Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Heimwee

Bericht door Rachel. »

Jij kunt sowieso geen hypotheek krijgen...tenzij je staat heel anders in elkaar zit dan Florida. En wellicht dat haar ouders daarom aanbieden te betalen?

Hier in Florida moest ik eerst een creditscore opbouwen, dat is in een paar maanden voor elkaar. Maar nu vragen ze ook om twee jaar aan tax returns; er zijn wel lenders die het met een jaar kunnen doen, maar vaak tegen ongunstiger tarieven. Dus ik kom nergens voor in aanmerking tot ik hier minstens een jaar gewerkt heb.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

sk26sk schreef:We hebben dit weekend erover gepraat en hoop ooit dat we in Nederland een 2e huis(je) kunnen kopen. Gewoon een simpel klein huisje / appartment, wat we dan kunnen opknappen. Mocht ik een baan kunnen vinden waarbij ik van huis kan werken, dan is het wat makkelijker eens een paar maanden vanuit Nederland te werken. Maar dit is iets voor op de lange termijn, maar het geeft mij wat meer hoop dat ze zelf begon na te denken. Dat kunnen we dan derest van het jaar verhuren.
Alhoewel jouw topic over de VS gaat breng ik toch even de Nederlandse regels onder ogen voor je.
Hoe ga jij je huis in NL voor een aantal maanden verhuren? De NL regels geven de huurder een zeer sterke bescherming. Zolang deze blijft betalen mag hij/zij blijven zitten. Zelfs als je afspreekt dat die huurder weggaat als jullie je eigen huis willen gebruiken. Verkijk je dus niet teveel op in NL een huis hebben dat je kan gebruiken als je hier wil zijn. Dat kan alleen als het huis leeg is, maar als het te lang leegstaat mag het gekraakt worden.
Chargeotto
Amerika-ontdekker

Bericht door Chargeotto »

Met verhuren bedoel ik geen vaste huur, maar via Airbnb als vakantie huisje of voor korte tijd (week, hooguit maand).
Ik weet dat Nederlandse huurders sterke bescherming hebben, en wil ook geen huis verhuren als een huurhuis.

En mijn creditscore is inmiddels in dit jaar naar rond te 750 gestegen, dus qua credit score zit ik wel goed.
Misschien dat je een goed punt hebt met dat je tax returns van de afgelopen jaren moet kunnen geven, maar als haar ouders garant staan valt er vast wel een oplossing te bedenken (in het geval dat ik nu een hypotheek zou willen hier).
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Zoek het goed uit, is alles wat ik wil zeggen. Ik stapte vijf maanden geleden naar drie verschillende lenders en iedereen bleef hameren op de creditscore. Vervolgens ging ik twee weken geleden terug en hoor ik voor het eerst over de tax returns. Ik ging vrij naief het proces in omdat ik dacht dat er wel wat te regelen viel met een goed inkomen, maar nee dus.

Als er geen mogelijkheden zijn is dat ook mooi, dan heb jij een uitstekend argument waarom je het nu niet verder over een hypotheek wil hebben.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat je gewoon nog steeds moet wennen aan de Amerikaanse office cultuur maar een andere baan zou zeker geen slecht idee zijn. Mensen zijn en werken gewoon een stuk langzamer dan in Nederland, zeker in TN. Ik woon/werk ook in de buurt van Nashville en ik weet zeker dat als je bijvoorbeeld meer naar het Noorden zou gaan dat het alweer heel anders is. Ik heb ook lange tijd nodig gehad om gewoon een beetje gas terug te nemen en wat minder hard te werken. Dat gaat weliswaar tegen je natuur in maar ik pas me gewoon aan.

En ja, ook ik heb maar 2 weken vakantie en dat is veel te weinig natuurlijk. Maar de andere kant van het verhaal is wel dat ik veel meer rust ervaar hier dan in Nederland. Mijn baas doet niet moeilijk als ik eerder wegga of een afspraak heb en wat later ben. Er is (bij mij althans) meer tijd om te socializen of een praatje te maken. Of lang lunchen met collega's (zeker in Nashville zijn onwijs leuke restaurants!). Ik stoorde me altijd enorm aan de "9 tot 5" mentaliteit. Ook ik werk in de IT en ik weet nu eenmaal dat overwerken soms gewoon erbij hoort.

Ik raad je aan wellicht nog even goed op papier te zetten waarom je in Amerika bent gaan wonen. Ik denk niet dat je vriendin de enige reden is toch? Het gras is niet altijd groener aan de overkant alhoewel je qua werk cultuur wel duidelijke verschillen ziet.
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door nearhawaii »

sk26sk schreef:We hebben dit weekend erover gepraat en hoop ooit dat we in Nederland een 2e huis(je) kunnen kopen. Gewoon een simpel klein huisje / appartment, wat we dan kunnen opknappen. Mocht ik een baan kunnen vinden waarbij ik van huis kan werken, dan is het wat makkelijker eens een paar maanden vanuit Nederland te werken. Maar dit is iets voor op de lange termijn, maar het geeft mij wat meer hoop dat ze zelf begon na te denken. Dat kunnen we dan derest van het jaar verhuren.

Ik heb ook aangegeven dat ik voor nu liever geen hypotheek aanga voor dit huis hier zolang ik geen baan heb waar ik echt gelukkig van wordt. Ik vind het prima om gewoon huur te betalen aan haar ouders of een (rent to own constructie) of iets dergelijks. Maar wil me eerst thuis voelen, voor ik een hypotheek aanga waar je zo'n 30 jaar aan vast zit. En heb pas een paar maanden nu gewerkt hier, dus heb liever ook een wat groter reserve op de bank staan.

Ik alle andere opzichten heb ik het inderdaad prima voor elkaar. Ons inkomen samen bij elkaar is zo'n 7000 netto per maand. We hebben beiden 0 dollar aan schulden, dus we kunnen makkelijk alles eenvoudig betalen en veel geld nu op de bank zetten om te sparen. Ik heb ook liever de voorkeur om voor een eventuele hypotheek meteen een groot bedrag af te lossen.
Hoe is 't nu?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

TS is al bijna een jaar niet meer geweest op het forum dus kleine kans dat het gelezen wordt.
Gast

Bericht door Gast »

TS heeft blijkbaar een tweede account hier. En er was niet zo lang geleden een draadje van iemand die op zoek was naar andere Nederlanders in Tennessee. Misschien is het dezelfde persoon?
Chargeotto
Amerika-ontdekker

Bericht door Chargeotto »

Ik was inderdaad een tijdje niet online geweest hier. Inmiddels zijn de zaken een stuk beter!
Nieuwe baan in een startup (waarbij 90% van thuis werk), met mensen die ook wat meer doen dan enkel uren vullen.
En de keren dat ik wel weinig te doen heb maakt het niet zoveel meer uit als je thuis werkt. (op kantoor had ik vroeger er een hekel aan om niks echt te bereiken).

Ik ben al die tijd niet echt online geweest tot vandaag. Dus
En er was niet zo lang geleden een draadje van iemand die op zoek was naar andere Nederlanders in Tennessee. Misschien is het dezelfde persoon?
ben ik in elk geval niet geweest.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer