Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De K1 van Mauro

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mauropac10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

De K1 van Mauro

Bericht door mauropac10 »

Hallo allemaal,

Na in december voor de 4 de keer mijn vriendin bezocht te hebben in Amerika heb ik afgelopen 31 december 2016 besloten om haar ten huwelijk te vragen.Dit gebeurde op de top van de vuurtoren van Ponce inlet in Volusia County. Na heel veel stressen over of zij wel ja zou zeggen kreeg ik daar het verlossende JA woord!!!!(Het duurde wel even want wij hadden eerst bijna 300 traptreden beklommen :lol: ).Nu willen mijn Verloofde en ik gaan beginnen aan het K1 visum. Zij voldoet aan de eisen voor het minimum inkomen en wij zijn beide gerechtigd om te trouwen. Ik ben van plan om vandaag de pasfoto's te laten maken voor Form I-129F en de rest van het papierwerk dit weekend in te vullen. Alle tips zijn welkom bij het invullen! Als het goed is gaat alles dan Maandag op de bus naar mijn verloofde in Florida. Ik houd jullie op de hoogte!!!

-Mauro
MAY FREEDOM FOREVER FLY
MariekeH
Amerikafan

Re: De K1 van Mauro

Bericht door MariekeH »

Gefeliciteerd met jullie verloving!
Als je alles gewoon stap voor stap doet en goed leest wat je moet doen, dan is het hele K1 proces goed te doen. Je moet alleen veel geduld hebben. Je zal hier heel veel informatie vinden van lotgenoten, en stel vooral je vragen als je vastloopt!
Ook visajourney.com is heel nuttig, vooral de K1 flowchart vind ik erg fijn!
mauropac10
Amerika-ontdekker

Dankjewel!

Ik heb net de foto's laten maken maar ik kwam er net achter dat op 3 van de 4 foto's nog een zwart randje aanwezig is. Maakt dit veel uit. Ik zou het er zelf ook nog af kunnen snijden?
MAY FREEDOM FOREVER FLY
MariekeH
Amerikafan

Bericht door MariekeH »

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Persoonlijk wilde ik wel dat alles er in mijn pakket keurig uitzag, dus zulke foto's had ik niet meegestuurd (maar we kregen alsnog een RFE, dus zo keurig was het nou ook weer niet... :wink: ).
Ik heb wel gelezen dat sommige mensen bij een I-129F gewoon pasfoto's hadden gedaan die aan de Nederlandse eisen voldoen in plaats van de Amerikaanse. En die werden gewoon goedgekeurd. Ik denk dat het dus wel zou kunnen, en dat ze pas later in het proces wat strenger op de foto's gaan letten. Ik heb nu bijvoorbeeld wel hele duidelijke richtlijnen gekregen voor de 6 (!) pasfoto's die ik op het consulaat moet inleveren.
Kortom, ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn, maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker...
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Gefeliciteerd met jullie verloving en heel veel succes met je k1 proces! Ik heb je een pm gestuurd.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
mauropac10
Amerika-ontdekker

Vandaag alles van mijn kant afgerond. Ik heb alleen een probleem. Op de screenshots die ik gemaakt heb van imessage zijn de datums niet zichtbaar. En ik kan moeilijk helemaal terug scrollen naa februari 2016. Is dit een probleem?
MAY FREEDOM FOREVER FLY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gefeliciteerd en veel succes met je K1 aanvraag. En wel vaag dat er dan gelijk een weddingdressreclame onder dit topic staat :lol:
mauropac10
Amerika-ontdekker

Nog even een vraagje. Hoe hebben jullie de fotos die je toevoegd hebt aan proof of having met in person in the past 2 years. Hebben jullie deze laten uitprinten bij een fotozaak en dan gewoon los in een doorzichtige ziplock of hebben jullie deze zelf uitgeprint op normaal a4 papier en dan 4 op een a4tje?
MAY FREEDOM FOREVER FLY
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

PSVwally schreef:Gefeliciteerd en veel succes met je K1 aanvraag. En wel vaag dat er dan gelijk een weddingdressreclame onder dit topic staat :lol:
:offtopic: I'm mocht reclame bewonderen voor Canadians met bad credit :lol: :lol: :lol:

Mauro veel succesmet je emigratie!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik zie dan weer een reclame over scamming :? :lol:

Gefeliciteerd met je verloving! En succes met je K1 journey :D
Nog even een vraagje. Hoe hebben jullie de fotos die je toevoegd hebt aan proof of having met in person in the past 2 years. Hebben jullie deze laten uitprinten bij een fotozaak en dan gewoon los in een doorzichtige ziplock of hebben jullie deze zelf uitgeprint op normaal a4 papier en dan 4 op een a4tje?
Ik heb foto's en screenshots geknipt en geplakt in Word en datums er bij geschreven op A4tjes. Overal de datums op zetten, niet vergeten! Ik heb alleen doorzichtige mamphes gebruikt voor de pasfoto's.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

mauropac10 schreef:Nog even een vraagje. Hoe hebben jullie de fotos die je toevoegd hebt aan proof of having met in person in the past 2 years. Hebben jullie deze laten uitprinten bij een fotozaak en dan gewoon los in een doorzichtige ziplock of hebben jullie deze zelf uitgeprint op normaal a4 papier en dan 4 op een a4tje?
Voor mijn CR1 bewijs van bona fide huwelijk heb ik gewoon foto's van Facebook geplukt en die met zes of acht tegelijkertijd in een Word document geplakt. Zonder datum, maar het waren er een stuk of 20 en duidelijk op verschillende locaties genomen.
mauropac10
Amerika-ontdekker

Nu twee weken geleden dat ik mijn pakket heb opgestuurd naar mijn vriendin in amerika via Priority mail. En helaas is het nog steeds niet aangekomen :(
MAY FREEDOM FOREVER FLY
mauropac10
Amerika-ontdekker

Vandaag heeft mijn verloofde het pakket gestuurd naar de PO BOX In Texas.
MAY FREEDOM FOREVER FLY
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Succes! Binnen twee weken krijg je bericht van de USCIS :thumbup:

Over & done!
mauropac10
Amerika-ontdekker

Vandaag is mijn pakket afgeleverd door Usps bij de lockbox.
MAY FREEDOM FOREVER FLY
mauropac10
Amerika-ontdekker

Vandaag NOA1 ontvangen :clap:
MAY FREEDOM FOREVER FLY
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Spannend! Hopelijk gaat het gemakkelijk en snel voor jullie :thumbup: :thumbup:

Over & done!
mauropac10
Amerika-ontdekker

NOA2 ontvangen op 9 mei. Iemand nog tips of advies?
MAY FREEDOM FOREVER FLY
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik heb gehoord dat het nu vrij snel gaat tussen USCIS en het NVC. Bel over 1-2 weken naar het NVC en vraag naar je case number. Zo kan je via CEAC je petitie in de gaten houden (At NVC -> In Transit -> Ready) Je petitie is denk ik binnen vier weken bij het consulaat als het niet weer eens sloom is daar. In de tussentijd kan jouw verloofde haar documenten naar je opsturen;
- I-134 affidavit of support plus supporting documents (tax returns, w2's, letter of employment)
- Nieuwe letter of intent to marry up to date
- Verzamel bewijs van 'on-going relationship' tijdens het K-1 process.

Je wilt alle documenten ongeveer gaan verzamelen als het bij het NVC is of bij het consulaat. Documenten mogen niet ouder zijn dan zes maanden maar ik zou bijvoorbeeld VOG aanvragen wanneer je petitie bij het consulaat is.

Over & done!
moosy
Amerika-ontdekker

Bericht door moosy »

Vergeet niet te vragen naar een kopie van je vaccinatie-dossier bij de medische controle!

Ik was het zelf vergeten bij de afspraak. Toen ik dan mijn resultaten twee weken later ging ophalen (Brusselse duurtijd, blijkbaar), lag er een gesloten enveloppe.
Gelukkig was ik vlak ervoor nog herinnerd aan het belang voor later, en hebben ze in het ziekenhuis aan het onthaal mij een nieuwe, open, enveloppe meegegeven, zodat ik thuis alles kon inscannen en kopiëren vooraleer die te sluiten. Ik heb er dus ook meteen Engelstalige vertalingen ingestoken van wat ik bij had op mijn afspraak (cf vaccinatiekaart van vroeger, bevestiging dat mijn aandoening geen effect heeft op mijn levenskwaliteit).

Dus vraag het op voorhand. Het staat er wel in het groot op voor de dokter dat ze een kopie moeten geven van dat vaccinatie-dossier (dat is DS3025 of zoiets, denk ik), maar ik heb het niet gekregen, en nog anderen ook niet.
Dus vragen, en dan nog eens herinneren enkele dagen voordat het zogezegd in orde zou moeten zijn. Even bellen en aan doen herinneren. En indien je dat niet krijgt, de mensen van het onthaal overtuigen.

Weet niet of het gaat over BE of NL, maar in BE ga je pas pakket 3 terugsturen als je de medische controle al hebt gedaan. Dus begin daar alvast mee; je moet niks bewijzen qua pakket aangekregen (bij mij duurde pakket 3 lang om te krijgen via post), en als je er eenmaal bent, heb je "liefst" je NOA2-kopie bij voor het Alien-nummer, maar dat moest blijkbaar niet echt.
Ik had het niet volledig door, omdat de zin in pakket 3 vaag was (een checkmark als "een afspraak is gemaakt", maar ze bedoelden dus dat je was geweest), waardoor ze mijn interview 2 weken hebben geplaatst nadat ik het doorgestuurd. Maar die 2 weken zijn dus nodig om het medisch verslag te vervolledigen (resultaten vanuit labo + rapportje, duurde bij mij 16 dagen).
Kan zijn dat het anders is in NL. In sommige landen krijg je het dezelfde dag nog mee, maar in BE (of toch Brussel) zeker niet.

Ik heb nu dinsdag mijn interview bij de ambassade. Spannend.

Laat maar weten als je nog vragen hebt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer