Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc

Bericht door Kletskous »

Nee, niet uit de Keys, maar eventueel op onze 3e dag (onderweg naar Islamorada) 's ochtends nog iets meepakken als we die behoefte hebben. Of op onze laatste twee dagen vanuit Fort Lauderdale. Kan ook nog.
Nog een positieve ervaring met daar tickets boeken dus, ik hou 'em in m'n achterhoofd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kletskous schreef:Ik denk dat we er wat Miami betreft uit zijn: dat kan dus ook wel lopend. Op een of andere manier trekt de stad me ook niet zo hoor, maar wie weer vergis ik me enorm, dat is nu natuurlijk lastig te zeggen. Ik heb zoiets van 'wil er geweest zijn maar geen dagen doorbrengen' dus dat maakt het ook moeilijk om te zeggen van wat móet je gezien hebben in Miami.
Je kan in Miami ook Segwayen. Wij hebben dat in 2011 ook gedaan. Zie hier: https://halloweenflorida2011.wordpress. ... -segwayen/

Wij hebben het (noodgedwongen) zonder gids gedaan maar wij hebben al heel vaak op zo'n ding gestaan. Maar de eerste keer zou ik met een gids gaan. Sowieso leuker voor de uitleg :) Zie http://bikemiami.com/tours/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ziet er zeker gaaf uit, Nijt!
Maar wij gaan niet Segwayen, hoe leuk ook. Met kids erbij vind ik dat niet echt relaxed zeg maar. En 30 dollar p.p. heb ik er niet voor over, eerlijk gezegd.
Maar ik heb je blog doorgelezen, ziet er fantastisch uit allemaal. Krijg er helemaal zin in :thumbup: .

mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

Attraction tickets direct Ierland gaat met creditcard. Al twee keer besteld. Keurige afhandeling. Originele tickets. let wel op de verzendkosten van 26,00 voor mensen buiten Ierland. Bestel dus al je tickets in een keer en bedenk niet later dat je nog een park er bij wil want dan betaal je weer die verzendkosten. En lees goed de beschrijving bij de kaarten wat in en exclusief is. Hebben nu een aanbieding waarbij je een airboatride gratis krijgt.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Mijn vriend en ik reizen niet met kinderen, misschien is dat anders, maar wij doen gewoon (bijna) nooit georganiseerde tours. Ik vind dat helemaal niet nodig. Zo'n hop-on bus bijvoorbeeld: te voet, met een fiets, je eigen huurauto of OV kom je ook overal. En dan kun je ook nog zelf bepalen wat je wanneer en voor hoe lang doet. Er is genoeg info te vinden op het internet, dus ik heb zo'n pre-fab tour niet nodig :wink:

Voor een snorkeltripje of een airboattour zou ik het geld dan wel weer graag uitgeven, omdat dat zaken zijn die je op eigen houtje niet kunt doen. Alleen zijn wij nooit in het zuiden van Florida geweest en op de andere plekken waar we waren hadden ze geen snorkel- en airboattours :wink:
Overigens kun je je op de Keys natuurlijk ook heel prima vermaken zonder te gaan snorkelen. Scheelt je toch weer een smak geld.

Pretparken hoeven voor mij ook niet, zeker niet voor dat bedrag. Er zijn hartstikke mooie stateparks in Florida waar je in een cabin kunt overnachten, wildlife kunt zien en een kano kunt huren voor een leuke dag. Dat scheelt ook weer een berg met geld, alhoewel ik me kan voorstellen dat de kinderen erg graag een dagje naar een pretpark gaan. Maar het hoéft niet!

Als je het allemaal teveel geld vindt, wat ik me heel goed voor kan stellen, kijk dan nog eens naar je activiteitenlijstje en bekijk wat je van die zaken zéker wilt doen. De rest gewoon schrappen en leuke, gratis of goedkope alternatieven voor bedenken.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

mickeyenminnie schreef:let wel op de verzendkosten van 26,00 voor mensen buiten Ierland. Bestel dus al je tickets in een keer en bedenk niet later dat je nog een park er bij wil want dan betaal je weer die verzendkosten. En lees goed de beschrijving bij de kaarten wat in en exclusief is. Hebben nu een aanbieding waarbij je een airboatride gratis krijgt.
Oke....ik had even een proefbestelling gedaan en daar zag ik geen verzendkosten bij staan. Heb ik dan zo verkeerd gekeken? Want met verzendkosten erbij wordt het verschil alweer kleiner qua prijs.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

RiverCola schreef:Mijn vriend en ik reizen niet met kinderen, misschien is dat anders, maar wij doen gewoon (bijna) nooit georganiseerde tours. Ik vind dat helemaal niet nodig. Zo'n hop-on bus bijvoorbeeld: te voet, met een fiets, je eigen huurauto of OV kom je ook overal. En dan kun je ook nog zelf bepalen wat je wanneer en voor hoe lang doet. Er is genoeg info te vinden op het internet, dus ik heb zo'n pre-fab tour niet nodig :wink:

Voor een snorkeltripje of een airboattour zou ik het geld dan wel weer graag uitgeven, omdat dat zaken zijn die je op eigen houtje niet kunt doen. Alleen zijn wij nooit in het zuiden van Florida geweest en op de andere plekken waar we waren hadden ze geen snorkel- en airboattours :wink:
Overigens kun je je op de Keys natuurlijk ook heel prima vermaken zonder te gaan snorkelen. Scheelt je toch weer een smak geld.

Pretparken hoeven voor mij ook niet, zeker niet voor dat bedrag. Er zijn hartstikke mooie stateparks in Florida waar je in een cabin kunt overnachten, wildlife kunt zien en een kano kunt huren voor een leuke dag. Dat scheelt ook weer een berg met geld, alhoewel ik me kan voorstellen dat de kinderen erg graag een dagje naar een pretpark gaan. Maar het hoéft niet!

Als je het allemaal teveel geld vindt, wat ik me heel goed voor kan stellen, kijk dan nog eens naar je activiteitenlijstje en bekijk wat je van die zaken zéker wilt doen. De rest gewoon schrappen en leuke, gratis of goedkope alternatieven voor bedenken.
Hoi, ja ik ga zeker nog eens goed naar mijn lijstje kijken. Maar ik vind pretparken er wel een beetje 'bij horen' als je naar Florida gaat. Maar het kan niet álle pretparken vind ik. Maar je hebt gelijk hoor: het hóeft niet. Zat mensen die zich uitstekend vermaken zonder. Maar daar wil Ik wel wat budget aan uitgeven.
Ik ga me ook nog eens verdiepen in die stateparks. Zo lijkt Kelly Park me ook erg leuk, en nauwelijks kosten.
Of we echt gaan snorkelen weet ik nog niet. Lijkt me wel erg leuk. Hebben we in een ander land ook al eens gedaan en het is wel gaaf. Maar dat moeten we nog even overleggen.

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

..............Oke....ik had even een proefbestelling gedaan en daar zag ik geen verzendkosten bij staan. Heb ik dan zo verkeerd gekeken? Want met verzendkosten erbij wordt het verschil alweer kleiner qua prijs.
.............

Heb je echt verkeerd gekeken. Toegegeven het staat er erg verborgen op en de "koppen" doen je anders geloven.
Ik heb daarom (1 ticket) voordeliger rechtstreeks bij Disney besteld.
Krijg je een e-voucher wat je de bij "will call" kassa moet omruilen.

All ticket orders are despatched by secure courier. Please choose a delivery option below:
Standard Delivery - within 7 days of full payment: €0.00
Priority Delivery - within 3 days of full payment: €10.50
Overseas Postage (for Non-Irish Residents): €26.00

Overigens: Is het geen idee om een budget vast te stellen wat je aan activiteiten wilt uitgeven en dan met je mede reizigers om de tafel te gaan zitten en een plan maken.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oja je hebt gelijk. Ik keek alleen bij standaard delivery.

En met manlief kijk ik zeker naar de wensen en budget hoor, de kinderen niet want die willen als het aan hen ligt wel alles ! (En begrijpelijk).

Zag net trouwens deze speedboot in Miami:
http://www.thrillermiami.com
Ook gaaf !!

Ik ga maar eens lezen over hoe Groupon werkt. Neem tenminste aan dat je dat vanuit NL ook kunt bestellen?
Maar het lastige vind ik wel weer dat áls je bonnen hebt gekocht, je het ook min of meer móet doen anders is het weggegooid geld. Dus ruimte voor spontane acties/wijzigingen in de planning is dan wel lastiger. Lijkt me.

pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik zag dat je nu een gratis airboatride krijgt bij Universal, Disney en Seaworld tickets bij deze aanbieder. Zie inderdaad dat ze 26 euro verzendkosten vragen, dat wist ik ook niet. De Duitse site niet, maar die bieden de airboat er niet bij.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik had ook al bij de Duitse site gekeken. Maar daar is de 3-parken ticket weer iets duurder dan de Ierse site (daar is het 128,00).
Bij de Duitse site is het 138,00 p.p. terwijl het bij American Estates 145,00 p.p. is. Dus dat scheelt dan niet zoveel meer én gewoon in Nederland bestellen. En bij AE hebben we ook onze hotels/auto geboekt, dus dat is ook prettig.

Heb manlief opdracht gegeven zich te verdiepen in de diverse parken. Ik zelf ben er wel uit: ik neig naar die 3-parken-onbeperkte pas (Bush Garden/Seaworld/Aquatica), één dag Magic Kingdom en één dag Kennedy Space Center.
Tenminste: ik ga ervan uit dat ik bij die onbeperkte pas inderdaad 14 dagen lang zo vaak in en uit kan lopen als ik wil. Theoretisch dus alle drie de parken op een dag als ik daar zin in heb. Ga ik niet doen, maar de vrijheid hebben om een keer voor een paar uurtjes terug te kunnen is wel fijn, voor bijv zwempark of een show te bekijken.

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

knaapje schreef:All ticket orders are despatched by secure courier. Please choose a delivery option below:
Standard Delivery - within 7 days of full payment: €0.00
Priority Delivery - within 3 days of full payment: €10.50
Overseas Postage (for Non-Irish Residents): €26.00
Ik weet niet of ze dat al lang hebben. Maar ik heb mijn tickets gewoon gratis besteld. Of ik had er gewoon overheen gelezen en zij vonden het niet de moeite om me daar op te wijzen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dat weet ik niet, maar ik denk niet dat ik de standaard optie zou durven aanvinken als het er zo duidelijk staat....

Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Wij hebben ook gewoon standaard delivery besteld. Het is keurig verlopen allemaal. Nu zie ik trouwens wel staan dat je als Europeaan buiten Ierland de overseas optie aan had moeten klikken, maar dat heb ik niet gedaan toen :oops: . (niet expres overigens...)
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Zojuist via Facebook Messenger maar even een berichtje gestuurd. Voor ik kon knipperen met mijn ogen al een reactie terug ! Supersnel dus. Dit geven ze aan:
Hello, it is free delivery within Ireland because we can send by FastWay couriers and track the orders safely. We cannot do this for outside of Ireland, we need to send the tickets to you by courier to make sure they reach you and we can track the order and this is why we need to charge €26 for overseas postage.

Toch gewoon aanvinken dan dus.

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb overigens ook gewoon een Track&Trace gekregen voor mijn gratis verzending.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Al langer geleden besteld, Nijt?

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

5 januari 2017.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oké, da's nog vrij recent dus. Ik ga binnenkort met mijn man eens kijken welke parken hij wil zien en dan nemen we een besluit. Maar oohhhh, moeilijk hoor. De één wil dit zien, het andere kind weer dat......hoe kies je nou het juiste ? Het lastige is dat niet voor alles combinatie-tickets te krijgen zijn, dus dat is ook nog iets om weer een beetje rekening mee houden.

Hebben jullie nog tips voor andere leuke uitstapjes waarvan je zegt 'die zijn echt de moeite waard' ?

Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik lees dubbel ;)
Maar ik heb 2 weken terug bij ATD ie besteld, voor de 3e keer voor een bedrag van bijna 2000 euro. Prima service weer.
Ik heb ze zelfs gecontact via hun chat optie op de website en heb uiteindelijk die 26 euro + meer korting gekregen op ons bedrag.
De dame die ik via de chat sprak heeft vervolgens ook goed contact onderhouden totdat de kaartjes netjes geleverd werden (dit was overigens de keren ervoor niet omdat ik toen niet gebruik heb gemaakt van de chat optie, vermoed dat dit nu gewoon een stukje extra service was van deze vriendelijke dame!)

Ik snap dat het een hoop geld is, maar eens zal je 1e bestelling uit het buitenland zijn lijkt me?!?
En ook al is het verschil wat kleiner met de verzendkosten, toch vind ik het verschil nog steeds erg groot, daar kan je een avondje voor eten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer