Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annema1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Annema1972 »

roelb schreef:Dat is toch hoe een forum werkt. Alles wat je wilt weten is hier genoemd, inclusief alle nuances rondom de verschillende aanbieders. Het is niet heel erg netjes om meteen openlijk te roepen dat je niet de moeite wilt nemen om dat even door te lezen maar persoonlijk advies wenst.
Sorry, ik snap van heel veel berichten niet wat er bedoeld wordt.
Er vliegen allerlei termen over en weer dat ik door de bomen het bos niet zie.

Wil gewoon weten of het mogelijk is een prepaid simkaartje te kopen voor 1 week gebruik, zodat ik 3G of 4G internet heb.

Misschien is dit wel een overbodige luxe en zijn er zoveel free hotspots dat je overal op WiFi online kunt????
NY-City here we come
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Misschien nog interessant voor sommige mensen die veel internet verbruiken en al bij T-Mobile zitten:

Je kan kiezen voor een maand lang unlimited USA bundel(bellen, smsen en internet). Het kost wel wat, maar dan kan je gewoon doen wat je wilt.
Vooral bij lange route's interessant om even een serie te kijken bijvoorbeeld :)
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Toevallig hoorde ik hier gisteren ook van.
Hoeveel kost dit per maand? Meende te horen dat je het voor 60 dagen af sloot.

Ik zat zelf namelijk te denken aan een simkaart via Ebay van Simple Mobile. Dan heb je voor omgerekend €38,- incl. verzendkosten 30 dagen onbeperkt internet. Handig als je deze in een mifi dongel doet en de kosten met z'n vieren kunt delen.
Anonymous123

Nee die 60 slaat op het aantal dagen dat je het maximaal mag gebruiken, onbeperkt, in USA. Daarna krijg je een limiet van volgens mij 10 GB per maand.
Eigenlijk alleen interessant voor mensen die bij Tmobile zitten, aangezien het iets is voor 1 of 2 jaar.
60 euro kost het per maand als Sim Only, redelijke prijs vind ik voor als je vergelijkt met de prijzen die ik voorbij zie komen in dit topic. Zeker als je rekening houd dat hier echt alles onbeperkt is en naar elk land.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Dan is dat wel duur.

Ik ga denk ik voor de Simple Mobile voor omgerekend 35 euro (waarvan een flink deel de verzendkosten zijn) en een maand onbeperkt data. Deze wil ik dan in een mifi dongel stoppen. Iemand ervaring met deze simkaart i.c.m. een mifidongel? Werkt dat zonder dat je geblokkeerd wordt? Nu is gewoon om onderweg internet te hebben om dingen op te zoeken. Niet om series te gaan downloaden enzo.
Anonymous123

Er zijn verschillende onbeperkt bij internetproviders. Tmobile is onbeperkt op volledige snelheid en dat is uniek. Je hebt geen fluit aan onbeperkt en dan geknepen worden in snelheid om dan toch nog een whatsapp bericht te kunnen ontvangen. Als je een website wilt openen of een foto wil bekijken; succes! :clap:
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Simple Mobile 60 dollar plan is onbeperkt en zonder gecapped te worden. De andere plannen wordt je na zoveel GB gecapped op 2G snelheid. Er zit ook nog bellen in Nederland bij in. Deze kaartjes kosten op Ebay 35-38 eu incl. verzendkosten. Voor 4 mensen is dat ideaal.

Ik ben nog geen voordeligere keus tegengekomen voor onbeperkt.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

@ Binnus, werkt/mag je de simple mobile ook met een MIFI gebruiken? Ik zie op de website zelf alleen zaken over telefoons staan e.d.
Via EBay kom ik http://www.ebay.com/itm/Preloaded-Simpl ... 2HO_Ci3MIQ tegen, doel je daar op?
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ja klopt.
Ik lees daar dat je de service 2 maand moet gebruiken? Dus 1 maand goedkoop en de tweede maand kost het 60 dollar. Tenminste zo lees ik het.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Ik zie alleen nu op de website van simplemobile dat je officieel de simkaart niet voor tethering mag gebruiken..
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ze kunnen het blokkeren, maar in een advertentie van een aanbieder op Ebay stond te lezen dat je vooraf kon vragen of je Mifi dongel gebruikt kon worden i.v.m. tethering. Officieel mag je ook niet te hard rijden :)
Een optie die ik al jaren gebruik in Europa is op een oude smartphone een wifi hotspot app installeren, verbinding maken met een VPN naar mijn Synology nas thuis. Dan zie je alleen maar 1 connectie naar Nederland waar alle data overheen gaat. Dit werkte zonder problemen met 2 smartphones en een tablet. Vorig jaar voor het eerst een Mifi dongel gebruikt en dat ging ook goed.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

Wij gaan weer op pad met onze Huawei E5878S-32, maar zijn nog aan het uitvinden wat een handige, werkbare en verstandige oplossing is qua simkaart met data. Bellen etc. niet nodig. Ik vind het Three aanbod wel een aantrekkelijk iets, maar wat ik nog niet helemaal goed begrijp is: kan ik een dergelijke kaart al in NL bestellen? En vervolgens meenemen naar de VS? Wat zijn de ervaringen met deze kaart? Ik vind tetheren wel belangrijk, omdat ik de kaart in een mifi stop.

Broadband - Pay As You Go + 12.
Stock levels:
In stock.
Estimated delivery date:
3-5 working days.
Pre-loaded with 12GB and valid up to 12 months. Topped up and ready to go.
12GB data
Valid for 12 months
£30 upfront cost.
Afbeelding
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ja, je kunt de Three kaart al hier bestellen en dan meenemen naar Amerika.
Wij hebben 'm in New York gebruikt en werkte redelijk goed.
In het hotel hadden we af en toe niet zo'n goed bereik. Maar overdag buiten en onderweg was het prima.

Hier is de kaart goedkoper: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Komende week heeft Albert Heijn een mifi in de aanbieding:

Afbeelding

Iemand ervaring met deze mifi van Huawei? Het is de Mifi Huawei E5577s.

Zit er aan te denken eentje aan te schaffen voor onze trip in mei. Wil dan terplekke een dataplan kopen. Iemand tips?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anonymous123

Kan je niet beter gewoon een goedkope android telefoon kopen met hotspot functie?
Ik heb een Iphone 7 plus en een S7 Edge(niet bepaald de goedkoopste trouwens), maar werkt gewoon allemaal prima om de een als hotspot voor de andere te laten fungeren.
M'n Macbook pro werkt er ook prima op, dus ik snap heel de MiFi markt niet(terwijl ik in een elektronica winkel werk).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

We hebben beide een goede mobiele telefoon en om nou eentje extra te kopen hoeft niet zo nodig.

De mifi leek mij juist handig omdat we dan onze telefoons, iPads en laptop kunnen gebruiken bij mijn tante die geen internet heeft. Verder kan het onderweg wel handig zijn al weet ik dat je niet overal bereik zult hebben. Terplekke een dataplan aanschaffen lijkt mij goedkoper dan via onze eigen provider in Nederland.

Roland

Anonymous123

Volgens mij begrijp je me niet. Een Telefoon en MiFi doen precies hetzelfde.
Dus je kan een dure MiFi kopen, maar een goedkopere telefoon werkt precies hetzelfde en kan je altijd nog een keer als reserve telefoon gebruiken.
Ik gebruik in het buitenland mijn S7edge als MiFi punt, voor de 2 telefoons van mijn vriendin, Macbook pro en mijn eigen telefoon.
Een MiFi adapter is alleen maar een MiFi adapter....Telefoon kan je nog voor meerdere dingen gebruiken ;)

En voor mij is het goedkoper om via T-Mobile Nederland een Unlimited bundel aan te zetten voor 1 maand, betaal ik 30 euro meer voor per maand bovenop mijn bundel, maar dan kan ik wel volledig gebruik maken van 4G(+) zonder dat ik een limiet heb op bellen, smsen of internet.
En aangezien ik ongeveer 5GB per dag verbruik wel verstandig :lol:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik begrijp je heel goed, maak je daar maar geen zorgen over... :wink:

De mifi dient echt als adapter voor de 5 apparaten die we erop aan willen sluiten. Natuurlijk kan dat met een extra telefoontoestel maar die hebben we niet nodig. Bovendien is mijn ervaring dat de hotspot-verbinding van een telefoon vaak wegvalt na verloop van tijd. Weet niet hoe het met deze mifi gaat maar dat moeten we dan maar even zien.

Roland

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een telefoontoestel heeft een heel groot voordeel: je kunt er ook mee bellen.

Als je in de US een sim kaart koopt voor data dan heb je over het algemeen ook een unlimited calls plan. Het kan erg prettig zijn om dat te gebruiken om onderweg eens te bellen naar een hotel oid. Ook is het erg prettig om een US telefoonnummer te hebben om te gebruiken voor bijvoorbeeld Uber, of om af te geven als je door iemand teruggebeld moet worden oid.

Wat vimo bedoeld is dat je dus beter een /extra/ telefoon kunt kopen voor dezelfde prijs als zo'n access point. Het fungeert ook als access point, maar daarnaast kun je er /ook/ mee bellen.

Overigens zou mijn advies zijn: investeer in een goede dual-sim telefoon. In het buitenland prik je er een lokale, tweede SIM bij en daarnaast kun je de telefoon inzetten als hotspot. Geen gesjouw met extra devices. Voor EUR 125 koop je bij Amazon een Lumia 650 dual sim. Heb je ook meteen een navigatiesysteem.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Coyote schreef:Komende week heeft Albert Heijn een mifi in de aanbieding:

Afbeelding

Iemand ervaring met deze mifi van Huawei? Het is de Mifi Huawei E5577s.

Zit er aan te denken eentje aan te schaffen voor onze trip in mei. Wil dan terplekke een dataplan kopen. Iemand tips?

Roland
Heb je een linkje naar die aanbieding ?
En werkt zo'n mifi, en deze specifiek, ook als je operator tethering blokkeert ? Ik had vorige keer een sim kaart aangeschaft maar deze werkte niet met tethering dus het hele plan om een extra mobiel als hotspot te gebruiken viel in duigen...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer