Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Yous: tips gevraagd route Californië.
Reis Yous: tips gevraagd route Californië.
Beste forumleden.
De tijd is weer aangebroken om richting Californië te gaan. We vertrekken dit keer met onze zoon die tegen die tijd 2,5 jaar is en gaan voor 15 nachten.
We willen de volgende plekken bezoeken:
-LA
-ZION
-Las Vegas
-Yosemite
-San Franscisco
-Monterey
-Pismo
-San Diego
Ik kom er niet helemaal goed uit met de route. Vooral het eerste stukje LA-ZION, is het verstandig om via LV te rijden? Of kunnen we beter eerst San Diego bezoeken en wellicht een andere route pakken? Tips zijn welkom. GC, Bryce en DV slaan we liever over.
Mochten jullie nog plekken aanbevelen die de moeite waard zijn om te bezoeken, denk bijv aan Antelope Canyon (zijn we zelf niet geweest) dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.
De tijd is weer aangebroken om richting Californië te gaan. We vertrekken dit keer met onze zoon die tegen die tijd 2,5 jaar is en gaan voor 15 nachten.
We willen de volgende plekken bezoeken:
-LA
-ZION
-Las Vegas
-Yosemite
-San Franscisco
-Monterey
-Pismo
-San Diego
Ik kom er niet helemaal goed uit met de route. Vooral het eerste stukje LA-ZION, is het verstandig om via LV te rijden? Of kunnen we beter eerst San Diego bezoeken en wellicht een andere route pakken? Tips zijn welkom. GC, Bryce en DV slaan we liever over.
Mochten jullie nog plekken aanbevelen die de moeite waard zijn om te bezoeken, denk bijv aan Antelope Canyon (zijn we zelf niet geweest) dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.
- RmR_Photography
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Tips route Californie
Hallo,
Een aantal details van jullie reisplannen zouden wel helpen om goede tips te geven:
Op welke luchthaven vliegen jullie?
Wat zijn de activiteiten per plaats die jullie willen ondernemen? Alleen viewpoints, hikes, etc...
Er is genoeg te doen in het westen, dus zou ik een selectie maken wat voor jullie belangrijk is.
Antelope Canyon (lower) is zeker een aanrader, zo ook Monument Valley. Maar dat zal een haast klus worden om dat ook in je aangegeven route toe te voegen. En als je in die hoek bent, Lake Powell, Horse shoe bend, etc... Dan wordt het al gauw een ander rondje.....
Las Vegas: Valley of Fire, klein uurtje rijden van LV, is een leuke afwisseling.
Tussen Yosemite NP en Las Vegas: Bodie Ghosttown, Mono Lake en natuurlijk Tioga Pass, kortste verbinding is dan wel door Death Valley.
Highway 1, een must tussen SFO en LAX
Zion en Yosemite NP beide een favoriet van mij voor het "standaard" rondje zuidwesten. Bryce is dan eigenlijk zonde om over te slaan, of je hebt daar je reden voor.
LAX: Santa Monica Pier is een leuk uitstapje, verder vind is het niet echt mijn stad.
SFO: heerlijke stad waar zoveel te doen is...
San Diego kan ik niets over zeggen.
Een aantal details van jullie reisplannen zouden wel helpen om goede tips te geven:
Op welke luchthaven vliegen jullie?
Wat zijn de activiteiten per plaats die jullie willen ondernemen? Alleen viewpoints, hikes, etc...
Er is genoeg te doen in het westen, dus zou ik een selectie maken wat voor jullie belangrijk is.
Antelope Canyon (lower) is zeker een aanrader, zo ook Monument Valley. Maar dat zal een haast klus worden om dat ook in je aangegeven route toe te voegen. En als je in die hoek bent, Lake Powell, Horse shoe bend, etc... Dan wordt het al gauw een ander rondje.....
Las Vegas: Valley of Fire, klein uurtje rijden van LV, is een leuke afwisseling.
Tussen Yosemite NP en Las Vegas: Bodie Ghosttown, Mono Lake en natuurlijk Tioga Pass, kortste verbinding is dan wel door Death Valley.
Highway 1, een must tussen SFO en LAX
Zion en Yosemite NP beide een favoriet van mij voor het "standaard" rondje zuidwesten. Bryce is dan eigenlijk zonde om over te slaan, of je hebt daar je reden voor.
LAX: Santa Monica Pier is een leuk uitstapje, verder vind is het niet echt mijn stad.
San Diego kan ik niets over zeggen.
Gr. Ronald
2012: LA-SF-LV
2014: LV-Moab-Grand Teton-SF
2020: New York (cancelled)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou iig als je nog geen tickets hebt al een one way doen, want dat scheelt al dagen in je route. Antelope Canyon ligt wel erg uit de route van de rest van je must sees.
Ik vind me verder in het antwoord van rmr, al vind ik La wel veel meer dan alleen santa monica. Het is zeker wel mijn stad
Ik vind me verder in het antwoord van rmr, al vind ik La wel veel meer dan alleen santa monica. Het is zeker wel mijn stad
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt al een aantal zaken gedaan, dus wat voor tips zoek je precies, wat heb je allemaal al gedaan? En wanneer ga je (ivm open Tioga Pass etc). Waarom niet door DV terwijl dat de mooiste route is tussen Las Vegas en Yosemite?
Marianne
Marianne
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Waarom gebruik je de namen van de luchthavens?RmR_Photography schreef:LAX: Santa Monica Pier is een leuk uitstapje, verder vind is het niet echt mijn stad.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- RmR_Photography
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Speciale luchthaven autocorrectie op mijn iMacSpaceAce schreef:Waarom gebruik je de namen van de luchthavens?![]()
Lijkt me dat je gewoon LA en SF bedoeld...

Gr. Ronald
Re: Reis Yous: tips gevraagd route Californië.
Mijn excuses voor het gebrek aan info.
Wij vertrekken 10 mei en vliegen de 25e weer terug. Retourtje DUS-LAX met een tussenstap in Zürich.
Ik ga er stiekem van uit dat de tioga pass wel open zou zijn tegen die tijd, of hebben jullie redenen om daar niet van uit te gaan? In 2014 ging de weg open nadat wij de gok namen om vanuit LV via DV en ML te rijden. Wij zijn letterlijk als eerste auto over de weg gereden toen die openging.
Wij hebben toen een hoop parken bezocht, GC, Yosemite, Bryce, Zion, DV en eigenlijk willen we alleen naar Yosemite en Zion terug. De rest was leuk om te zien, maar niet voor herhaling vatbaar. Misschien Bryce evt. Wel twijfelen we om Antelope Canyon te bezoeken ivm met de route.
Ik moet zeggen dat LA ook niet onze stad is maar vinden het een goeie uitvalbasis om aan onze reis te beginnen en ook om te eindigen. San Diego willen we zeker doen aangezien wij de vorige keer het niet gedaan hebben.
Wij houden verder van lekker relaxen en niet al te grote afstanden lopen, we zijn dit keer met onze zoon van 2 dus daar moeten we ook rekening mee houden. Viewpoints zijn wij al gauw mee tevreden. In de grote steden gaan we op zoek naar uitstapjes voor de kleine en lekker shoppen. De parken zijn een moment van ontspanning stil staan bij het leven.
Vanuit SF rijden via zeker via de H1 terug en dan een tussenstap in monterey en pismo, was toen ons erg bevallen. Een prachtige stuk en lekker vis eten.
Het gaat mij voornamelijk om het eerste stuk van LA naar Zion, hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Eerst San Diego en dan richting Zion om via LV, DV, tioga in Yosemite te belanden?
Overige tips om nieuwe plekken te ontdekken zijn van harte welkom. Ook activiteiten voor kinderen.
Alvast bedankt.
Wij vertrekken 10 mei en vliegen de 25e weer terug. Retourtje DUS-LAX met een tussenstap in Zürich.
Ik ga er stiekem van uit dat de tioga pass wel open zou zijn tegen die tijd, of hebben jullie redenen om daar niet van uit te gaan? In 2014 ging de weg open nadat wij de gok namen om vanuit LV via DV en ML te rijden. Wij zijn letterlijk als eerste auto over de weg gereden toen die openging.
Wij hebben toen een hoop parken bezocht, GC, Yosemite, Bryce, Zion, DV en eigenlijk willen we alleen naar Yosemite en Zion terug. De rest was leuk om te zien, maar niet voor herhaling vatbaar. Misschien Bryce evt. Wel twijfelen we om Antelope Canyon te bezoeken ivm met de route.
Ik moet zeggen dat LA ook niet onze stad is maar vinden het een goeie uitvalbasis om aan onze reis te beginnen en ook om te eindigen. San Diego willen we zeker doen aangezien wij de vorige keer het niet gedaan hebben.
Wij houden verder van lekker relaxen en niet al te grote afstanden lopen, we zijn dit keer met onze zoon van 2 dus daar moeten we ook rekening mee houden. Viewpoints zijn wij al gauw mee tevreden. In de grote steden gaan we op zoek naar uitstapjes voor de kleine en lekker shoppen. De parken zijn een moment van ontspanning stil staan bij het leven.
Vanuit SF rijden via zeker via de H1 terug en dan een tussenstap in monterey en pismo, was toen ons erg bevallen. Een prachtige stuk en lekker vis eten.
Het gaat mij voornamelijk om het eerste stuk van LA naar Zion, hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Eerst San Diego en dan richting Zion om via LV, DV, tioga in Yosemite te belanden?
Overige tips om nieuwe plekken te ontdekken zijn van harte welkom. Ook activiteiten voor kinderen.
Alvast bedankt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou eerst San diego doen. Dan via Las Vegas naar Zion en dan van Zion direct naar death valley en zo naar Yosemite. Ik ben alleen wel benieuwd hoe je dat incl antelope canyon in 15 nachten wilt doen...en zijn die 15n zonder de resdagen?
Verder ligt er meer sneeuw dan de laatste jaren. Dat wil op dit moment nog niets zeggen, maar de kans is zeker aanwezig dat de tioga pass later open gaat zijn.
Verder ligt er meer sneeuw dan de laatste jaren. Dat wil op dit moment nog niets zeggen, maar de kans is zeker aanwezig dat de tioga pass later open gaat zijn.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor 14 dagen is wat je wil meer dan genoeg, maak niet de fout door naar Antelope canyon te willen, zelfs Zion ligt eigenlijk al te ver weg. Zeker met een klein kind hou het beperkt anders wordt het ergeren.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page lijkt me te ver, tenzij je het niet erg vindt om echt lange rijdagen te maken en nauwelijks tijd te hebben ter plaatse.
Als je eens wat routes uitschrijft zie je snel dat het krap wordt:
10-mei naar LA
11-mei LA - San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego
14-mei San Diego - Las Vegas
15-mei Las Vegas - Zion
16-mei Zion
17-mei Zion - Lee Vining
18-mei Lee Vining - Yosemite
19-mei Yosemite
20-mei Yosemite - San Francisco
21-mei San Francisco
22-mei San Francisco - Monterey
23-mei Monterey - Pismo Beach
24-mei Pismo Beach - LA
25-mei LA terugvlucht
Het stuk van Zion naar Lee Vining is al erg veel; een extra stop zou mooi zijn. Ook tussen SD en LV zou een extra stop mooi zijn. Je zou ook wel iets eerder kunnen stoppen maar veel keuze is er niet.
Marianne
Als je eens wat routes uitschrijft zie je snel dat het krap wordt:
10-mei naar LA
11-mei LA - San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego
15-mei Las Vegas - Zion
16-mei Zion
17-mei Zion - Lee Vining
18-mei Lee Vining - Yosemite
19-mei Yosemite
21-mei San Francisco
24-mei Pismo Beach - LA
25-mei LA terugvlucht
Het stuk van Zion naar Lee Vining is al erg veel; een extra stop zou mooi zijn. Ook tussen SD en LV zou een extra stop mooi zijn. Je zou ook wel iets eerder kunnen stoppen maar veel keuze is er niet.
Ja, redenen genoeg. Kijk in april eens naar de hoeveelheid sneeuw die is gevallen, dan kun je al een aardige indicatie krijgen over een vroege dan wel late opening. Tot nu toe is er al een record hoeveelheid sneeuw gevallen, maar er kan nog van alles gebeuren. Zie hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren.Yous schreef:Ik ga er stiekem van uit dat de tioga pass wel open zou zijn tegen die tijd, of hebben jullie redenen om daar niet van uit te gaan?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Reden genoeg:Yous schreef:Ik ga er stiekem van uit dat de tioga pass wel open zou zijn tegen die tijd, of hebben jullie redenen om daar niet van uit te gaan? In 2014 ging de weg open nadat wij de gok namen om vanuit LV via DV en ML te rijden. Wij zijn letterlijk als eerste auto over de weg gereden toen die openging.
Op 27 januari zit het snowpack op 119% van het gemiddelde op 1 april. Het is uiteraard nog niet voorspelbaar hoe alles evolueert, maar de kans is groter dat er nog bijkomt, dan dat het tegen 1 april minder zal zijn.
Als je kijkt naar de openingsdata in relatie tot de sneeuwhoeveelheden, dan zal het eerder begin juni zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt voor jullie tips. Een beetje laat maar uiteindelijk is dit de planning geworden:
10-mei naar LA, overnachten in San Diego (die 2 uurtjes rijden we wel)
11-mei San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego
15-mei Las Vegas - Zion
16-mei Zion- Las Vegas
17-mei Las Vegas - Lee Vining/Oakhurst (afhankelijk van de tioga pass)
18-mei Lee Vining/Oakhurst -Yosemite
19-mei Yosemite
21-mei San Francisco
24-mei Pismo Beach - LA
25-mei LA terugvlucht
Of vinden jullie het niet handig om na Zion nog eens Las Vegas te bezoeken? Van Zion naar Lee Vinning of Oakhurst zit Las Vegas toch op de route en het verkleind de afstand naar die twee plaatsen toe.
Alvast bedankt voor de reacties.
10-mei naar LA, overnachten in San Diego (die 2 uurtjes rijden we wel)
11-mei San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego
15-mei Las Vegas - Zion
16-mei Zion- Las Vegas
17-mei Las Vegas - Lee Vining/Oakhurst (afhankelijk van de tioga pass)
18-mei Lee Vining/Oakhurst -Yosemite
19-mei Yosemite
21-mei San Francisco
24-mei Pismo Beach - LA
25-mei LA terugvlucht
Of vinden jullie het niet handig om na Zion nog eens Las Vegas te bezoeken? Van Zion naar Lee Vinning of Oakhurst zit Las Vegas toch op de route en het verkleind de afstand naar die twee plaatsen toe.
Alvast bedankt voor de reacties.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
In San Diego hebben jullie veel tijd. Wij vonden twee dagen genoeg. Zion daarentegen weer heel weinig. Waarom pak je niet Death Valley als tussenstop naar Lee Vining.
Dan neem je ook nog een mooi park mee.
Dan neem je ook nog een mooi park mee.
In SD willen naar Legoland, Seaworld, Zoo en nog wat relaxen aan het strand, dus vandaar die 3 volle dagen. Zion lijkt ons wel voldoende omdat wij met onze zoon van 2,5 jaar reizen en DV vonden niet zo geweldig en veels te warm.
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een klein kind bij je hebt, waarom dan nar een wandelpark met veel hoogteverschillen, dat is niet handig lijkt mij.
Je zou kunnen overwegen een dagtrip vanuit LV naar Valley of Fire, uurtje rijden.
Je zou kunnen overwegen een dagtrip vanuit LV naar Valley of Fire, uurtje rijden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verder zal de TIOGApass half mei een groot ? gaan worden, want er valt op dit moment heel erg veel neerslag (sneeuw).
Dus prepareer je op een alternatief onderlangs.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B schreef:Als je een klein kind bij je hebt, waarom dan nar een wandelpark met veel hoogteverschillen, dat is niet handig lijkt mij.
Wij vonden het wel meevallen en denken dat het wel te doen is met een kind.
Daar ben ik nu dus ook bang voor helaas, toch wel een van de mooiste route.Hans B schreef:Verder zal de TIOGApass half mei een groot ? gaan worden, want er valt op dit moment heel erg veel neerslag (sneeuw).

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5359 Weergaves
-
Laatste bericht door cyril
-
- 1 Reacties