Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

duizend en 1 vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij hebben hier in Nederland stads-streekvervoer ( bus/ tram ).
Hebben ze dat in Amerika ook?.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

waar wij wonen, daar hebben we ook streek vervoer.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:waar wij wonen, daar hebben we ook streek vervoer.
De enigste bussen die ik in Texas zie zijn geel vol met kindertjes :shock:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

a4plus schreef:De enigste bussen die ik in Texas zie zijn geel vol met kindertjes :shock:
Ja die van mij! ;-)

Hier weinig openbaar vervoer. Wij wonen in de suburbs. Maar het zal vast ergens in de US beter geregeld zijn hoor. In Houston is wel een metro downtown en er rijden ook wel wat bussen, maar niet zoals in Nederland. Ik moet toch eerst een auto pakken om bij de bushalte te komen. Maar goed, jij gaat niet naar Texas dus aan mijn verhaal heb je weinig.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het lijkt me, dat er op het platteland van Ohio ook weinig tot geen openbaar vervoer zal zijn. De afstanden tussen de boerderijen zijn al niet te vergelijken met de Nederlandse afstanden en busservice is dan niet rendabel.
Hier rond de grote stad hebben we wel goed openbaar vervoer, maar dat is ook nodig, omdat iedereen van en naar hun werk moet. Ga je meer het platteland op, dan houdt het al gauw op. De enige bussen, die je daar ziet rijden zijn inderdaad schoolbussen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Ik heb een vraag over medicijnen. Zijn die in Amerika onder dezelfde merknamen te verkrijgen als in Nederland?.

Heel iets anders: Iemand raadde mij aan om genoeg gloeilampen (vooral met kleine fitting) mee te nemen. Daar zou in Amerika moeilijk aan te komen zijn.

Groetjes Manja
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

manja schreef:Ik heb een vraag over medicijnen. Zijn die in Amerika onder dezelfde merknamen te verkrijgen als in Nederland?.

Heel iets anders: Iemand raadde mij aan om genoeg gloeilampen (vooral met kleine fitting) mee te nemen. Daar zou in Amerika moeilijk aan te komen zijn.

Groetjes Manja
Betreft de medicijnen, lijkt me wel anders even Googlen, gloeilampen met kleine fittingen overal te krijgen, zelfs van mijnheer Philips. :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Medicijnen heten daar vaak anders dan hier. Wat je het beste kan doen is bij je apotheek een lijst halen met de generieke stofnaam van de medicatie die je nodig hebt. Dat is de naam die overal herkend zal worden als werkzame stof en waarvan de medicijnen vaak in Amerika onder een andere naam bekend is.

Op mijn lijst staat bijvoorbeeld insuline:

Merknaam:
Novorapid
Generieke stofnaam:
Insuline Aspart
Een apotheek in Amerika zal weten dat deze insuline daar verkocht wordt als Novolog.

Een ander medicijn wordt onder de generieke stofnaam hier verkocht:
Merknaam:
Metformine
Generieke stofnaam:
Metformine
Wordt in Amerika verkocht onder de naam Metformin.

En zo kan je apotheek je in principe van alle medicatie de generieke stofnaam geven.

Van gloeilampen heb ik geen verstand!
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

nieuwenoord schreef:Medicijnen heten daar vaak anders dan hier. Wat je het beste kan doen is bij je apotheek een lijst halen met de generieke stofnaam van de medicatie die je nodig hebt
Oke, heel erg bedankt. Daar ga ik van de week achteraan.
Groetjes, Anja
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

a4plus schreef:
gloeilampen met kleine fittingen overal te krijgen, zelfs van mijnheer Philips. :D
Mooi, dan hoef ik geen dozijn gloeilampen in te slaan.
Groetjes, Anja
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

manja schreef:
a4plus schreef:
gloeilampen met kleine fittingen overal te krijgen, zelfs van mijnheer Philips. :D
Je weet dat ze in Amerika ander stroom hebben en andere stekkers, voordat je al je lampen meeneemt!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik had destijds een paar lampen waar de fittingen van hier niet in pasten.
Tenzij je erg aan je lampen gehecht bent, zou ik ze niet mee nemen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je moet lekker gaan yardsalen in het voorjaar.
Toen ik emigreerde moest het alemaal heel simpel want ik was zo arm als een kerkrat.
Ik had al spoedig een oude mobilhome gehuurd en voor 100 dollar yardsalend ingericht met oa
Bank, stoel tafel, stofzuiger, bed en matras, kastje, potten, pannen, bestek, schilderijtjes en een oude televisie.
Het paste wel niet allemaal bij elkaar maar dat boeide me niet.
Ik had een inrichting :wink:

Voor mij was het luxe kamperen in die tijd. Nu denk ik jemig wat primitief, maarja, ik moest toch wat.

Jouw situatie is natuurlijk anders maar het gaat om het idee. Er waren ook wel mooiere spullen, maar dat ging niet in mijn budget.
Je kan ook eens bij de tweedehands zaken gaan neuzen
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ze hebben hier zelfs spaarlampen, geloof het of niet
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:Ze hebben hier zelfs spaarlampen, geloof het of niet
en een beetje Amerikaan laat ze dag en nacht branden :D net als de TV en airco
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet echt, al onze lampen zijn van het spaarzame type en de tv's blijven ook niet eindeloos aan. Hier in de buurt ook niet. Misschien bedoel je "een beetje Texaan" ;) ;) ;). (they're a different breed, those Texans :D)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Niet echt, al onze lampen zijn van het spaarzame type en de tv's blijven ook niet eindeloos aan. Hier in de buurt ook niet. Misschien bedoel je "een beetje Texaan" ;) ;) ;). (they're a different breed, those Texans :D)
:D and everything is bigger, zelfs de spaarlampen, zo groot, passen bij jullie geeneens in de fitting :wink:
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Wij hebben alles meegenomen op enkele dingen na. Bv geen tv's en andere grote witgoede dingen. Zelfs onze fietsen en een bakfiets hebben e meegenomen.. deze gebruikten we voor sier bij ons cafe en gaat dadelijk hier hetzelfde doel dienen bij het motel. Toch zie ik mezelf hier niet fietsen..levensevaarlijk...Ik denk dat ik die beter in nederland had kunnen laten.. Dingen als bedden goed is hier wel te krijgen, maar je moet soms even zoeken.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

manja schreef:
a4plus schreef:
Ehrm....... 220 Volt gloeilampen gaan niet over 110 Volt hoor!

Omgekeerd ook niet. Dus als je NL schemer lampjes hebt gaan die niet op gloeilampjes van 110 Volt.
--
Tink
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

a4plus schreef:

Je weet dat ze in Amerika ander stroom hebben en andere stekkers, voordat je al je lampen meeneemt!
Onder enkele lampen hier staat 100-240 volt 50/60 Hz, dat betekent toch dat ik ze met een adapter kan gebruiken?.
Groetjes, Anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer