Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018
Na 2 Reizen naar Amerika, in 2012 West Amerika met zijn 2en (mijn vriendin en ik) en 2015 Florida met zijn 3en onze zoon was toen 2, hebben we nu het idee om een reis met zijn 5en te gaan maken. het reisgezelschap bestaat dan uit mijn vriendin en ik en onze 3 zonen die dan 15,12 en 5 zullen zijn.
Het was ook de bedoeling dat we afgelopen zomer weer naar Amerika zouden gaan maar de plotselinge koop van een droomhuis gooide roet in het eten en is het allemaal op een laag pitje komen te staan. Nu willen we proberen om in de zomer van 2018 met het hele gezin een reis te maken naar Amerika van een kleine 3 weken.
Na in 2012 veel steen en in 2015 veel strand te hebben gezien willen we nu ook voor groen gaan en volgens mij zijn de noord-westelijke staten daar prima voor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heel veel informatie heb ingewonnen, ik heb wel wat reisverslagen gelezen en ik word daar erg enthousiast van.
De bedoeling is om Seattle te starten en in LA te eindigen en voor dat we naar LA rijden Vegas aan te doen,voor de rest staat alles open We willen een combi van cultuur/nationale parken maar ook zeker rustmomenten. Is dat te doen in een tijdsbestek van 3 weken met de afstanden of nemen we dan te veel hooi op onze vork?
Aangezien 5 personen voor hotels niet echt een fijn aantal is, je zult meestal 2 kamers moeten boeken, ben ik aan het kijken hoe we de overnachtingskosten zo laag mogelijk kunnen houden, zit er zelf aan te denken om een stuk met een camper te doen maar schrok toch een beetje van de prijs en vraag me af of dat met hotels niet goedkoper kan. Is er iemand die hier tips voor heeft?
Er zullen vast mensen zijn hier die een soortgelijke reis hebben gemaakt met een soortgelijk gezelschap, Ik hoor graag hoe jullie deze reis gemaakt hebben, alle tips, do's en don't zowel over de route en overnachtingen zijn ook van harte welkom.
Groetjes Rene
Het was ook de bedoeling dat we afgelopen zomer weer naar Amerika zouden gaan maar de plotselinge koop van een droomhuis gooide roet in het eten en is het allemaal op een laag pitje komen te staan. Nu willen we proberen om in de zomer van 2018 met het hele gezin een reis te maken naar Amerika van een kleine 3 weken.
Na in 2012 veel steen en in 2015 veel strand te hebben gezien willen we nu ook voor groen gaan en volgens mij zijn de noord-westelijke staten daar prima voor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heel veel informatie heb ingewonnen, ik heb wel wat reisverslagen gelezen en ik word daar erg enthousiast van.
De bedoeling is om Seattle te starten en in LA te eindigen en voor dat we naar LA rijden Vegas aan te doen,voor de rest staat alles open We willen een combi van cultuur/nationale parken maar ook zeker rustmomenten. Is dat te doen in een tijdsbestek van 3 weken met de afstanden of nemen we dan te veel hooi op onze vork?
Aangezien 5 personen voor hotels niet echt een fijn aantal is, je zult meestal 2 kamers moeten boeken, ben ik aan het kijken hoe we de overnachtingskosten zo laag mogelijk kunnen houden, zit er zelf aan te denken om een stuk met een camper te doen maar schrok toch een beetje van de prijs en vraag me af of dat met hotels niet goedkoper kan. Is er iemand die hier tips voor heeft?
Er zullen vast mensen zijn hier die een soortgelijke reis hebben gemaakt met een soortgelijk gezelschap, Ik hoor graag hoe jullie deze reis gemaakt hebben, alle tips, do's en don't zowel over de route en overnachtingen zijn ook van harte welkom.
Groetjes Rene
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018
Het is altijd heel lastig om aan te geven of iets wel of niet mogelijk is. Schrijf eens wat routes uit met jullie wensen er in. Als je per dag een van/naar schema maakt zie je snel wat er mogelijk is. Misschien heb je daarbij iets aan ons 2006-verslag.
Je kunt in sommige motels ook met 5 personen in een kamer; met een roll away bed of met gebruik van een luchtbed. Het is lastig om er in het algemeen iets over te zeggen; je zult per plaats moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wil je echt goedkoop overnachten dan is een tent ideaal; in de parken zit je dan op de mooiste locaties voor weinig geld; daarbuiten kun je en motel nemen. Wij hebben ook wel overnacht in cabins op KOA-campings. Afhankelijk van je route is dat ook een mogelijkheid.
Kijk eens in de verslagen van Elly (www.michelly.nl) voor hun ervaringen met 5 personen.
Marianne
Je kunt in sommige motels ook met 5 personen in een kamer; met een roll away bed of met gebruik van een luchtbed. Het is lastig om er in het algemeen iets over te zeggen; je zult per plaats moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wil je echt goedkoop overnachten dan is een tent ideaal; in de parken zit je dan op de mooiste locaties voor weinig geld; daarbuiten kun je en motel nemen. Wij hebben ook wel overnacht in cabins op KOA-campings. Afhankelijk van je route is dat ook een mogelijkheid.
Kijk eens in de verslagen van Elly (www.michelly.nl) voor hun ervaringen met 5 personen.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben inderdaad zoals Marianne al zegt een flink aantal reizen met onze 3 kinderen gemaakt. Je kunt bijna altijd met z'n vijven op 1 kamer. Vaak kun je een roll-away bed bij laten plaatsen. Wij namen altijd een slaapmatje en slaapzak mee. De kinderen gingen om de beurt daar slapen. Soms staat er dat de maximale bezetting 4 personen is, dan doet een belletje of mailtje vaak wonderen. Zeker in de wat kleinere plaatsen. In de grote steden wil het nog wel eens zijn dat je niet met 5 op een kamer mag. Ook kamperen met een tent kan ik je zeker aanraden. Mits je van kamperen houdt uiteraard. Wij hebben 1x in het hoogseizoen met een camper gereisd maar ik vind die prijzen zo schrikbarend hoog.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij hebben hotelkamers (Hyatt, Embassy Suites, Homewood Suites, etc.) geboekt met een sofa sleeper, dan kun je zelfs 6 personen op je kamer kwijt of zoals Elly zegt altijd een matje mee met een slaapzak. Nog nooit problemen gehad met inmiddels bijna volwassen kinderen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie inderdaad dat er her en der zeker wel kamers te boeken zijn voor 5 personen. ik zie in wat reisverslagen ook cabins voorbij komen wat ons ook echt super leuk lijkt. Bestaan daar sites voor of moet je gewoon goed zoeken op het internet voor cabins? Zie toch dat de meeste mensen daar reizen met een auto, Kan iemand mij vertellen of een camper daar wel of niet aan te raden is (ongeacht de prijs)? zit eigenlijk met zoveel vragen haha. Gister naar de bieb geweest voor wat boeken van Noordwest Amerika maar allemaal verhuurd helaas, volgende week kunnen we er 1 ophalen en dan kunnen we bezig met de route al heb ik na wat reisverslagen al wel een idee hoe die er ongeveer uit zou kunnen gaan zien.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik kom vaak cabins tegen door gewoon te googlen op plaatsnaam + cabin. Je kunt dan van alles tegen komen. Van primitief tot luxe. Zo hebben we al verschillende mooie plekjes gevonden.
Natuurlijk kun je ook prima reizen met een camper. Amerika is daar bij uitstek geschikt voor met de vele campgrounds.
Natuurlijk kun je ook prima reizen met een camper. Amerika is daar bij uitstek geschikt voor met de vele campgrounds.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Tja, lastige keuzes. Met een RV reizen geeft je andere mogelijkheden dan met een auto, maar dit is ook omgekeerd waar.
In een stad is een RV een onding. Ook buiten de stad zul je RV parks moeten reserveren, en die zijn er minder dan hotels. Maar het is wel een andere manier van reizen. Je leeft veel meer buiten, vooral ook 's avonds. Afhankelijk van wat je aan een RV uit wilt geven kun je het zo basic of luxe maken als je zelf wilt.
Hotels geven je het comfort van laat in de avond aan kunnen komen en gewoon met je trolley de kamer inrollen en neerploffen. Als je een beetje slim boekt kun je vaak ook twee connecting rooms boeken. Toch bij elkaar, maar iedereen heeft zijn eigen bed als je 2x2 queens boekt. Ook wel zo prettig voor je kids. Ook hier geldt weer dat het budget bepaalt hoe luxe of basic je het wilt maken. Maar in en rond NP's wordt die keuze vaak beperkt en zit je per definitie in een hogere prijsklasse.
Qua route is het wellicht te overwegen of je er niet beter een rondje van kunt maken. Dat scheelt je, zowel bij een auto als een RV, drop fee's omdat je de auto ergens anders inlevert. Kun je er dan, zeker met een RV, dat stukje gewoon rijden? Zover is het allemaal niet. Je geeft aan drie weken te hebben. Ik zou, zeker als je ook richting WA, OR en WY wilt overwegen om er een paar dagen aan te plakken. Ga voor jezelf na wat je allemaal wilt zien en doen, dan kun je het ook gaan uitschrijven en een beeld krijgen van wat haalbaar is.
Meestal is SEA duurder om op te vliegen dan LAX of LAS. Ook dat kan nog een overweging zijn voor de start van je route.
In een stad is een RV een onding. Ook buiten de stad zul je RV parks moeten reserveren, en die zijn er minder dan hotels. Maar het is wel een andere manier van reizen. Je leeft veel meer buiten, vooral ook 's avonds. Afhankelijk van wat je aan een RV uit wilt geven kun je het zo basic of luxe maken als je zelf wilt.
Hotels geven je het comfort van laat in de avond aan kunnen komen en gewoon met je trolley de kamer inrollen en neerploffen. Als je een beetje slim boekt kun je vaak ook twee connecting rooms boeken. Toch bij elkaar, maar iedereen heeft zijn eigen bed als je 2x2 queens boekt. Ook wel zo prettig voor je kids. Ook hier geldt weer dat het budget bepaalt hoe luxe of basic je het wilt maken. Maar in en rond NP's wordt die keuze vaak beperkt en zit je per definitie in een hogere prijsklasse.
Qua route is het wellicht te overwegen of je er niet beter een rondje van kunt maken. Dat scheelt je, zowel bij een auto als een RV, drop fee's omdat je de auto ergens anders inlevert. Kun je er dan, zeker met een RV, dat stukje gewoon rijden? Zover is het allemaal niet. Je geeft aan drie weken te hebben. Ik zou, zeker als je ook richting WA, OR en WY wilt overwegen om er een paar dagen aan te plakken. Ga voor jezelf na wat je allemaal wilt zien en doen, dan kun je het ook gaan uitschrijven en een beeld krijgen van wat haalbaar is.
Meestal is SEA duurder om op te vliegen dan LAX of LAS. Ook dat kan nog een overweging zijn voor de start van je route.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In veel gevallen zijn er voor autohuur geen achterlatingskosten tussen SEA en LAX/SFO. Wij hadden in 2012 geen achterlatingskosten tussen SEA en SFO.Qua route is het wellicht te overwegen of je er niet beter een rondje van kunt maken. Dat scheelt je, zowel bij een auto als een RV, drop fee's omdat je de auto ergens anders inlevert.
Wij kozen voor een one-way vanwege de afstand. Een rondje Seattle-Las Vegas-Seattle betekent nogal wat rijden voor drie weken. Bij een one-way kan het wel wat puzzelen zijn als je de kust en bezienswaardigheden meer in het binnenland wilt combineren.
Je kunt het beste een route van dag tot dag maken om er achter te komen wat wel en wat niet kan.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Almere vak V
- Amerika-expert
Een echte route heb ik niet voor je omdat wij altijd bij vrienden verblijven Doen veel dagtripjes of blijven ergens 1 of 2 nachtjes hangen. Of rijden van het ene vriendenstel naar het andere.Myloki schreef:Na 2 Reizen naar Amerika, in 2012 West Amerika met zijn 2en (mijn vriendin en ik) en 2015 Florida met zijn 3en onze zoon was toen 2, hebben we nu het idee om een reis met zijn 5en te gaan maken. het reisgezelschap bestaat dan uit mijn vriendin en ik en onze 3 zonen die dan 15,12 en 5 zullen zijn.
Groetjes Rene
Onthoudt dat alles veel groter is dan het lijkt. Oregon is bijvoorbeeld al 6 keer groter dan Nederland. Er woont geen kip. Dus de noodzaak tot snelle verbindingen is er dan ook een stuk minder. Ik kan alleen maar zeggen neem de tijd. Ik had in een paar andere topics al wat geschreven. Heb het voor je geknipt en geplakt.
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
-
- Amerika-ontdekker
Thanks Almere vak V, er staan een hele hoop dingen tussen (eigenlijk alles
) waar ik erg vrolijk van word. 2 grote kaarten gekocht van het gebied en we gaan eens even kijken waar bepaalde dingen liggen. er is me iedergeval duidelijk dat we niet te snel af moeten dalen richting Vegas aangezien al het moois in het noorden! Heb je een reisverslag gemaakt van 1 van je reizen?

2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen reisverslagen. Onze situatie is een beetje anders. Zes jaar geleden hele goeie vrienden leren kennen die woonachtig zijn in Oregon. Onze oudste dochter is meervoudig gehandicapt en dat maakt reizen niet altijd even gemakkelijk. Eén a twee keer per jaar gaan we voor twee weken die kant op. En van daaruit maken we dan allerlei tripjes. Op korte gaat ze mee. En de wat langere blijft ze lekker bij onze vrienden in Estacada. In de loop der jaren zijn er goeie vrienden bijgekomen in Portland. En in Tumwater en Bellingham in Washington. Dus zo hebben we steeds meer uitvalplekken gekregen om al het moois te bekijken wat Washington en Oregon te bieden heeft.Myloki schreef:Thanks Almere vak V, er staan een hele hoop dingen tussen (eigenlijk alles) waar ik erg vrolijk van word. 2 grote kaarten gekocht van het gebied en we gaan eens even kijken waar bepaalde dingen liggen. er is me iedergeval duidelijk dat we niet te snel af moeten dalen richting Vegas aangezien al het moois in het noorden! Heb je een reisverslag gemaakt van 1 van je reizen?
Komt bij dat dat ik een enorme sportfanaat, American Football, ben en nog een keer of 4 tussen september en januari op en neer probeer te gaan om wedstrijden te bekijken. We hebben met zn zessen 4 seasontickets voor de Seahawks en 4 seasontickets voor de Oregon Ducks. Het is altijd even passen en meten. Maar 9 van de 10 keer krijg ik dat voor elkaar. Soms als de Seahawks twee weekenden achter elkaar spelen blijf ik dan de tussenliggende week. En dan worden er wedstrijden van de Trailblazers ingeplakt of rijden we naar Canada om naar de Canucks te gaan kijken. Maar heel vaak is het ook heel kort. Simpelweg omdat ik geen ongelimiteerd aantal vrije dagen heb. Zo ben ik bijna 3 weken geleden op zaterdagochtend naar Seattle gevlogen voor de playoffs tegen de Lions en op zondagmiddag weer terug. Dan blijft er dus verdomd weinig tijd over om andere dingen te doen.
En wat ik eigenlijk het leukste vind. Is de auto pakken, zo maar ergens naar toe rijden en maar kijken waar je uitkomt. Je komt op de meest fantastische plekken terecht en je ontmoet geweldige mensen. En als je het zat bent, navigatie weer aan en weer terug naar huis. En dan probeer ik maar om te onthouden waar ik geweest ben om de volgende keer mijn vrouw en dochter(s) mee naar toe te nemen.
Ik weet niet wat het is met Oregon en Washington. Het lijkt in niks op Florida of California. Niks wat lijkt op Miami, New York of Chicago. Je moet mensen altijd twee keer uitleggen waar je geweest bent. En ze snappen er al helemaal niks van dat je daar 5, 6 keer per jaar naar toe gaat. Maar ik ben er echt aan verslingerd. Het voelt voor ons echt als thuiskomen. En mocht de gelegenheid zich voordoen dan zullen we er ook zeker ons thuis van maken.
Dus, geen reisverhalen. Maar als je vragen hebt zal ik ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Ik verklaar mijn man al voor gek dat hij iedere zondagavond/nacht opblijft voor de live-uitzendingen.......ben ik even blij dat het daar bij blijft....... en dat hij jouw bericht niet leestKomt bij dat dat ik een enorme sportfanaat, American Football, ben en nog een keer of 4 tussen september en januari op en neer probeer te gaan om wedstrijden te bekijken.

En ik kan je vertellen dat hij vreselijk baalde dat we precies op 7 januari voorbij het stadion reden......op weg naar Seatac voor onze vlucht terug naar A'dam.
- Almere vak V
- Amerika-expert
jetusa schreef:Ik verklaar mijn man al voor gek dat hij iedere zondagavond/nacht opblijft voor de live-uitzendingen.......ben ik even blij dat het daar bij blijft....... en dat hij jouw bericht niet leestKomt bij dat dat ik een enorme sportfanaat, American Football, ben en nog een keer of 4 tussen september en januari op en neer probeer te gaan om wedstrijden te bekijken.![]()
En ik kan je vertellen dat hij vreselijk baalde dat we precies op 7 januari voorbij het stadion reden......op weg naar Seatac voor onze vlucht terug naar A'dam.
Haha!! Echt waar?? 7 januari zat ik in het stadion. Gevalletje slechte planning van je man zullen we dan maar zeggen...
Ik heb hier ook zo'n vrouw zitten die zegt niks aan me te hebben van september tot half januari. Ik zoek de wedstrijden op donderdag- en maandagnacht wel uit moet ik zeggen. Als de Giants of de Seahawks niet spelen dan kom ik alleen mn bed uit voor de echte krakers. Zondag blijf ik meestal wel zitten. Het ergste vind mn vrouw als ik op zondag de redzone kijk. Dan wordt ze echt gillend gek. Maarja, als ik dan weer vertrek om een paar wedstrijden te kijken is dat toch ook weer niet wat ze precies wil. Tenminste ze zijn altijd weer erg blij als ik weer terug ben. Maar dat kan ook te maken hebben met de inhoud van mn koffer...
Heb in Europa de meeste voetbalstadions wel van binnen gezien met de meest aparte wedstrijden. Maar er is niks, maar dan ook echt helemaal niks, te vergelijken met een Century Link wat van de eerste tot de laatste minuut compleet uit zn dak gaat. Heb echt last van mn oren na een wedstrijd. Dus...
Haha, inderdaad. maar was die plaatsing ook niet pas vlak daarvoor bekend? Na die game van de 24e? Ik volg het niet echt maar ja, helemaal aan ontkomen doe ik het niet. We landde trouwens op de 23e op Seatac, bleven onverwacht een nachtje in Seattle, 's ochtends ontbijt bij de Denny's, waren zo'n beetje de enige zonder Seahawks outfit. Wel leuk om te zien hoe dat leeft.Haha!! Echt waar?? 7 januari zat ik in het stadion. Gevalletje slechte planning van je man zullen we dan maar zeggen...
Het ergste vind mn vrouw als ik op zondag de redzone kijk. Dan wordt ze echt gillend gek.

Myloki, sorry dat was eve off-topic.
Wat betreft je route: er zijn hier wel wat route-voorstellen geweest afgelopen jaar/jaren voor een one-way Seattle - zuiden.
Het 'probleem' met een one-way op deze route is dat de bezienswaardigheden/parken allemaal links of rechts van de I-5 liggen, je ontkomt dan niet aan een slingerdeslang, of als je her en der wat overslaat wordt het meer een zigzag. Kijk maar eens op google maps dan zie je vanzelf wel wat ik bedoel.
Met het risico dat ik dingen oversla zou dit zo'n beetje je route kunnen zijn:
Seattle
Olympic
Mnt Rainier
Mnt St Helen
Portland
Columbia Gorge
Oregon Coast
Crater Lake
Redwood NP
Lassen Volcanic NP
Lake Tahoe
Death Valley
Las Vegas
LA
Of dat haalbaar is hangt natuurlijk af van de tijd die je hebt en ter plaatse wilt besteden.
Met 5 personen zijn er ook accommodaties te vinden waar je in 1 ruimte/kamer/cabin kan.
Op Booking kan je ingeven 1 kamer, 2 volw. 3 kinderen.
dan zoekt ie kamers die geschikt zijn, vind je niets zoek je op 2 kamers, soms goedkoper, soms duurder.
Voordeel van de grote kamers/suites is vaak ook dat er een (volledige) keuken in zit, dan kan je ook eens 'thuis' eten.
Ik tikte voor de gein even in voor LV, zo maar een nacht in juli en kom bv het Platinum hotel en spa tegen met een executive suite met 1 kingsize bed, 1 slaapkamer en 1 slaapbank, volledige keuken, wasmachine, balkon en uitzicht op de stad voor 195 euro. Nog te annuleren tot vlak daarvoor.
Klinkt mij niet gek in de oren, als ik zie dat gewone kamers rond de 70-100 doen.
Ik maak ook vaak gebruik van google met de plaatsnaam/park + accommodation en dan kom je van alles tegen of via tourism+plaatsnaam/park en voordat je het weet ben je avonden verder, haha.
Qua auto zal je al snel op een van komen of een grote suv.
Wat betreft je route: er zijn hier wel wat route-voorstellen geweest afgelopen jaar/jaren voor een one-way Seattle - zuiden.
Het 'probleem' met een one-way op deze route is dat de bezienswaardigheden/parken allemaal links of rechts van de I-5 liggen, je ontkomt dan niet aan een slingerdeslang, of als je her en der wat overslaat wordt het meer een zigzag. Kijk maar eens op google maps dan zie je vanzelf wel wat ik bedoel.
Met het risico dat ik dingen oversla zou dit zo'n beetje je route kunnen zijn:
Seattle
Olympic
Mnt Rainier
Mnt St Helen
Portland
Columbia Gorge
Oregon Coast
Crater Lake
Redwood NP
Lassen Volcanic NP
Lake Tahoe
Death Valley
Las Vegas
LA
Of dat haalbaar is hangt natuurlijk af van de tijd die je hebt en ter plaatse wilt besteden.
Met 5 personen zijn er ook accommodaties te vinden waar je in 1 ruimte/kamer/cabin kan.
Op Booking kan je ingeven 1 kamer, 2 volw. 3 kinderen.
dan zoekt ie kamers die geschikt zijn, vind je niets zoek je op 2 kamers, soms goedkoper, soms duurder.
Voordeel van de grote kamers/suites is vaak ook dat er een (volledige) keuken in zit, dan kan je ook eens 'thuis' eten.
Ik tikte voor de gein even in voor LV, zo maar een nacht in juli en kom bv het Platinum hotel en spa tegen met een executive suite met 1 kingsize bed, 1 slaapkamer en 1 slaapbank, volledige keuken, wasmachine, balkon en uitzicht op de stad voor 195 euro. Nog te annuleren tot vlak daarvoor.
Klinkt mij niet gek in de oren, als ik zie dat gewone kamers rond de 70-100 doen.
Ik maak ook vaak gebruik van google met de plaatsnaam/park + accommodation en dan kom je van alles tegen of via tourism+plaatsnaam/park en voordat je het weet ben je avonden verder, haha.
Qua auto zal je al snel op een van komen of een grote suv.
-
- Amerika-ontdekker
Vind het wel mooi om te lezen hoor dus vertel alsjeblieft dit soort verhalen, ik heb er geen moeite mee ieder geval
Qua Route zal die er wel eens ongeveer zo uit kunnen gaan zien. We willen ook naar Sequoia en Yosemite dus er moeten keuzes gemaakt worden wat we beslist willen zien en (helaas) moeten gaan strepen omdat het anders te veel word voor ongeveer 3 weken. We hebben in 2012 in 8 dagen 7 Nationale parken bezocht en heel veel kilometers gemaakt was echt super mooi want we hebben echt veel (o.a. Zion, Bryce Canyon, Arches, Mesa Verde, Grand Canyon, Capitol Reef) gezien maar was ook heel erg vermoeiend en heb meteen gezegd dat doen we niet nog een keer zo. Maar heb afgelopen week samen met mijn vriendin een globale route gemaakt en die kwam redelijk overeen met hoe jij hem neergezet hebt.
Qua Route zal die er wel eens ongeveer zo uit kunnen gaan zien. We willen ook naar Sequoia en Yosemite dus er moeten keuzes gemaakt worden wat we beslist willen zien en (helaas) moeten gaan strepen omdat het anders te veel word voor ongeveer 3 weken. We hebben in 2012 in 8 dagen 7 Nationale parken bezocht en heel veel kilometers gemaakt was echt super mooi want we hebben echt veel (o.a. Zion, Bryce Canyon, Arches, Mesa Verde, Grand Canyon, Capitol Reef) gezien maar was ook heel erg vermoeiend en heb meteen gezegd dat doen we niet nog een keer zo. Maar heb afgelopen week samen met mijn vriendin een globale route gemaakt en die kwam redelijk overeen met hoe jij hem neergezet hebt.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
-
- Amerika-ontdekker
We zaten gister wie is de mol te kijken en worden maar enthousiaster en enthousiaster. Wat was dat mooi gister, leek wel een aflevering van planet Earth. Voor degene die het niet gezien heeft de deelnemers liepen met paard en wagen een stukje van 16 km over het Oregon Trail en sliepen in de buitenlucht onder een prachtige sterrenhemel. Weet iemand of dat soort trektochten met een overnachting in bijvoorbeeld een cabin aangeboden worden?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zag er inderdaad prachtig uit (hoewel ik op een gegeven moment er wel bij in slaap viel wat ik altijd heb met Wie is de Mol
).
Het was me niet helemaal duidelijk waar het precies was maar al googelend vond ik wel deze handige site (voor wie de Oregon Trail eens met de auto wil doen).
Voor trektochten google eens op wagon train holidays. Ik vind dan bijvoorbeeld deze: http://www.historictrailswest.com/
Marianne

Het was me niet helemaal duidelijk waar het precies was maar al googelend vond ik wel deze handige site (voor wie de Oregon Trail eens met de auto wil doen).
Voor trektochten google eens op wagon train holidays. Ik vind dan bijvoorbeeld deze: http://www.historictrailswest.com/
Marianne
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ja hoor!! Je kan de Oregon Trail op alle mogelijke manieren beleven. Je hebt lange en korte hikes die op alle mogelijke manieren worden aangeboden. Met en zonder overnachting en met vervoer naar keuze. Met je eigen auto, wandelen, op een paard, met een 4x4 en zelfs aan ons Nederlanders is ook gedacht. Het kan uiteraard ook per fiets.
Vergis je trouwens niet in het feit dat het de Oregon Trail heet dat de trail alleen door Oregon zou gaan. Hij eindigt in Oregon. Maar begint 6/7 staten naar het Oosten. In Independence, Missouri. Dat is toch al gauw een 3.000 kilometers verwijderd van Portland.
Vergis je trouwens niet in het feit dat het de Oregon Trail heet dat de trail alleen door Oregon zou gaan. Hij eindigt in Oregon. Maar begint 6/7 staten naar het Oosten. In Independence, Missouri. Dat is toch al gauw een 3.000 kilometers verwijderd van Portland.
-
- Amerika-ontdekker
we zijn een reisschema aan het maken, we stuiten op het laatste stuk op een probleem. We willen vanaf Fresno naar Vegas het liefst via Sequoia en/of Death Valley. .Volgens de routeplanner die ik gebruik kan dat niet en stuurt die ons vanaf Fresno via Bakersfield richting Highway 15 naar Las Vegas. Ligt er geen weg waar je vanaf Fresno door kan steken via 1 van de 2 parken naar Vegas?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht