Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Hallo allemaal, ik ben al best lang een lurker op dit forum en heb door de jaren heen hier aardig wat nuttige info gehaald. Ik kom dit jaar alleen niet meer uit met de autohuur. Ik heb AMEX Platinum en dan zijn CDW en SLI standaard meeverzekerd mits de auto met m'n AMEX is betaald. Ik kan alleen nergens meer een autohuur vinden zonder dat de CDW en SLI inbegrepen zijn en ik dus aanzienlijk meer kwijt ben aan de auto. Weet iemand hoe ik nog een auto zonder CDW en SLI kan huren?
@Kjured: ik heb dezelfde kaart. Maar mijn ervaring is dat in de US de rates voor toeristen, inclusief verzekeringen dus, over het algemeen goedkoper zijn dan de goedkoopste "kale" rates. In veel andere landen kun je met autohuur profiteren van de voordelen van je Amex platinum, maar in de states niet. Het was niet voor niets zo dat veel amerikanen in het verleden "misbruik"/"gebruik" maakten van de goedkopere rates voor europese toeristen.
In Costa Rica is de Amex trouwens wel een interessante reispartner: USD 10 per dag voor een standard SUV met alleen basisaansprakelijkheid. De rest dekt de kaart. Zelfde auto inclusief volledige dekking bij een broker: EUR 50/dag. Ook met een aankomend tripje naar Australie dekt de kaart het hoge standaard eigen risico standaard af. Scheelt weer EUR 150 voor aanvullende verzekeringen.
P.s: off-topic: je weet dat je, als je met Delta vliegt, de DL Skylounges in mag met je Amex plat? En natuurlijk alle amex/centurion lounges op de diverse vliegvelden ongeacht wat je vliegt.
In Costa Rica is de Amex trouwens wel een interessante reispartner: USD 10 per dag voor een standard SUV met alleen basisaansprakelijkheid. De rest dekt de kaart. Zelfde auto inclusief volledige dekking bij een broker: EUR 50/dag. Ook met een aankomend tripje naar Australie dekt de kaart het hoge standaard eigen risico standaard af. Scheelt weer EUR 150 voor aanvullende verzekeringen.
P.s: off-topic: je weet dat je, als je met Delta vliegt, de DL Skylounges in mag met je Amex plat? En natuurlijk alle amex/centurion lounges op de diverse vliegvelden ongeacht wat je vliegt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Goedemiddag,
Ik heb nu een reservering staan bij Avis en deze is ook al betaald, wordt er dan toch nog een bedrag op de creditcard geblokkeerd of is dit alleen bij betaling achteraf?
Alvast bedankt
Brigitte
Ik heb nu een reservering staan bij Avis en deze is ook al betaald, wordt er dan toch nog een bedrag op de creditcard geblokkeerd of is dit alleen bij betaling achteraf?
Alvast bedankt
Brigitte
-
- Amerika-ontdekker
Twee jaar geleden lukte het nog moeiteloos, vorig jaar inderdaad niet meer. Dit jaar maar een vroege Sixt kunnen boeken en sindsdien niet goedkoper kunnen vinden. Het is dan niet anders. Het mooie van AMEX Platinum is idd twee priority passes en in principe met vier personen onbeperkt lounges. Komt regelmatig van pas, vooral bij vertraging kan je rustig blijven zitten, vooral met kleine kinderen reuze handigroelb schreef:@Kjured: ik heb dezelfde kaart. Maar mijn ervaring is dat in de US de rates voor toeristen, inclusief verzekeringen dus, over het algemeen goedkoper zijn dan de goedkoopste "kale" rates. In veel andere landen kun je met autohuur profiteren van de voordelen van je Amex platinum, maar in de states niet. Het was niet voor niets zo dat veel amerikanen in het verleden "misbruik"/"gebruik" maakten van de goedkopere rates voor europese toeristen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Bedoel je bij het ophalen van je auto?brigittf schreef:Goedemiddag,
Alvast bedankt
Brigitte
Ik heb ook bij Avis geboekt, betaald en er staat in de voorwaarden dat er een hold op je cc word gedaan voor diensten bij het ophalen. Maar dit is volgens mij geen hoog bedrag.
HAALT U EEN BORGSOM VAN MIJN CREDITCARD ALS IK DE HUURAUTO OPHAAL?
We reserveren een bedrag op uw creditcard. De hoogte van dit bedrag hangt af het moment waarop u betaalt: tijdens het boeken of later op de verhuurlocatie. Als u al betaald hebt, reserveren we een bedrag op uw creditcard om de kosten van eventuele extra materialen, brandstof of diensten te dekken waar nog niet voor is betaald. Kiest u ervoor bij het inleveren van het voertuig te betalen, dan reserveren we het volledige huurbedrag op uw creditcard, plus de kosten van extra materialen en de geschatte kosten van extra brandstof. Dit is slechts een veiligheidsmaatregel, we schrijven niets af zonder uw toestemming. Houd rekening met het bedrag dat we reserveren op uw creditcard, zodat u over voldoende geld beschikt tijdens uw reis. En vergeet bij het reserveren niet om de algemene voorwaarden te lezen. Hierin staat alles wat u moet weten voor u op reis gaat.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
ja dat bedoel ik, iemand enig idee hoeveel dat ongeveer is?/Bedoel je bij het ophalen van je auto?
Ik heb ook bij Avis geboekt, betaald en er staat in de voorwaarden dat er een hold op je cc word gedaan voor diensten bij het ophalen. Maar dit is volgens mij geen hoog bedrag
- tofke
- Amerikafan
Beste forumleden,
Ik heb een vraagje:
In September gaan we naar The USA (rondje Boston)en ik heb een mooie prijs gezien bij drive-usa bij dollar maar omdat we ook naar Canada gaan (Quebec,Monttreal,Toronto) en de planning nog nie helemaal vast staat weet ik nog niet juist wanneer we de grens over gaan naar Canada en wanneer we juist terugkeren naar The USA.
Omdat er bij de voorwaarden bij staat dat dit op je voucher moet staan?
Of moet je gewoon aangeven dat je tijdens je huurperiode ook naar Canada gaat? En niet de exacte datum?
Kan ik dit nu gewoon boeken of wachten tot we de juiste datum weten wanneer we de grens over gaan en terug keren?
Weet iemand dit?
Alvast bedankt!
Tofke
Ik heb een vraagje:
In September gaan we naar The USA (rondje Boston)en ik heb een mooie prijs gezien bij drive-usa bij dollar maar omdat we ook naar Canada gaan (Quebec,Monttreal,Toronto) en de planning nog nie helemaal vast staat weet ik nog niet juist wanneer we de grens over gaan naar Canada en wanneer we juist terugkeren naar The USA.
Omdat er bij de voorwaarden bij staat dat dit op je voucher moet staan?
Of moet je gewoon aangeven dat je tijdens je huurperiode ook naar Canada gaat? En niet de exacte datum?
Kan ik dit nu gewoon boeken of wachten tot we de juiste datum weten wanneer we de grens over gaan en terug keren?
Weet iemand dit?
Alvast bedankt!
Tofke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
brigittf schreef:ja dat bedoel ik, iemand enig idee hoeveel dat ongeveer is?/Bedoel je bij het ophalen van je auto?
Ik heb ook bij Avis geboekt, betaald en er staat in de voorwaarden dat er een hold op je cc word gedaan voor diensten bij het ophalen. Maar dit is volgens mij geen hoog bedrag
Hallo,
Wij hebben dit al enkele keren gedaan en telkens was er een hold van $100.
2014: NY - Miami - Orlando
2014: LV-LV
2015: Seattle
2016: Westkust (aug), Florida (dec)
2017: Eclipse oostkust
2018: Las Vegas + ??
2014: LV-LV
2015: Seattle
2016: Westkust (aug), Florida (dec)
2017: Eclipse oostkust
2018: Las Vegas + ??
@tofke,
Dat maakt helemaal niks uit, gewoon boeken.
Ik heb helemaal niks aangegeven. Gewoon de grens over en weer terug.
Dat maakt helemaal niks uit, gewoon boeken.
Ik heb helemaal niks aangegeven. Gewoon de grens over en weer terug.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
en sich is het rijden met een auto van Dollar in Canada geen probleem maar ze willen het wel weten. Ik zou nu boeken en aangeven dat je ook naar Canada gaat, dat zou ik niet overslaan want het kan zijn dat het verzekeringstechnisch uitmaakt of dat ze andere autopapieren moeten meegeven omdat je het land verlaat met die auto.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- tofke
- Amerikafan
Bedankt Hinko en Babarage!!
Tofke

Tofke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Hi mensen,
Ik heb zo juist voor 3 weken (12 mei t/m 2 juni) bij autoeurope een standaard/fullsize car bij Alamo geboekt, incl. gold pakket (3 extra bestuurders en volle tank benzine) in Atlanta, voor 668 euro. Kan iemand mij vertellen of dit een goede prijs is? En krijgt Alamo ook te zien dat wij het gold pakket hebben afgesloten? Ik vraag dat omdat we er de vorige keer (fly and drive bij Tui) pas achteraf achterkwamen dat we de tank leeg mochten inleveren; ze zeiden bij Alamo ook niks over de extra bestuurders.
Ik heb zo juist voor 3 weken (12 mei t/m 2 juni) bij autoeurope een standaard/fullsize car bij Alamo geboekt, incl. gold pakket (3 extra bestuurders en volle tank benzine) in Atlanta, voor 668 euro. Kan iemand mij vertellen of dit een goede prijs is? En krijgt Alamo ook te zien dat wij het gold pakket hebben afgesloten? Ik vraag dat omdat we er de vorige keer (fly and drive bij Tui) pas achteraf achterkwamen dat we de tank leeg mochten inleveren; ze zeiden bij Alamo ook niks over de extra bestuurders.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als het goed is heb je een nummer waarmee je op Alamo.com kunt inloggen: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... earch.html
Je kunt dan zien wat er allemaal bij zit. Zelf heb ik via Brits geboekt en ik zie mijn extra bestuurder erbij staan.
Fueloption zou je er ook op moeten kunnen zien. Ik heb een schermafbeelding van mijn boeking gemaakt.

Je kunt dan zien wat er allemaal bij zit. Zelf heb ik via Brits geboekt en ik zie mijn extra bestuurder erbij staan.
Fueloption zou je er ook op moeten kunnen zien. Ik heb een schermafbeelding van mijn boeking gemaakt.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
Ha wat fantastisch, dankjewel! Ik zie alleen dat ik geen Alamo reservation number heb staan op mijn voucher van Auto Europe... Moet eens kijken of ik daar achter aan kan
- Almere vak V
- Amerika-expert
Das op zich raar. Op je voucher van AutoEurope staat rechtsbovenaan een Alamo reservation number. Daarmee kan je inloggen bij Alamo. Daarmee kan je je reservering beheren maar ook je Skip the counter ticket regelen als je daar gebruik van wilt maken.
Even wat anders. Ik wilde zojuist kijken op de site van onze Britse vrienden van Alamo. Maar die geven niet thuis.
We are currently experiencing issues with retrieving car hire rates. Please come back later.
Iemand dit ooit eerder gezien??
Even wat anders. Ik wilde zojuist kijken op de site van onze Britse vrienden van Alamo. Maar die geven niet thuis.
We are currently experiencing issues with retrieving car hire rates. Please come back later.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doet het nu in ieder geval weer.
Is alamo Brits nog steeds goed te gebruiken als non-UK resident? Dat boekje vragen ze nooit naar neem ik aan?
Heb wederom reis geboekt naar Hawaii in september en ben dus aan het kijken voor de nodige rentals op de eilanden.
In 2013 telkens via drive usa met hun U25 pakket, maar ondertussen ben ik 26.
Vroeger was de checkbox onder 25 jaar maar nu vragen veel sites onder de 30 jaar?
Heb wederom reis geboekt naar Hawaii in september en ben dus aan het kijken voor de nodige rentals op de eilanden.
In 2013 telkens via drive usa met hun U25 pakket, maar ondertussen ben ik 26.
Vroeger was de checkbox onder 25 jaar maar nu vragen veel sites onder de 30 jaar?
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
-
- Amerikakenner
Is ook raar, maar er staat dus geen nummer op die voucher. Maar goed, ik zie net dat de voucher processing is (wat dat ook mag betekenen) op de website van AutoEuropa, dus zal straks nog even kijken.Almere vak V schreef:Das op zich raar. Op je voucher van AutoEurope staat rechtsbovenaan een Alamo reservation number. Daarmee kan je inloggen bij Alamo. Daarmee kan je je reservering beheren maar ook je Skip the counter ticket regelen als je daar gebruik van wilt maken.
Enne, had vanochtend precies dezelfde melding van de Britse website van Alamo.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog nooit naar gevraagd. Ook niet naar een UK rijbewijs. Staat ook nergens op je bevestiging. Enkel dat je geen US rijbewijs mag hebben.Matan schreef:Is alamo Brits nog steeds goed te gebruiken als non-UK resident? Dat boekje vragen ze nooit naar neem ik aan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19881 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-