bedankt voor de wastip, had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

De campings in nationale parken kan je 6 maanden vooraf reserveren, die in staatsparken 4 maanden vooraf.
maartenensanne
Amerika-newbie

Nogmaals bedankt voor alle tips! Heel fijn!

We vroegen ons af wat jullie aanraden wat betreft het aantal overnachtingen in yosemite. We dachten aan 6 nachten.

We gaan aanstaande zondag proberen te reserveren voor een van de campings in yosemite valley in de eerste week van juni.

grt

Maarten en Sanne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lijkt me heel mooi. De eerste keer dat wij er waren zijn we er ook een kleine week geweest. De eerste keer met de kinderen waren we er 5 nachten (zie ons 2002-verslag). Jullie hebben veel meer tijd in totaal dan wij toen hadden, dus wat meer tijd voor Yosemite is dan goed te doen. Het is wel wat afhankelijk van wanneer je er bent; in juni kunnen zowel de Tioga Road als de Glacier Point Road eventueel nog gesloten zijn; dat beperkt de mogelijkheden in het park wel natuurlijk.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het hangt er een beetje vanaf wat jullie gaan doen. Yosemite is prachtig, maar de 'easy' highlights heb je in twee dagen wel gezien. En in mei kan het weer echt nog grillig zijn, met regen en mist en heel soms zelfs sneeuw. Jullie reizen met twee kleine kinderen dus ik veronderstel dat jullie geen enorm lange wandelingen zullen ondernemen? Wellicht is zes dagen wel wat lang.
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Lees reisverhalen en ga naar de website nps.gov/yose dan kun je goed uitvinden wat er in Yosemite te doen is.
Met twee kleine kinderen heb je wat meer tijd nodig, maar om de highlights te bekijken lijkt mij iets minder tijd dan 6 nachten ook ruim voldoende. Maar wil je ook enkele dagen niks doen, is het prima toeven. Let op mei is s nachts nog behoorlijk koud, je zit rond 1300m.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Kathie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathie »

Hoi Sanne en Maarten,

In 2015 hebben wij ook 2 maanden met onze kinderen rond gereisd, die toen 2, 4 en 6 waren.
We hadden een camper, wat uitermate goed beviel (vooral vanwege het rustige effect op de kinderen; elke dag dezelfde leef- en slaapplek).
Qua campings wisselden we af tussen natuurcampings in de nationale parken en campings met een zwembad. De kinderen vonden dat geweldig, maar amuseerden zich ook super met zand en stenen op primitieve campings.
We hebben een groot deel dezelfde plekken gezien als die jullie nu willen bezoeken.
Als je het interessant vindt, kun je onze route bekijken in dit forum:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ie#p955344

(Ik weet niet hoe ik zo'n verwijzing handig erin zet, dus daarom maar zo :wink: )

Veel succes met boeken van Yosemite!
Sweetie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Sweetie »

Eigenlijk wilde ik precies hetzelfde zeggen als Kathie. We hebben inmiddels aardig wat reiservaring met kinderen en campers. Het geeft je de kans veel te reizen, maar toch je kinderen een soort constante factor aan te bieden met een vaste, eigen slaapplaats. Waarheen we ook gingen, hun bed was er 's avonds gewoon weer. Ze sliepen met z'n 3-en boven de bestuurderscabine. Ze lagen dan overdwars naast elkaar, met hun hoofd in de rijrichting zeg maar :wink:. De jongste (eerst 9mnd en het jaar daarna, 21mnd dus) in het midden in een Deryan slaaptentje zodat ze allemaal toch iets van een eigen plekje hadden. Tijdens de rit hadden ze meer ruimte dan in een auto en zelfs een tafel om aan te kleuren en zo.

Of we het misten om minder flexibel te zijn qua vervoer? Niet echt vaak. Boodschappen haalden we als we toch onderweg waren en voor uit eten gingen we gewoon met camper en al hoor :thumbup:. Of we gingen tijdens een reisdag warm lunchen onderweg en dan 's avonds nog een broodje of zo. Soms zou het echt wel eens fijn zijn, maar het kon voor ons gewoon niet tegen de gemakken van een camper op. Ik zou zelf tegen het constante in- en uitpakken, opzetten en afbreken aanhikken denk ik. Ik vond het met z'n 5-en al genoeg werk om de camper een beetje opgeruimd te houden. Ook met wasgoed; we reisden in wat frissere periodes (mei) / gebieden en soms hingen de lijnen echt dwars door de camper heen omdat het buiten niet droog te krijgen was. Maar goed, dit hing allemaal natuurlijk ook samen met een intensiever reisschema.

Bij grotere steden sliepen we op een stadscamping of maakten we gebruik van openbaar vervoer. Soms heb je wel eens een transferium waar je je camper neer kunt zetten en dan verder met de trein. Vonden de kinderen alleen maar leuk! Bij je campingkeuze kun je al voor dat soort mogelijkheden uitkijken. Wegen en parkeerplaatsen zijn doorgaans veel ruimer dan in NL. Hier zou ik echt niet overwegen om met een camper naar de Appie te rijden, maar in Amerika gaat dat gewoon veel makkelijker.

De eerste keer slapen in een National Park was even schrikken voor de kinderen! Ze vroegen bij het inchecken of er een speeltuin was en kregen als antwoord "we hebben hier bomen en boomstammen, graaf een gat of kijk of je beestjes kunt vinden". Ze hebben geen keer om zwembad of speeltuin gevraagd en waren continu buiten aan het ravotten.

Qua route heb ik weinig tips, de reizen met de kinderen waren op South California na in andere gebieden. Ze hebben daar erg genoten van Disney... Maar ook het reuzenrad op de pier in Santa Monica en schommelen op het strand maakten grote indruk :wink:

Succes bij de planning en veel plezier!!
maartenensanne
Amerika-newbie

Bedankt voor alle tips!! Heel fijn! We hebben er superveel zin in.

We vliegen op San Francisco.
Heeft iemand een goeie tip voor een hotel of appartement daar?
maartenensanne
Amerika-newbie

Hallo,

Nog even een uitgebreidere reactie op al jullie adviezen en tips.

Wij zijn er echt heel erg blij mee.
We hebben uiteindelijk besloten met de auto en een tent te gaan en af en toe een motel te pakken. Wij houden heel erg van kamperen met de tent, dus dat willen we ook in de States meemaken.
Fijn ook om te lezen dat er meer mensen met zulke kleine kinderen als de onze deze trip hebben gemaakt.
@Kathie: bedankt voor je link naar jullie route. Heel fijn! We gebruiken hem om onze route te fine-tunen.

Als we onze reis hebben gemaakt zullen we niet aarzelen om met onze ervaringen ook bij te dragen aan dit geweldige forum.

Nogmaals heel erg bedankt!

Maarten en Sanne
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Met 49 dagen kan je een mooie en rustige reis maken en toch superveel zien :D
dag 01 Heenvlucht - San Francisco
dag 02 San Francisco
dag 03 San Francisco
dag 04 San Francisco
dag 05 San Francisco - Monterey
dag 06 Monterey
dag 07 Monterey - Cambria
dag 08 Cambria
dag 09 Cambria - Sequoia
dag 10 Sequoia