En navigeren doe ik dan gewoon met de here wego app op mijn telefoon, daar kun je van te voren alle benodigde maps downloaden én je favoriete poi's invoeren, werkt bijna ideaal

Dat hoeft ook niet. Here maps is gratis, is een volwaardig turn-by-turn navigatiesysteem, gericht op autonavigatie en je kunt de kaarten per land (of in de US per staat) downloaden. Eenmaal op je telefoon worden de kaarten automatisch geupdate als je dat wilt. Waarom zou je dan gaan klooien met de zeer beperkte off-line functionaliteit die Google je biedt?Almere vak V schreef:Daar ga ik geen $10 per dag voor betalen in een huurauto. Of los met een navigatie lopen sjouwen.
Arno schreef:Zinnige reactie.
In een opwelling heb ik zojuist bij iBood een TomTom Go 6100 wereld besteld, daarna pas reviews gaan lezen. Dat de sim kaart in de US niet werkt begrijp ik dus geen live file/flits info (daar is nog wel mee te leven), maar ik lees ook dat als je offline bent (dus in de US) dat je dan ook geen poi's hebt want die staan alleen in je MyDrive cloud. En lijkt me dat er dan nog we meer dingen niet zullen werken ...Stan.Gobien schreef: Ter info: De TomTom 610 en 6100 modellen hebben een groot (6") en zeer duidelijk LCD scherm, niet zoals die oude GPS apparaten, de touchscreen werkt ook even goed zoals op smartphones, i.t.t. tot oudere GPS apparaten.
Pas op: In de TomTom6100 zit een SIM kaart ingebouwd waarmee je live flits- en verkeersinformatie doorkrijgt, die SIM kaart werkt ook wanneer je roamt in het buitenland zonder enige datakost. Maar ENKEL in het eigen continent. Dus een TomTom 6100 gekocht in Europa heeft enkel dataverbinding binnen Europa. In de V.S. zal je niks hebben aan de ingebouwde SIM. Daarom heb ik de 610 gekocht. De 610 kan je via Bluetooth internet geven van je SmartPhone.