Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor begeleide hike in Yellowstone?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tips voor begeleide hike in Yellowstone?
Hoi allemaal,
Ons programma is bijna helemaal rond. We hebben mogelijk ruimte voor 1 dag in Yellowstone. We hebben eerder al het rondje met alle geisers gedaan en nu willen we eigenlijk van de betonpaden af, the wilderness in, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren parkwachter. Hebben jullie hier ervaring mee? En een andere vraag: als we 1 hike kunnen doen, welke zouden jullie dan adviseren. We houden van afwisselend en avontuurlijk, en het mag ook best een beetje inspannend zijn maar wel te doen met 2 kids van 11 en 9. Ze zijn wat langere wandelingen, ook in de bergen, wel gewend. Het zou prachtig zijn als we (in de verte) beren zien, maar we vinden dat ook wel eng. Vandaar dat we het liefst op pad willen met iemand die het park door en door kent. We horen graag jullie tips. Dankjulliewel alvast!
Jarko
Ons programma is bijna helemaal rond. We hebben mogelijk ruimte voor 1 dag in Yellowstone. We hebben eerder al het rondje met alle geisers gedaan en nu willen we eigenlijk van de betonpaden af, the wilderness in, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren parkwachter. Hebben jullie hier ervaring mee? En een andere vraag: als we 1 hike kunnen doen, welke zouden jullie dan adviseren. We houden van afwisselend en avontuurlijk, en het mag ook best een beetje inspannend zijn maar wel te doen met 2 kids van 11 en 9. Ze zijn wat langere wandelingen, ook in de bergen, wel gewend. Het zou prachtig zijn als we (in de verte) beren zien, maar we vinden dat ook wel eng. Vandaar dat we het liefst op pad willen met iemand die het park door en door kent. We horen graag jullie tips. Dankjulliewel alvast!
Jarko
Re: Tips voor begeleide hike in Yellowstone?
Ik vind begeleide hikes helemaal niet nodig in Yellowstone. Het is wel leuk voor de extra informatie, maar voor mij is het nooit in plaats van een hike. Yellowstone is ook enorm groot, en de backcountry is nog veel groter. Daar zit de overgrote meerderheid van de beren. En daar kom je dus ook niet via de "gewone" wandelpaden.
Dat betekent niet dat je sowieso geen beren zult tegenkomen. Ze zijn er, en jij loopt in hun territorium, niet andersom. Maar de kans is niet zo groot dat je er tegenkomt. Er zijn bepaalde voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen, en je leest je best een beetje in. Als je met 4 of meer loopt, is de kans sowieso nog veel kleiner. Er is nog nooit -nog nooit- een groep van 4 of groter aangevallen door een beer in een NP. Dus dat helpt. Geluid maken, en achter blinde hoeken een "beerroep" slaken (jodelahiti, of zo
), is ook een goeie tip. Die beerbelletjes schijnen niet te werken. Beerspray kun je meenemen, maar is ook alleen maar voor noodgevallen, als de beer op een paar meter van je staat. Maar dat zijn voorbereidingen voor het geval dat. En zoals gezegd, is de kans wel erg klein.
Yellowstone bulkt van de hikes. Ongelofelijk veel paden die je kunt wandelen. Korte en lange. Fairy Falls met daaraan de Imperial Geyser vond ik de mooiste daar, maar ik weet niet wanneer de Trailhead weer opengaat. Die is nu gesloten. Queens Laundry is ook knap, met mudpots en geysers. Riddle Lake, een wandeling naar Ribbon Lake langs de Grand Canyon of the Yellowstone, ook erg de moeite. Mt Washburn Trail is ook erg de moeite, naar het schijnt. Da's de enige waar ik nog spijt van hem dat ik 'm nog niet heb gedaan daar.
Even voor de duidelijkheid: Ik vind het veel belangrijker om te kijken naar wat je aankunt, van duur en intensiteit. Goed voorbereid gaan is altijd erg belangrijk. En hou het aan de veilige kant van je marge. Ik wil alleen maar zeggen dat er daarvoor geen ranger bij hoeft te zijn. Dat kan prima alleen. Ga je echt in het backcountry, dan zeg ik: neem contact op met de NPS. Maar alleen voor de redenen die jij aangeeft, kun je net zo goed alleen gaan, hoor.
Dat betekent niet dat je sowieso geen beren zult tegenkomen. Ze zijn er, en jij loopt in hun territorium, niet andersom. Maar de kans is niet zo groot dat je er tegenkomt. Er zijn bepaalde voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen, en je leest je best een beetje in. Als je met 4 of meer loopt, is de kans sowieso nog veel kleiner. Er is nog nooit -nog nooit- een groep van 4 of groter aangevallen door een beer in een NP. Dus dat helpt. Geluid maken, en achter blinde hoeken een "beerroep" slaken (jodelahiti, of zo

Yellowstone bulkt van de hikes. Ongelofelijk veel paden die je kunt wandelen. Korte en lange. Fairy Falls met daaraan de Imperial Geyser vond ik de mooiste daar, maar ik weet niet wanneer de Trailhead weer opengaat. Die is nu gesloten. Queens Laundry is ook knap, met mudpots en geysers. Riddle Lake, een wandeling naar Ribbon Lake langs de Grand Canyon of the Yellowstone, ook erg de moeite. Mt Washburn Trail is ook erg de moeite, naar het schijnt. Da's de enige waar ik nog spijt van hem dat ik 'm nog niet heb gedaan daar.
Even voor de duidelijkheid: Ik vind het veel belangrijker om te kijken naar wat je aankunt, van duur en intensiteit. Goed voorbereid gaan is altijd erg belangrijk. En hou het aan de veilige kant van je marge. Ik wil alleen maar zeggen dat er daarvoor geen ranger bij hoeft te zijn. Dat kan prima alleen. Ga je echt in het backcountry, dan zeg ik: neem contact op met de NPS. Maar alleen voor de redenen die jij aangeeft, kun je net zo goed alleen gaan, hoor.
Met begeleide hikes in Yellowstone heb ik geen ervaring, maar we hebben wel veel gewandeld in Yellowstone. Een leuke, afwisselende hike vind ik de hike vanaf de Wapiti Lake Trailhead naar Clear Lake, Lily Pad Lake, Point Sublime en weer terug langs de south rim van de Grand Canyon of the Yellowstone naar Artist Point, Lower Falls en Upper Falls (ca. 5 mijl). Hier een goede beschrijving van deze hike en hier onze ervaring. Dit is een hike die je prima zonder begeleiding kan doen. Je komt genoeg mensen tegen. Wel de kinderen in de gaten houden dat ze niet te dicht naar de rand van de canyon gaan.
Voor andere hikes in Yellowstone, zie onze verslagen van 2009, 2013 en 2016.
Voor andere hikes in Yellowstone, zie onze verslagen van 2009, 2013 en 2016.
- Symbolio
- Amerikafan
Hikes met begeleiding zijn absoluut niet nodig. Wil je een mooie hike doen met kinderen van 9-11 dan adviseer ik je de Sentinel Meadows. Wat betreft beren: daar hoopten wij ook op maar toen we de voetstappen (vers!) zagen en de versgelegde berendrol toen vond ik het in de vrije natuur zijn idee toch wat minder fijn in combinatie met een beer.
Huur de bearspray en hou deze om. Er zijn voor zover ik weet geen geregistreerde aanvallen geweest van beren op groepen van +3 personen met gewonden of dodelijke afloop (bron: Death in Yellowstone) dus wat dat aangaat zou je goed moeten zitten. Iemand die het park goed kent heeft geen garantie wel/geen beer tegen te komen. Wij hebben wat langere hikes gedaan in Yellowstone richting backcountry gebied en wij waren gewoon zeer hard aan het praten constant en ik sloeg regelmatig met een stok tegen bomen aan. Beren vinden jou totaal niet interessant maar als je ze laat schrikken dan heb je in de regel een groot probleem.
Huur de bearspray en hou deze om. Er zijn voor zover ik weet geen geregistreerde aanvallen geweest van beren op groepen van +3 personen met gewonden of dodelijke afloop (bron: Death in Yellowstone) dus wat dat aangaat zou je goed moeten zitten. Iemand die het park goed kent heeft geen garantie wel/geen beer tegen te komen. Wij hebben wat langere hikes gedaan in Yellowstone richting backcountry gebied en wij waren gewoon zeer hard aan het praten constant en ik sloeg regelmatig met een stok tegen bomen aan. Beren vinden jou totaal niet interessant maar als je ze laat schrikken dan heb je in de regel een groot probleem.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Let hiervoor op. Er zijn weldegelijk beren die mensen interessant vinden omdat ze weten dat hier (vaak) eten bij te halen valt. De meeste beren zullen inderdaad wegblijven, maar je zult net die ene treffenBeren vinden jou totaal niet interessant
- Symbolio
- Amerikafan
Voor zover ik weet worden alle beren die zo'n gedrag vertonen afgemaakt. Daarmee bedoel ik niet beren die schooien uit auto's, containers en dergelijke maar wel beren die affectie naar mensen vertonen. Inderdaad zullen er beren zijn die ook normaal nieuwsgierig zijn maar in de regel is dat aantal zeer beperkt. Toevallig in dat onderwerp zitten verdiepen omtrent alle geregistreerde aanvallen in Yellowstone. Veel andere dieren zijn een klap gevaarlijker.
Let wel: dit is allemaal theorie veilige vanuit Nederland
. Zelfs met deze theorie in mijn hoofd stond ik boven bij de Fairy Falls (volgens mij) op een berg in 'dense' kreupelhout met m'n handen op de bearspray. Want op zo'n moment met 3m zicht maximaal rondom je telt deze informatie niet meer 
Let wel: dit is allemaal theorie veilige vanuit Nederland

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens kijken naar de hikes die bij de ranger programs worden aangeboden. Zie hier voor wat er vorig jaar werd aangeboden.
Welk deel van het park ga je bezoeken? Heb je al een overnachting vastgelegd?
Marianne
Welk deel van het park ga je bezoeken? Heb je al een overnachting vastgelegd?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 10312 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-