Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis petrajessy: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
petrajessy
Amerika-ontdekker

Reis petrajessy: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd.

Bericht door petrajessy »

Hallo,

Ik ben twee keer aan de westkust geweest en heb al veel gezien. Wij gaan met ons gezin jaarlijks naar Florida en op het Florida-forum ben ik erg actief. Dit keer ga ik met man en twee kinderen (18 en 12) in de meivakantie richting de westkust.
We hebben een leuke deal weten te bemachtigen van 314 pp Dusseldorf- Los Angeles met KLM. :-D :-D
Ik werk in het onderwijs en wou steeds de westkust in de zomer doen, aangezien we dan 3 weken kunnen rondreizen. Maar deze prijs was te mooi om waar te zijn. We gaan dus van maandag 24 april tot maandag 8 mei (vertrek), SUV geboekt voor 14 dagen op de Britse Alamo site voor 350 euro (dankzij tip van dit forum).
Nu ben ik een route aan het uitstippelen en ik wil heel graag richting Yellowstone, omdat ik daar nog nooit geweest ben. In Las Vegas willen we twee dagen verblijven en ik heb daar twee overnachtingen geboekt in het Tropicana op 29 en 30 april. Die ik overigens gratis kan cancellen indien ik een andere route neem. Iemand suggesties? Of is Yellowstone toch iets te ver van het goede? Ook weet ik niet goed wat ik kan verwachten van het weer. Zal er sneeuw liggen? Moet ik dan rekening houden met slecht begaanbare wegen?
Ik hoop op jullie kennis en inzicht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg vroeg voor Yellowstone. Er zullen nog wegen en voorzieningen gesloten zijn. Kijk daarvoor eens op www.nps.gov/yell.

Marianne
petrajessy
Amerika-ontdekker

Daar was ik al bang voor! Yosemite een betere optie? De Tioga pass is nog niet open dan denk ik, welke route is dan het best?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je een retour LA? Dan is met 14 dagen Yellowstone en weer terug naar LA eigenlijk een wat vreemde keuze qua afstanden. ik was er in 2013 midden Mei en toen waren de meren nog bijna allemaal zo goed als dichtgevroren en de geisers waren meer stoompotten. Hoe mooi ook, ik zou het zuidelijker houden.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis petrajessy: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd.

Bericht door Hans B »

Yellowstone ik zou het niet doen.
Grote kans dat een en ander afgesloten is.
Het weer is onvoorspelbaar
Je zit 2x2 dagen in de auto
Blijf in het zuiden, er is zat voldoende te zien en te doen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
petrajessy
Amerika-ontdekker

Ok Yellowstone is out what's in?
:P
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waar jullie interesses naar uitgaan?

Omgeving Tucson, San Diego, Page (Antelope Canyon/Horseshoe Bend/etc.), Monument Valley, Death Valley, Joshua Tree NP, Zion, Bryce, Las Vegas, Valley of Fire, Red Rock Canyon SP (CA en NV), Alabama Hills, Pinnacles NP, Mojave Nat Pres, Petrified Forest, Grand Canyon SR, Organ Pipe Cactus NM, omgeving St. George, etc. etc.

Prima te bereiken in de 2 weken vanaf LA.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Als je Las Vegas erin wil zou ik voor LA, San Diego, Joshua Tree, Palm Springs, LV, SK dan doorsteken naar de kust en Via Highway 1 naar SF gaan. Indien tijd over vanuit LV nog Zion meepakken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
petrajessy
Amerika-ontdekker

Ok, ik zal iets meer vertellen over wat me leuk lijkt. Fijn dat jullie zo meedenken.
De kust sla ik over, die route heeft veel bochten en de meiden hebben last van wagenziekte.
San Diego zou voor mij ook nieuw zijn dus: leuk!
Welke nationale parken zijn goed te doen met de auto en trails tot 5 km? Antelope Canyon? Goed te lopen voor kids?
Het lijkt me bijzonder om ergens in de Colorado river te zwemmen of (niet te wild) te raften. Dit gevonden: http://www.raftthecanyon.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er echt rekening mee dat het water in de Colorado in April nog ijskoud is. Ik was eind april 2012 in Page bij Lake Powell. Buitentemperatuur ver in de 20 graden, watertemperatuur van bevroren tenen niveau. Je kan wel het geluk hebben dat je bij goed weer in LA of San Diego een stranddag zou kunnen doen, zonder dan echt veel het water in te gaan.
De kust sla ik over, die route heeft veel bochten en de meiden hebben last van wagenziekte.
Hebben ze dat daar ook? Ik hoor van veel mensen waar de kids hier of bv in de alpen veel last van wagenziekte hebben dat ze er daar veel minder last van hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Antelope Canyon stelt qua wandelen niets voor; onze tieners vonden het prachtig (zie ons 2008-verslag). Raft the Canyon staat bij ons deze zomer op de planning dus daar kan ik nog niets over zeggen, maar het lijkt me erg leuk en interessant. Wij gaan voor de dag tour denk ik; het is me niet helemaal duidelijk hoe ver de halve dag tour gaat. Zwemmen zal zo vroeg in het jaar niet echt aangenaam zijn denk ik.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor een route van twee weken vanuit LA.

Een route met Yosemite lijkt me ook mooi, maar je moet wel geluk hebben met het weer. Met Las Vegas erbij zou je dan zoiets kunnen doen:

24-apr naar LA
25-apr LA - San Diego
26-apr San Diego
27-apr San Diego
28-apr San Diego - Joshua Tree
29-apr Joshua Tree - Las Vegas
30-apr Las Vegas
1-mei Las Vegas - Death Valley
2-mei Death Valley - Bridgeport
3-mei Bridgeport - Sonora
4-mei Sonora - Yosemite
5-mei Yosemite
6-mei Yosemite - LA
7-mei LA
8-mei LA

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zou zeker niet meer hooi op m'n vork nemen dan de route die Marianne aangeeft.
Hier zijn al zo onwijs veel dingen te zien en te doen dat je zeker 14 dagen nodig bent om bij te komen van alle belevenissen.

Het westen is absoluut 100% anders dan Florida, niet te vergelijken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
petrajessy
Amerika-ontdekker

Ja, dat weet ik hoor Hans, Ik ben er zelf al twee keer geweest (welliswaar 20 jaar geleden) maar dit is voor de kinderen de eerste keer aan de westkust.
petrajessy
Amerika-ontdekker

Ik heb nu dit schema gemaakt (met dank aan bovenstaande forummers :clap: :thumbup:
24 aankomst overnachting LAX
25 Los Angeles
26 Los Angeles en in de loop van de dag richting San Diego Airbnb langs La Jolla scenic drive
27 San Diego Airbnb langs La Jolla scenic drive
28 Palm Springs
29 Las Vegas Tropicana
30 Las Vegas Tropicana
1 Red rock Canyon (vanuit Las vegas of elders)
2 Zion
3 Bryce Canyon Best Western Ruby's Inn
4 Grand Canyon Tusayan
5 Kingman
6 Joshua Tree
7 Los Angeles
8 Vertrek vanuit Los Angeles
Wat vinden jullie er van? Redelijk relaxed lijkt me ;-) Graag tips en adviezen, ook voor accomodatie wellicht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het niet heel relaxed; je hebt maar 1 nacht voor Zion en je slaat Page over. Ik zou niet naar Red Rock Canyon gaan, maar liever een stop maken in Death Valley. En de stop in Palm Springs zou ik overslaan. Voor SD heb je wel weinig tijd zo, is dat een must?

24 aankomst overnachting LAX
25 Los Angeles
26 Los Angeles - Death Valley
27 Death Valley - LV (via Red Rock Canyon)
28 LV
29 LV - Zion
30 Zion
1 Zion - Bryce
2 Bryce - Page
3 Page - Grand Canyon (waaron Tusayan en niet in het park?)
4 Grand Canyon - Kingman
5 Kingman - Joshua Tree
6 Joshua Tree -LA
7 Los Angeles
8 Vertrek vanuit Los Angeles

Of sla DV over en doe 2 nachten San Diego op het laatst.

Marianne
petrajessy
Amerika-ontdekker

Death Valley leek mij een minder mooie stop dan Grand Canyon. Dat was de reden......ik ben alleen maar door de death Valley gereden en vond er destijds niet veel aan. Maar ik ga me daar nog even in verdiepen. Welke plek in de Grand Canyon raad je aan Marianne? Voor de overnachting? Ik las ergens dat Tusayan een prima plek was om goedkoop te overnachten en vandaar uit het park te bezoeken. Palm Springs trekt me aan vanwege de pastelkleurige huizen/motels, jaren 60 stijl en lijkt me voor de meiden erg leuk omdat daar ook veel films zijn opgenomen die zij kennen.
Zion wou ik bezoeken in de ochtend en dan een trail lopen. Evt. de volgende ochtend nog een trail.

Ok, na het zien van deze video ben ik om: Death Valley gaat er in!
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Persoonlijk vind ik de GC mooier dan DV. Maar met kinderen zou ik Page zeker de Antelope Canyon doen. Wij hebben ook maar 1 dag in Zion gehad voornamelijk om de Narrows te doen wat echt een aanrader is ook met kinderen. Red Rock hebben wij vanuit LV bezocht.
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
petrajessy
Amerika-ontdekker

Wij willen inderdaad ook graag the narrows doen. Iemand nog suggesties voor accomodatie daar?
Over Antelope canyon: ik zag speciale tours die je met een soort jeeps daar naar toe brengen. Of is dit makkelijk zelf te doen : parkeren en lopen?
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Antelope Canyon kun je alleen met een gids doen. Wel aan te raden om te reserveren, zodat je zeker mee kunt. We hebben beide gezien, maar de Lower vond ik wel erg leuk met die trappen en nauwe doorgangen, gereserveerd bij Ken Tours.
Bij Zion zijn meerdere plaatsen voor een hotel. Springdale ligt het meest dichtbij. Wij kozen Hurricane (ook goed te doen), omdat we daar meerdere nachten hadden zeer voordelig!
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij slapen in Springdale, Quality inn, erg leuk hotel met een camping erbij. Hier stopt de shuttledienst naar het park.
The narrows is een gok of hij te lopen is. Er is op dit moment erg veel sneeuw in Yosemite. Wij waren er ooit in juni en toen mochten we er niet in. Nu gaan we in eind mei en is het nog de vraag .
Antelope canyon is zeker de moeite waard, zowel upper als lower, ook voor kinderen. Pak een boottocht op lake Powell mee, ook leuk om te doen. En zeker Horsheshoe bend, je bent dan toch in de buurt. Death Valley en Yoshua tree vind ik zeker de moeite waard om een bezoek te brengen. Maar plan niet teveel, de afstanden zijn erg groot.
Onze dochter gaat dezelfde tijd als jullie, met twee kids van 8 en 10 jaar. Zijn net als ons ook fervente floridaganger, dus ben benieuwd hoe het hun bevalt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer