Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel kilometer rijd jij in de VS?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Hoeveel kilometer rijd jij in de VS?
Nou, extreem ? Henriëtte geeft hierboven aan dat zij dat ook hebben gedaan en er geen problemen mee hebben. Maar dat is dus maar net hoe je het zelf ervaart.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Niet extreem qua kilometers, rijd dat zelf ook met gemak.
Waar ik van op keek is dat jullie 4 dagen eerder naar huis gingen omdat jullie klaar waren met de gereden kilometers. Dat vind ik dan best extreem...
Vind dat ook zonde van zo'n vakantie in Amerika. Sluit je 'm toch met een naar gevoel af lijkt mij.
Roland

Waar ik van op keek is dat jullie 4 dagen eerder naar huis gingen omdat jullie klaar waren met de gereden kilometers. Dat vind ik dan best extreem...

Vind dat ook zonde van zo'n vakantie in Amerika. Sluit je 'm toch met een naar gevoel af lijkt mij.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nou ja, dat we daarna nog 8 x naar de USA geweest zijn zegt wel genoeg. Maar toen hebben wij gewoon te veel kilometers gereden maar ook te veel gezien. Wij waren destijds als laatste in Waterton Lakes NP en zagen niet eens de schoonheid van dat park meer. Dan is er echt wel iets grondig mis
En daarna besloten veel meer rust in te bouwen.

En daarna besloten veel meer rust in te bouwen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ga toch mee met Vito, ondanks dat iedereen inderdaad zijn eigen reisstijl heeft en de een wat meer kilometers wil maken dan de ander. De reis van de kennis die ik hier neerzette blijf ik bizar vinden. Waarom zou je helemaal van Vegas naar Santa Fe rijden als je er alleen de binnenkant van je hotelkamer ziet? Het is 1018 kilometer
En dan de volgende dag direct weer 400 km. En de dag daarna wéér 620 km. En zo verder. Van Yellowstone naar Seattle (in 1 ruk) is 1200 km
Onderweg sla je alleen maar een heleboel bijzondere plekken over, en waar je wél komt heb je nauwelijks tijd voor.
Op een gegeven moment waren ze doodmoe en geïrriteerd, dat schreven ze in hun verslagen. Door het lange in de auto zitten, maar ook door de slechte timing (zo kwamen ze bv aan bij Yellowstone om er ter plaatse achter te komen dat ze met de auto het park niet in konden en vervolgens gingen ze op pad met gehuurde fietsen maar moesten rechtsomkeert maken, zonder het doel bereikt te hebben, omdat het donker werd). Ik heb hier op het forum fikse roadtrips voorbij zien komen, maar nog nooit zo.
Als niemand het hier wil uitreken, ga ik alsnog zelf uitrekenen hoeveel kilometer ze nou reden
EDIT: Kon het niet laten. 8000 kilometer in ruim 3 weken.

Onderweg sla je alleen maar een heleboel bijzondere plekken over, en waar je wél komt heb je nauwelijks tijd voor.
Op een gegeven moment waren ze doodmoe en geïrriteerd, dat schreven ze in hun verslagen. Door het lange in de auto zitten, maar ook door de slechte timing (zo kwamen ze bv aan bij Yellowstone om er ter plaatse achter te komen dat ze met de auto het park niet in konden en vervolgens gingen ze op pad met gehuurde fietsen maar moesten rechtsomkeert maken, zonder het doel bereikt te hebben, omdat het donker werd). Ik heb hier op het forum fikse roadtrips voorbij zien komen, maar nog nooit zo.
Als niemand het hier wil uitreken, ga ik alsnog zelf uitrekenen hoeveel kilometer ze nou reden

EDIT: Kon het niet laten. 8000 kilometer in ruim 3 weken.
Dat is wel heel erg veel ja.. Het globale rondje is nog wel ok, maar dan zonder de verre oostzijde en de noordwesthoek. En met veel meer tijd in de NP's.
- Simonrio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Afgelopen zomer 3349 kilometer gereden in 12 dagen tijd tijdens ons rondje Noordoosten. Gemiddeld 279 kilometer per dag. Ik heb er niks tegen, lekker rijden en veel zien van het land. En als er lange afstanden overbrugt moeten worden, dan bij voorkeur in de avond, pak je zo 200 miles. Om 19u al op je hotelkamer gaan zitten heb ik niks mee. Of lekker op pad in de avond om dingen te zien/doen, of rijden. Als ik wil luieren ga ik wel in een resort aan de Middellandse Zee zitten. 
Komende zomer in ons rondje zuid westen verwacht ik zo'n 5800 kilometer te rijden in 21 dagen tijd. Gemiddelde per dag komt dan op 275 kilometer, ongeveer gelijk aan de vorige reis. Verschil gaat wel zijn dat we komende reis op meer plaatsen langer blijven. (Alleen in Disneyland Anaheim gaat de auto al vier dagen lang in de garage staan
) En dus een vijftal 'reisdagen' hebben. Maar echt reisdagen wil ik het niet noemen, want alle vier die dagen zit bomvol leuke stops.

Komende zomer in ons rondje zuid westen verwacht ik zo'n 5800 kilometer te rijden in 21 dagen tijd. Gemiddelde per dag komt dan op 275 kilometer, ongeveer gelijk aan de vorige reis. Verschil gaat wel zijn dat we komende reis op meer plaatsen langer blijven. (Alleen in Disneyland Anaheim gaat de auto al vier dagen lang in de garage staan

- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Afgelopen trip 7117,8km gereden (exact bijgehouden) in 20 dagen. Een paar forse reisdagen ingebouwd en 2x in de avond 300km op de teller gezet in onze speurtocht naar wildlife in Yellowstone (viel fors tegen overigens).
Of dat veel of weinig is weet ik niet. Ik vond het niet zo relaxed omdat we op sommige dagen ook nog activiteiten gepland hadden. Na 500km rijden heb je niet altijd meer zin om een hike van 5km (wat toch kort is) te doen. Dat gaat bij onze volgende trip dus niet meer gebeuren maar dat wordt sowieso de eerste keer met een camper dus heel anders.
Aan de andere kant: ik woon in NL en werk in Duitsland. Enkele reis 3x per week van 192km en in Duitsland maak ik regelmatig ritjes van 400-600km op een dag. Eindhoven - Berlijn heen en terug op 1 dag is voor mij geen enkel probleem maar daar zien veel mensen toch al gauw tegenop. Let wel dat ik dit enkel buiten de spits rijd (vertrek 04:30 - terug 19:00) en dat ik een heel snelle auto onder m'n kont heb en dan ook op serieuze snelheden rij.
Dat maakt het met plannen in de VS echter altijd lastig omdat je vaak bewust/onbewust veel tips krijgt waar mensen heel anders tegen aankijken dan ik doe. Vriendin vindt alles in de auto prima; die slaapt meestal.
Of dat veel of weinig is weet ik niet. Ik vond het niet zo relaxed omdat we op sommige dagen ook nog activiteiten gepland hadden. Na 500km rijden heb je niet altijd meer zin om een hike van 5km (wat toch kort is) te doen. Dat gaat bij onze volgende trip dus niet meer gebeuren maar dat wordt sowieso de eerste keer met een camper dus heel anders.
Aan de andere kant: ik woon in NL en werk in Duitsland. Enkele reis 3x per week van 192km en in Duitsland maak ik regelmatig ritjes van 400-600km op een dag. Eindhoven - Berlijn heen en terug op 1 dag is voor mij geen enkel probleem maar daar zien veel mensen toch al gauw tegenop. Let wel dat ik dit enkel buiten de spits rijd (vertrek 04:30 - terug 19:00) en dat ik een heel snelle auto onder m'n kont heb en dan ook op serieuze snelheden rij.
Dat maakt het met plannen in de VS echter altijd lastig omdat je vaak bewust/onbewust veel tips krijgt waar mensen heel anders tegen aankijken dan ik doe. Vriendin vindt alles in de auto prima; die slaapt meestal.
Bij de meeste van mijn roadtrips komt het neer op rond de 5000 km in ruim 3 weken. Vantevoren kijk ik op google maps de route na en zorg dat er niet meer dan 5 max 6 uur rijtijd per dag in zit. Ik zit altijd achter het stuur en na 5-6 uur begint de concentratie wat minder te worden en het is uiteindelijk wel vakantie
Rijtijd is wat mij betreft belangrijker dan aantal kilometers. Over 500 km door de bergen doe je uiteindelijk heel wat langer dan 500 km snelweg, waarbij het laatste meestal wel een stuk saaier is.
Zolang er onderweg maar voldoende te zien en te doen is, met regelmatig een pauze valt het helemaal niet op dat er behoorlijk wat kilometers voorbij komen. Verder is het fijn om regelmatig 2 nachten op dezelfde plek te blijven, maar om een lange afstand op te knippen kan een aantal dagen iets korter rijden met iedere keer 1 nacht ertussen ook heel prima.

Zolang er onderweg maar voldoende te zien en te doen is, met regelmatig een pauze valt het helemaal niet op dat er behoorlijk wat kilometers voorbij komen. Verder is het fijn om regelmatig 2 nachten op dezelfde plek te blijven, maar om een lange afstand op te knippen kan een aantal dagen iets korter rijden met iedere keer 1 nacht ertussen ook heel prima.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oke als ik het zo allemaal lees valt het bij ons nog mee; volgens google maps is onze route 2623 Km in 3 weken tijd.
Het is onze eerste keer dus heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen
Het is onze eerste keer dus heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tel bij de schatting van 2623 km nog maar flink wat kilometers bij...
Mijn ervaring is dat de vooraf ingeschatte afstand altijd flink overschreden wordt.
Roland

Mijn ervaring is dat de vooraf ingeschatte afstand altijd flink overschreden wordt.

Roland
Wij komen typisch ook op om en bij de 5000km gereden in 3 weken. De afstand in de planning is natuurlijk veel minder; ik zou rond de 3500km zeggen, maar het lokaal rondrijden in de parken etc kost ook nog wel wat.
Ik kijk naar de kilometers, maar wat voor mij vooral van belang is, is de tijd die we erover doen. Er zijn plaatsen waar je uren aan een slakkentempo door de bergen zigzagt en andere waar je vlot rechtdoor gaat op cruisecontrol. Maakt een groot verschil in tijd en vermoeidheid van de chauffeur.
Ik kijk naar de kilometers, maar wat voor mij vooral van belang is, is de tijd die we erover doen. Er zijn plaatsen waar je uren aan een slakkentempo door de bergen zigzagt en andere waar je vlot rechtdoor gaat op cruisecontrol. Maakt een groot verschil in tijd en vermoeidheid van de chauffeur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3857 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970