Ik zou toch maar een plan B bedenken. 17 mei lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het sneeuwpak is bijna dubbel van normaal en er wordt de komende dagen nog een pak sneeuw verwacht...
Het is misschien nog wat vroeg, maar ik gok dat de Tioga pas ten vroegste begin juni open gaat, waarschijnlijk zelfs later.
Koen70 schreef:Ik zou toch maar een plan B bedenken. 17 mei lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik houd er ook ernstig rekening mee en ga ervan uit dat we andere route naar Lake Tahoe moeten nemen. Mijn vader wil daar graag nog eens naartoe en aangezien het zijn vakantie moet worden doen we dat natuurlijk.
Las deze week dat het waterpeil in Lake Tahoe flink gestegen is in een paar dagen tijd. Zie dit artikel.
In de ensembles zie je op korte termijn twee periodes met veel neerslag: vrijdag en zaterdag (rode pijl) en maandag en dinsdag (gele pijl)
Het ensemble voor Oroville
En voor de Tioga Pass
Er worden steeds 20 berekeningen afgebeeld met telkens een kleine verandering in de beginsituatie. De zwarte lijn is de hoofdberekening. Als die Bij Oroville juist blijkt te zijn, zou dit nog veel meer neerslag betekenen. Het is echter een uitzondering in het ensemble, dus die kans is minder groot.
Het is op dit moment in heel Californië en van het weekend ook in Arizona slecht weer. Rond LA en Santa Barbara zijn al heel wat bomen geveld door de wind en regen en veel wegen, waaronder de PCH en in de heuvels worden tijdelijk afgesloten vanwege afbrokkelend gesteente.
Je kunt nu toch op googlemaps zien wat er op dit moment bereikbaar is? Geen Tioga Pass, maar het stuk Lone Pine - Mammoth Lakes is geen probleem.
Tussen ML en Mariposa heb je verschillende opties. Als je nu Mammoth Lakes en Mariposa invoert zie je de route bovenlangs, via de CA88. Je kunt de route naar benden slepen om te zien hoe het wordt als je de CA108 (Sonora Psss) of de CA120 (Tioga Pass) neemt.
Als zowel de 120 als de 108 gesloten zijn zou je de stop in Mammoth Lakes kunnen laten vallen en van Lone Pine onderlangs naar Yosemite rijden. Kijk maar eens in googlemaps naar die mogelijkheid. De route via ML is mooier.
Je zou in plaats van in ML ook in Lee Vining of in Bridgeport kunnen overnachten; als je bovenlangs moet dan scheelt dat weer iets in reistijd. en je zit er gunstig voor een bezoek aan Bodie.
Koop alvast een kaart (de Hallwag nr 5 bijvoorbeeld), dan krijg je een veel beter beeld van de mogelijkheden.
Wij zitten in dezelfde periode, 4 juni vanuit Mammoth Lakes. We hebben al een hotel geboekt, dit kan tot 2 mei geannuleerd worden. Als de pass niet open is hopen we via de sonora pass te kunnen gaan. Wij gaan ook naar Mariposa.
Dit zou de tweede keer in juni (2011)voor ons zijn dat hij niet open is. In 2015 hebben we in mei alleen maar regen en lage temperaturen gehad in California.
En met de huidige problemen op de highway 1, begint het me toch wel een beetje te kriebelen. Maar we hebben nog 3 maanden voor we vliegen. Dus fingers crossed
@laanvdj: Als de Sonora Pass open is kun je de overnachting in Mammoth Lakes laten staan, maar waarom niet iets boeken wat je tot een dag van te voren kunt annuleren? Dan kun je ter plekke nog kijken wat je gaat doen.
Om het verschil met vorig jaar te illustreren twee afbeeldingen van de webcam vanaf Sentinel Dome met uitzicht op Half Dome.
We hadden gehoopt dat de pass dit jaar open zou zijn, nadat we de laatste paar jaar naar de openingsdata hadden gekeken.
Het resort hebben we geboekt aan de hand van een prima aanbieding. We hebben twee kamers nodig en vonden dit hotel er prima uitzien. We kunnen het nog annuleren maar dat kost wel €20 per kamer. We hebben een gratis te annuleren hotel achter de hand mocht het op 4 mei nog niet duidelijk zijn of de pass open gaat begin juni. Als het dan toch nog snel gaat met de opening van de pass , hebben we in elk geval nog een alternatief hotel.
De bereikbaarheid van Big Sur begint ook wel een behoorlijke onzekerheid te worden nu de Pfeiffer Canyon Bridge voor onbepaalde tijd gesloten blijft. Dit zal een flinke hap uit de Highway 1 route zijn.
Oeps wij gaan hen ook over 7 juni maar hebben een nacht mamoth lakes is niet te annuleren helaas dus inderdaad afwachten anders omrijden.Wij moeten ook naar Oahurst.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.