Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren camping Yosemite NP.
Re: Reserveren camping Yosemite NP.
Wat een stress, maar het is ons gelukt! We hebben plek 31 op Lower Pines. Bedankt voor alle tips over het reserveren. We zaten klaar met twee computers en hadden allebei 2 plekken in onze winkelmand, dus we konden zelfs nog kiezen welke het werd. Ben erg benieuwd want het word onze eerste keer Yosemite.
Hier ook een blij forum-lid
Eerst geprobeerd drie nachten (di-do) te boeken met twee pc's. Vrij snel 2 x 2 plekken te pakken en daarvan eentje uitgekozen. Toen nog geprobeerd voor de nacht van vrijdag op zaterdag. En ook dat lukte! Wel andere plek, maar zelfde loop. Daarna duurde het nog wel tergend lang voor dat de tekst Processing payment veranderde in Confirmed. En nu net ook de bevestingsmail binnen. Blij dat we dit achter de rug hebben

Eerst geprobeerd drie nachten (di-do) te boeken met twee pc's. Vrij snel 2 x 2 plekken te pakken en daarvan eentje uitgekozen. Toen nog geprobeerd voor de nacht van vrijdag op zaterdag. En ook dat lukte! Wel andere plek, maar zelfde loop. Daarna duurde het nog wel tergend lang voor dat de tekst Processing payment veranderde in Confirmed. En nu net ook de bevestingsmail binnen. Blij dat we dit achter de rug hebben

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben in 2015, na een tip van Marianne, een plekje kunnen krijgen op Crane Flat.
Prachtige campground en maar 25 minuten rijden van de Valley. Dus hou het in de gaten, het loont de moeite.
Prachtige campground en maar 25 minuten rijden van de Valley. Dus hou het in de gaten, het loont de moeite.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ook 2 laptops... allebei stipt klaar. Niet gelukt... zo zuur. Alleen 13-6 en niet de 14de. Op lower pines en upper pines. Maar de 14de niet. Nu kijken welke we terug geven. Bah goed zuur
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anne+peuter schreef:Alleen 13-6 en niet de 14de. Op lower pines en upper pines. Maar de 14de niet. Nu kijken welke we terug geven. Bah goed zuur
Ik zie hier een mogelijkheid.MarjoleinNov21 schreef:Bedankt voor de tips! Ik hou de sites in de gaten, zal ook afhankelijk zijn van wanneer de betalingen gedaan zijn? Dan zullen mensen hun dubbelingen weer vrijgeven neem ik aan. Ik zoek in de periode 9 juni tot 13 juni (mag ook korter), mocht iemand toevallig weten dat er iets gaat vrijkomen hoor ik het heel graag!

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wat een gekkenhuis hè dat boeken.. Echt balen dat het bij jullie ook niet gelukt is!
@ Marianne, bedankt voor het meedenken! De 13e is alleen onze vertrekdag dus een overnachting boeken op die datum kan niet.
@ Marianne, bedankt voor het meedenken! De 13e is alleen onze vertrekdag dus een overnachting boeken op die datum kan niet.
Ook ons is het gelukt om een plekje te reserveren in Yosemite. We hebben plekje 212 op North Pines voor 3 nachten. Niet gelezen dat veel plekken niet gereserveerd konden worden vanwege overstromingsgevaar. Reserveren ging makkelijk. De tips op de website gevolgd en al bij het tweede tabblad had ik al 2 plekken in mijn winkelwagen. Bedankt voor jullie tips! Erg jammer voor diegene die het niet gelukt is.
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Jemig wat een race! Het zweet brak me uit
Ik zat er helemaal klaar voor en vanaf twee seconde voor 16 u heb ik bij al mijn 11 tabbladen op boeken gedrukt.
Maar... niks. Alles wat ik had uitgekozen was weg in 2 seconden! Daarna als een gek gekeken of er nog iets was maar niks meer.
Gelukkig na het verstrijken van de befaamde 15 minuten kwam er weer wat vrij en heb ik toch nog een plekje op de upper pines weten te scoren (nr 19). Niet echt een super mooie top plek maar goed. Het is een plek!
Ben helemaal happy 

Ik zat er helemaal klaar voor en vanaf twee seconde voor 16 u heb ik bij al mijn 11 tabbladen op boeken gedrukt.
Maar... niks. Alles wat ik had uitgekozen was weg in 2 seconden! Daarna als een gek gekeken of er nog iets was maar niks meer.
Gelukkig na het verstrijken van de befaamde 15 minuten kwam er weer wat vrij en heb ik toch nog een plekje op de upper pines weten te scoren (nr 19). Niet echt een super mooie top plek maar goed. Het is een plek!

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
-
- Amerika-ontdekker
Haha wij hadden precies hetzelfde, ook pas om 15:16 een plek weten te bemachtigenxlies schreef:Jemig wat een race! Het zweet brak me uit![]()
Gelukkig na het verstrijken van de befaamde 15 minuten kwam er weer wat vrij en heb ik toch nog een plekje op de upper pines weten te scoren (nr 19). Niet echt een super mooie top plek maar goed. Het is een plek!Ben helemaal happy
.

Het is echt een gekkenhuis om 15:00
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Super fijn hè Danny. is al die stress tenminste niet voor niets geweest 

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
-
- Amerika-ontdekker
Jaa dat was toch wel even een opluchting 

Hallo,
As. zaterdag kunnen wij boeken vanaf 16.00 uur...
Ik print de handleiding nog even uit en kijk al wat rond op de website hoe het eruit ziet. Ik ga er tijdig voor zorgen om meerdere tabbladen te openen. Het is me alleen niet duidelijk wanneer op F5 te drukken voor verversen..dat zie ik niet terug in de handleiding?
In de handleiding staat:
Zodra het nog 5 seconden duurt tot 15.00/16.00 uur begint u vanaf het eerste tabblad met een kampeerplek te klikken op "Book these dates".
groeten
Sonja
As. zaterdag kunnen wij boeken vanaf 16.00 uur...
Ik print de handleiding nog even uit en kijk al wat rond op de website hoe het eruit ziet. Ik ga er tijdig voor zorgen om meerdere tabbladen te openen. Het is me alleen niet duidelijk wanneer op F5 te drukken voor verversen..dat zie ik niet terug in de handleiding?
In de handleiding staat:
Zodra het nog 5 seconden duurt tot 15.00/16.00 uur begint u vanaf het eerste tabblad met een kampeerplek te klikken op "Book these dates".
groeten
Sonja
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
F5 is vernieuwen volgens mij. Wat wij deden was een stuk of 20 tabbladen open zetten met specifieke campingplaatsen en ze allemaal zo zetten dat het 'book these dates' op dezelfde plek staat. Dan ga je op het eerste tabblad staan met de muis op de plek van dat 'book these days' en één of twee secondes van te voren druk je op die knop. Daarna ga je met control + tab direct naar het volgende tabblad en druk daar dan op 'book these dates'. (De knop control vasthouden en telkens op tab drukken; vergeet niet telkens op elk werkblad op 'book these days' te drukken.) Dat herhaal je dan met alle tabbladen.
Als je door alle bladen heen bent, ga je terug naar je eerste blad en loop je de bladen langs om te kijken of je ergens "prijs" hebt. Meer dan twee plaatsen tegelijkertijd kan je niet reserveren. Als je prijs hebt, en ik vermoed dat het voor een plaats in september wel zal lukken, kijk je welke plek (voor het geval je er twee hebt) je het beste lijkt en voltooi voor die plaats het boekingsproces. In totaal heb je daar een kwartier voor.
Zet ook een algemeen tabblad voor de specifieke camping open. Dit voor het geval je niet een plek hebt gevonden. Op dat tabblad kan je zien of er nog plekken vrij zijn dan wel vrijkomen - doordat mensen hun tweede keuze vrijgeven. Het kan zijn dat je voor dat werkblad op vernieuwen moet drukken. Dat weet ik niet. Als je zo'n plek alsnog ziet verschijnen - dat kan na 5 minuten tot soms nog zelfs na een half uur gebeuren, gelijk aan klikken en niet gaan nadenken of het wel een goede plek is. Je hebt altijd een kwartier om te beslissen of je hem wilt of niet.
Vergeet niet in te loggen en zorg dat je een creditcard hebt klaar liggen. Als je met een tent bent, let er dan even op dat je geen plek uitzoekt die alleen voor RV's geschikt is!
Succes ermee.
Martin
Als je door alle bladen heen bent, ga je terug naar je eerste blad en loop je de bladen langs om te kijken of je ergens "prijs" hebt. Meer dan twee plaatsen tegelijkertijd kan je niet reserveren. Als je prijs hebt, en ik vermoed dat het voor een plaats in september wel zal lukken, kijk je welke plek (voor het geval je er twee hebt) je het beste lijkt en voltooi voor die plaats het boekingsproces. In totaal heb je daar een kwartier voor.
Zet ook een algemeen tabblad voor de specifieke camping open. Dit voor het geval je niet een plek hebt gevonden. Op dat tabblad kan je zien of er nog plekken vrij zijn dan wel vrijkomen - doordat mensen hun tweede keuze vrijgeven. Het kan zijn dat je voor dat werkblad op vernieuwen moet drukken. Dat weet ik niet. Als je zo'n plek alsnog ziet verschijnen - dat kan na 5 minuten tot soms nog zelfs na een half uur gebeuren, gelijk aan klikken en niet gaan nadenken of het wel een goede plek is. Je hebt altijd een kwartier om te beslissen of je hem wilt of niet.
Vergeet niet in te loggen en zorg dat je een creditcard hebt klaar liggen. Als je met een tent bent, let er dan even op dat je geen plek uitzoekt die alleen voor RV's geschikt is!
Succes ermee.
Martin
Okay dan volg ik dat Martin, dank je.
Onze planning komt zo uit dat we precies in het weekend (25 en 26 augustus) met onze camper verblijven in Yosemity.
Crane flat zal ik daarom ook in de gaten houden en daarvoor tabbladen openen. Lukt geen van beide dan zullen we ons moeten herbezinnen.
Onze planning komt zo uit dat we precies in het weekend (25 en 26 augustus) met onze camper verblijven in Yosemity.
Crane flat zal ik daarom ook in de gaten houden en daarvoor tabbladen openen. Lukt geen van beide dan zullen we ons moeten herbezinnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is belangrijk dat je blindelings alle tabs af gaat en op book now klikt. Dus heel snel achterelkaar ctrl tab - klik, ctrl tab -klik etc. En niet kijken of het lukt, maar gewoon doorgaan. En als je bij de laatste tab bent: uitademen en kijken wat er gelukt is.
De tabs voor Crane Flat moet je op het laatst doen; want als je daarvan 2 in je mandje hebt kun je geen andere plaats meer aanklikken.
Wij hebben een weekend begin augustus, en we hadden beide 2 plaatsen op deze manier. Dus moet lukken!
Marianne

De tabs voor Crane Flat moet je op het laatst doen; want als je daarvan 2 in je mandje hebt kun je geen andere plaats meer aanklikken.
Wij hebben een weekend begin augustus, en we hadden beide 2 plaatsen op deze manier. Dus moet lukken!
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
De methode van Marianne gebruik ik ook, volgens mij inderdaad de allerbeste manier. Wil je je kansen verdubbelen, ga dan met z'n tweeën tegelijkertijd aan de slag, ieder op een eigen pc. 
Nog een tip: zet in het eerste tabblad een plek die niet al te best is, als backup. De kans dat die meteen in je winkelmandje terecht komt is vrij groot, omdat de plek niet supergewild is en je hem meteen bij het begin probeert. Zet dan in het tweede, derde, vierde, etc. tabblad de mooiere plekken en vervolgens aan het eind nog wat minder gewilde plekken.

Nog een tip: zet in het eerste tabblad een plek die niet al te best is, als backup. De kans dat die meteen in je winkelmandje terecht komt is vrij groot, omdat de plek niet supergewild is en je hem meteen bij het begin probeert. Zet dan in het tweede, derde, vierde, etc. tabblad de mooiere plekken en vervolgens aan het eind nog wat minder gewilde plekken.
Bedankt Marianne en Galapos voor de aanvullingen. Ik heb weer moed gekregen
Kan iemand nog een paar niet al te beste plekken aanraden
?

Kan iemand nog een paar niet al te beste plekken aanraden

- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een krappe plek met buren bijna op je schoot, naast het toiletblok en de drukste campingweg? 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hebben 2 x Lower pines # 19 kunnen boeken, wij vonden het een prachtig plekje en volgens mij niet bij de topplekken want het is beide keer gelukt deze te boeken(2013 en 2015, zie onze reisverslagen) Wij zaten trouwens met 4 laptops allen met 6 plekken en we hadden allemaal #19 op de eerste tabbladen staan op 1, 2 en 3(ik wilde het liefst weer terug op dezelfde plek als we in 2013 hadden LP 19). Welke computer de gewenste plek had weet ik niet meer, we hadden uiteindelijk 3 x prijs en gekozen voor ons vertrouwde plekje 19.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden afgelopen juni succes met North Pines #132. Was een prima plek, relatief veel privacy. Maar zal ongetwijfeld meer geluk dan wijsheid zijn geweest dat we hier succes hadden. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1378 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 2 Reacties