Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sneller je auto ophalen bij Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Trails »

Geweldig toch, dat Alamo skip the counter.
Lukt elke keer weer.
Voor het begin van onze camperreis van september-oktober hebben we eerst 3 dagen een auto. Geboekt via Alamo.co.uk/brits (was toch het goedkoopst) en voor de laatste 3 dagen (LAS-LAX) hebben we via CarDelMar geboekt. Voor beide hebben we de Skip the counter tickets.

Ik heb gewoon een 2e bestuurder kunnen invoeren. Dit staat op de pagina die je opent om in te checken. Onderaan staat ergens "add an additional driver".

Hier staat alle informatie: http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
Vooral punt 8 is ERG belangrijk.
Laatst gewijzigd door Trails op 15 jan 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Een tweede bestuurder kun je invoeren voor dat je online checkin doet; hoe bedoel je dat precies? Je start normaal toch met de online checkin en dan de skip the counter? Welk scherm moet daar dan nog voor zitten?
Omdat ik het online checkin systeem nog niet geopend heb wijst het mogelijk zichzelf maar ik begrijp het niet uit je tekst.

En als je zowel de online checkin als de skipthe counter doorlopen hebt; kun je dan toch nog gewoon gratis annuleren?
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik heb mijn tekst een beetje aangepast:

Ik heb gewoon een 2e bestuurder kunnen invoeren. Dit staat op de pagina die je opent om in te checken. Onderaan staat ergens "add an additional driver".

Hier staat alle informatie: http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
Vooral punt 8 is ERG belangrijk.

Of je nog gratis kunt annuleren ligt, denk ik, aan de maatschappij waar je hebt geboekt.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Idd, ik had eerst moeten kijken. Ik kon bij de check in gratis de extra bestuurder kwijt. Apart venster voor skip the counter en klaar is Vito :thumbup:
Kun je als er niets staat in je klasse gewoon een klasse groter nemen?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Volgens mij reserveer jij een bepaalde klasse. Als de verhuurder die klasse niet meer heeft kunnen ze jou niet afschepen met een klasse minder, lijkt mij.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Inderdaad. Zo heb ik ooit een midsize suv gehuurd en een Chevrolet Suburban meegekregen.
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als je geen passende auto kunt vinden omdat de rij leeg is, of omdat je geen auto vind die je bevalt, dan kun je het beste gewoon een praatje met het aanwezige personeel gaan maken. Zeker als je concreet weet wat je wilt. Je kunt gewoon vragen naar dat type. En als het er echt niet is, zelf de suggestie doen dat je wel iets hebt zien staan in de rij van een andere klasse. Grote kans dat je die dan mee mag nemen.

Let wel op: hoe groter de auto, des te hoger de brandstofrekening :-)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Old Faithful schreef:Inderdaad. Zo heb ik ooit een midsize suv gehuurd en een Chevrolet Suburban meegekregen.
Klopt, maar dat hoeft niet altijd goed uit te pakken. Wij hadden eens een mid size SUV gereserveerd, welke niet meer voorradig was bij onze aankomst. We werden 'geupgraded' naar...een mini-van. Schijnbaar is dat een klasse hoger maar zeker niet een auto die voor ons handig was (of waar ik in gezien wil worden ;) ).

Maar wat roelb zegt klopt ook; na een praatje en wat klagen mochten we de dag erna terugkomen om een betere auto uit te zoeken en dat is gelukt.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ach, niets mis met een minivan toch? Ik heb een keer drie weken in een Toyota Sienna gereden op een tripje in de states en ik was echt niet ontevreden. Prima wegligging, snelle bak voor de bergweggetjes en ruimte genoeg voor ons tweetjes..

Tja, het is niet de meest mooie auto, maar dat is het mooie van een huurauto: je levert hem na een paar weekjes weer in :-)
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Mrvanilla schreef:
Old Faithful schreef:We werden 'geupgraded' naar...een mini-van. Schijnbaar is dat een klasse hoger maar zeker niet een auto die voor ons handig was (of waar ik in gezien wil worden ;) ).
Goh, daar gaat nou onze voorkeur naar uit. Lekker veel ruimte. Vorig jaar voor het eerst een suv gehuurd maar reden met een minivan weg. We waren weer helemaal happy! :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Is ook niets mis mee, behalve dat wij nog graag een dirtroadje meepakken, vandaar ;)
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik weet niet of je had kunnen "eisen" dat je een suv meekreeg. Per slot van rekening had je die geboekt.

@Trails: Let even op met citeren. De quote in jouw bericht is niet van mij maar van Mrvanilla (die mij weer citeerde).
Groet,

Old Faithful
Amerivarda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerivarda »

Na een paar dagen verblijf in SF ben ik van plan om met BART, in m'n eentje de auto op SFO op te halen.
Kan het gezin nog even in het hotel blijven.

Reservering staat ondertussen bij Alamo in het systeem en kan dus t.z.t. een online check-in doen met (waarschijnlijk) 'skip the counter'.
Is het voldoende om het rijbewijs (en paspoort?) van m'n vriendin mee te nemen omdat zij eventueeel als 2e rijder is aangemeld of moet ze tijdens het ophalen er echt bij zijn.

Iemand daar ervaring mee?
Of is het toch verstandiger haar niet te noemen tijdens de check-in omdat ze, als geregistreerde partner, automatisch het recht heeft om de auto te besturen. Het plan is wel dat ik zelf altijd rij maar je weet nooit wat er voorvalt zo'n reis....
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

als geregistreerde partner, automatisch het recht heeft om de auto te besturen .

Het is gelukkig geen hogere wiskunde , noch is het chinees.
Je geeft het zelf al aan ;je spouse is automatisch een toegelaten bestuurder.
Of hier iemand " daar ervaring mee heeft "doet niet ter zake; het gaat om wetgeving en de voorwaarden van de verhuurder.
You don't mess with the law !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep. Voor alle duidelijkheid: je /hoeft/ een partner niet bij de verhuurder als extra bestuurder aan te melden. De wetgeving (en de daarop gebaseerde voorwaarden) van de verhuurder stellen dat deze expliciet het recht heeft om de auto te besturen, mits voldaan is aan alle andere eisen (zoals bijvoorbeeld het hebben van een rijbewijs).

De enige discussie die je theoretisch zou kunnen krijgen is wat een "spouse" is. Met name als je ongehuwd en zonder geregistreerd partnerschap samenwoont. Of helemaal niet samenwoont. Want die term is nergens gedefinieerd in zowel de wetgeving als de t&c's van de verhuurders die daarop gebaseerd zijn. Maar die discussie gaat niemand voeren. Ik zou zeggen: gewoon lekker je wederhelft laten sturen als dat nodig is.
Amerivarda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerivarda »

OK, lijk me 'handiger' om het niet te doen, het aanmelden dan.

Als ze gaat rijden zal het toch een uitzonderlijke situatie zijn en dan zullen we wel zien of iemand over de (jurische) term 'spouse' begint.

Bedankt voor de reacties zo ver, een heel informatief forum trouwens :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

roelb schreef:Jep. Voor alle duidelijkheid: je /hoeft/ een partner niet bij de verhuurder als extra bestuurder aan te melden.
wat een "spouse" is.die term is nergens gedefinieerd in zowel de wetgeving als de t&c's van de verhuurders die daarop gebaseerd zijn. Maar die discussie gaat niemand voeren. .
Zoek het eens op met de " Zoekfunktie " en lees welke angsten het onderwerp losmaakt.
En die angsten zorgen ook voor vreemde reacties ter plaatse.
Zo zijn er forumbezoekers die met hun spouse op pad waren en toch een rekening kregen voor een extra bestuurder.
Zie je wel dat die autoverhuurders allemaal boeven zijn !

@Amerivarda huurt in Californnia; daar is de extra bestuurder altijd zonder extra kosten spouse of niet .
Bij wet geregeld is ook in Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, de spouse eenAutomatic Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...
Alle andere extra rijders moeten wel in het huurcontract worden opgenomen en ook betalen .
Die spouse is Automatic ,dus niet bijschrijven in het huurcontract.
De Wetgeving en voorwaarden van de verhuurders is Amerikaans recht toe recht aan.Wanneer je dan Nederlands eigenwijs je partner toch aanmeld gaat men er vanuit dat deze niet je spouse is, en kunnen er kosten voor de extra bestuurder in rekening worden gebracht
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Hoe zit dit met Avis in Florida ?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij AVIS is je partner ALTIJD gratis en automatisch extra bestuurder, waar dan ook in de VS.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zat me net te bedenken dat ik dat pasgeleden ook al voor iemand geschreven had, maar dat was jij dus :lol: , geloof je me niet? :?

Hier kun je het nalezen, is een stukje uit de voorwaarden van de website van AVIS.com
Additional driver fees will not be reflected in your estimated total when you book your reservation in advance. They will be calculated at the rental counter when the vehicle is picked up.

The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:

Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer