Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Februari 2016 gaat het gebeuren,,
Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,
Gefeliciteerd! Je weet dat het eigenlijk altijd wel goed komt, maar het is toch altijd wel een opluchting 

Terug in Texas!
- Erwin74
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
40ft container is op weg naar Houston, 400 kg luchtvracht ook. Huis is leeg, kamperen in eigen huis. Meer weten? Lees mijn blog via de link 

- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Zit ik plots met iets banaals. Gen idee wat wijsheid is.De post!
De situatie is als volgt. Wij hebben beide geen familie in de buurt wonen en de buren wil ik niet belasten met het leeghalen van de brievenbus wat trouwens niet veel meer is in dit digitale tijdperk en een dubbele nee op je brievenbus geplakt. Een postbus is vrij prijzig en doorsturen (verhuispakket) ook aangezien dit per achternaam gaat en wij onze eigen achternaam behouden hebben. De post kan in principe hier nog terecht aangezien het huis (nog) niet definitief verkocht is en mijn vrouw eens per 3 maanden een weekje in Nederland zal zijn maar ideaal is het niet. Iemand een betere oplossing?
De situatie is als volgt. Wij hebben beide geen familie in de buurt wonen en de buren wil ik niet belasten met het leeghalen van de brievenbus wat trouwens niet veel meer is in dit digitale tijdperk en een dubbele nee op je brievenbus geplakt. Een postbus is vrij prijzig en doorsturen (verhuispakket) ook aangezien dit per achternaam gaat en wij onze eigen achternaam behouden hebben. De post kan in principe hier nog terecht aangezien het huis (nog) niet definitief verkocht is en mijn vrouw eens per 3 maanden een weekje in Nederland zal zijn maar ideaal is het niet. Iemand een betere oplossing?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het 3 of 6 maanden na laten sturen naar een vriend die in een andere provincie woonde. Zelf hebben we geen familie meer. Ondanks dat ik al een jaar bezig was met het stopzetten van allerlei (reclame)zendingen op naam, en ik een adreswijziging doorgegeven had naar alles wat voor ons belangrijk was, blijkte er soms toch belangrijke dingen naar het oude adres gestuurd te worden! Wij zijn dus blij dat we van dat doorzenden gebruik hadden gemaakt.
Onze vriend opende de meeste post en overlegde dan met ons of het nodig was het in te scannen en door te mailen, of we het originele papier wilden ( verzamelen tot de grote enveloppe tegen het max gewicht aanliep en dan per post nr canada), of dat het in de versnipperaar micht.
Onze vriend opende de meeste post en overlegde dan met ons of het nodig was het in te scannen en door te mailen, of we het originele papier wilden ( verzamelen tot de grote enveloppe tegen het max gewicht aanliep en dan per post nr canada), of dat het in de versnipperaar micht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wij hebben ook het verhuispakket gebruikt, en de post door laten sturen naar familie elders in NL. Zij maakten het idd ook open. Maar dan toch kwam er soms nog wel eens wat bij ons oude huis binnen. Wij hadden het huis verhuurd, en mijn man ging dus altijd even langs als hij in NL was.
Terug in Texas!
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Nog exact 1 weekje en wij zitten in het vliegtuig. Op naar een nieuw leven. Blij dat het meeste geregel nu achter de rug is en de laatste week betrekkelijk rustig zal zijn. Nog wel een afscheidsfeestje hier en daar. Ruggen gebroken van het campingmeubilair hier in huis maar ach. Dat mag de pret niet drukken. Wij zijn er klaar voor!
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Inmiddels 2 en een halve week in Sugar Land en het vakantiegevoel begint weg te vervagen en plaats te maken voor het echte leven. Volgende week komt de container met onze spullen en kunnen we het huis op orde maken. Vrouw is inmiddels weer aan het werk en de kinderen (zo goed als..) aangemeld bij de scholen. Voor de oudste van 16 deden ze moeilijk over de Nederlandse cijferlijsten terwijl dit bij de jongste geen issue was. Internet, telefoon, WIFI werkt inmiddels ook en mobiele telefoons zijn ook aangeschaft.Wat nog niet went zijn die enorme schijven (bulten) van de diverse prikkers die hier rond vliegen. Je voelt geen mug of prik-ding en plotseling zit je onder de bulten terwijl aan de grootte van de bulten ziet dat het minimaal een olifant moet zijn geweest! Maar ach, klein ongemak. Ik heb inmiddels ook mijn social security card terwijl mijn vrouw er tot 4 weken op moet wachten i.v.m. haar 3 namen die niet op het kaartje passen en het daardoor manueel gecheckt dient te worden. Dat is dan weer lastig voor de aanschaf van bijvoorbeeld een auto. Nu dan maar wat langer huren. Komend weekend maar eens genieten van de 4th of July festiviteiten. Op de radio, Tv, de folders en wie je ook spreekt. Het gaat voornamelijk daar over. Wijn gaan dit nu voor het eerst meemaken en hebben er zin in. 

- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Tijdje niet veel laten horen omdat mijn blog min of meer hetzelfde verteld maar hier toch nog maar eens een kleine update. Wij zijn nu bijna 8 weken geleden in Sugar Land (Houston) neergestreken en eigenlijk gaat alles redelijk voortvarend. Een aantal zaken begint ons toch wel erg op te vallen maar wellicht zou een Amerikaan die naar Nederland verhuisd hetzelfde ervaren maar toch. Veel gaat via een formulier die een nummer heeft en vaak weer verwijst naar een ander formulier die dan ook weer ingevuld dient te worden met de juiste bescheiden bijgevoegd, daarna hoor je een tijdje niets meer tot er om aanvullende informatie gevraagd wordt. Dit doe je natuurlijk trouw en dan, wanneer je denkt dat alles dik voor mekaar is dan komt het echte papierwerk pas. Automatisering is bij sommige instanties nog niet geheel doorgedrongen waarschijnlijk. Bij de aanmeldingen op de scholen was dit helaas ook het geval. Op de ene school ging alles ontzettend soepel en op de andere uitermate moeizaam. Uiteindelijk zelfs nog een extra vertaling laten aanrukken a $100,-. Deze was absoluut hoogst noodzakelijk om het aanmeld proces te kunnen vervolmaken. Wij denken dat zij dus al enig voorwerk gedaan hadden maar helaas....dat was niet zo. Op de afspraak moesten wij alsnog de omreken-factor per vak en cijfer aangeven. Ik denk zelf dat ze komende week ook nogmaals om de vaccinatiebewijzen gaan vragen aangezien de andere school dit al reeds had gedaan. Dit zijn wij voor door volgende week alle ontbrekende vaccinaties te gaan halen om goed beslagen ten ijs te komen.
De andere kant van de medaille is dan weer dat (vrijwel) alle mensen ontzettend vriendelijk en behulpzaam zijn en bovenal geduldig. Ik zie het niet gebeuren dat je in Nederland een rij uitermate geduldige mensen hebt staan wachten terwijl ik een Target (supermarkt) kaart aanvraag aan het doen ben (op advies van de kassière). Dat je een willekeurige winkel in loopt en direct vriendelijk aangesproken wordt. Natuurlijk is dit ook eigenbelang maar dat maakt niets uit. Ongetwijfeld zal er een verschil zijn tussen het noordelijk deel en het zuiden van de US.
Inmiddels gelukkig ook al één auto in de garage staan want wij weten nu inmiddels ook wat het betekent om geen credit history te hebben en hoe lastig het dan is om een auto aan te schaffen. De 2e komt later wel!
Ik heb dan ook diep respect voor een ieder die alle processen doorlopen heeft zonder de hulp van een relocation-agent. Had veel van deze verhalen gelezen maar al dat is ons (vooralsnog) bespaard gebleven. Nu nog ons Texas drivers license en de aanvraag voor de greencard is inmiddels ook in behandeling aangezien onze zoon volgend jaar 1 gaat worden is het belangrijk deze z.sm. in ons bezit te hebben.
Wordt vervolgt.
De andere kant van de medaille is dan weer dat (vrijwel) alle mensen ontzettend vriendelijk en behulpzaam zijn en bovenal geduldig. Ik zie het niet gebeuren dat je in Nederland een rij uitermate geduldige mensen hebt staan wachten terwijl ik een Target (supermarkt) kaart aanvraag aan het doen ben (op advies van de kassière). Dat je een willekeurige winkel in loopt en direct vriendelijk aangesproken wordt. Natuurlijk is dit ook eigenbelang maar dat maakt niets uit. Ongetwijfeld zal er een verschil zijn tussen het noordelijk deel en het zuiden van de US.
Inmiddels gelukkig ook al één auto in de garage staan want wij weten nu inmiddels ook wat het betekent om geen credit history te hebben en hoe lastig het dan is om een auto aan te schaffen. De 2e komt later wel!
Ik heb dan ook diep respect voor een ieder die alle processen doorlopen heeft zonder de hulp van een relocation-agent. Had veel van deze verhalen gelezen maar al dat is ons (vooralsnog) bespaard gebleven. Nu nog ons Texas drivers license en de aanvraag voor de greencard is inmiddels ook in behandeling aangezien onze zoon volgend jaar 1 gaat worden is het belangrijk deze z.sm. in ons bezit te hebben.
Wordt vervolgt.

Leuke update, ik heb je blog onder men favorieten gezet en zal em ook linken op men weblog als je dat goed vind.
Ik ben wel helemaal jaloers op de R/T !! Ben al een tijdje aan het rondneuzen voor zo eentje maar nog even wat te duur (wij hebben het kleine broertje ervan -Journey)
Ik ben wel helemaal jaloers op de R/T !! Ben al een tijdje aan het rondneuzen voor zo eentje maar nog even wat te duur (wij hebben het kleine broertje ervan -Journey)
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat vindt ik geen enkel probleem. Wij hadden het geluk gebruik te kunnen maken van een expat regeling. Een nieuwe auto kopen als nieuwkomer in de US is bijna ondoenlijk. Deze is handig als er bezoek komt en je maar met één auto op pad hoeft vanwege de riante 7 zits mogelijkheid. Nu de komende maanden op zoek naar een 2e (oudere) pick-up.Dude schreef:Leuke update, ik heb je blog onder men favorieten gezet en zal em ook linken op men weblog als je dat goed vind.
Ik lees zo nu en dan meerdere blogs die ik leuk vindt om te lezen en die van jou staat daar zeker ook bij. Mooi zwembad overigens. Ik reageer echter (bijna) nooit in blogs. Moet ik misschien ook maar eens gaan doen

Het is geen enkel probleem om als expat een auto te kopen. Ik neem aan dat je bedoelt dat een autolening lastig is, maar ala je gewoon betaalt is die auto zo gekocht.
Terug in Texas!
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat is helemaal waar Hemmie. komt uiteindelijk altijd weer neer op de credit history. Kost gewoon wat tijd.
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:

-
- Amerikakenner
Heb al die tijd stilletjes meegelezen
Gefeliciteerd met in het bezit zijn van jullie greencard!

K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Gefeliciteerd, ik ben jaloers!
Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurt.

Terug in Texas!

Ik volg jullie blog nog steeds met veel plezier.
Veel succes met het zoeken naar een carriere switch.
Ik had dat ook in gedachten maar ben toch min of meer in hetzelfde gebleven al is het (=Automatisatie) toch ook weer heel anders dan matrijzenbouw.
Grts, Bart
- Erwin74
- Amerikafan
- Contacteer:
@Sundaysue, dat stilletjes meelezen doen we denk ik allemaal wel en geeft vaak ook weer antwoorden op vragen waar je zelf soms mee zit.
@Hemmie, jullie zitten in de procedure? Hoe ver zijn jullie daar mee?
@Dude, is absoluut moeilijk aangezien ik mijn leven lang (op de eerste 21 na dan) in een buitendienst (account manager) functie gezeten heb. Niet makkelijk om dan te switchen. Gelukkig is het financieel absoluut geen noodzaak maar toch wil ik graag mij zelf weer nuttig maken. Mijn mogelijkheden zijn wel enigszins beperkt aangezien mijn vrouw een hele drukke baan met veel reizen heeft en er ook nog 2 kinderen van 13 en 17 aanwezig zijn die toch ook overal en nergens gebracht moeten worden. Maar ja,,, luxe dilemma's. Dat wel!
@Hemmie, jullie zitten in de procedure? Hoe ver zijn jullie daar mee?
@Dude, is absoluut moeilijk aangezien ik mijn leven lang (op de eerste 21 na dan) in een buitendienst (account manager) functie gezeten heb. Niet makkelijk om dan te switchen. Gelukkig is het financieel absoluut geen noodzaak maar toch wil ik graag mij zelf weer nuttig maken. Mijn mogelijkheden zijn wel enigszins beperkt aangezien mijn vrouw een hele drukke baan met veel reizen heeft en er ook nog 2 kinderen van 13 en 17 aanwezig zijn die toch ook overal en nergens gebracht moeten worden. Maar ja,,, luxe dilemma's. Dat wel!
Wij hebben een paar weken geleden de medicals gedaan, nog even afwachten dus.
Terug in Texas!
Erwin74, gefeliciteerd. Voor je het weet is het weer tijd om de I-551 in te ruilen voor N-400! 

- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gefeliciteerd! Fijn dat de kaart pas na 10 jaar vervangen moet worden, kan je eventjes vooruit he 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1489 Weergaves
-
Laatste bericht door Mademoiselle
-
- 2 Reacties