Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel kilometer rijd jij in de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Hoeveel kilometer rijd jij in de VS?

Bericht door winterpark »

Wij gaan in mei 3 weken naar het diepe zuiden. Volgens google maps zullen we ongeveer 2800 km afleggen, even heel grof geschetst: van Atlanta langs de Smokeys langs Nashville naar beneden naar Natchez, New Orleans en dan weer terug naar Atlanta.

Wat leggen jullie af tijdens zo'n vakantie? En heb je je ook weleens vergist in het aantal kms, dat het toch erg tegenviel of juist ontzettend meeviel?
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer rijd jij in de VS?

Bericht door plume »

Laatste vakantie 5850 km gereden in 3 weken tijd. Een hele afstand maar zo voelde het niet. Dit is incl alle rondjes door de parken die we gereden hebben. Auto rijden in Amerika is geweldig en meestal heel rustig, mooie natuur en heel veel plaatsen waar je kunt stoppen en een geweldig uitzicht hebt. Wel proberen wij de interstate zoveel mogelijk te vermijden, we nemen bij voorkeur de zgn sceenic routes.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoeveel kilometers wij rijden? Veel, heel veel! Vooral tijdens onze laatste reis hebben een enorme afstand afgelegd, om precies te zijn 4.338 mijl (bijna 7.000 kilometer dus) in 3 weken tijd. Zelf heb ik geen rijbewijs, Hans is de enige chauffeur. Allebei hebben we er geen enkel probleem mee om zoveel in de auto te zitten, er blijft nog genoeg tijd over om heel veel mooie plekken te gaan bekijken. Het komt slechts sporadisch voor dat een rit qua tijd langer uitvalt dan we hadden verwacht.

Niet dat ik nu onze manier van reizen aan wil raden, ik weet dat de meeste mensen de voorkeur geven aan een rustiger tempo. Maar voor ons werkt dit prima.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

winterpark schreef: van Atlanta langs de Smokeys langs Nashville naar beneden naar Natchez, New Orleans en dan weer terug naar Atlanta.
Ik vind het onderwerp niet spannend.
Je ritje vind ik wel mooi.
Vorige april dat gedaan met uitvallen naar Fayetteville AZ .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ongeveer 4500-5000 km in 4 weken tijd de afgelopen 2 reizen door het zuidwesten. De komende reis gaan we eerst 2 weken roadtrippen door oost canada en amerika en sluiten we af met een week New York, we maken dan in de eerste 2 weken ongeveer 2300 km.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Henriëtte schreef:Hoeveel kilometers wij rijden? Veel, heel veel! Vooral tijdens onze laatste reis hebben een enorme afstand afgelegd, om precies te zijn 4.338 mijl (bijna 7.000 kilometer dus) in 3 weken tijd.
Dat krijg je met zo 'n belevingsthread
Wat is veel ?
Waarom zou je willen meten ?
Is het echt waar dat net als in de sex meer ook lekkerder is ?

Tjsa Henriëtte ; Jullie hebben een leuk ritje gehad !
Wordt dat anders als ik van jouw gebruikte superlatieven en het aantal mijlen /kilometers niet opkijk ?
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

bedeve schreef: Vorige april dat gedaan met uitvallen naar Fayetteville AZ .
Fayetteville, AZ :?:
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

bedeve schreef:
winterpark schreef: van Atlanta langs de Smokeys langs Nashville naar beneden naar Natchez, New Orleans en dan weer terug naar Atlanta.
Ik vind het onderwerp niet spannend.
Je ritje vind ik wel mooi.
Vorige april dat gedaan met uitvallen naar Fayetteville AZ .
Haha!!! Ik vind het interessant! Ik verbaas me er nl altijd over dat georganiseerde reizen zo doorjakkeren. Wij zijn vorig jaar bijv in Ierland geweest, en hebben in 12 dagen een groot stuk wild atlantic way gedaan. Nog even gekeken naar een vooraf samengestelde reis en die deden meer dan het dubbele in dezelfde tijd. Moet daarbij wel zeggen dat ik best lui kan zijn op reis ;) maar goed, mijn manier van reizen is niet die van iedereen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Hoeveel km’s je aflegt is niet zo heel interessant, belangrijker is hoe lang je er mee bezig bent maar vooral hoe jij/jullie het ervaren. Onze rondrit door Texas was ruim 5500 km in 3 weken maar het was geweldig. Het stuk van Big Bend naar San Marcos was lang, maar daarna plan ik weer een rustig moment ter compensatie. https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... an-marcos/

Daarnaast hebben we een keer een uitstapje gemaakt dat niet veel in km’s was maar waar we wel heel lang over hebben gedaan. Dat kan nl ook gebeuren, je kunt zo veel voorbereiden als je wilt maar soms gebeuren er dingen die je niet in de hand hebt. https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... itty-hawk/

Wat we ook een keer gedaan hebben, is de laatste dag nog een stuk rijden met een avondvlucht terug naar Nederland. Dat is ons niet goed bevallen. Het was een rit van 4 uur, van Savannah naar Atlanta. Maar de vlucht er na beviel niet zo goed. Je hebt dan toch een tijdje in de auto gezeten en dan ook nog een nachtvlucht van ruim 8 uur is ons niet goed bevallen en proberen wij tegenwoordig te voorkomen. https://chippie777.wordpress.com/2012/0 ... atste-dag/

Wij proberen ook altijd ergens twee nachten te verblijven zodat de “verplaatsingsdagen” daar tussen vallen. Echter onze volgende trip wordt een korte trip met betrekkelijk veel km’s waardoor we gewoon de tijd niet hebben om overal twee nachten te blijven, wij weten dat en stellen ons er op in en kijken er vooral heel erg naar uit. https://chippie777.wordpress.com/2017/01/21/795/

Kortom, je gaat een mooie reis maken, veel plezier.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aantal kilometers zegt mij niet zo veel. Soms is het gewoon prettig een flinke afstand af te leggen als je meerdere dingen wilt zien in 1 vakantie.

Persoonlijk ben ik wel een kilometervreter in Amerika... :P Langste afstand tijdens een vakantie van 4 weken was ruim 10.000 km. 8)

Andere vakanties zaten in de regel tussen de 6.000 en 9.000 km. Dus 2.800 km in 3 weken tijd zou voor mij een 'rustige' vakantie zijn. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

bedeve schreef:Tjsa Henriëtte ; Jullie hebben een leuk ritje gehad !
Wordt dat anders als ik van jouw gebruikte superlatieven en het aantal mijlen /kilometers niet opkijk ?
We hebben inderdaad een prima vakantie gehad. Ik gebruik superlatieven omdat ik - afgaande op de adviezen die ik hier altijd lees - weet dat veel AA-forummers 7.000 km in 3 weken tijd als 'erg veel' zullen zien. Maar uiteraard kan het zijn dat iemand anders dit als 'gemiddeld' ziet, of misschien zelfs als 'best weinig'. Daarom vind ik een topic als dit best wel leuk om te lezen, je ziet zo dat er niet één 'goede' manier van reizen is, maar dat iedereen een reis kan invullen op de manier die het beste bij hem of haar past.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:thumbup:
Stuur mij een PB !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Na negen rondreizen komen wij op 3000-4000 km in drie weken. Belangrijker dan het aantal kilometers is de tijdsduur (snelweg gaat een stuk sneller dan bergweggetjes). Als we een reis plannen bekijken we per dag wat we willen doen en hoeveel tijd dat kost en daarna schatten we in hoeveel tijd er nog is om (al dan niet via scenic byways) te rijden naar een volgende bestemming.
GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Bericht door GO66 »

Wij rijden geregeld dagen van 250 tot 300 mijl.
Met de kinderen mee (9, 12, 14 en 23) proberen we dat echter af te wisselen met rustdagen.
Kijk dus naast de afstand ook naar je reisgezelschap en wat je zelf prettig vindt.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De ene dag wat meer dan de andere, maar verder geen idee.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb het ook nooit helemaal uitgezet - niet zo'n facts and figures type. Soms een lange rijdag ertussen is geen probleem, maar leuk vind ik het niet om een volle dag in de auto te zitten. Daar wordt ik echt helemaal gaar van. Op onze laatste reis reden we in één dag van Macon Georgia naar Mobile Alabama, met een tussenstop in Montgomery (museum bezocht). Dat is 570 kilometer en dat vind ik toch wel een beetje de max voor een dag. Het duurt in de praktijk toch altijd langer dan de 5,5 uur die Maps ervoor geeft (je moet eens tanken, broodje eten onderweg, naar de wc, drankje halen).

Kennissen van ons deden kort geleden de bizarste reis die ik ooit gezien heb, ik volgde ze via instagram en met de dag werd mijn verbazing groter. Iemand zin om uit te rekenen hoeveel kilometers ze reden?

1: SF
2: Napa en SF
3: SF - Yosemite
4: Yosemite - Kings Canyon - Sequoia NP
5: Fresno - Barstow
6: Death Valley
7: DV - Hoover Dam
8: Hoover Dam - Lake Mead - Vegas
9: Vegas
10: Vegas
11: Vegas - Grand Canyon
12: Grand Canyon - Santa Fe
13: Santa fe - Mesa Verde NP
14: Mesa Verde - Boulder
15: Boulder - Grand Teton NP
16: Grand Teton - Yellowstone NP
17: Yellowstone NP - Seattle
18: Seattle - Portland
19: Portland
20: Portland
21: Portland - Bend
22: Crater lake NP - Redwood NP
23: Humboldt Redwoods SP - Bodega Bay (CA)
24: SF - terugvlucht
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Verschrikkelijk, niet aan ons besteed.
Wij hebben 1 x in 3 weken ongeveer 7000 km gereden en waren er toen zo klaar mee dat we ons ticket hebben omgeboekt en 4 dagen eerder naar huis zijn gegaan.

Mijn partner vond onze laatste roadtrip met 2500 km in 17 dagen al veel te veel kilometers en onrustig.
Ik ben blij dat we volgende maand gewoon 2 weken in dezelfde villa zitten en alleen dagtrips maken.

Ieder het zijne ...
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vond het ook zeer bijzonder. En het meest opmerkelijke ervan, je ziet niks. Een hele lange dag in de auto zitten vanuit Vegas, om 's avonds in Santa Fe aan te komen en de volgende ochtend alweer naar naar Boulder, CO rijden. Waarom zou je het doen? Zodat je op de foto kunt met het bord 'Welcome to Santa Fe'?

Ik heb het toch even nagerekend: onze laatste reis in de South was 3220 kilometer, in ongeveer 17 dagen, en dat is dan enkel de afstanden van bestemming tot bestemming. Veruit het grootste deel van deze reis was heel erg easy going, maar er zaten zeker 2 hele lange dagen in de auto in (want New Orleans lag wat uit de route, maar was het dan weer helemaal waard!). Ik vond dit nog goed te doen, ondanks dat ik er een hekel aan heb erg lang in de auto te zitten. Het werd ruimschoots gecompenseerd door meerdere keren meer dagen op 1 plek door te brengen en een aantal dagen met korte ritjes van ongeveer 3 uur. Roadtrippen is gaaf, maar je maakt me net zo gelukkig met een vakantie op 2 of 3 plekken met uitstapjes.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Die trip valt toch wel mee? de NO-hoek is een beetje rommelig inderdaad. Twee nachten in Grand Teton/Yellowstone en daarna via Seattle naar Portland met maar een overnachting in Seattle en daarna drie dagen in Portland. Ik zou direct via de 84 zijn gereden, Seattle hebben overgeslagen en veel langer in Yellowstone zijn gebleven. Maar goed, het zal wel een doel hebben gehad.

Qua afstanden is het m.i. allemaal wel prima te doen. Het is ook maar net /wanneer/ je rijdt. Hele dagen in de auto zijn, en dat ben ik met de meesten hier wel eens, vaak zonde van de tijd. Soms dient het een doel, bijvoorbeeld een scenic route of een route met veel korte, maar wel interessante stops onderweg. Dat is prima.

Echter, als het puur gaat om van a naar b komen dan zal ik niet snel een "rijdag" inplannen in een vakantie. Dan worden bij ons toch vaak de avonduren daarvoor benut. Hartstikke efficient, anders doe je 's avonds toch niet zo veel nuttigs, en ik vind 's avonds rijden ook heerlijk: lekker rustig op de weg, muziekje er bij, prima.

Met zo'n planning is het opeens helemaal geen probleem meer om wat meer afstand af te leggen. Als je om 5 uur 's middags ergens weg rijdt, drie uurtjes rijdt, kwartiertje stopt en dan weer drie uurtjes rijdt dan ben je om 23.15u bij je hotel dik 400 mijl verderop. De volgende dag kun je de hele dag benutten om leuke dingen te doen.

Maar goed, mijn vuistregel is meestal om in de planning uit te gaan van max 150 mijl per dag gemiddeld voor de kale route. Een dikke 1000 mijl dus per week. Dat is tot nu toe altijd prima te doen en hartstikke relaxed gebleken. Soms rij je 400 mijl op een dag, maar even later zit je ook gewoon drie dagen op dezelfde plek.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vito schreef:Verschrikkelijk, niet aan ons besteed.
Wij hebben 1 x in 3 weken ongeveer 7000 km gereden en waren er toen zo klaar mee dat we ons ticket hebben omgeboekt en 4 dagen eerder naar huis zijn gegaan.
Das dan ook wel weer extreem... :shock:

Ik rijd vele mijlen in Amerika maar heb dat nog nooit als onprettig ervaren. Ook onderweg zie je veel en als je regelmatig stopt kun je ook nog wat van de omgeving zien. Daar komt bij dat ik 's ochtends vaak vroeg op pad ga waardoor ik ook niet een hele dag onderweg ben maar toch de nodige mijlen afleg op een dag.

Kwestie van dag indelen... :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer