Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Je gaat met de (gratis) airtrain naar het Car rental centre. Is een ritje van een paar minuten.
Daar zitten alle verhuurders. Bij Alamo en National kun je met een skip-the-counter ticket gewoon direct een auto uitzoeken. Meestal is er wel een greeter aanwezig die je naar de juiste rij wijst. Anders staat het ook op de bordjes. Eenmaal in de auto rij je richting de uitgang en daar geef je je check-in ticket, rijbewijs en credit card (die je hebt gebruik bij de online check-in) af. Alles wordt gechecked en als het goed is krijg je je spullen terug en gaat het poortje open.
Heb je geen skip-the-counter ticket of huur je bij een andere verhuurder? Dan moet je wel langs de balie en niet direct doorlopen naar de garage.
Terugbrengen op dezelfde plek, lift, airtrain en je staat midden in de terminal. Kost erg weinig tijd dus.
Daar zitten alle verhuurders. Bij Alamo en National kun je met een skip-the-counter ticket gewoon direct een auto uitzoeken. Meestal is er wel een greeter aanwezig die je naar de juiste rij wijst. Anders staat het ook op de bordjes. Eenmaal in de auto rij je richting de uitgang en daar geef je je check-in ticket, rijbewijs en credit card (die je hebt gebruik bij de online check-in) af. Alles wordt gechecked en als het goed is krijg je je spullen terug en gaat het poortje open.
Heb je geen skip-the-counter ticket of huur je bij een andere verhuurder? Dan moet je wel langs de balie en niet direct doorlopen naar de garage.
Terugbrengen op dezelfde plek, lift, airtrain en je staat midden in de terminal. Kost erg weinig tijd dus.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ja, maar als je dan hun voorwaarden bekijkt staat er gewoon dat het geen rijbewijs van USA of Canada mag zijn. Die eerste melding is gewoon een afschrikmiddel omdat de Engelstalige site niet bedoeld is voor amerikanen. Ik heb trouwens zo'n Brits boekje gekocht en vond het een goede reisgids, wel Engelstalig.sanook schreef:zodra je op brits komt zie je de melding dat je een UK rijbewijs moet hebben !
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Bedankt. Ik had even een proefboeking gedaan waarbij in de inlever locatie had gewijzigd naar Denver. Dan krijg je netjes een melding van de drop off kosten.laanvdj schreef:Wij huren in Fresno en brengen terug op SFO, geen drop-off kosten, bij Alamo.FSC_87 schreef:Wij zijn ook nog altijd zoekende voor een huurauto voor de one-way LA - SF.
Ik kom er alleen niet echt uit qua eventuele drop-off kosten.
Als ik op rentalcars kijk, dan staan er geen drop-off kosten bij budget, dollar en thrifty.
Op Hertz.nl (met ANWB code) en op Alamo.co.uk kom ik ook goede prijzen tegen, maar daar staat niks vermeld over de drop-off kosten. In hun voorwaarden staat enkel dat er mogelijk drop-off kosten berekend worden.
Kan het dan zijn dat deze kosten dan pas ter plaatse berekend worden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Vorige reis, La -SFO, ook geen extra kosten. Was met Dollar.
Volgens mij zijn in Californië geen drop off kosten binnen de staat.
Dan heb ik nog ff een vraag over een tweede bestuurder:
Een tweede bestuurder is in Californië toch bij wet geregeld mits spouse?
Via het Brits tarief staat er een gratis tweede bestuurder aangegeven.
\NU heb ik een andere voucher code gevonden, waarbij het tarief gelijk is aan het Brits tarief, maar dan staat er geen gratis tweede bestuurder.
- bedeve
- Amerika-expert
Dan ben je zo rond 17.00 / 17.15 bij je autoverhuurder.karenkdg schreef: @bedeve , hoe is het dan in San Francisco? Wij landen om 16.00 u en willen gelijk de auto ophalen namelijk..
Dat is het begin van spitsuur .
Bij mijn autoverhuurder staat om de hoek van de garage ingang een bank.
Daar laat ik mijn meisje met onze bagage achter en stort ik mij met een brede smile in het strijdgewoel.
Soms staat er geen enkele auto in de garage en wordt er om de paar minuten een voorgereden.
Dan is het zaak te zorgen snel vrienden voor het leven te worden met de medewerker die de weinige autp ś moet verdelen
Maar een ding is zeker'het komt altijd goed.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is het een té grote gok om midesize te huren bij National (emerald club member), maar eigenlijk echt wel een SUV te willen? 

@bedeve bedankt voor je reactie, echter wij doen zoiets voor de eerste keer en hebben geen idee waar we aan beginnen
maar we zullen zien, moeten ons in ieder geval goed voorbereiden

maar we zullen zien, moeten ons in ieder geval goed voorbereiden
- bedeve
- Amerika-expert
Ligt er een beetje aan waar.LiesbethDL schreef:Is het een té grote gok om midesize te huren bij National (emerald club member), maar eigenlijk echt wel een SUV te willen?
Bijv in Las Vegas of Los Angeles is het een gok.
In San Franscisco niet
En denk er aan ; een vrolijk gezicht brengt overal licht !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Had ik er moeten bij zetten, wij pikken de auto op in SFO. Dus het is de gok waard, met nen big smile bij
? Ook al komen wij maar toe rond 17u denk ik..

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik heb al vaker bij National gehuurd, minstens een keer of 12 denk ik, altijd als EC member, de laatste jaar 2 Executive level.LiesbethDL schreef:Is het een té grote gok om midesize te huren bij National (emerald club member), maar eigenlijk echt wel een SUV te willen?
Grofweg heb ik in de helft van de gevallen na een vriendelijk gesprek zoals @Bedeve al schrijft een Standard SUV (of beter Full size of Premium) weten te bemachtigen. Wij hebben voor ons vieren (dochters van 16 en 18) altijd veel bagage bij dus een grote auto nodig, waardoor ik ook altijd een plan B, C en D heb.
Plan B is een 2e boeking voor een auto in de size die ik echt wil - als die betaalbaar is, bv met het HarryH of Hinko tarief. Dit jaar werkt dat niet, vind ik nog veel te duur bij National en Alamo.
C is een boeking bij een andere verhuurder voor een Standard SUV (Alamo of Hertz, heb voor Hawaii nu alles bij Hertz geboekt voorlopig).
En plan D is een andere grotere auto uit de rij bij National, dus geen SUV; beetje afhankelijk van de locatie maar op een aantal locaties staan er regelmatig Minivans in de Emerald lane, ruimte genoeg voor ons. M'n dochters vinden er weinig aan, maar ja wel functioneel en betaalbaar

- bedeve
- Amerika-expert
Bij National op SFO staan er over het algemeen meer minivans dan suv's in de Emerald rij.
Er is hier minder suv laat staan Jeep cultuur dan elders in de USA.
Ik had mijn broer een keer beloofd om de Ford Escape te testen
Daar kwam ik op een vrijdagavond om 22.00 uur aan in een donkere Natiional/Alamo garage
Voor hen die er geweest zijn ; Met een aardige mevrouw ben ik vanuit de Emerald rij de hele garage doorgelopen om eindelijk bij het begin van de Alamo rijen een hagelnieuwe Escape te vinden.
SFO; Het Triple A scenario is gewoon in de garage de greeter aanspreken die aan de tafel naast de deur zit of in het kantoortje meteen daartegenover.
En die vertel je dan dat je zo graag Auto X of Y wilt hebben, maar dat die niet in de rij staat.
Wilt u even voor mij navragen of die auto beschikbaar is.?
I would really appreciate that !
Hou je aan de wet van Sinterklaas
Er is hier minder suv laat staan Jeep cultuur dan elders in de USA.
Ik had mijn broer een keer beloofd om de Ford Escape te testen
Daar kwam ik op een vrijdagavond om 22.00 uur aan in een donkere Natiional/Alamo garage
Voor hen die er geweest zijn ; Met een aardige mevrouw ben ik vanuit de Emerald rij de hele garage doorgelopen om eindelijk bij het begin van de Alamo rijen een hagelnieuwe Escape te vinden.
SFO; Het Triple A scenario is gewoon in de garage de greeter aanspreken die aan de tafel naast de deur zit of in het kantoortje meteen daartegenover.
En die vertel je dan dat je zo graag Auto X of Y wilt hebben, maar dat die niet in de rij staat.
Wilt u even voor mij navragen of die auto beschikbaar is.?
I would really appreciate that !
Hou je aan de wet van Sinterklaas
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Toch verschilt het ook per keer dat je bij zo'n garage aankomt. In LV november stond er maar een SUV, de medewerkers stonden niet echt open voor een vriendelijk gesprek, Daar staan de auto's! eentje dus in onze categorie, prima auto trouwens, geen klachten wat dat betreft, alleen geen keus.
In Denver konden we kiezen uit een gigantisch rij, mensen die een paar dagen na ons aankwamen hadden weinig keus, dit was Alamo. Ik durf het risico niet te nemen een midsize te boeken en eigenlijk een fullsize willen, ze vragen tegenwoordig een behoorlijke meerprijs per dag, $ 30 is niet vreemd.
Misschien zijn wij iets te beleefd.....
In Denver konden we kiezen uit een gigantisch rij, mensen die een paar dagen na ons aankwamen hadden weinig keus, dit was Alamo. Ik durf het risico niet te nemen een midsize te boeken en eigenlijk een fullsize willen, ze vragen tegenwoordig een behoorlijke meerprijs per dag, $ 30 is niet vreemd.
Misschien zijn wij iets te beleefd.....
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
The search continues: Voor 19 dagen Orlando in mei zie ik op Expedia vandaag een Avis aanbieding voor een standaard SUV (Ford Edge) voor 597 euro en een medium SUV voor 548 euro. Goede prijzen lijkt mij, volgens de voorwaarden betaal ik voor een extra bestuurder 65 dollar voor de gehele huurperiode. Lijkt mij een goede deal toch ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat lijkt mij een hele goede deal!!
Ter vergelijk: Wij betalen voor 22 dagen standaard SUV (Vanuit Toronto) rond de 1100. Lager dan 1060 heb ik niet gevonden.
Gelijk doen lijkt me. Annuleren kan altijd nog toch?
Ter vergelijk: Wij betalen voor 22 dagen standaard SUV (Vanuit Toronto) rond de 1100. Lager dan 1060 heb ik niet gevonden.
Gelijk doen lijkt me. Annuleren kan altijd nog toch?
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
- sanook
- Amerika-expert
Inderdaad, ik heb hem geboekt, annuleren kan altijd nog. Wel jammer dat het via Expedia een prepaid boeking is maar vooruit dan maar.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat betekent dat; een prepaid boeking?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- sanook
- Amerika-expert
Bij reservering meteen betalen, dus niet pas bij ophalen zeg maar.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als de 2e bestuurder je partner is dan betaal je bij Avis niets extra.sanook schreef:The search continues: Voor 19 dagen Orlando in mei zie ik op Expedia vandaag een Avis aanbieding voor een standaard SUV (Ford Edge) voor 597 euro en een medium SUV voor 548 euro. Goede prijzen lijkt mij, volgens de voorwaarden betaal ik voor een extra bestuurder 65 dollar voor de gehele huurperiode. Lijkt mij een goede deal toch ?
- sanook
- Amerika-expert
Dat is dan helemaal mooi !
Welke expedia?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
Expedia.nl, ik kreeg wel een melding dat ik 25% korting kreeg omdat ik al andere dingen geboekt had dus weet niet of het voor iedereen zichtbaar is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19872 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties