Het is maar wat je graag doe en je keuzes liggen. Het budget is hier zeker niet onbeperkt en dus moeten we keuze maken wat wij wel en niet belangrijk vinden.
-Ik ga niet beknibbelt om in een economy auto te rijden, dan betaal ik graag de 150 euro meer voor een Midsize SUV. Ik gewoon een auto wat we nodig hebben voor de beste prijs vindbaar. Zeker omdat ik nog met de jongere toeslag te maken heb zijn de verschillen soms aanzienlijk.
-Wij zijn van de pretparkreizen. Daar wordt veel uitgegeven aan entree, maar ik zoek wel even naar de goedkoopste actiecode of coupons. Maar in de parken is het eten en drinken schrikbarend duur, daar geef ik weinig aan uit.
-Toeristische entreegelden slaan we dan weer graag over. Vind vaak dat je niet waar voor je geld krijg of er zijn prima (bijna) gratis alternatieven. Ik geef zo nu en dan wel geld uit voor unieke ervaringen. Bijvoorbeeld het One World Trade Center afgelopen zomer, want op een hoog gebouw staan in Ney York was toch wel een bucketlist item. Slapen in The View Premium Cabins vind ik hier ook wel onder vallen.
-Hotels: Als het een goed bed en airco heeft ben ik tevreden. Wij hebben niet heel veel eisen aan een hotel, Motel 6, Days Inn, Super 8, het voldoet al snel. Langer dan 1 nacht verblijven we er toch niet vaak. Ik kijk wel een beetje naar tripadvisor recensies en de buurt waar het ligt, als het echt in de grond wordt getrapt boek ik het niet. 100$ voor een nacht vind ik heel erg veel... Ben best trots dat ik voor komende zomer (hoogseizoen) in het zuidwesten mijn gemiddelde hotelprijs op 54 euro per nacht ligt. En dat is inclusief 6 dagen Marriott Anaheim Disneyland, lang leve de flash deals.

(The View premium cabin even buiten beschouwing gelaten, maar dat is geboekt voor de ervaring) Voor die deals heb ik wel veel expedia, boeking.com, trivago, priceline en hotwire lopen afstruinen. Maar het heeft mij bij elkaar zeker 800 euro bespaard.
-Vliegen: Vanaf rond 550 euro in het hoogseizoen vind ik het interessante prijzen worden. Maar goedkope prijzen staan zeker niet gelijk aan een slecht vluchtschema. Ik ga mij niet in bochten wurmen voor de goedkoopste vlucht, maar vertrekken vanaf Dusseldorf of Brussel ipv Schiphol is voor mij prima. 6 tot 10 uur overstap ga ik ook niet aan beginnen. De connectie's moeten wel redelijk zijn, overstappen heb ik nooit een probleem gevonden. Meerdere keren overstappen ook niet overigens. Zolang de totale reisduur maar binnen de perken blijft en we op een redelijke tijd op de bestemming aankomen.