Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

Jawel, maar dan betaal je wat meer. Mijn ervaring is dat in het rek vaak alleen de resellers hangen (en dus niet Gophone van AT&T zelf), en dat ook de losse SIM's er niet hangen. Het zijn vaak verpakkingen met en een SIM en tegoed samen. Reken dan op een opslag van $10 en minder flexibiliteit.

Let er bij AT&T op dat resellers zoals Straighttalk geen tethering toestaan, AT&T met haar Gophone produkt zelf wel. Als je een device hebt (iPhone, Windows 10 mobile, etc) die dat netjes controleert dan werkt bijvoorbeeld een hotspot functie op je telefoon dus niet als je voor bijvoorbeeld Straighttalk kiest.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

En zal het bij een AT&T shop wel lukken, dus dat we na aankomst in Orlando op weg naar het hotel even bij een AT&T winkel langs rijden en het daar regelen ?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Sure.. Maar wat is nou relaxter dan vooraf bestellen en de sim kaart op je hotelbed klaar hebben liggen als je aankomt? Gophone kost je trouwens $45 voor 4GB (en unlimited calls) en $60 voor 8GB. 1 maand geldig, $0.99 + tax voor de SIM.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

True.., maar ik ben bang dat ik misschien iets verkeerd bestel en/of levering aan hotel niet goed gaat. Met een bezoekje aan de winkel (waar we toch langskomen heb ik al gezien) weet ik zeker dat ik met het goede de deur uit ga. Thanks voor de info in ieder geval !
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

roelb schreef:Sure.. Maar wat is nou relaxter dan vooraf bestellen en de sim kaart op je hotelbed klaar hebben liggen als je aankomt? Gophone kost je trouwens $45 voor 4GB (en unlimited calls) en $60 voor 8GB. 1 maand geldig, $0.99 + tax voor de SIM.

Wat bedoel je met unlimited calls, is dat naar Europa of enkel in de vs?
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, unlimited calls geldt alleen binnen de US.

Maar goed, als jij graag gratis naar NL wilt bellen is dat nog niet eens zo lastig. Als je de juiste kennis en spullen hebt kun je bijvoorbeeld eenvoudig je eigen gateway opzetten. Benodigd: een router die VOIP (SIP) doet en call-through ondersteunt. Een Fritz.box router voldoet bijvoorbeeld prima. Vereiste is natuurlijk wel dat die Fritz.box nu al telefonie doet, al dan niet via SIP (VOIP) of gewoon aangesloten is op een ouderwetse PSTN of ISDN lijn.

Voldoe je tot zover aan de requirements? Dan is het verder een piece of cake.

1. Ga naar callcentric.com en maak een SIP account aan.
2. Configureer die account (dat VOIP nummer) in je Fritzbox en controleer of de verbinding op komt.
3. Vraag vervolgens bij callcentric een "Free DID phone number" aan (DID=Direct Inward Dial). Dat wordt dan automatisch aan je callcentric SIP account gekoppeld.
4. Je hebt nu een Amerikaans telefoonnummer dat gewoon bij je thuis uit komt. Dit kun je (vanaf een mobiele telefoon oid) even bellen om het te controleren. Let op: gebruik het free DID nummer, niet het nummer van je SIP account dat je in de Fritz.box hebt geconfigureerd. Dat is geen "echt" telefoonnummer.
5. Je kunt ook uitgaand bellen via dat nummer. Sowieso naar toll-free nummers, maar als je wat saldo stort bij Callcentric ook gewoon naar reguliere nummers. Stuk goedkoper dan bellen vanuit NL. De interne call-routing kun je instellen in de Fritz.box. Als je intern ook een SIP toestel of een ISDN toestel gebruikt kun je het zo maken dat je bij een uitgaand gesprek gewoon kunt kiezen via welk nummer je naar buiten belt. Anders moet je iets met prefix routing instellen, waarbij je bijvoorbeeld alle nummers die beginnen met "001" standaard via je US account naar buiten routeert.

6. Als je dit eenmaal hebt komt nu de truc om vanuit de US gratis naar Nederland te bellen: log in op de configuratie interface van je Fritz.box, ga naar het menu item "Telephony", sub item "Call Handling" en open de tab "Call through". Hier vink je "Enable call through" aan, kies je je callcentric SIP nummer als incoming, je reguliere nummer als outgoing nummer en stel je een PIN code in.

Als je nu naar je Amerikaanse nummer belt neemt de Fritz.box op, je voert de pin code in en daarna het nummer dat je wilt bellen. Dat wordt dan direct vanaf je reguliere, nederlandse nummer gebeld.

Nadeel van een gratis DID bij Callcentric is dat 'ie na drie maanden automatisch vervalt als je niet ten minste een gesprek van een minnuut hebt gehad. Oftewel: vergeet niet regelmatig te bellen. Als het nummer vervalt kun je direct weer een nieuwe aanvragen, maar dat is altijd een ander nummer. Zelf heb ik ook nog een Google voice nummer (en daar heb ik geld op gestort zodat het nooit vervalt) dat ik doorverbind naar mijn Callcentric nummer. Als ik dan drie maanden geen gebruik maak van mijn Callcentric nummer kan ik gewoon een nieuwe aanvragen en hoef ik alleen bij Google even de forward te wijzigen.
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Volgens mij kan dat met een Fritzbox nog veel eenvoudiger. STel VPN in, maak met je telefoon een vpn verbinding naar je Fritzbox en zorg dat je de Fritz phone app op je telefoon heb geinstalleerd
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dan heb je wel een stabiele en voldoende snelle internet verbinding nodig. En die heb je vaker niet dan wel in dunbevolkte gebieden in de US. Hotels filteren vaak alles behalve http verkeer en dan gaat je vpn dus niet werken. Sowiezo, als je een internet verbinding hebt kun je met elke softphone client een willekeurige nederlandse SIP account gebruiken.

Het mooie van de call-through optie is dat je alleen maar telefonie nodig hebt.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Dat is waar. Misschien toch eens naar kijken. Dank je wel.

Jan
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Als ik een internetverbinding heb kan ik zowiezo gratis bellen via Tringg van telenet in Belgie.
Het was mij meer te doen om een dataverbinding te hebben om te navigeren en onderweg wat te internetten.
Daarom wilden we die kaart van Arieli kopen maar omdat jullie zeggen dat deze met T-Mobile een slechte verbinding geeft zullen we het maar laten.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Een internet verbinding om te navigeren? Nergens voor nodig. Here maps is gratis, beschikbaar voor Android en Ios en bied je volledige offline gesproken navigatie. Op Windows heb je Maps met exact dezelfde functionaliteit standaard op je telefoon staan. Alleen vooraf even de kaarten van de juiste landen snel staten downloaden, daarvoor heb je wel een verbinding nodig..
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Je kunt beter mensen uit nederland jou laten bellen.
Er is ergens een nummer waardoor je tegen lokaal tarief naar amerika kunt bellen.
Omdat mijn ariel kaart het naar nederland toch niet deed heb ik mijn ouders gewoon ons laten bellen.
Als je dan ook nog zelf onbeperkt bellen binnen nl hebt dan kost het je niks.
Dit geld natuurlijk niet voor belgie.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Annema1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Annema1972 »

Ik heb niet zo'n zin en tijd om 22 pagina's door te lezen, maar weet iemand waar ik in New York (Manhattan) aan een prepaid simkaart kan komen die werkt in mijn telefoon (Moto G 3rd).
Ik wil graag data, zodat ik via whatsapp kan bellen, foto's sturen en informatie opzoeken overal onderweg etc....dus een beltegoed hoeft er in principe maar weinig op te zitten.

In oa Spanje had ik een lokale simkaart gekocht en dat werkte prima, zal dat in the USA ook zo makkelijk gaan?
NY-City here we come
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is toch hoe een forum werkt. Alles wat je wilt weten is hier genoemd, inclusief alle nuances rondom de verschillende aanbieders. Het is niet heel erg netjes om meteen openlijk te roepen dat je niet de moeite wilt nemen om dat even door te lezen maar persoonlijk advies wenst.
Vegas2017
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Vegas2017 »

Ik vind hier niets terug over de Engelse provider 'Three' (en sorry moest ik erover gelezen hebben)
Maar zij hebben een 3GB data aanbod dat je in al hun 'feel at home' landen kan gebruiken, deze sim kaarten zijn relatief goedkoop te kopen via ebay. De usa zit bij de feel at home landen.
Heeft er hier iemand daar ervaring mee? Door de prijs ben ik eerder geneigd dat kaartje te bestellen ipv bijvoorbeeld arieli...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Interessant, maar volgens mij moet je een UK adres hebben om klant te worden bij Three.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zo'n Three kaart van 12 GB voor 12 maanden, maar dan wel alleen voor data. De kaarten met bel- en texttegoed zijn 30 dagen geldig. Werkt perfect in mijn MIFI in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. Gewoon betaald met PayPal en besteld bij EBay.

Opwaarderen kon voorheen alleen met een UK credit card, maar de vouchercodes kan je nu ook kopen bij https://www.mobiletopup.co.uk/

Vorig jaar werkte deze kaart voor ons ook perfect in de USA.

Je kan een account aanmaken bij Three.co.uk, zo check ik mijn datategoed.
Vegas2017
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Vegas2017 »

Super!
Ik had het inderdaad over de data only sim. Die van 3gb is voor 3 maand. Met die van 12GB had ik ook getwijfeld.
Bedankt voor de bijkomende uitleg (ivm top up en account) zo is het al wat duidelijker voor mij :thumbup:
Welke mifi gebruik jij in de usa? Ik heb een e586 maar die is eigenlijk is aan vernieuwing toe.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

op o.a pagina 17 en 18 van dit topic staat info over Three data.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een Huawei van twee jaar oud, typenummer weet ik zo niet meer. Ging prima in de USA, maar geen 4G. een mazzeltje ook een ZTE gekregen en die gebruik ik nu door heel Europa, maar die deed het ook super in de USA en is wat steviger.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer