Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Scenic tussen San Diego en Salton City / Indio

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Scenic tussen San Diego en Salton City / Indio

Bericht door dirkmuis »

Wij hebben gepland staan om dit jaar van San Diego naar Indio te rijden via Anza Borrego en Salton City.
Nu zijn er volgens mij 2 mogelijke scenics:

1.
San Diego - Campo via de 94
Bij Campo de S1 op die overgaat in de 79
Vervolgens de 78 bij Julian richting Borrego Springs en dan de S22 naar Salton City
Afbeelding

2.
Deze is 15 minuten langer.
San Diego - Ocotillo via de 94 en een stukje via de 8.
Bij Ocotillo de S2 op tot de kruising met de 78.
Vervolgens een stukje na Julian de 78 op en dezelfde route als optie 1 vervolgen
Afbeelding

Ik ken beide niet, iemand ervaring / voorkeur?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Scenic tussen San Diego en Salton City / Indio

Bericht door PSVwally »

Het stuk tussen San Diego en Anza kan ik je niet echt mee helpen omdat ik naar Tamucale reed. Maar persoonlijk vond ik het stuk van Ocotillo Wells naar de Salton Sea mooier dan van Borrego springs naar de Salton Sea. Vanaf Ocotillo veel meer het echte zandwoestijngevoel. En je zou dan evt om de salton sea kunnen rijden om bij Niland nog salvation mountain aan te kunnen doen
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Het laatste stuk komen we in beide opties natuurlijk niet onderuit.
De vraag is eerder het eerste stuk. Vanuit Campo of Ocotillo.

Temecula ben ik 2 jaar geleden geweest toen we via palm springs reden.

De bedoeling is inderdaad om vanuit Indio de oostkant van de Salton Sea weer te pakken richting Yuma.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Misschien heb jij er een speciale reden voor om zo diep zuidelijk te rijden en met een aantal kronkels in de weg.
Wij zijn van San Diego via Highway 8 naar het oosten gegaan en daarna noordelijk naar Julian. Lees daarover in ons reisverslag 2007 (klik hier) en dan op dag 9. (Tijdens onze allereerste Amerikareis in het jaar 2000 reden wij ook deze weg om naar Yucca Valley en het Joshua Tree NP te gaan. Bij belangstelling: zie mijn onderschrift verslag 2000 - dag 4.)
Tijdens een andere reis reden wij noordelijker dan San Diego van de kust naar het oosten en gingen ten noorden van Julian, via het Anza-Borrego Desert State Park, naar ten zuiden van de Salton Sea. Lees daarover in ons reisverslag 2014 (klik hier) en dan op dag 6.
Knoop beide routes in de buurt van Julian aan elkaar en je hebt een prachtige woestijnroute met een spectaculaire afdaling het Anza-Borrego DSP in.
Daarna pak jij jouw route op naar de Salton Sea en Indio.

Verslag 2007 - dag 4 ons bezoek aan Salvation Mountain.

Succes met de voorbereidingen van jullie reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

De enige reden is dat wij dachten (denken) dat de weg via de mexicaanse grens mooi / indrukwekkend kan zijn.
Ook de S wegen die starten in Campo of Ocotillo.

Echter, beide ben ik natuurlijk niet geweest, dus geen flauw idee of het ook zo is.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

De stukken weg die jij beschrijft, heb ik nooit gereden, maar andere delen van de wegen in het zuiden van Californië en Arizona die ik heb gereden, vind ik niet spectaculairder dan de andere die ik wel heb gereden in het zuiden. Alhoewel er soms best wel verschil is. Veelal kale vlakten, al dan niet met woestijnvegetatie, soms grote veebedrijven of zandduinen. Zo dicht langs de Mexicaanse grens heb je wel meer kans op stopplaatsen van de Border Patrol, hetgeen bij drukte best wel tijd kan kosten.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat Markro schrijft ^

Wij zijn ook via Julian het Anza Borrego ingereden. Het was 1 van de mooiste en indrukwekkendste routes die ik ooit gereden heb. Naar Julian toe is het nog erg groen en bosachtig, daarna veranderd het landschap in wat high-siërra achtig (schraler groen, minder beplanting) en plots rij je de woestijn in met prachtige vergezichten en bergen. Geweldig!

De highway langs de grens is niets meer dan dat, een lange rechte weg zonder interessante uitzichten, dus zo snel mogelijk de mooie natuur in :thumbup:
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Dan zou de 8 inderdaad mooier zijn dan de 94 omdat je simpelweg eerder bij Julian en in de natuur bent.

Over SR1, die ik dan over zou slaan, heb ik ooit het volgende gevonden:
The route begins at SR 94 near Barrett not far from the Mexican border. From there, it heads northward along Buckman Springs Road. Soon afterwards, it enters the Cleveland National Forest. When the road reaches Interstate 8, while Buckman Springs Road continues northeastward across the freeway, CR S1 continues in a northwest direction along Old Highway 80, the original alignment of U.S. Route 80 in California. It then closely parallels I-8 for several miles. Upon crossing the freeway at Laguna Junction, CR S1 separates from Old Highway 80 and becomes Sunrise Scenic Byway.

From Interstate 8, it begins its ascent into the Laguna Mountains. The route here was built along a cliff overlooking Pine Valley to its west. Around here, the vegetation is still consisted of chaparral and sagebrush. As the route gains elevation through Cleveland National Forest, the route becomes more heavily forested. Around here, numerous campgrounds dot the side of the road. There exists a picnic area overlooking Anza-Borrego Desert State Park near the Burnt Rancheria Campground, which is often said to deeply contrast the forest scenery along the route. Upon passing the settlement of Laguna Mountain, the vegetation along the route mostly consists of dead trees devastated by the 2003 Cedar Fire.
As the route approaches its north end at SR 79, Lake Cuyamaca is visible. The north terminus is located just north of Cuyamaca Rancho State Park where it meets State Route 79
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wij maakten overigens ook best een rare kronkel door het park, gewoon om zoveel moois als mogelijk mee te pikken. Ik weet niet waar jullie verder die dag nog naartoe gaan, maar als je genoeg tijd hebt, doe dat dan vooral. Het zal een heerlijke roadtrip worden.

Wij reden inderdaad vanaf de 8 de 79 naar Julian. Neem er ook echt heel even de tijd want het is een beetje zo'n Western dorpje. Neem dan de 78 in noordoostelijke richting. Op een gegeven moment kom je bij een Y-splitsing, neem dan links de S3 richting Borrego Springs. Het is best leuk hier een kijkje te nemen, bizar zo'n dorp in het midden van de woestijnvallei! Misschien kun je vanuit hier een korte hike doen. Hebben wij destijds niet gedaan en heb ik spijt van. Zie hier: https://www.hikespeak.com/trails/borreg ... go-desert/

Van Borrego Springs naar Salton City is maar 40 minuten, dus mocht je nog tijd hebben kun je de kronkel langer maken door vanuit Julian eerst noordelijk via de 79 te gaan, om dan ten zuiden van Warner Springs de S2 in oostelijke richting naar Borrego Springs te nemen. Maar of deze route mooier is dan de eerste weet ik niet.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

De weg nog langer maken zal er wellicht niet in zitten.
Ik lees dat iedereen de 8 neemt en dan over gaat op de 79.
Niemand die de 94 langs de grens de moeite waard vond?

Het bespaart wel een uur over de I8 maar ja zijn we op vakantie om te besparen......
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De scenic road door Anza Borrego en omgeving is eigenlijk de S2. Ik heb deze alleen tussen San Felipe en Scissors Crossing gereden en ondanks dat het een mooie route is vond ik dit stuk nou niet superspeciaal.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Daar heb ik inderdaad weinig aan, ik kom vanuit het zuiden als ik de 94 neem en vanuit het westen als ik de I8 neem.
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FrankPronk »

Ik ben in september van San Diego naar Joshua tree gereden tijdens mijn roadtrip en vond het deel door Anza Borrego echt prachtig. Zeer desolaat en oorverdovende stilte.

Via de 8 en de 79 naar Julian dan de 78 tot aan Scissors crossing dan links de San Felipe road (S2) en dan rechts de S22 op (Montezuma valley road). Het uitzicht is op een gegeven moment prachtig met in de verte de Salton sea. Eenmaal voorbij Hellhole canyon is het rechtdoor naar Salton city. Hier heb ik even een rondje gedaan naar aanleiding van een docu die ik heb gezien over de Salton sea. De 86 richting het noorden is daarentegen erg saai.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Niemand ervaring met het rijden van de 94? Is die weg de moeite of zie je alleen de mexicaanse grens?
Ik las dit stukje:
http://www.sunset.com/travel/california ... ct-miles-0
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik schreef eerder dat de highway langs de grens niets is, maar zie nu dat ik me vergiste. Wij zijn namelijk het park in oostelijke richting weer uitgereden en ik dacht dat dit die highway was waar jij op doelde. Ik heb nog eens gekeken, maar wij hebben onze weg over de 8 vervolgd tot aan El Centro. Dit was een erg saai stuk, maar dus niet de 98 waarover jij schreef. Ik heb dus geen ervaring met die route.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Sterker nog, ik schrijf niet over de 98 maar de 94.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik stuur je na het weekend wel even een berichtje hierover.
Ben onderweg ;kan het niet nakijken
Afgelopen october ben ik van de 94 afgebogen naar het zuiden, verdwaald en net boven de grens blijven rijden.
Prachtig mooie heuvelwegen met steeds naast je in zicht dat cortenstaal roestkleurige hek .
Het ijzeren gordijn als kunstvorm
Wij waren onderweg naar Chula Vista , daarom wilde ik perse zuidelijk van San Diego blijven rijden
Kom er op terug !

Wanneer ga je er heen ?
Een overnachting in Salton City kan vele malen mooier zijn dan een in Indio !
Wij verdelen het zo : 2 nachten Palm Desert.
Op stap in Palm Springs, met boekje en drankje aan zwembad .
PSVWAlly kent het hotel,zwembad en drankje.
Vervolgens verhuizen wij naar Salton City.
Geen groot hotel, dakterras met drankje en uitzicht op de Salton Sea.
En de sterren en de natuur alom aanwezig.
Wereld van verschil
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Wij gaan in mei dit jaar. Begin mei zullen we dit stuk rijden.
Geen groot hotel, dakterras met drankje en uitzicht op de Salton Sea.
Welk hotel is dit dan?

De verdeling zoals we die nu hebben is iets als:
1. Amsterdam - San Diego
2. San Diego 
3. San Diego 
4. San Diego 
5. San Diego - Indio (316 km / 4 uur, 05 min)
--via 94, Campo, S1, Julian, Anzo Borrego, Metal Sculptures, Salton City
6. Indio - Yuma (269 km / 3 uur)
MarcoNL
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcoNL »

RiverCola schreef:Wat Markro schrijft ^

Wij zijn ook via Julian het Anza Borrego ingereden. Het was 1 van de mooiste en indrukwekkendste routes die ik ooit gereden heb. Naar Julian toe is het nog erg groen en bosachtig, daarna veranderd het landschap in wat high-siërra achtig (schraler groen, minder beplanting) en plots rij je de woestijn in met prachtige vergezichten en bergen. Geweldig!

De highway langs de grens is niets meer dan dat, een lange rechte weg zonder interessante uitzichten, dus zo snel mogelijk de mooie natuur in :thumbup:
Dit exact. Wij zijn ook via Julian naar Borrego gereden, prachtig afwisselend gebied. Van de groene appelboomvallei naar de ruige dorre woestijn. Zeer aan te raden. V

Vanaf Borrego naar Salton is ook mooi trouwens, bijzonder marslandschap daar.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dirkmuis schreef:Welk hotel is dit dan?
https://www.rayandcarolsmotel.com/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer