Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door asv60 »

Ik weet het niet meer. Mijn zoon heeft dat toen gedaan.
Er zat wel een handleiding bij.
Misschien is er wel wat veranderd sinds ik hem heb gekocht.
Is er nog iemand anders op het forum die jou vraag kan beantwoorden?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
verocom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door verocom »

Ik ben momenteel de Mifi apparaten van Huawei aan het bekijken maar overal ontbreekt de 700 MHz 4G LTE band.
Is dit een probleem of is HSPA+ voldoende snel voor navigatie, bellen via voip en surfen?
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Daar verbaas ik me dus over. Iedereen wil 4G LTE. Maar waar wil men dat voor gebruiken? 3G/HSDPA is toch voldoende voor surfen, bellen en navigeren lijkt me?
Vraag me af waar mensen die hoge snelheid voor nodig zijn.

In Nederland heb ik ook nog gewoon 3G en dat is me snel zat. Daarvoor ga ik geen 5 euro per maand extra betalen om 4G te krijgen.

Heb zelf een TP-Link M5350 moet nog even kijken of deze in Amerika ondersteund wordt.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Gelukkig gaat 4G niet alleen over snelheden maar over dekking. :thumbup: Het 3G/3G+ netwerk ligt redelijk stil qua ontwikkeling en zal niet echt meer veranderen.
4G is vol in ontwikkeling en uitbreiding qua dekking.
verocom
Amerika-ontdekker

Bericht door verocom »

De dekking van 3g niet uitgebreider dan 4g?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

verocom schreef:Ik ben momenteel de Mifi apparaten van Huawei aan het bekijken maar overal ontbreekt de 700 MHz 4G LTE band.
Ik heb de Huawei van AH dus wel gekocht. Officiële model is E5577Cs-321. Afgaande op de specificaties zou ik volgens mij met AT&T 4G moeten kunnen hebben. Of dat ook zo is, zal ik merken. In Amerika dus op zoek naar een AT&T simkaart.

Wij zitten hoofdzakelijk in bewoond gebied en zijn een week op pad. Hoe dan de ontvangst overal zal zijn moet de praktijk uitwijzen. AT&T heeft in Californië, waar wij 2,5 week zitten, wel een uitstekende dekking. Volgens de coverage map bijna overal 4G. In mei gaan we het beleven. :D

En mocht het tegenvallen, ach...de vakantie zal er niet minder om zijn. Ook zonder internet vermaken we ons prima! 8)

Zal t.z.t. mijn bevindingen hier wel posten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

vimo schreef:Gelukkig gaat 4G niet alleen over snelheden maar over dekking. :thumbup: Het 3G/3G+ netwerk ligt redelijk stil qua ontwikkeling en zal niet echt meer veranderen.
4G is vol in ontwikkeling en uitbreiding qua dekking.
Dankje Vimo.
Ik heb kwam dit filmpje tegen over de dekking van AT&T en T-mobile. Is van eind 2016
[youtube]z5D-D2fnAIs[/youtube]

In het westen is het erg slecht. Wij gaan ons rondje rijden van LA - Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas - Yosemite Park - en weer richting de kust.
Op een deel zullen we wel goede dekking hebben, maar AT&T heeft de dekking veel beter voor elkaar.
Helaas geen simkaart met onbeperkt data die ik zo kan vinden op hun netwerk. Anders toch maar met wat minder doen 12GB via AT&T was wel te vinden. De reisgenoten moeten dan gewoon iets zorgvuldiger omgaan met hun data.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Coyote schreef:Ik heb de Huawei van AH dus wel gekocht. Officiële model is E5577Cs-321. Afgaande op de specificaties zou ik volgens mij met AT&T 4G moeten kunnen hebben. Of dat ook zo is, zal ik merken. In Amerika dus op zoek naar een AT&T simkaart.

Wij zitten hoofdzakelijk in bewoond gebied en zijn een week op pad. Hoe dan de ontvangst overal zal zijn moet de praktijk uitwijzen. AT&T heeft in Californië, waar wij 2,5 week zitten, wel een uitstekende dekking. Volgens de coverage map bijna overal 4G. In mei gaan we het beleven. :D

En mocht het tegenvallen, ach...de vakantie zal er niet minder om zijn. Ook zonder internet vermaken we ons prima! 8)

Zal t.z.t. mijn bevindingen hier wel posten.

Roland
Hooguit 1 LTE bandje van AT&T zo te zien (B5), ik ben benieuwd of dat werkt. Maar maakt inderdaad niets uit voor het plezier van je vakantie. Meer een luxeprobleem haha
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Bij Three heb je ook een monthly plan: http://www.three.co.uk/standalone/price ... 0624188609
Meer info: http://www.three.co.uk/Store/SIM/Plans_ ... pe=alltype

Hij kost 27 pond voor 1 maand. Je hebt dan 30GB personal hotspot en feel like home (gebruik in Amerika, Nederland etc), tethering is ook toegestaan bij dit plan (valt onder personal hotspot).
Weet alleen niet op welk netwerk Three opereert in Amerika en of je dit als Nederlander ook kunt aanvragen.

Of dat je dan beter die 12GB simkaart via ebay kunt nemen.

Edit:
Ik zie hier de 12GB simkaart voor 18,95 pond. 30 dagen geldig vanaf activatie. Bij de duurdere 12GB sim is je data 12 maand geldig.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Binnus schreef:Weet alleen niet op welk netwerk Three opereert in Amerika en of je dit als Nederlander ook kunt aanvragen.
Daar zat ik ook aan te denken. Via welk netwerk ben je verbonden of zouden dit alle (beschikbare) netwerken in de buurt zijn?

Aangezien ik specifiek voor AT&T kies ga ik in Amerika wel even kijken voor een simkaart.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Er was recent al wat meer gediscussieerd over Three: viewtopic.php?f=10&t=59964&start=400#p1088692

Beetje wisselende verhalen over bruikbaarheid geloof ik
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Binnus schreef: Ik heb kwam dit filmpje tegen over de dekking van AT&T en T-mobile. Is van eind 2016

Hou hierbij ook rekening dat het best snel gaat met aanleggen van netwerk. Als ik dit filmpje vergelijk met wat T-Mobile nu zelf aangeeft is het al een wereld van verschil.
Als je nu bijvoorbeeld kijkt en vergelijkt met het filmpje is bijvoorbeeld Wyoming, Montana en Nebraska nu wel gedekt in de meeste gebieden.
https://www.t-mobile.com/coverage-map
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik had de pagina's gezien Sanook maar dacht misschien dat er in tussentijd wat veranderd is.

Three maakt gebruik van de netwerken van AT&T en T-mobile, dus je kunt altijd switchen. Opzich best interessant. Wat wel zo is is dat het slecht werkt als je een simcard neemt waar je niet mee mag tetheren toch gebruikt om te tetheren. Al het internetverkeer wordt naar Engeland gerouteerd en daar wordt het onderworpen aan DPI (Deep Packet Inspection). Wanneer iemand meerdere devices gebruikt wordt de verbinding tijdelijk verbroken.
Wil je dit omzeilen, volg dan deze technische handleiding: https://prutserblog.tweakblogs.net/blog ... ngblokkade
De user gebruikt een Three sim in de Feel at home landen.

Er zijn ook simkaarten van Three waar je wel mag tetheren, die zijn duurder en meestal voor 1 maand.

Je zou met de simkaarten die een jaar geldig zijn ook kunnen rouleren op het forum. Mensen die nog een geldig simkaart met data over hebben kunnen hem dan verkopen.

Overigens hier een mooi overzicht van prepaid providers in Amerika: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/ ... ted_States
madpatrick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door madpatrick »

PetraW schreef:
asv60 schreef:Ja, je kunt de Three kaart al hier bestellen en dan meenemen naar Amerika.
Wij hebben 'm in New York gebruikt en werkte redelijk goed.
In het hotel hadden we af en toe niet zo'n goed bereik. Maar overdag buiten en onderweg was het prima.

Hier is de kaart goedkoper: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
Ik heb navraag gedaan bij Three over de kaart, maar ik kreeg verschillende reacties.
  • Ik moet een bankrekening in UK hebben
  • Ik moet de kaart in UK activeren
  • Nee, kan ik niet naar NL laten versturen en vervolgens in VS gebruiken
Geen idee....wat nu....:-)
Ik heb eens navraag gedaan bij Three (via hun webchat).
De simkaart kan je idd niet laten opsturen naar NL, maar wel via Ebay of Amazon te kopen.
De activatie is niet nodig aangezien ze al pre-activated zijn.
Je hebt dus 12Gb in 42 landen, waaronder US (helaas niet Canada)

Ik heb er nu 1 besteld via ebay en ben zeer benieuwd. :roll:
Afbeelding
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ben zeer benieuwd Madpatrick of het werkt bij jou.
Je hebt de 12GB versie besteld? Met deze mag je geloof ik niet tetheren. Ik twijfel daarom of ik 3GB of 12GB neem, mijn reisgenoten zeggen aan wifi voldoende te hebben. In Nederland zou hij ook moeten werken om te testen, zou je dat kunnen doen?

Ik zag hier trouwens een mooie stap voor stap handleiding: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

Ik wil even inhaken op de simkaarten van Three waarmee je door middel van 'Feel At Home' in 42 landen kan roamen.
Over een kleine 2 maanden gaan we weer naar het westen en ben me aan het oriënteren welke provider de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Anderhalf jaar geleden gebruik gemaakt van StraightTalk en dat werkte super, echter is Three ongeveer de helft goedkoper.

Zou het dan toch, goedkoop is duurkoop? want volgens deze review is de snelheid in deze 42 landen enorm geknepen, de reacties zijn recent en geven hetzelfde beeld. https://jmcomms.com/2015/11/02/sort-it- ... e-at-home/

Benieuwd of iemand ervaring heeft met Three in combinatie met Feel At Home roaming in USA.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

@Bash : Ik begrijp dat Straighttalk geen losse data plans verkoopt voor een mifi die niet van Straighttalk is. Enig idee?

Overigens denk ik dat ik voor de 12 GB kaart van Prepaidzero ga. Three heb ik na het laatste bericht hier definitief gewist.
Afbeelding
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Ik heb mij net een uur bezig gehouden, om deze 22 pagina's door te lezen ik snap er helemaal niks van! :shock:
Die technologische termen zijn spijtig genoeg niet aan mij besteed :sadcry:
Kan iemand mij gewoon simpel zeggen of het mogelijk is om gewoon een prepaidkaartje (vooral voor data) te kopen van Tmobile bijv. en dat ter plaatse in je gsm te steken? Ik heb een Huawei P9 Lite (recent toestel), geen simlock (ik ben Belgisch).

Bedankt al voor de moeite!
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Langs bv een AT&T winkel gaan en zeggen wat je nodig hebt is misschien wel het eenvoudigste. Je gaat dan in ieder geval de winkel uit met een werkende oplossing.
Over het algemeen is er altijd wel een AT&T winkel in de buurt: https://www.att.com/maps/store-locator.html
madpatrick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door madpatrick »

Binnus schreef:Ben zeer benieuwd Madpatrick of het werkt bij jou.
Je hebt de 12GB versie besteld? Met deze mag je geloof ik niet tetheren. Ik twijfel daarom of ik 3GB of 12GB neem, mijn reisgenoten zeggen aan wifi voldoende te hebben. In Nederland zou hij ook moeten werken om te testen, zou je dat kunnen doen?

Ik zag hier trouwens een mooie stap voor stap handleiding: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083
Hoi,

Ik heb de simkaart van Three vandaag binnen gekregen en direct in mijn Netgear Mifi apparaat gestopt.
Het werkt zonder enig probleem.
Je krijgt een Engels (logisch) telefoonnummer en dat ik zie terug met bv google die denkt dat je in Engeland zit :lol:
Omdat ik dus in NL zit vraagt de Netgear of ik wel wil Roamen, en dit werkt prima.
Op de site van Three kan je een profile aanmaken en zien hoeveel je verbruikt hebt en dus nog tegoed. Mocht je door de 12Gb heen zijn kan je pakketjes bijkopen.
In NL gebruiken ze het KPN netwerk, dus hopelijk straks in VS ook goede dekking. Dit zal nog even afwachten zijn.

Ik weet uit ervaring dat ik mijn mijn zakelijke KPN abbo ook in de VS vaak geen goede data verbinding had, dus ik verwacht hier hetzelfde in de afgelegen gebieden.
Welke provider je ook kiest, de ervaring en keuze blijft persoonlijk.
Werkt het niet, dan kan ik altijd nog een ATT shop binnen lopen...... :mrgreen: maar 12Gb voor €30 is niet slecht (en ook te gebruiken in andere landen)
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer