Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

alweer een routeadvies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
robdrika
Amerika-ontdekker

alweer een routeadvies

Bericht door robdrika »

onze route begint al aardig vorm te krijgen (mede door de tips in dit forum).
wat wij ons afvragen is of deze route te doen is of dat we nog moeten sleutelen?
de route is als volgt:
dag 1 La -- Yermo
dag 2 Yermo -- Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon -- Page
dag 5 Page -- Monument Valley
dag 6 Monument Valley -- Canyon de Chelly
dag 7 Canyon de Chelly -- Mesa Verde
dag 8 Mesa Verde -- Arches
dag 9 Arches -- Capitol Reef
dag10 Capitol Reef -- Kodachrome Basin
dag11 Kodachrome Basin -- Bryce Canyon
dag12 Bryce Canyon -- Zion
dag13 Zion
dag14 Zion -- Las Vegas
dag15 Las Vegas
dag16 Las Vegas -- Mono Lake
dag17 Mono Lake -- Yosemite
dag18 Yosemite
dag19 Yosemite -- Sequoia
dag20 Sequoia -- San Francisco
dag21 San Francisco

In totaal hebben we 24 dagen de tijd in deze streek, er kan dus wel wat veranderen cq bijkomen
Graag adviezen
Alvast bedankt,
Rob en Drika
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Leuke route hoor, ik vind allen de tijd bij Arches zo kort. Wij gaan er dit jaar voor het eerst heen en verblijven dan in Moab. Als je nog even verder zoekt op dit forum, lees je dat er zoveel te doen is in deze omgeving! Hier zou ik dus minimaal 1 nacht bijboeken. Dit geld ook voor Bryce... Hier zijn wij afgelopen jaar 2 nachten geweest, dus 2 volle dagen en dat was voldoende tijd om ook echt naar beneden te lopen. Of willen jullie alleen de uitzichtspunten doen? Dan heb je aan 1 dag inderdaad voldoende.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Vergeet de Canyonlands niet! Zowel de Needles Section als Isle in the sky zijn het bezoeken meer dan waard. Ik zou dan ook iets meer tijd uit trekken voor Moab en daar minimaal 2 nachten blijven.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Wel een opmerking: van Yosemite via Sequoia NP naar San Francisco is niet te doen in 1 dag. Is wel enigszins afhankelijk van waar je vertrekt, maar zelfs vanuit Oakhurst ben je al een uur of 8 aan het rijden en dan heb je nog geen tijd gehad om Sequoia's te gaan bekijken.

Ik zou Sequoia laten vallen en eventueel in Yosemite naar de Mariposa Grove gaan, of een van de andere plaatsen in Yosemite waar sequoia's staan.

Bryce kan wel in 1 dag. Het is zeer de moeite waard om een wandeling naar beneden te maken, maar dat kan in een halve dag, of korter, en je hebt ook nog de gelegenheid om een zonsondergang mee te maken.
Ik zou een extra dag in Moab aanraden, of misschien wel twee, maar een extra dag in yosemite is ook nooit weg.

In welke tijd van het jaar gaan jullie? En waarom de overnachting bij Yermo?

Marianne
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

monster schreef:Dit geld ook voor Bryce... Hier zijn wij afgelopen jaar 2 nachten geweest, dus 2 volle dagen en dat was voldoende tijd om ook echt naar beneden te lopen. Of willen jullie alleen de uitzichtspunten doen? Dan heb je aan 1 dag inderdaad voldoende.
2 dagen Bryce lijkt me overdreven. Wij hadden alle uitzichtpunten gedaan (zelfs op een rustige manier, want we hadden alle tijd vd wereld) op 1.5u of zo. En dan hebben we ook nog een mooie hike gedaan (navajo / queens).
Ik zou eerder dagen bij Moab of Yosemite plakken. En evt nog Death Valley (de afstand Las Vegas - Mono Lake is perfect te doen (zonder Mono Lake die dag zelf te doen, maar in de ochtend erop), wij hadden het ook zo gedaan. Maar als ik de reis opnieuw zou doen, zou ik toch proberen te overnachten in DV.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Rob en Drika
Welke tijd van het jaar wil je komen? Auto? Camper? Tent?
Om het vriendelijk te zeggen: Je zult heel veel vanuit de auto moeten bekijken om deze reis te voltooien. Die poppenkast in Galico zou ik overslaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Overweeg ook eens om niet naar LA te vliegen maar naar Phoenix. Goedkoper en een betere startlocatie.
Canyon de Chelly? Prachtig, een van mijn favoriten maar een omweg en een bezoek aan de canyon duurt tenminste 3 uur en als je alleen de rimdrive wilt doen en White house wilt bezoeken ben je ook een tijd onderweg.
Mesa Verde? Ook schitterend maar tenminste een halve dag. Wil je Monument Valley in? Of alleen het uitzicht. Erin neemt 2-3 uur. En 1 nacht Moab??? Tenminste 1 dag Arches, en een halve dag Canyonland Island in the Sky en nog veel meer te zien hier. Capitol Reef. Alleen de hoofdweg volgen en uit het raampje kijken kan ook maar je zult een tijd bezig zijn als je hier wandelingen wilt maken. Kodachrome is heel aardig en een bezoek waard maar de weg van Torrey naar Bryce is zo mooi dat je hier gemakkelijk een dag over kunt doen. Las Vegas-Mono Lake. Misschien beter naar Lone Pine. 5 uur rijden vanaf Las Vegas, dan heb je nog een paar uur om de bekendste attracties van Deatrh Valley te bekijken en LP heeft meer accomodatie. Anders Bishop.
Gelukkig heb je nog drie dagen over.
Begrijp me goed, het is allemaal natuurlijk wel te doen en als je zoveel mogelijk wilt zien is dit de weg maar je loopt wel het gevaar van een overdosis. Te veel en te mooi. Je bevat het allemaal niet meer, zoals wij ook wel eens ondervonden hebben.
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker op Phoenix vliegen ipv van LA.
Maakt je route wat handiger in te delen.
Mits je natuurlijk geen reden hebt om in Yermo te overnachten,familiebezoek oid.

Ik zou ook in Death Valley zelf overnachten,zonde om daar dwars doorheen te rijden,LV - Monolake is toch al een redelijk eind rijden,beter in 2 stukken splitsen die dag.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Chi Sin X schreef:[2 dagen Bryce lijkt me overdreven. Wij hadden alle uitzichtpunten gedaan (zelfs op een rustige manier, want we hadden alle tijd vd wereld) op 1.5u of zo. En dan hebben we ook nog een mooie hike gedaan (navajo / queens).
Ik zou eerder dagen bij Moab of Yosemite plakken. En evt nog Death Valley (de afstand Las Vegas - Mono Lake is perfect te doen (zonder Mono Lake die dag zelf te doen, maar in de ochtend erop), wij hadden het ook zo gedaan. Maar als ik de reis opnieuw zou doen, zou ik toch proberen te overnachten in DV.
Zo zie je maar weer ieder zijn ding. Wij zijn in 2004 ruim 3 dagen in Bryce geweest en het was eigenlijk nog te kort. Wat een schoonheid.
Wel hebben wij 1 dag paardgereden, een korte hike met een ranger en alle vergezichten en 1 dag een flinke hike gedaan die ons door de ranger was aangeraden.

Danney
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

Sorry was even een paar dagen heel druk met van alles en nog wat.
Bedankt voor jullie op- en aanmerkingen waarmee ik de route aan kan gaan passen. Wij gaan in april/mei dit jaar de reis maken met een camper. De definitieve route zal ik jullie z.s.m laten weten.
nogmaals bedankt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Rob en Drika,

Wij gaan op 24 april weg en vliegen 24 mei terug. Als ik jullie reisplan zo'n beetje zie, zouden we elkaar nog weleens ergens kunnen treffen op een campground :lol:

Groetjes,
Monique

Voor ons reisplan: Nieuwen Oord Amerika 2007
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Bericht door travelgirl61 »

Wij hebben mesa verde laten schieten en hebben arches e.d. vanuit moab gedaan (2/3 nachten verblijf is zeker de moeite waard)

Vanuit yosemite (erg mooi maar veeel te druk vonden wij we wisten niet hoe snel we weg moesten komen) zijn wij wel naar sequoia en kings geweest en vonden het zeer de moeite waard. Heerlijk gewandeld en gelopen, christal cave bezocht etc. een heerlijk park, goed camperen.

Het is verder een vol programma en ik zou ok wat rustdagen inplannen waarin je eens niet hele afstanden moet rijden maar 2 nachten ergens kan blijven en de auto uit kan.
Bryce kan zeker in een dag of middag. Op een gegeven moment ben je overvoerd van indrukken en wordt je park-moe (tenminste, ik wel..)
Het is maar wat je wilt, wees flexibel en je zult een prachtige heerlijke vakantie hebben. Bovendien merk je snel genoeg dat niet alles in 1 reis kan en wil je vast weer eens terug...Veel plezier!
Elke reis begint met de eerste stap
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

danney schreef:Wij zijn in 2004 ruim 3 dagen in Bryce geweest en het was eigenlijk nog te kort. Wat een schoonheid.
Wel hebben wij 1 dag paardgereden, een korte hike met een ranger en alle vergezichten en 1 dag een flinke hike gedaan die ons door de ranger was aangeraden.
Kan je over die flinke hike iets vertellen?
Zoals bijvoorbeeld:
- heeft de wandelroute een naam?
- waar begint en eindigt deze?
- lengte/duur van de wandeling?
- moeilijkheidsgraad (steil/vlak/afgronden)?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

robdrika schreef: Wij gaan in april/mei dit jaar de reis maken met een camper.
Dan zul je normaal gesproken niet via de Tioga Pass kunnen rijden, dus Mono Lake - Yosemite zal niet gaan lukken.
Alternatief: Las Vegas - Sequoia - Yosemite.

Marianne
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

markro schreef:
danney schreef:Wij zijn in 2004 ruim 3 dagen in Bryce geweest en het was eigenlijk nog te kort. Wat een schoonheid.
Kan je over die flinke hike iets vertellen?
Zoals bijvoorbeeld:
- heeft de wandelroute een naam?
- waar begint en eindigt deze?
- lengte/duur van de wandeling?
- moeilijkheidsgraad (steil/vlak/afgronden)?
Zie onderstaand weblog en de site van bryce.
De meeste amerikanen bekijken bryce vanaf de rand (volgens de gids] en vinden een wandeling al gauw pittig. Zoals je in ons weblog kan lezen viel ons de wandeling erg mee, hoewel wel erg warm. De omgeving is echt schitterend en de rust is enorm in verhouding met de rand. Overigens zijn er zelfs meerdaagse wandelingen, die waarschijnlijk nog uitdagender zijn.

Danney
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

nieuwenoord schreef:Hoi Rob en Drika,

Wij gaan op 24 april weg en vliegen 24 mei terug. Als ik jullie reisplan zo'n beetje zie, zouden we elkaar nog weleens ergens kunnen treffen op een campground :lol:

Groetjes,
Monique

Voor ons reisplan: Nieuwen Oord Amerika 2007
Dat is inderdaad zo Monique je weet maar nooit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer