Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Bedeve,
Ik heb je tip opgevolgd en een proefboeking gemaakt, dat bleek al genoeg. Al gelijk kwam de optie om Skip the Line aan te vinken in beeld. Langer dan 30 dagen is dus mogelijk ondanks hun eigen regels en voorwaarden.
Ik heb daarop een mail gestuurd naar Alamo en kreeg het volgende antwoord:
When reviewing your upcoming reservation, I see that it was booked and prepaid through a third party. Reservations that are booked and prepaid through a third party do not qualify to "Skip the Counter". I have attached a copy of the policy regarding this option.
De auto is geboekt bij Alamo.uk.brits, in hun ogen dus een derde partij.
Ik heb je tip opgevolgd en een proefboeking gemaakt, dat bleek al genoeg. Al gelijk kwam de optie om Skip the Line aan te vinken in beeld. Langer dan 30 dagen is dus mogelijk ondanks hun eigen regels en voorwaarden.
Ik heb daarop een mail gestuurd naar Alamo en kreeg het volgende antwoord:
When reviewing your upcoming reservation, I see that it was booked and prepaid through a third party. Reservations that are booked and prepaid through a third party do not qualify to "Skip the Counter". I have attached a copy of the policy regarding this option.
September/oktober 11e keer Florida, yes.
- bedeve
- Amerika-expert
@Gerretje1960 ;
Is je probleem nu definitief opgelost ?
Als je de echte boeking op den duur gaat doen bij Alamo. com kun je ook dan geldende coupon codes gebruiken !
Ja; nog wel !
Na een vechtscheiding met veel rechtzaken is de oorspronkelijke UK franchisenemer ( die zelf allerlei codes had bedacht ) buitenspel gezet.
Die is nu verdergegaan als Europcar
Alamo en daarmee ook National Car in de UK zitten nog in een transitie.
Zo lang dat duurt is Alamo UK en National UK gewoon een derde parij , net als Rentalcars, Expedia etc.
Is je probleem nu definitief opgelost ?
Als je de echte boeking op den duur gaat doen bij Alamo. com kun je ook dan geldende coupon codes gebruiken !
Ja; nog wel !
Na een vechtscheiding met veel rechtzaken is de oorspronkelijke UK franchisenemer ( die zelf allerlei codes had bedacht ) buitenspel gezet.
Die is nu verdergegaan als Europcar
Alamo en daarmee ook National Car in de UK zitten nog in een transitie.
Zo lang dat duurt is Alamo UK en National UK gewoon een derde parij , net als Rentalcars, Expedia etc.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Alvast op voorhand mijn excuses voor een vraag die wrs al voorheen werd gesteld, maar door de overvloed van informatie, zie ik door de bomen even het bos niet meer
In augustus gaan wij naar Florida en huren 10d een auto bij Budget.
Ik had nog wat vragen bij de tolwegen.
Is er nog een mogelijkheid om cash te betalen aan de (alle) tolpoortjes?
En hoe gaat het gebruik van e-Toll juist in zijn werk?
Op de site van Budget lees ik hetvolgende:
Bedankt alvast!

From Maine to Florida, and as far west as Colorado, zip through toll ways with e-Toll. On participating roadways, your toll will be collected automatically, and charges will appear on your credit card statement. To get e-Toll for your next rental, simply inquire at the rental counter for information on how to opt-in to this service.
Wil dit dan zeggen dat je nog moet aangeven aan de Budgetbalie of je er gebruik van wilt maken? En is het mogelijk om er geen gebruik van te maken? Ik lees dan bijv verder op internet dat er tolwegen zijn waar geen cash meer mogelijk is, nl. in het zuiden.If you use e-Toll, you will be charged a $3.95 convenience fee for each day of the rental, including any days on which e-Toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus incurred tolls at the cash rate. There is no charge for Budget e-Toll unless you use it.
Bedankt alvast!
Alamo UK is, net als Alamo NL, gewoon een derde partij zoals bedeve al aangeeft.gerretje1960 schreef: When reviewing your upcoming reservation, I see that it was booked and prepaid through a third party. Reservations that are booked and prepaid through a third party do not qualify to "Skip the Counter". I have attached a copy of the policy regarding this option.
Maar let op: "booked and prepaid". Je hebt dus een /prepaid/ boeking gedaan bij Alamo UK. Dan zijn er inderdaad restricties en behandelt Alamo die boeking als een booking van een broker waarbij zij van de broker geld krijgen. Jij krijgt een "voucher".
Als je gewoon voor "pay on arrival" had gekozen dan stopt Alamo UK de boeking bij Alamo US in het systeem als een reguliere boeking met een bepaalde tariefcode. Wel is het zo dat je die boekingen bij alamo zelf niet online kan wijzigen of annuleren, maar dat kan altijd nog via alamo.co.uk.
Het voordeel van "Pay now" bij alamo.co.uk is miniem en mijns inziens in alle gevallen onverstandig. Wat als Alamo UK bijvoorbeeld failliet zou gaan? Ik heb het antwoord wel: dan ben je je geld kwijt en heb je geen auto. Waarom betaal je vooraf voor iets waar je net zo goed achteraf voor kunt betalen, zonder meerprijs? Met meer flexibiliteit en meer zekerheid voor jezelf?
- bedeve
- Amerika-expert
@roelb ;
Wat als Alamo UK bijvoorbeeld failliet zou gaan? Ik heb het antwoord wel: dan ben je je geld kwijt en heb je geen auto. Waarom betaal je vooraf voor iets waar je net zo goed achteraf voor kunt betalen, zonder meerprijs? Met meer flexibiliteit en meer zekerheid voor jezelf?
Je leest hier veel mensen die dat maanden voordat ze op pad gaan al doen.
Waarom ?
Terwijl twee dagen voor de grote reisdag toch ook ruim op tijd is.
En meer Coupons geeft !
T.a.v jouw faillisementsverhaal verbaast het mij nog steeds dat het holidaycars drama van 4 jaar geleden hier nooit als waarschuwing is opgepikt.
Terwijl er toen heel veel mensen gewoon hun geld kwijt waren

Wat als Alamo UK bijvoorbeeld failliet zou gaan? Ik heb het antwoord wel: dan ben je je geld kwijt en heb je geen auto. Waarom betaal je vooraf voor iets waar je net zo goed achteraf voor kunt betalen, zonder meerprijs? Met meer flexibiliteit en meer zekerheid voor jezelf?
Je leest hier veel mensen die dat maanden voordat ze op pad gaan al doen.
Waarom ?
Terwijl twee dagen voor de grote reisdag toch ook ruim op tijd is.
En meer Coupons geeft !
T.a.v jouw faillisementsverhaal verbaast het mij nog steeds dat het holidaycars drama van 4 jaar geleden hier nooit als waarschuwing is opgepikt.
Terwijl er toen heel veel mensen gewoon hun geld kwijt waren
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ik ben op zoek naar een midsize suv. (Ford Escape, Toyota Rav4 etc)
Ik wil deze ophalen in YYC Calgary en daar ook weer droppen.
8 juni tm 1 juli 2017.
Is er hier een autohuur guru die het goedkoper krijgt dan €811,-?
Ik wil deze ophalen in YYC Calgary en daar ook weer droppen.
8 juni tm 1 juli 2017.
Is er hier een autohuur guru die het goedkoper krijgt dan €811,-?
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
YouTube
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Omdat ik maanden geleden een midsize SUV voor 20 dagen in Anchorage vastgelegd heb voor de prijs van ocharme +-630€ pay now (met Gold account). De pay later optie was toen meer dan 300€ duurder.bedeve schreef:Je leest hier veel mensen die dat maanden voordat ze op pad gaan al doen.
Waarom ?
Ondertussen kost hetzelfde mij nu minstens 1111€, of zelfs 1671€ met pay later. Ik zal kort voor de start van de reis nog eens controleren en mijn bevindingen delen.
PS: Ook het spreiden van zo'n grote kosten over het gehele jaar door te boeken met pay now vind ik handig. Ik doe het wel enkel als ik kan annuleren gratis of tegen aanvaardbare kostprijs zoals +-50€ bij Hertz.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Kosten spreiden is voor meer mensen belangrijk en als je al rekening zou moeten gaan houden met dat Alamo failliet zou gaan. Dit soort geluiden hoor je wel bij dit soort bedrijven van dit formaat.
Mijn auto(SUV) heb ik voor 30 dagen kunnen huren voor 750 euro, maar als ik hem nu zou moeten boeken is die bijna het dubbele van prijs.
Ook ik kan nog annuleren, dus wanneer er geluiden zouden komen kan je altijd nog nadenken wat je wilt doen, maar ik zie hier het risico in. Als je via een broker boekt acht ik de kans groter dan rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Maar alles kan natuurlijk hé....
Mijn auto(SUV) heb ik voor 30 dagen kunnen huren voor 750 euro, maar als ik hem nu zou moeten boeken is die bijna het dubbele van prijs.
Ook ik kan nog annuleren, dus wanneer er geluiden zouden komen kan je altijd nog nadenken wat je wilt doen, maar ik zie hier het risico in. Als je via een broker boekt acht ik de kans groter dan rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Maar alles kan natuurlijk hé....
Carolena schreef:Alvast op voorhand mijn excuses voor een vraag die wrs al voorheen werd gesteld, maar door de overvloed van informatie, zie ik door de bomen even het bos niet meer![]()
From Maine to Florida, and as far west as Colorado, zip through toll ways with e-Toll. On participating roadways, your toll will be collected automatically, and charges will appear on your credit card statement. To get e-Toll for your next rental, simply inquire at the rental counter for information on how to opt-in to this service.Wil dit dan zeggen dat je nog moet aangeven aan de Budgetbalie of je er gebruik van wilt maken? En is het mogelijk om er geen gebruik van te maken? Ik lees dan bijv verder op internet dat er tolwegen zijn waar geen cash meer mogelijk is, nl. in het zuiden.If you use e-Toll, you will be charged a $3.95 convenience fee for each day of the rental, including any days on which e-Toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus incurred tolls at the cash rate. There is no charge for Budget e-Toll unless you use it.
Bedankt alvast!
Iemand?

Hoi allemaal,
A.s. zomer wil ik graag een auto (bij voorkeur midsize SUV zoals toyota rav4 of vergelijkbaar) huren in Las Vegas Airport van 10 juli t/m 31 juli voor een rondreis door het Zuidwesten (die behoorlijk lijkt op die op dit forum). Ik lever de auto weer op dezelfde plek in.
Nu zit ik wat rond te kijken op rentalcars en usareisen, etc en kom ik steeds rond de €1100 uit incl de benodigde verzekeringen.
Kijk ik echter via happytoursusa dan kom ik op $898 uit incl de benodigde verzekeringen. Ik huur dan een auto bij Hertz. Zijn er mensen hier bekend met deze broker en is dit een goede optie?
Heeft iemand daarnaast nog suggesties voor andere brokers voor het huren van een auto? Ik vind €1100 wel erg veel voor 21 dagen, vooral ook omdat ik hier veel prijzen van rond de €600-€800 zie voor eenzelfde periode.
Alvast bedankt!
A.s. zomer wil ik graag een auto (bij voorkeur midsize SUV zoals toyota rav4 of vergelijkbaar) huren in Las Vegas Airport van 10 juli t/m 31 juli voor een rondreis door het Zuidwesten (die behoorlijk lijkt op die op dit forum). Ik lever de auto weer op dezelfde plek in.
Nu zit ik wat rond te kijken op rentalcars en usareisen, etc en kom ik steeds rond de €1100 uit incl de benodigde verzekeringen.
Kijk ik echter via happytoursusa dan kom ik op $898 uit incl de benodigde verzekeringen. Ik huur dan een auto bij Hertz. Zijn er mensen hier bekend met deze broker en is dit een goede optie?
Heeft iemand daarnaast nog suggesties voor andere brokers voor het huren van een auto? Ik vind €1100 wel erg veel voor 21 dagen, vooral ook omdat ik hier veel prijzen van rond de €600-€800 zie voor eenzelfde periode.
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zie ook deze link https://www.sunpass.com/rentalcarCarolena schreef:Iemand?![]()
??
- bedeve
- Amerika-expert
Kijk eens ;een hele thread aan gewijdt.Laurens12 schreef: Kijk ik echter via happytoursusa dan kom ik op $898 uit incl de benodigde verzekeringen. Ik huur dan een auto bij Hertz. Zijn er mensen hier bekend met deze broker en is dit een goede optie?
!
viewtopic.php?t=43520
Als je zoekt naar reviews valllen er 2 dingen op.
Er zijn er mn bij Tripadvisor veel verwijderd vanwege de commerciele strekking; dus ze schrijven eigen reviews.
En er zijn er maar heel weinig.
Heb jij zelf alle Hertz codes op verschillende Hertz websites uitgetest ?
Daar is geld in te besparen.
En wat betreft huren via Happytourusa ; een postpaid OK,
een pre-paid NEE
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
is er iemand die iets weet?parure schreef:Na wat puzzelen heb ik de route bepaald en toch jullie hulp nodig. Het zoeken naar een beetje redelijke prijs voor de auto gaat me niet zo goed af en bij een tussenpersoon kom ik prijzig uit.
Nu realiseer ik me dat we in hoog seizoen gaan maar als het goed is geen drop off kosten wat het voor mij weer wat goedkoper maakt.
De vraag dan: midsize SUV en dan voor de periode 26 juli s middags 1600 uur ophalen in SAN Fransisco en wegbrengen SAN Fransisco op 18 augustus
Wie helpt?
Groeten, Tine
- bedeve
- Amerika-expert
Hoi Tine,
Kijk eens op Nationalcar.com.
Zorg dat je goed aangeeft vanuit een Europees land te komen.
Zoek eens naar een midsize car , op jouw data en geef als Contract ID 8572158 aan.
Wat is dan je huurprijs ?
Beter dan wat je nu hebt. ?
So far , so good.
Jij wilt een Midsize SUV .
Dat is te doen op SFO als member van National ' s Emerald Club
Als je even via onderstaande link gaat lezen kan dat leiden naar de oplossing
viewtopic.php?f=30&t=61731&hilit=emerald+club
Op SFO is dat prima te doen, op LAX en zeker LAS geeft het risico ś waar veel vakantiegangers voor terugschrikken.
Succes
Kijk eens op Nationalcar.com.
Zoek eens naar een midsize car , op jouw data en geef als Contract ID 8572158 aan.
So far , so good.
Jij wilt een Midsize SUV .
Dat is te doen op SFO als member van National ' s Emerald Club
Als je even via onderstaande link gaat lezen kan dat leiden naar de oplossing
viewtopic.php?f=30&t=61731&hilit=emerald+club
Op SFO is dat prima te doen, op LAX en zeker LAS geeft het risico ś waar veel vakantiegangers voor terugschrikken.
Succes
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ah super, dank voor de info en tips! Ik ga eens door de thread lopen.bedeve schreef:Kijk eens ;een hele thread aan gewijdt.Laurens12 schreef: Kijk ik echter via happytoursusa dan kom ik op $898 uit incl de benodigde verzekeringen. Ik huur dan een auto bij Hertz. Zijn er mensen hier bekend met deze broker en is dit een goede optie?
!
viewtopic.php?t=43520
Als je zoekt naar reviews valllen er 2 dingen op.
Er zijn er mn bij Tripadvisor veel verwijderd vanwege de commerciele strekking; dus ze schrijven eigen reviews.
En er zijn er maar heel weinig.
Heb jij zelf alle Hertz codes op verschillende Hertz websites uitgetest ?
Daar is geld in te besparen.
En wat betreft huren via Happytourusa ; een postpaid OK,
een pre-paid NEE
Het gaat gelukkig om postpaid, dus dat zou ik dan kunnen overwegen.
De Hertz codes heb ik inderdaad nog niet uitgetest.
Via Alamo.co.uk kom ik ook rond de €800 uit voor een midsize SUV. Ga daar ook even naar kijken.
Nogmaals dank!
- Christian
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb dit ook even geprobeerd voor mijn midsize suv. Maar als ik die ID code ingeef, zegt hij dat er geen auto's zijn op die datum. Als ik de code weghaal dan zijn er ineens wel auto's.bedeve schreef: Kijk eens op Nationalcar.com.
Voor alle foto's
YouTube
YouTube
- bedeve
- Amerika-expert
@Christian : Dat gebeurt er als je dit Zorg dat je goed aangeeft vanuit een Europees land te komen. niet goed doet .
Tip : gebruik de App , dan gaat het veel makkelijker .
Tip : gebruik de App , dan gaat het veel makkelijker .
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Christian
- Amerikakenner
- Contacteer:
In mijn profiel staat waar vanuit ik huur. Dus Hij weet dat ik in Europa ben. Kan het volgens mij ook nergens specifiek nog eens vermelden.
En zet mijn emerald clud uit zodat ik deze code kan invoeren. Maar ik krijg in de app precies dezelfde reactie als online.
En zet mijn emerald clud uit zodat ik deze code kan invoeren. Maar ik krijg in de app precies dezelfde reactie als online.
Voor alle foto's
YouTube
YouTube
- bedeve
- Amerika-expert
@Christian ; Dat het om je Contract ID gaat is je duidelijk ?
Geef even wat plaats / data info dan kijk ik even met je mee
Geef even wat plaats / data info dan kijk ik even met je mee
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19900 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-