Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bandido
Amerika-expert

Het interview

Bericht door Bandido »

Ik heb dit forum doorgespit om te kijken of dit al door iemand anders was gevraagd, maar ik heb het niet kunnen vinden. Bij voorbaat excuus als dat wel zo is.... :oops:

Dat gezegd hebbende....

Ik ben één van die gelukkigen die de afgelopen lente een brief uit KY kreeg. Dat is dus voor DV2007. Nu heb ik gezien dat mijn case-number bijna aan de beurt is en ik -als alles goed gaat- naar het consulaat moet voor een afspraak. Alles zal wel in de uitnodiging staan, maar liever regel ik voor die tijd al wat dingen.

Dus:
* wat heb ik precies nodig?
* waar haal ik het?
* hoe gaat het gesprek daar precies in zijn werk; wat vragen ze?
WimR
Amerika-ontdekker

Re: Het interview

Bericht door WimR »

Bandido schreef:Ik heb dit forum doorgespit om te kijken of dit al door iemand anders was gevraagd, maar ik heb het niet kunnen vinden. Bij voorbaat excuus als dat wel zo is.... :oops:

Dat gezegd hebbende....

Ik ben één van die gelukkigen die de afgelopen lente een brief uit KY kreeg. Dat is dus voor DV2007. Nu heb ik gezien dat mijn case-number bijna aan de beurt is en ik -als alles goed gaat- naar het consulaat moet voor een afspraak. Alles zal wel in de uitnodiging staan, maar liever regel ik voor die tijd al wat dingen.

Dus:
* wat heb ik precies nodig?
* waar haal ik het?
* hoe gaat het gesprek daar precies in zijn werk; wat vragen ze?
He gefeliciteerd, wij zijn ook winnaars van de DV 2007, en ons interview is op 12 Maart. Als je wilt weten wanneer je aan de beurt bent, gewoon even een email naar KCC.
Je krijgt vanzelf een brief met alle info wat je aan documenten moet meenemen. Heb je alles alles al vertaald? En als je aan de beurt bent...heeeeeel veel succes. Het is niet echt een interview, maar meer het afgeven van je documenten zoals, geboorte bewijs, diploma's, werk of financiel support e.d.
O ja, waar willen jullie naar toe in de USA?

http://www.rodenburggoesusa.web-log
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

WimR schreef:He gefeliciteerd, wij zijn ook winnaars van de DV 2007, en ons interview is op 12 Maart. Als je wilt weten wanneer je aan de beurt bent, gewoon even een email naar KCC.
Je krijgt vanzelf een brief met alle info wat je aan documenten moet meenemen. Heb je alles alles al vertaald? En als je aan de beurt bent...heeeeeel veel succes. Het is niet echt een interview, maar meer het afgeven van je documenten zoals, geboorte bewijs, diploma's, werk of financiel support e.d.

Dank voor je reactie! En jij ook gefeliciteerd!
Ik begrijp inderdaad dat ik -als alles goed gaat- vanzelf een brief krijg met wat ik nodig heb. Maar ik wilde eigenlijk alvast wat dingen regelen, zeker nu ik weet dat het bijna zover is. En wat voor dingen moet je zoal vertalen? En mag je dat ook zelf doen? Of moet dat door een beëdigd vertaler?
WimR
Amerika-ontdekker

Bericht door WimR »

Bandido schreef:
WimR schreef:He gefeliciteerd, wij zijn ook winnaars van de DV 2007, en ons interview is op 12 Maart. Als je wilt weten wanneer je aan de beurt bent, gewoon even een email naar KCC.

Dank voor je reactie! En jij ook gefeliciteerd!
Ik begrijp inderdaad dat ik -als alles goed gaat- vanzelf een brief krijg met wat ik nodig heb. Maar ik wilde eigenlijk alvast wat dingen regelen, zeker nu ik weet dat het bijna zover is. En wat voor dingen moet je zoal vertalen? En mag je dat ook zelf doen? Of moet dat door een beëdigd vertaler?
Geboorte register, huwlijksregister, werkgeversverklaring, diploma's e.d moeten worden vertaald door een beedigde vertaler je mag het niet zelf doen. Overgens alle documenten van de gemeente zijn al in diverse talen.
Houd er rekening mee dat heel de procedure aardig in de financien zal gaan lopen. Je Medische keuring en interview kost toch aardig wat, zo ongeveer 1000 euro als het tegen zit en dan nog je verhuis kosten en tickets.
Na ik ga ervanuit dat je dit al wist.
Succes met alles :D :D
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

WimR schreef:Geboorte register, huwlijksregister, werkgeversverklaring, diploma's e.d moeten worden vertaald door een beedigde vertaler je mag het niet zelf doen. Overgens alle documenten van de gemeente zijn al in diverse talen.
Houd er rekening mee dat heel de procedure aardig in de financien zal gaan lopen. Je Medische keuring en interview kost toch aardig wat, zo ongeveer 1000 euro als het tegen zit en dan nog je verhuis kosten en tickets.
Na ik ga ervanuit dat je dit al wist.
Succes met alles :D :D
Dus een werkgeversverklaring heb je ook altijd nodig? En is dat van je huidige werkgever? Ook als je diploma's hebt van vervolgopleidingen?

En dat het duur is, weet ik. Maar goed, het mag wat kosten.... ;-)
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

WimR schreef: Houd er rekening mee dat heel de procedure aardig in de financien zal gaan lopen. Je Medische keuring en interview kost toch aardig wat, zo ongeveer 1000 euro als het tegen zit en dan nog je verhuis kosten en tickets.
Over kosten gesproken, ik heb vandaag mijn medische onderzoek ondergaan. Je kunt hier iet over lezen op onze weblog. Ik was in totaal € 205 kwijt vandaag. € 50 voor mijn x-ray en € 155 voor het medische onderzoek zelf. Ik heb gelukkig alle vaccinaties gehad, waardoor ik vandaag geen extra kosten had, maar dat is ook iets waar je rekening mee moet houden.

(Ik neem in ieder geval wel aan dat het medische onderzoek hetzelfde is voor alle visums?)
onze blog - Bouwmanfamily
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Gefeliciteerd!!! Weer een DV2007 winnaar erbij.

Ik zit zelf inmiddels in Los Angeles op een DV visum (ook DV2007).

Bij de eerste brief die je van KCC gehad hebt (dat je was uitgekozen met zoveel anderen etc) zat daar geen lijst met documenten bij die je nodig hebt?

Wat Wim opnoemde is het allemaal wel volgens mij. Kan zo even snel niet bedenken wat je nog meer nodig hebt. Je hebt ook een politie certificaat nodig maar dat kunnen we hier zelf in Nederland niet opvragen. TZT doet het consulaat dat voor je.

In principe moet je aan de minimum eis van HAVO of VWO voldoen, maar heb je meer is dat alleen maar beter. Ik had zelf al mijn diplomas (middelbaar en HBO) en werkgeversverklaringen laten vertalen die nog niet in het engels waren en ook allemaal meegenomen. Beter teveel dan te weinig.

Het gesprek zelf stelt eigenlijk niet zoveel voor. Ze kijken je formulieren door, vragen of alles naar waarheid is ingevuld etc. Geen moeilijke dingen.

En natuurlijk van mij meteen een paar vragen:
Waar wil je straks heen in de VS? Ga je alleen of met gezin? Hoe ben je zo bij de DV lotterij terecht gekomen?

@Becs:
Bij mijn weten zijn alle emigratie medische keuringen inderdaad hetzelfde.
Die heb je nu ook achter de rug. Nu het consulaat nog en dan op naar Danny.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

suebrons schreef:Gefeliciteerd!!! Weer een DV2007 winnaar erbij.

Ik zit zelf inmiddels in Los Angeles op een DV visum (ook DV2007).

Bij de eerste brief die je van KCC gehad hebt (dat je was uitgekozen met zoveel anderen etc) zat daar geen lijst met documenten bij die je nodig hebt?

Wat Wim opnoemde is het allemaal wel volgens mij. Kan zo even snel niet bedenken wat je nog meer nodig hebt. Je hebt ook een politie certificaat nodig maar dat kunnen we hier zelf in Nederland niet opvragen. TZT doet het consulaat dat voor je.

In principe moet je aan de minimum eis van HAVO of VWO voldoen, maar heb je meer is dat alleen maar beter. Ik had zelf al mijn diplomas (middelbaar en HBO) en werkgeversverklaringen laten vertalen die nog niet in het engels waren en ook allemaal meegenomen. Beter teveel dan te weinig.

Het gesprek zelf stelt eigenlijk niet zoveel voor. Ze kijken je formulieren door, vragen of alles naar waarheid is ingevuld etc. Geen moeilijke dingen.

En natuurlijk van mij meteen een paar vragen:
Waar wil je straks heen in de VS? Ga je alleen of met gezin? Hoe ben je zo bij de DV lotterij terecht gekomen?
Dank voor je reactie! Ja, ik heb inderdaad zo'n lijst gekregen, maar hoorde ook dat daar bepaalde zaken opstaan die je niet altijd nodig hebt (zoals bv een verklaring van de militaire dienstplicht - nvt in mijn geval). Zo dacht ik ook bv dat iets als een werkgeversverklaring niet nodig is als je voldoende gekwalificeerd bent qua opleiding (in mijn geval universitair). En als zo'n verklaring nodig is, moet die dan van je huidige werkgever zijn?

Maw: mijn vraag ging eigenlijk over de documenten die ABSOLUUT ESSENTIEEL zijn. Zoals gezegd verwacht ik die ook wel in de brief van het consulaat terug te kunnen vinden, maar ik wil me eigenlijk nu al zoveel mogelijk erop voorbereiden.

En de reden dat ik bij de DV2007 terecht ben gekomen is de volgende; ik heb sinds ruim drie jaar een relatie met een Amerikaan. Tot nu toe zijn we steeds op en neer gereisd en dat ging eigenlijk tot nu toe altijd wel heel goed doordat ik voor de NL-overheid werk (= veel vakantiedagen) en mijn vriend als piloot voor Delta Airlines werkt (= voor hem gratis naar NL vliegen en voor mij met heel veel korting naar de VS). Ik ben inmiddels in drie jaar tijd een keer of twaalf in de VS geweest en al veel van het land gezien en veel mensen leren kennen. Het is een land waar ik best zou kunnen wonen, kwam ik al snel achter.

Maar hoewel het tot nu toe best goed gaat op deze manier, is dit voor de lange termijn natuurlijk geen optie. En hij zou wel naar NL kunnen emigreren, maar omdat de EU-wetgeving op het terrein van luchtvaart (hoe verrassend) nog niet is geharmoniseerd, zou dat betekenen dat hij weer helemaal opnieuw een EU-vliegbrevet moet halen en zelf moet betalen. Dat terwijl hij een US-vliegbrevet heeft en al acht jaar vliegt. Andersom erkent de VS overigens wel het EU-brevet, vandaar dat je als NL-piloot wel bij een VS-maatschappij mag vliegen. Maar dat terzijde. In ieder geval is NL een laatste redmiddel, maar hij moet daar heel veel opgeven.

Dan blijft de laatste mogelijkheid over: ik naar de VS. En omdat de VS het homohuwelijk niet erkent -en dat ook nog wel even kan duren- is de DV2007 voor ons eigenlijk de enige optie om bij elkaar te zijn. En voor mij om op legale wijze voor langere tijd in de VS te mogen werken en verblijven. En tot mijn verrassing won ik 'm de tweede keer al. De bedoeling is, dat als ik de green card krijg, in eerste instantie naar Atlanta ga. Maar we willen uiteindelijk graag naar Washington DC toe, omdat het daar voor mij waarschijnlijk wat makkelijker zal zijn (passend) werk te vinden.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Mooi verhaal zeg. Wat geweldig dat jullie op deze manier dan toch bij elkaar kunnen zijn. Gefeliciteerd.

Met een universitaire opleiding heb je inderdaad geen werkgeversverklaring nodig. De werkgeversverklaring zou dan ook alleen zijn voor die banen waarmee je in aanmerking komt voor een green card en op die manier dan een bepaald niveau haalt. Maar dat is bij jou dus niet nodig.

De documenten die dan in jou geval absoluut essentieel zijn is een internationale akte van het geboorteregister, een beeidigde vertaling van je middelbare school diploma. Je kan ook je universitaire diploma laten vertalen (ook handig voor in de USA) maar op het consulaat kijken ze alleen maar naar je middelbare school als dat minstens HAVO is. Verder moet je kunnen aantonen dat je jezelf kunt financieel kunt redden de eerste paar maanden totdat je een baan hebt. Dat kun je aantonen door de overwaarde van je huis, of voldoende tegoed op bank rekeningen, of aandelen, of iemand (in dit geval waarschijnlijk je vriend) een affidavit of support te laten tekenen. Of een combinatie van alles.

Dat was het dacht ik wel, maar kijk ook de lijst even goed door. Ik kan wat vergeten zijn.

Succes

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

suebrons schreef:Mooi verhaal zeg. Wat geweldig dat jullie op deze manier dan toch bij elkaar kunnen zijn. Gefeliciteerd.

Met een universitaire opleiding heb je inderdaad geen werkgeversverklaring nodig. De werkgeversverklaring zou dan ook alleen zijn voor die banen waarmee je in aanmerking komt voor een green card en op die manier dan een bepaald niveau haalt. Maar dat is bij jou dus niet nodig.

De documenten die dan in jou geval absoluut essentieel zijn is een internationale akte van het geboorteregister, een beeidigde vertaling van je middelbare school diploma. Je kan ook je universitaire diploma laten vertalen (ook handig voor in de USA) maar op het consulaat kijken ze alleen maar naar je middelbare school als dat minstens HAVO is. Verder moet je kunnen aantonen dat je jezelf kunt financieel kunt redden de eerste paar maanden totdat je een baan hebt. Dat kun je aantonen door de overwaarde van je huis, of voldoende tegoed op bank rekeningen, of aandelen, of iemand (in dit geval waarschijnlijk je vriend) een affidavit of support te laten tekenen. Of een combinatie van alles.

Dat was het dacht ik wel, maar kijk ook de lijst even goed door. Ik kan wat vergeten zijn.

Succes
Okee, dat is duidelijk, dankje! En hoeveel financiele middelen vinden ze voldoende?

Hoe vergaat het jou intussen in de VS?
buffy2007
Amerika-newbie

hallo!

Bericht door buffy2007 »

Bandido schreef:
suebrons schreef:Mooi verhaal zeg. Wat geweldig dat jullie op deze manier dan toch bij elkaar kunnen zijn. Gefeliciteerd.

Succes
Okee, dat is duidelijk, dankje! En hoeveel financiele middelen vinden ze voldoende?

Hoe vergaat het jou intussen in de VS?

Hoi,

Wat leuk dat jij de DV lottery hebt gewonnen, pff ik hoop dat ik hem ook win, Mijn vrindien woont in Miami, en ik ben alle opties aan het bekijken om te verhuizen. we reizen te veel, we zien elkaar elke 2 maanden, US of EU. dit is de eerste keer dat ik met de lotterij mee doe, moet zeggen dat ik niet geloof dat ik uitgeloot word, het is 1 kans op 10...

wie weet misschien herkent de US immigration homo huwelijk for immigration purposes binnenkort, hopen dan maar!:-) Anders ga ik nep trouwens haha

Gr,

Sanaa
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Mij vergaat het goed in de VS. Ben nu allerlei dingen aan het regelen als auto kopen, op banenjacht etc,

Ik heb als financiele middelen maar genoeg geld om de eerste 3 maanden door te komen genomen. Dat hangt dan ook weer een beetje van de staat af waar je heen gaat. Ik zit in Los Angeles en dat is best duur. Ik ben maar uitgegaan van een maandbedrag van 2500 dollar. Dat is dan voor huur, gas, water licht, auto, eten, verzekeringen etc.

Hopenlijk helpt dat wat.

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

suebrons schreef:Mij vergaat het goed in de VS. Ben nu allerlei dingen aan het regelen als auto kopen, op banenjacht etc,

Ik heb als financiele middelen maar genoeg geld om de eerste 3 maanden door te komen genomen. Dat hangt dan ook weer een beetje van de staat af waar je heen gaat. Ik zit in Los Angeles en dat is best duur. Ik ben maar uitgegaan van een maandbedrag van 2500 dollar. Dat is dan voor huur, gas, water licht, auto, eten, verzekeringen etc.

Hopenlijk helpt dat wat.
Dank voor de info; dus als ik het goed begrijp zijn er geen echt duidelijke richtlijnen voor? Ik ga naar Georgia en dat is op zich wat goedkoper dan Californie denk ik.

En hoe gaat het werk zoeken? Loopt dat al een beetje?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Klopt hoe goedkoper de staat, hoe minder je per maand zal besteden. Georgia zal denk ik een stuk lager liggen dan Los Angeles.

Banenjacht gaat goed. Heb nu ( na hier pas een maand te zijn) al drie aanbiedingen liggen. Een voor store manager bij een koffieketen en een voor manager van een bioscoop. Met mijn recreatie management achtergrond(of eigenlijk opleiding in NL er niet iets mee kunnen doen) gaat mijn voorkeur uit naar de bios. Verder heb ik nog en aanbod van een fast food keten (das mijn werkervaring in NL) voor restaurant manager maar daar moet ik voor verhuizen dus die doe ik zeker niet. Ok dat klinkt erg dom. Ben net op 11 uur vliegen van iedereen in NL verhuist LOL. Maar wil wel in de regio blijven waar ik nu zit.

Maar het gaat goed dus. Het bevalt me hier wel. Je loopt af en toe wel tegen wat dingen aan als emigrant, maar daar moet je even doorheen.

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik had slechts $2000 om mee te beginnen ( 10 jaar geleden)
Ze vroegen volgens mij toen niet eens hoe kapitaalkrachtig ik was.

Sue, waar heb jij gestudeerd?
Ik heb ooit vrijetijdskunde(leisure management )gestudeerd en ben uiteindelijk iets heel anders gaan doen :P
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik heb inderdaad ook vrijetijdskunde (Leisure Management) gestudeerd. In Leeuwarden. Was daar begonnen met hotel management maar paste toch niet helemaal bij me dus toen recreatie gaan doen.

En nu hier in de USA straks lekker aan het werk als bioscoop manager. (Dat is de baan die ik ga nemen). Weer lekker bezig met recreatie.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer