Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

the blue man group

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Chi Sin X schreef:Is daar eigenlijk iets in de buurt te zien of te eten?
Te eten wel:
Cocktails & Fingerfood:
Voorafgaand aan de show biedt de Theater Fabriek Amsterdam een brunch (vanaf 22,50 euro p.p.) of een diner (vanaf 29,50 euro p.p.) aan. Bovendien kun je er genieten van heerlijke tapas, 'fingerfood' en cocktails.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Je zit in A'dam, notabene....... Ik zou lekker vroeg op pad gaan en er een leuk dagje A'dam van maken.

Afbeelding

Bij de groene 1 staat de theaterfabriek (rechts op het kaartje), en links zie je het centrum. Met tramlijnen 10 en 26 ben je vanaf het centraal station in no time bij de theaterfabriek. Ik zou een paar uurtjes iets leuks doen in A'dam, genoeg te beleven, of lekker shoppen. Eet niet bij de theaterfabriek, maar zoek een leuk plekje in A'dam. Op de website van Iens vind je vast wel iets acceptabels, het aanbod is groot genoeg!

Je kunt ook altijd nog naar de Arena, voor een rondleiding, combineer dat eventueel met een bezoekje aan het huis van de toekomst dat er vlakbij staat. Of ga shoppen in Villa Arena, een grote woonboulevard. Je kunt een bezoekje brengen aan Artis, of de tentoonstelling Bodies in de Beurs van Berlage. Het leven is nooit saai in A'dam!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik ga waarschijnlijk wel met de auto gaan, op openbaar vervoer vertrouw ik niet echt op een zondagavond, zeker niet omdat ik vanaf Antwerpen moet komen.

Maar een middagje Amsterdam lijkt me wel interessant, is jaren geleden dat ik nog in de binnenstad ben geweest.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Chi Sin X schreef:Ik ga waarschijnlijk wel met de auto gaan, op openbaar vervoer vertrouw ik niet echt op een zondagavond, zeker niet omdat ik vanaf Antwerpen moet komen.
Je zou dan gebruik kunnen maken van de P+R-formule. Wij parkeren altijd bij de Arena en gaan dan verder met de metro. Dagkaart is € 5,50 en daar krijg je dan ook nog eens twee gratis retourkaarten voor het OV bij.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Bij de theaterfabriek kun je een parkeerkaart à €8,= kopen. In de Czaar Peterbuurt zijn genoeg restaurantjes etc., je loopt vanaf de theaterfabriek zo de Czaar Peterstraat in, of je neemt de tram richting centrum.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

boeffie schreef:Voor degenen die nog gaan... kom vooral niet te laat! :wink:
Ik ben hier in de VS 4 keer geweest sinds 2000 en de mensen die te laat komen zijn steeds dezelfde. Zou het onderdeel van de show kunnen zijn? ;)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Chi Sin X schreef:Ik ga waarschijnlijk wel met de auto gaan, op openbaar vervoer vertrouw ik niet echt op een zondagavond, zeker niet omdat ik vanaf Antwerpen moet komen.

Maar een middagje Amsterdam lijkt me wel interessant, is jaren geleden dat ik nog in de binnenstad ben geweest.
Ik zou ook zeker niet met het openbaar vervoer naar amsterdam gaan, maar de auto parkeren bij de theaterfabriek en vandaar met de tram naar het centrum gaan. Parkeren bij een P+R is inderdaad goedkoop, maar niet zo handig als je 's avonds na de show nog terug moet naar de P+R, dan rijden er toch aanzienlijk minder trams en bussen.

Parkeer bij de theaterfabriek, en neem de tram naar het CS, je bent zo in het centrum!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jasmino schreef: Wij hebben kaartjes voor 29 december, we gaan er samen met vrienden heen. Het wordt vast erg leuk! We hebben de show in Las Vegas gezien in 2002, ik ben best benieuws of hij nu anders is.
Wij hebben vandaag kaarten besteld voor 3 februari. Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen Jacqueline en of het veel verschilt van Las Vegas of hier in Nederland.

Voor jullie alvast veel plezier op de 29e..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Chi Sin X: hoe vond jij 't afgelopen zondag?
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

boeffie schreef:Chi Sin X: hoe vond jij 't afgelopen zondag?
Het was niet volledig volgens plan gelopen, omdat mijn vriendin plotseling ziek geworden was. Ze had er dan op aangedrongen dat ik dan met een vriend zou gaan, wat ik dan na ff rondbellen ook gedaan heb. Maar een dagje Amsterdam is dan wel in het water gevallen.

De show zelf vond ik heel goed geslaagd, ondanks mijn plaatsen op de eerste rij, helemaal in het midden (en bij ons waren er ook laatkomers ;) ). En achteraf was er ook ruimschoots tijd voor handtekeningen en foto's enzo.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik vond die poncho's echt niet nodig hoor. Wij zaten met zijn allen op de eerste rijen constant te wachten tot het echte spuit werk begon... maar dat bleef uit. En het wás toch warm in die plastic dingen! Trouwens een man op de rij voor ons bleek allergisch voor de poncho, zijn hele gezicht zat onder de uitslag, zag er heel eng uit, maar hij zei zelf er geen last van te hebben. De mensen om hem heen zeiden allemaal na afloop dat hij de Blue Man group moest suen. 8)
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Wij waren nochtans heel blij dat we die aanhadden, want we hebben serieus wat bananenbrei over ons gehad. En op het begin is het wel lachen met de mensen die naast u zitten, want niemand weet eigenlijk hoe erg het gaat worden.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Afgelopen zaterdagavond zijn wij (6 pers) naar de Blue Man Group geweest in de Theaterfabrieken in Amsterdam.

Wij vonden het allemaal in één woord super! Het is moeilijk uit te leggen wat je te zien en te horen krijgt, het is fascinerend, boeiend en heel bijzonder.

De drie "blauwe" mannen zijn zondermeer virtuoos met percussie- instrumenten, maar daarnaast spelen het camerawerk, de kleuren en het licht samengebundeld in speciale effecten een belangrijke rol. Het meest was ik onder de indruk hoe je geconfronteerd wordt met jezelf als mens. Hoe voorspelbaar ons gedrag is en de manier waarop de Blue Man Group hiermee omgaat en er gebruik van maakt is heel fascinerend.

Het geheel is een interactief gebeuren en ik kan iedereen de show aanbevelen en ik moet zeggen dat ik de Theaterfabriek in Amsterdam ook een zeer aparte en bijzonder gave locatie vond en geheel passend bij het optreden van de Blue Man Group.

Voor degenen die naar Las Vegas gaan, zeker een show om te gaan zien!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij gaan as zaterdag (de middag-voorstelling). Ben benieuwd!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor Las Vegas zijn maar tot eind maart tickets te boeken nu. Ik hou het in de gaten, want ook wij willen wel gaan, waarschijnlijk.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Njit schreef:Wij gaan as zaterdag (de middag-voorstelling). Ben benieuwd!
Leuk Martijn. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het zullen vinden.

Veel plezier in elk geval.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Wij zijn uiteindelijk niet geweest in Amerika. Maar we gaan dinsdag 20 februari. We hebben er heel veel zin in en ik ben benieuwd. Ik kan me er eigenlijk niet zo goed een voorstelling van maken.

Mirjam
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

slivo schreef:Wij zijn uiteindelijk niet geweest in Amerika. Maar we gaan dinsdag 20 februari. We hebben er heel veel zin in en ik ben benieuwd. Ik kan me er eigenlijk niet zo goed een voorstelling van maken.

Mirjam
Veel plezier Mirjam. Je krijgt er vast geen spijt van.

Je kunt je er ook geen voorstelling van maken wat je te zien krijgt en het is ook heel moeilijk uit te leggen, maar bijzonder is het zeker en wij hebben er met z'n allen erg van genoten.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ben een paar weken geleden bij BlueMan in Chicago geweest. Zer zeker de moeite waar, kan het iedereen aanbevelen :!:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vanmiddag heb ik iemand gesproken die ook naar de Blue Man Group was geweest. We hebben uiteraard samen even gebabbeld over het feit hoe geweldig en apart het was.

Deze persoon vond het een hele bijzondere ervaring dat, o.a. veroorzaakt door het stroboscoop licht, je hersenen niet zo snel kunnen verwerken wat je ogen waarnemen.

Of was het nou andersom ......... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer