Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jetusa
Amerikakenner

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door jetusa »

Als je via Paperflies zoekt en doorgestuurd wordt naar de betreffende website kun je een goede deal voor 30 dagen vast laten leggen tegen een laag bedrag. Voor een ticket van €550 betaal je bijvoorbeeld €10. Zij vergoeden bij prijsstijgingen het verschil tot €200 p.p. Let wel, dit is dus vóór je geboekt hebt! Het tarief wordt voor je vastgehouden. Bij prijsdalingen krijg je direct een seintje. Niet gek lijkt me!
Saskia, heb jij via hier al eens geboekt?
Het prijsverschil tussen schipholtickets en de airline is nu 400 pp. Je geeft aan dat ze het verschil tot 200pp vergoeden. Als due tickets er niet zijn, wat dan? MOET je die andere 200 bijbetalen of kan je van je koop af???
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Balen, ik had geen tickets en moest ruim een week op mijn geld wachten, 4 tiickets, 2000 euro, een behoorlijke hap uit je budget. Ik was wel boos omdat het bedrag in een seconde van je rekening af is maar terugstorten hebben ze 10 dagen voor nodig!
Ja voor dat soort praktijken ben ik dus ook bang.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

jetusa schreef:Thans allemaal voor jullie snelle reacties!

Tickets die ze zoekt zijn AMS - Vancouver, vertrek 4 feb - terug 11 feb of 12 feb.
Expedia met een hotelovernachting lijkt dan inderdaad de goedkoopste optie. Toch nog 647 euro
https://www.expedia.nl/Details?action=U ... d17b712bde
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Volgens mij is het niet zo complex: iedereen kan zelf, via diverse routes, zoeken in het totale aanbod van de meeste carriers. Dat is precies het aanbod dat travel agents ook zien, inclusief dezelfde fare classes en fares. Oke, een agent heeft een klein voordeel en kan dat voordeel doorgeven aan de klant ten koste van de eigen marge. Maar dat gaat om procenten, niet om de helft van de prijs. Oftewel: if it's too good to be true, it probably is.

Tegelijkertijd is er ook nog zoiets als de nederlandse wet. Er wordt een aanbod gedaan door een travel agent, en dat aanbod wordt door jou als klant geaccepteerd. Daarmee is er in principe sprake van een overeenkomst en die is - voor beide partijen - niet vrijblijvend. Ik ben dus benieuwd wat een rechter er van zou vinden als zo'n travel agent een dag later zegt: "sorry, we kunnen het niet meer leveren voor deze prijs".
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef: In de mei vakantie (22 april) gaan we met Delta naar Florida via ATL, dat heb ik rechtstreeks via KLM geboekt.
Ik ook in mijn mei vakantie. Vlieg de 9e voor mijn allereerste keer Florida
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

jetusa schreef:
Tickets die ze zoekt zijn AMS - Vancouver, vertrek 4 feb - terug 11 feb of 12 feb.
Via momondo.de zie ik tickets met jet airways voor €447
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Bevede schreef: Heb nu rechtstreeks bij KLM mijn ticket DUS- MIA geboekt voor 292 Eur.
Met een enkele treinreis naar DUS voor 19 eur.
En een treinreis terug naar huis vanuit Schiphol voor 10. 50 Eur kan zo een bezoekje aan kinderen en kleinkinderen prima uit
Sorry het lukt mij niet om dit zo mooi met kader te markeren als ik overal zie......
Maar mag ik vragen Bedeve via wat voor site je die treintickets boekt?
Laatst gewijzigd door Henrytje op 27 jan 2017, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

bedeve schreef:Ik ook in mijn mei vakantie. Vlieg de 9e voor mijn allereerste keer Florida
Geniet ervan Bert, wij zijn in 2014 voor het eerst gegaan en gaan nu al weer voor de 5e keer - wij vinden het er fantastisch :thumbup:
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Henrytje mag ik vragen wanneer jij naar Miami vliegt, en waar je geboekt hebt.
Alvast bedankt.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Heb op Paperflies gezocht, had daar nog nooit van gehoord.
Gezocht of ik daar iets kon terugvinden over dat vasthouden en dat prijsverschil bijbetalen maar voorlopig kom ik alleen dit tegen:

De prijs van de reis komt niet overeen met de prijs op de website van de aanbieder, hoe komt dit?
Omdat PaperFlies een vergelijkingssite is, zijn wij afhankelijk van de prijsupdates van de reisagent. Ondanks dat wij proberen onze site zo actueel mogelijk te houden kan het voorkomen dat de prijzen op onze website niet altijd corresponderen met de prijzen van de aanbieder.

Kan ik prijs/deal van de kaart opslaan?
Ja, zodra je op het prijslabeltje klikt komt er een box met een hartje erin. Klik op het hartje om de prijs op te slaan. Let wel op, vliegticketprijzen zijn erg volatiel, het kan dus zijn dat wanneer je te lang wacht de prijs niet meer beschikbaar is.

Elders wordt dat hartje alleen maar aangegeven om je 'favorieten' op te slaan/bewaren zodat je die snel kan terugvinden. Dus niets met vasthouden van de prijs.

Ik heb bij jullie een reis geboekt, maar ik heb nog geen bevestiging/ticket ontvangen?
PaperFlies is een vliegticketzoekmachine en geen verkoper, daarom kan je niet bij ons boeken. Wij vergelijken 1143 reiswebsites en vertellen je vervolgens waar je het beste kunt boeken. Heb je een vliegticket geboekt neem dan contact op met de website waar je hebt geboekt.

Ook hier is er dus sprake van een zoekmachine die je doorzet om elders te boeken.
Wie weet als zoekmachine.

EDIT:
bovenstaand was wat ik kon vinden bij de voorwaarden.
Ik zit nu te zoeken en als je bij de zoekresultaten kijkt, en je klikt op een aanbieder dan popt er omhoog:
'prijs reserveren voor €10"
Dit is dan wel € 10,00 per passagier. Voor 3 dagen krijg je dan de prijsgarantie. Daarachter zit een link naar de website van het bedrijf waar je die verzekering afsluit, want dat is niet bij Paperflies zelf, op de site staat redelijk duidelijk wat de voorwaarden zijn. Heb die niet helemaal uitgespit maar zag de 200 euro compensatie staan of de optie om af te zien van de boeking.

De tickets die ze daar tonen zijn in dit geval te boeken bij: schipholtikcets.com, jawel daar zijn ze weer en bij Tripsta, ook nog nooit van gehoord.

Afijn, waar zouden we zij zonder internet? Gewoon bij het reisburo om de hoek en dan vertrouwde je op de dames aldaar............
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Expedia met een hotelovernachting lijkt dan inderdaad de goedkoopste optie. Toch nog 647 euro
https://www.expedia.nl/Details?action=U ... d17b712bde
Sanook, dank je wel voor het meezoeken!
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

berichtje van asv60 ook gezien ? die vond een ticket voor 447 euro via Momondo.de
asv60 schreef:Via momondo.de zie ik tickets met jet airways voor €447
http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false

Er staan ook tickets van 412 euro maar die hebben langere vluchttijden, als je naar beneden scrollt tot de eerste vlucht van 447 euro dan heb je de beste vluchttijden.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Tegelijkertijd is er ook nog zoiets als de nederlandse wet. Er wordt een aanbod gedaan door een travel agent, en dat aanbod wordt door jou als klant geaccepteerd. Daarmee is er in principe sprake van een overeenkomst en die is - voor beide partijen - niet vrijblijvend. Ik ben dus benieuwd wat een rechter er van zou vinden als zo'n travel agent een dag later zegt: "sorry, we kunnen het niet meer leveren voor deze prijs".
Roelb daar zit het hem nu precies in, ergens in de kleine lettertjes, en bij Paperflies moet ik ze nageven dat het er met koeienetters staat, staat dat het zoekmachine-sites zijn en geen brekingssites. Boeken doe je dan op een brekingssite zoals het Schipholtickets, maar daar vind ik de kleine lettertjes nou net niet terug.
En ja, precies om (veel) gezeur te voorkomen, heb ik nu besloten om daar niet te boeken.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Via momondo.de zie ik tickets met jet airways voor €447
Asv60 Dank je wel voor het meezoeken!

Bij Jetairways zijn dezelfde tickets de dubbele prijs, dus ook dan rijst de vraag: hoe kan dat? en als ik boek en betaal, heb ik dan ook die prijs? Want ook bij Momondo wordt je naar een brekingssite geleidt, in dit geval een duits iets.

Boeken jullie dan wel gewoon via dat soort sites? En ben ik dan te schijterig daarvoor????
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Sanook, ja dank je ik zag idd eerst de lange tijden, daaronder de gunstigere tijden.
Vorige week waren deze tarieven rechtstreeks bij de airline te boeken, nu dus niet meer rechtstreeks, alleen via
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Hoe het trouwens bij Expedia kan dat ze losse vluchten voor rond de 800 aanbieden (zelfde prijzen als de airlines zelf) en met 1 hotelnacht erbij voor bijna de helft snap ik helemaal niets van.

Is het een pakket met vlucht+hotel voor hele periode kan ik er nog iets bij inkomen, dat zie ik wel vaker, vooral naar zonbestemmingen en heb ik ook weleens geboekt. Op vliegveld aangekomen de hostess vriendelijk gedag gezegd en gemeld dat we ergens anders heengingen. Eerste keer best raar om te doen, maar nu denk ik "als jullie die prijzen zo maken, dan ge/misbruik ik dat".
Laatst gewijzigd door jetusa op 27 jan 2017, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Op momondo.nl komen die goedkopere nu ook naar voren, kun je kiezen of er een betrouwbare broker bij zit...

http://www.momondo.nl/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Roelb daar zit het hem nu precies in, ergens in de kleine lettertjes, en bij Paperflies moet ik ze nageven dat het er met koeienetters staat, staat dat het zoekmachine-sites zijn en geen brekingssites. Boeken doe je dan op een brekingssite zoals het Schipholtickets, maar daar vind ik de kleine lettertjes nou net niet terug.
En ja, precies om (veel) gezeur te voorkomen, heb ik nu besloten om daar niet te boeken.
Dit soort dingen intrigeert mij en hardop zit ik mij af te vragen waarom ik Expedia dan wel vertrouw boven zo'n boekinggssite.

In de alg. voorwaarden van Expedia staat dat de overeenkomst wordt aangegaan tussen klant en expedia en dat zij als agent optreden voor de airline. Dus precies wat jij zegt Roelb: zij kunnen niet zomaar zeggen 'sorry we kunnen niet leveren voor die prijs". Door de klantenservice werd dit bevestigt: in 99,9% van de gevallen als je op de knop boek drukt bij expedia leg je de prijs daarmee vast. In de hele enkele keer dat jij net boekt en iemand anders ook op zelfde moment en de prijs niet meer beschikbaar is, komt expedia terug en krijg je de keuze nieuwe boeking of niet boeken.

Bij het mij onbekende Tripsta waar ik via Paperfiles naartoe werd geleid staat:
Wij zijn geen medeverkoper van dergelijke producten en diensten. Wanneer u een boeking maakt via onze website, gaat u een afzonderlijk contract aan met dergelijke reisagenten in relatie tot dergelijke producten en diensten. Wij zijn daarom geen partij bij de contractuele relatie met betrekking tot de producten en diensten die u op onze website bestelt, tenzij hier expliciet anders is aangegeven.

Dus op die manier zullen zij dat soort 'sorry, we kunnen niet leveren' praktijken gewoon kunnen doen.

Zo en nu weer genoeg studie gemaakt van dit soort dingen.
Misschien ga ik me ooit nog eens aan zo'n boekingssite wagen, maar nu even niet.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Sorry voor het "spammen" over dit onderwerp, maar wie weet 'worstelen' wel meer mensen met deze vragen, dus het leek me toch nuttig hetgeen ik gevonden heb hier te plaatsen.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dan heeft je dochter dus geen ticket naar Vancouver als ik het goed begrijp ?
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar wat ik zou doen is het ticket via een broker boeken en zelf (als ouder) betalen zodat jij zelf actie kunt ondernemen als er iets niet goed zou gaan zodat je dochter daar verder geen hinder van ondervindt. Je moet er vanuit gaan dat de deal gewoon in orde is en het ticket gewoon geregeld wordt voor die prijs.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer