Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Steeds die kosten maar weer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Steeds die kosten maar weer

Bericht door Frasi »

Ach ja, ieder leeft op z'n eigen manier en maakt eigen keuzes.
Ik vind het ook geen probleem om voor de gehele vakantie flink geld uit te geven, maar alleen in een juiste prijs/kwaliteitsverhouding. En die prijs/kwaliteitverhouding is voor iedereen anders. Dus uitgebreid zoeken naar de beste vlucht, goedkoopste auto (minimaal Mid-size SUV), best gelegen hotels, etc. Ik bepaal eerst wat ik wil en zoek dit dan tegen de beste prijs. Dat kost redelijk wat tijd, maar dat beschouw ik hobby en voorpret voor op de vrije winteravond.
Wanneer het prijsverchil interessant genoeg is, ben ik bereid via Brussel, Antwerpen of Dusseldorf te reizen. Hotels soms crappy maar op loopafstand van de actie, een paar dagen later in een heerlijk resort.
Sommigen gaan één keer in de 3-4 jaar en doen het dan wat ruimer. Op mijn manier kan ik elk jaar 3 tot 4 weken (of zoals afgelopen jaar twee keer 2,5 week :D ).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Wat we denk ik ook wel is vergeten is dat de euro natuurlijk een enorme dreun heeft gehad de afgelopen jaren. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat je voor een euro anderhalve dollar kreeg. Dat is helaas niet meer het geval.

De verschillen in ticketprijzen vind ik met grote regelmaat regelrecht genant. Als ik zie dat je soms €1.000,- op een retourtje kunt besparen door naar Brussel of Dusseldorf te rijden. Of even via Frankfurt te vliegen dan doe ik dat heel graag. Zeker in mijn geval naar Portland of Seattle komt dit regelmatig voor.
Vanuit Amsterdam vlieg je bijvoorbeeld rechtstreeks voor €1.500,- naar Portland of Seattle. Vanaf Dusseldorf kan dit dan voor minder dan €500,-. Vervolgens stap je dan over in Amsterdam op het vliegtuig waar mensen voor €1.500,- ook in zitten. Nou hebben wij thuis absoluut niet te klagen en wordt er zelden op de centen gelet. Maar voor €1.000,- rijdt deze jongen met een grote glimlach naar Dusseldorf. En zeker als dat keer 4 gaat als de rest van de familie ook meegaat.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Oei, ik schrik best wel van de genoemde bedragen. We hebben juist geboekt om aan het einde van het seizoen camper van roadbear terug te rijden van SAN Francisco naar Orlando. Inclusief de vluchten en 28 dagen camperhuur betalen we ca. 3500 euro. Eigenlijk rekenen we daarnaast - mede gebaseerd op camperreizen in Europa - op 100 tot 120 euro per dag voor overnachtingsplaatsen, brandstof, eten en entreegelden. Dat komt tot dusverre wel uit. Als bijvoorbeeld horeca erg duur is, zoals in Noorwegen, dan doen we dat niet of nauwelijks. In het achterhoofd zit voor de Amerika-trip dus een bedrag van 3500 euro om straks uit te geven. Maar als ik het zo lees, gaan we daar dus waarschijnlijk niet mee uitkomen. We gaan het wel proberen maar zullen niet gauw schrappen in entrees en dergelijke. Kledingaankopen en dergelijke tellen we niet mee; die gaan uit het reguliere kledingbudget.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij kun je met dat budget toch redelijk toekomen Trudy. Wij waren vorig jaar voor 4 weken het volgende kwijt:
Vliegtickets (€ 659 pp)€ 1318
Camper incl. verzekering € 1099
Campings € 705
Benzine € 811
Extra mijlen € 348
Overige uitgaven € 1828
Totaal dus € 6109

We hebben gedaan wat we wilden doen. Meestal hebben we zelf gekookt maar toch ook vaak genoeg gaan uiteten.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ticketprijzen zijn nauwelijks duurder geworden. Met een beetje geduld, ervaring (dit forum) én geluk kom ik nog steeds op prijzen die ik 8 jaar geleden betaalde, vaak zelfs voordeliger. Het verschil zit naar mijn mening in de verblijfskosten, die zijn echt omhoog geschoten de laatste jaren. Autohuur valt ook nog wel mee, verder kan je het zo eenvoudig en duur maken als je zelf wil/kan.Toerisme in Amerika zit behoorlijk in de lift en dat merken we.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Kijk, Elly, dat geeft de burger moed. :thumbup: Even grofweg tellend kwamen jullie ook aan 3350 euro voor campings, brandstof en extra uitgaven. Dat is verrassend dicht bij de 3500 euro, die ik in mijn achterhoofd heb. We gaan het zien of het lukt daarmee uit te komen.
Ik heb inmiddels wel gezien, dat campings behoorlijk veel duurder zijn geworden, hier en daar. Daar gaan we dus zeker op letten en zo mogelijk voor voordelige alternatieven kiezen. Basic campings vinden wij niet erg; we hebben tenslotte alles aan boord. Een full hookup is natuurlijk wel gemakkelijk maar we zijn eraan gewend dat we dat in Europa ook nooit hebben.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Vergeet niet dat dat alleen kan met een camper terugbrengactie. Anders ben je minstens het dubbele kwijt aan camperkosten.
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Het is maar wat je graag doe en je keuzes liggen. Het budget is hier zeker niet onbeperkt en dus moeten we keuze maken wat wij wel en niet belangrijk vinden.

-Ik ga niet beknibbelt om in een economy auto te rijden, dan betaal ik graag de 150 euro meer voor een Midsize SUV. Ik gewoon een auto wat we nodig hebben voor de beste prijs vindbaar. Zeker omdat ik nog met de jongere toeslag te maken heb zijn de verschillen soms aanzienlijk.
-Wij zijn van de pretparkreizen. Daar wordt veel uitgegeven aan entree, maar ik zoek wel even naar de goedkoopste actiecode of coupons. Maar in de parken is het eten en drinken schrikbarend duur, daar geef ik weinig aan uit.

-Toeristische entreegelden slaan we dan weer graag over. Vind vaak dat je niet waar voor je geld krijg of er zijn prima (bijna) gratis alternatieven. Ik geef zo nu en dan wel geld uit voor unieke ervaringen. Bijvoorbeeld het One World Trade Center afgelopen zomer, want op een hoog gebouw staan in Ney York was toch wel een bucketlist item. Slapen in The View Premium Cabins vind ik hier ook wel onder vallen.

-Hotels: Als het een goed bed en airco heeft ben ik tevreden. Wij hebben niet heel veel eisen aan een hotel, Motel 6, Days Inn, Super 8, het voldoet al snel. Langer dan 1 nacht verblijven we er toch niet vaak. Ik kijk wel een beetje naar tripadvisor recensies en de buurt waar het ligt, als het echt in de grond wordt getrapt boek ik het niet. 100$ voor een nacht vind ik heel erg veel... Ben best trots dat ik voor komende zomer (hoogseizoen) in het zuidwesten mijn gemiddelde hotelprijs op 54 euro per nacht ligt. En dat is inclusief 6 dagen Marriott Anaheim Disneyland, lang leve de flash deals. :thumbup: (The View premium cabin even buiten beschouwing gelaten, maar dat is geboekt voor de ervaring) Voor die deals heb ik wel veel expedia, boeking.com, trivago, priceline en hotwire lopen afstruinen. Maar het heeft mij bij elkaar zeker 800 euro bespaard.

-Vliegen: Vanaf rond 550 euro in het hoogseizoen vind ik het interessante prijzen worden. Maar goedkope prijzen staan zeker niet gelijk aan een slecht vluchtschema. Ik ga mij niet in bochten wurmen voor de goedkoopste vlucht, maar vertrekken vanaf Dusseldorf of Brussel ipv Schiphol is voor mij prima. 6 tot 10 uur overstap ga ik ook niet aan beginnen. De connectie's moeten wel redelijk zijn, overstappen heb ik nooit een probleem gevonden. Meerdere keren overstappen ook niet overigens. Zolang de totale reisduur maar binnen de perken blijft en we op een redelijke tijd op de bestemming aankomen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben best trots dat ik voor komende zomer (hoogseizoen) in het zuidwesten mijn gemiddelde hotelprijs op 54 euro per nacht ligt...... (The View premium cabin even buiten beschouwing gelaten, maar dat is geboekt voor de ervaring)
Ehh, prima dat je kiest voor wat in je budget past. Maar je moet wel zo'n the view hotel bij je budget tellen. Dat is voor mij hetzelfde als ik ga overal aan de rand van een stad zitten omdat ik op mn budget moet passen, maar in Manhattan wil ik perse aan Times Square zitten. Prima, maar het telt gewoon mee voor het budget :wink:

Eigenlijk doe je hetzelfde als iedereen, alleen je maakt misschien soms andere keuzes door wat minder dure hotels te pakken en wat verder te rijden en je doet minder bezienswaardigheden (op themeparks na) waar entreegeld voor nodig is.

Overigens ben ik met €54 gemiddeld in het hoogseizoen wel benieuwd waar je allemaal overnacht. Al valt het me wel regelmatig op dat hotels bij pretparken die vaak buiten de steden liggen vaak goedkoper zijn dan de hotels die echt in een stad liggen
winterpark
Amerikakenner

Paul, volgens mij is dat wel te doen hoor, een motel 6 of super 8 op een onaantrekkelijke locatie met slechte recensies kost zo'n 40-50 dollar per nacht.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Met goed zoeken kom je soms ook wat leuks tegen hoor ;)
Ik heb een hotel geboekt voor 32.50 per nacht in Los Angeles en nadat ik 2 kamers had gereserveerd schoot die weer naar 96$ (Studio City Courtyard Hotel).
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Voor 48(39 +9 tax)euro Red Rock resort in Las vegas geboekt(hotwire), hoogseizoen, eind juli, niet op de strip maar wel 5* en shuttle naar de strip, vorige week was hij nog dik over de 100. Hij staat er nog steeds dus mocht er iemand belangstelling hebben??? Budget!! :D :thumbup:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

winterpark schreef:Paul, volgens mij is dat wel te doen hoor, een motel 6 of super 8 op een onaantrekkelijke locatie met slechte recensies kost zo'n 40-50 dollar per nacht.
Super 8 valt toch wel mee ?
winterpark
Amerikakenner

Sanook, hangt heel erg van de Super 8 af. Ik kom ze ook weleens bij Booking.com tegen met een 5 of 6 gemiddeld. Kakkerlakken, bed bugs, etc. In principe probeer ik niks onder de 8,5 / 4,5 bolletje bij Tripadvisor te boeken - daar vallen ook vaak ketens of goedkopere hotels onder hoor, maar goed, als ze maar goed beoordeeld worden. En bij ketens ligt het toch vaak aan het management.
Hier bijv, de een is 40 per nacht, de ander 70: http://www.booking.com/hotel/us/super-8 ... en-gb.html en http://www.booking.com/hotel/us/baymont ... en-gb.html. Gewoon twee willekeurige Super 8s, zonder zoeken op lage scores ofzo.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

winterpark schreef:Paul, volgens mij is dat wel te doen hoor, een motel 6 of super 8 op een onaantrekkelijke locatie met slechte recensies kost zo'n 40-50 dollar per nacht.
Voor een complete zuidwesttrip zijn er volgens mij ook genoeg lokaties waar je dit, in het hoogseizoen, nauwelijks gaat vinden. Of je moet inderdaad ver huiten de places to be kijken. Ik heb zelf in 2012 ook redelijk goedkoop overnacht, maar in de jaren erna is het allemaal veel duurder geworden. Daarom was ik benieuwd. Ik zie motel6 ook steeds vaker boven de €100 uitkomen en ik reis nooit echt in het hoogseizoen.
Simonrio gaat voor veel pretpark lokaties welke buiten de steden liggen en vaak iets goedkoper zijn, dan ben ik wel benieuwd welke accomodaties.
Ik zie in LA bv ook wel goedkope hotels, maar dan voornamelijk ik Crenshaw of South Central.. daar wil je als toerist echt niet zitten.
Overigens zonder dit topic naar routetechnische zaken te willen laten afglijden hoor.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ja hoor Super8 valt reuze mee.
Als ik door de Randstad reis en zie hoe mensen daar moeten wonen...
Is een hotelkamer bij Super8 soms een paleisje.
Soms .

Hoe doe je meer voor hetzelfde geld ?
Door bijv je Super8 of een ander merk van Wyndham te boeken met corporate code 8000000066
En zeker bij Wyndham je in te schrijven voor Wyndham Rewards .
Punten voor gratis overnachting , maar ook te gebruiken om een duurder hotel voor veel minder te kunnen boeken
http://www.wyndhamrewards.com

Nog wat meer geteste codes
Choice hotels code 00209540
Choice heeft vaak acties dat je na 2 nachten in een verschillend hotel al een gratis nacht kunt hebben.
Ook daar ,melden bij loyalty syteem.

De beste Best Western corporate code die ik heb gebruikt is 00101841

Steerds die kosten...hetzelfde doen voor minder geld.
Vooral voor mensen die zelf voor hun geld moeten werken is dat een kersje op de appelmoes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
winterpark
Amerikakenner

Haha, eh.... Misschien wonen 'wij' in de Randstad over het algemeen kleiner, maar ik heb toch echt in mijn huis geen kakkerlakken, geen bloedvlekken en geen bedbugs ;D
LiesbethDL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LiesbethDL »

ina schreef:Voor 48(39 +9 tax)euro Red Rock resort in Las vegas geboekt(hotwire), hoogseizoen, eind juli, niet op de strip maar wel 5* en shuttle naar de strip, vorige week was hij nog dik over de 100. Hij staat er nog steeds dus mocht er iemand belangstelling hebben??? Budget!! :D :thumbup:
Bedankt voor de tip :thumbup:
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Was al blij dat ik gemiddeld uitkwam op 80 euro per nacht voor 4 personen in het hoogseizoen, dus rond de 50 is natuurlijk een koopje. Heb ook goed gezocht maar bv Las Vegas is toch best prijzig rond die tijd als je ook in het weekend daar bent.
Wij hebben Wyndham Desert Resort met 2 slaapkamers voor 3 nachten geboekt voor 330 euro totaal en dat vond ik al echt super, niet meer te annuleren dus de aanbieding van Hotwire kunnen we niet meer boeken. :?
In Moab kom je daar sowieso al niet mee weg onder de 80 euro tenzij je inderdaad heel veel verderop gaat zitten dus dat is dan afwegen, daar hebben we voor een Campground gekozen om niet al te veel te hoeven betalen en toch dichtbij te zitten.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ooit in een super8 in Cañon City gezeten en daar kregen we het hele scala: vlekken in het tapijt, slecht en vuil beddengoed, geschreeuw op de gang snachts en gebonk op onze deur en eigenaren die eruit zagen of ze al overleden waren. Ik had niet veel betaald maar het was ook weer geen weggevertje. Geklaagd bij Hotwire, waar ik geboekt had, en het geld terug gekregen. Denk niet dat ik nog snel in een super8 ga slapen.

Best Western ook weleens een slechte ervaring gehad. Ik geloof dat we wel drie kamers gehad hebben. Kakkerlakken, haren in het bed. Op de foto's zag het er zo goed uit :roll: Bij Best Western klagen heeft dan weer geen nut. Dan zeggen ze gewoon: daarvoor moet je bij de eigenaar van de locatie zijn. Blijkbaar mag een eigenaar de naam van BW op de gevel plakken maar wordt hij/zij er niet op aangesproken als 'ie geen kwaliteit levert.

Geef mij de onafhankelijken maar, die hebben tenminste een naam hoog te houden. En Motel6. Tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer