Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
op https://www.alamo.co.uk/brits zie ik nu ook lagere tarieven dan voorheen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helaas ook deze mooie prijzen ook niet voor ons. Blijkbaar hebben wij een hele dure periode of combinatie van inlever- en ophaalplaats die duur uitpaktPhillostar schreef:Alamo is opeens gunstig geprijsd o.a. via autoeurope en expedia. Al weken check ik de mid-size SUV prijzen voor mijn vakantieperiode van 24 mei (Phoenix) t/m 14 juni (Las Vegas), en waren de prijzen gemiddeld 100 euro meer dan vorig jaar (en bij Alamo zelfs meer).
Maar zojuist via autoeurope.nl een mid-size SUV gereserveerd, 21 dagen voor 584 euro. Ik vond dit een zeer mooi prijsje, en weer bijna 4 tientjes goedkoper als vorig jaar voor de zelfde periode.

- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
sanook schreef:op https://www.alamo.co.uk/brits zie ik nu ook lagere tarieven dan voorheen
Vorige maand al geboekt via usareisen.de voor een midsize bij Alamo.
De prijzen zijn nu lager bij Alamo.co.uk, alleen komt hier nog 1 way fee bij terwijl dat bij usareisen.de gratis is.
Met die fee kom ik dan toch weer iets duurder uit via alamo.co.uk.
Ik heb nu een tweede reservatie gemaakt, deze keer via Alamo.co.uk. 20 juli tot 11 augustus in Denver voor een Midsize SUV voor 816 dollar (met "de code die niemand kent"). Skip the counter was ook geen probleem en de Duitse helpsite had ik niet nodig, hij ging recht naar Skip the Counter, zonder nodige omwegen.
Ik had maanden geleden al een reservatie via Hertz Gold gemaakt met Touring korting voor een Standaard SUV voor 807 dollar, maar nog nooit gebruikt dus skip the counter is hierbij nog niet mogelijk.
Beide nog niks betaald, dus ik zie nog wel welke ik neem. Ik wacht nog op een HarryH of Hinko reprise namelijk
Ik had maanden geleden al een reservatie via Hertz Gold gemaakt met Touring korting voor een Standaard SUV voor 807 dollar, maar nog nooit gebruikt dus skip the counter is hierbij nog niet mogelijk.
Beide nog niks betaald, dus ik zie nog wel welke ik neem. Ik wacht nog op een HarryH of Hinko reprise namelijk

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Bij usareisen.de 3 weken fullsize suv bij National voor 1300 euro, bij Expedia hetzelfde voor 2800 euro 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
En in ons geval scheelde Expedia.be nog eens 150 euro met expedia.nl... "Landenshoppen" kan echt lonen!leonl schreef:Na de erg hoge tarieven van voorgaande maanden lijkt er inderdaad wat beweging in te komen.
Expedia heeft nu lagere prijzen en als je dan ook nog van te voren 1 of meerdere overnachtingen hebt geboekt krijg je nog eens een extra korting die kan oplopen tot 25%.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
-
- Amerika-ontdekker
Bij mij is een nieuwe boeking ook 375 pond goedkoper op dit moment dan toen ik geboekt heb.sanook schreef:op https://www.alamo.co.uk/brits zie ik nu ook lagere tarieven dan voorheen
Heb meteen een nieuwe boeking gedaan en de andere gecanceld.
Iemand ervaring met hoelang het duurt voordat je dit bedrag terug krijgt gestort van alamo brits?
Als kant tekening moet ik wel zeggen dat mijn voucher die er als bijlage in de mail bij zit niet te openen is. Heb daarover meteen een mail gestuurd.
Kan wel al inchecken en heb een prepaid rental voucher.
Voor mijn traject en periode voorlopig helaas geen interessante deals via Expedia of andere bij Alamo. 

Memories...
- bedeve
- Amerika-expert
Ja zeker !ReisM schreef: En in ons geval scheelde Expedia.be nog eens 150 euro met expedia.nl... "Landenshoppen" kan echt lonen!
En dat gaat bijv. bij Momondo ook op.
Maak gebruik van de onderlinge markt en marketing posities.
Zo lang je maar binnen Europa blijft zit je altijd safe.
Hebben we er toch nog iets aan....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hoi!
Aahhh, ik vind het zo spannend allemaal. Eerste keer Amerika en na veel lezen op dit forum toch nog niet zeker of onderstaande goed is (zie foto boeking via link) Zit alles hier bij inbegrepen? Ik ga samen met een vriendin en we willen beide rijden. Is die additional driver nu gratis? En hebben we alle verzekeringen? En komen we niet in de problemen als we het via de Britse site boeken? Zoveel vragen
http://i66.tinypic.com/1gizhj.png
Alvast bedankt voor jullie antwoorden, haha
Aahhh, ik vind het zo spannend allemaal. Eerste keer Amerika en na veel lezen op dit forum toch nog niet zeker of onderstaande goed is (zie foto boeking via link) Zit alles hier bij inbegrepen? Ik ga samen met een vriendin en we willen beide rijden. Is die additional driver nu gratis? En hebben we alle verzekeringen? En komen we niet in de problemen als we het via de Britse site boeken? Zoveel vragen

http://i66.tinypic.com/1gizhj.png
Alvast bedankt voor jullie antwoorden, haha

Ja, ja, ja en nee.
Oftewel: geen enkel probleem, dit is inclusief alle verzekeringen die je nodig hebt en inclusief de extra driver. En nee, boeken via de UK site is geen enkel probleem.
Wel een opmerking:
waarom "Pay now"? Het scheelt je bijna niets (een paar dollar tegen de huidige wisselkoers) en je levert er een stuk flexibiliteit voor in. Plus dat je een mogelijk wisselkoersvoordeel (wat is de dollar nog waard op 17 april) inlevert. Ik zou gewoon "Pay on arrival" kiezen. De prijs ligt dan (in ponden) nog geen 5 pond hoger. Met een reguliere, non-prepaid boeking, heb je geen kosten als je onverhoopt de auto niet ophaalt (ook niet als je helemaal niet zou annuleren maar gewoon niet komt opdagen) en worden de totale kosten pas in rekening gebracht op het moment dat je de auto terugbrengt. En komt er in de tussentijd een goedkoper tarief voorbij dan kun je dat zonder problemen boeken, zonder dat je weer ergens geld terug moet gaan vragen.
Na het boeken via alamo.co.uk zoek je de boeking op alamo.com op en doe je de "check-in" en "skip-the-counter" procedure. Dan kun je in LA gewoon direct de car-rental bus nemen naar Alamo, naar de rij mid-size SUV's lopen (op LAX volgens bedeve gemixed met standard SUV), een auto uitzoeken die je bevalt (dus eventueel ook een standard SUV), instappen en wegrijden. Je overhandigt bij het uitrijden je "skip-the-counter receipt" (zelf geprint), beide rijbewijzen en de bij skip-the-counter gebruikte credit card. 1 minuut later krijg je alles terug en ben je on your way.
Oftewel: geen enkel probleem, dit is inclusief alle verzekeringen die je nodig hebt en inclusief de extra driver. En nee, boeken via de UK site is geen enkel probleem.
Wel een opmerking:
waarom "Pay now"? Het scheelt je bijna niets (een paar dollar tegen de huidige wisselkoers) en je levert er een stuk flexibiliteit voor in. Plus dat je een mogelijk wisselkoersvoordeel (wat is de dollar nog waard op 17 april) inlevert. Ik zou gewoon "Pay on arrival" kiezen. De prijs ligt dan (in ponden) nog geen 5 pond hoger. Met een reguliere, non-prepaid boeking, heb je geen kosten als je onverhoopt de auto niet ophaalt (ook niet als je helemaal niet zou annuleren maar gewoon niet komt opdagen) en worden de totale kosten pas in rekening gebracht op het moment dat je de auto terugbrengt. En komt er in de tussentijd een goedkoper tarief voorbij dan kun je dat zonder problemen boeken, zonder dat je weer ergens geld terug moet gaan vragen.
Na het boeken via alamo.co.uk zoek je de boeking op alamo.com op en doe je de "check-in" en "skip-the-counter" procedure. Dan kun je in LA gewoon direct de car-rental bus nemen naar Alamo, naar de rij mid-size SUV's lopen (op LAX volgens bedeve gemixed met standard SUV), een auto uitzoeken die je bevalt (dus eventueel ook een standard SUV), instappen en wegrijden. Je overhandigt bij het uitrijden je "skip-the-counter receipt" (zelf geprint), beide rijbewijzen en de bij skip-the-counter gebruikte credit card. 1 minuut later krijg je alles terug en ben je on your way.
Bedankt voor je uitgebreide reactie Roel!
Ik wilde nu net de boeking aanpassen naar 'pay on arrival' maar ineens zijn de tarieven verhoogd? Meerdere malen alles opnieuw ingevoerd maar dat lage tarief van eerder is niet meer voorbij gekomen..
Met het pijltje om pagina's terug te gaan in je internetbrowser kwam ik net weer bij de allereerste boeking..en die heb ik nu openstaan op het invullen van mijn credit card gegevens. Op de een of andere manier is het dus gelukt om weer bij dit lage tarief te komen door terug te gaan met de pijltjes..
Wat is wijsheid? Doen of hopen dat het lage tarief weer eens verschijnt en dan voor pay on arrival te kiezen.. arghh
Ik wilde nu net de boeking aanpassen naar 'pay on arrival' maar ineens zijn de tarieven verhoogd? Meerdere malen alles opnieuw ingevoerd maar dat lage tarief van eerder is niet meer voorbij gekomen..
Met het pijltje om pagina's terug te gaan in je internetbrowser kwam ik net weer bij de allereerste boeking..en die heb ik nu openstaan op het invullen van mijn credit card gegevens. Op de een of andere manier is het dus gelukt om weer bij dit lage tarief te komen door terug te gaan met de pijltjes..
Wat is wijsheid? Doen of hopen dat het lage tarief weer eens verschijnt en dan voor pay on arrival te kiezen.. arghh

alamo.co.uk/brits
27/3/2017 15.00 - 17/4/2017 15.00
pay on arrival
Midsize SUV
$576.10 (GBP 458.24)
Zodra je inderdaad de back button gaat gebruiken gaan er dingen mis. Gewoon even in een vers browser window opnieuw doen.
27/3/2017 15.00 - 17/4/2017 15.00
pay on arrival
Midsize SUV
$576.10 (GBP 458.24)
Zodra je inderdaad de back button gaat gebruiken gaan er dingen mis. Gewoon even in een vers browser window opnieuw doen.
Ik blijf het vreemd vinden dat alamo.co.uk een one way fee van zo'n $300 tussen SFO en LAX aangeeft, terwijl ik van Alamo zelf (de US customer service) bevestiging heb gekregen dat zij voor dat traject geen one way fee hanteren.
Jammer genoeg levert een proefboeking via alamo.com een tarief op dat dubbel zo duur is als wat ik via alamo.co.uk krijg. Dus dat is ook geen optie...
Jammer genoeg levert een proefboeking via alamo.com een tarief op dat dubbel zo duur is als wat ik via alamo.co.uk krijg. Dus dat is ook geen optie...
Memories...
Ha, super! Bedankt!
@minime: drop fee's zijn bij Alamo afhankelijk van het tarief en de afspraken die daarin zijn gemaakt. In het brits tarief is nu eenmaal geen vrijstelling van de drop-fee's die er wel is bij de meeste reguliere tarieven. Dat is part of the deal. Het heeft geen zin om daarover te gaan bellen of mailen, het is gewoon zo. Daarom is het brits tarief meestal niet gunstig bij one-way rentals. So be it, genoeg andere opties.
OK, Roel. Maar ik heb het nu niet over het Brits tarief, wel over het tarief dat ik momenteel gewoon via alamo.co.uk krijg. Mag ik er dan van uitgaan dat je via co.uk altijd een drop fee aangerekend krijgt? Want dan hoef ik daar eigenlijk niet meer te kijken, aangezien dat altijd duurder zal uitkomen.
Memories...
Blijbkaar. Maar in ruil daarvoor zijn de tarieven wel lager dan de tarieven via alamo.com.
Alamo Brits is voor ons nu ook iets goedkoper.
Moet ik bij Alamo nog iets opletten / iets doen?
Nog geen ervaring met Alamo. Ik neem aan dat het annuleerbaar is (geen pay now) en moet ik voor of na de boeking skip the counter aanvragen?
Moet ik bij Alamo nog iets opletten / iets doen?
Nog geen ervaring met Alamo. Ik neem aan dat het annuleerbaar is (geen pay now) en moet ik voor of na de boeking skip the counter aanvragen?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Voor mij is nu Alamo/Brits ook goedkoper, dus gelijk geboekt.
$1,064.92 / £847.06 voor 23 dagen (18 juli - 10 aug) in Atlanta.
Had een boeking bij Hertz voor 1010 dollar, maar die is zonder extra chauffeur (en zijn moeder/dochter, dus spouses regel geldt niet), dus dan komt dit alsnog goedkoper uit.
Beide gratis annuleren en pay on arrival, dus ik houd ze beiden nog even aan. Just in case.
$1,064.92 / £847.06 voor 23 dagen (18 juli - 10 aug) in Atlanta.
Had een boeking bij Hertz voor 1010 dollar, maar die is zonder extra chauffeur (en zijn moeder/dochter, dus spouses regel geldt niet), dus dan komt dit alsnog goedkoper uit.
Beide gratis annuleren en pay on arrival, dus ik houd ze beiden nog even aan. Just in case.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19863 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties