Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur
Autohuur
Hallo Allemaal,
We zijn bezig met de laatste punten te regelen voor onze vakantie deze zomer. Wij willen 2x een auto huren. In NY en weer inleveren in Washington DC en in SLC en weer inleveren in Las Vegas. Nu hebben we al op dit forum vernomen dat hotelplan vaak interessante prijzen heeft. Dat hebben we natuurlijk gecheckt en het klopt en hebben een aanbieding gekregen voor Alamo via hotelplan.
Alleen is mijn vraag heeft iemand ervaring Alamo en zoja positief/ negatief? Daarnaast willen we (ik en mijn vriendin) een fullsize auto huren. Willen niet te krap zitten maar voornamelijk omdat we een ruime kofferbak willen hebben. Mijn 2e vraag is daarom of iemand ervaring heeft met buick Lacross of een pontiac grand prix (vallen bij alamo in fullsize categorie)? Er moeten 2 grote koffers in en wat handbagage. Of heeft een premium daarvoor wel toegevoegde waarde?
We hebben tijdens onze eerste amerika reis een ford taurus gehad via dollar en dat was naar redelijke tevredenheid en daar konden onze koffers in de achterbak, alleen moest de koelbox op de achterbank.
De 3e en belangrijkste vraag is wat voor een verzekering jullie (als ervaren amerika reizigers) afsluiten. We zijn met twee chauffeurs en ik wil onbezorgd met de auto op stap (mijn vriendin gaat namelijk ook rijden......sorry flauw grapje dames). Bij Alamo heb je oa de keus EP, CDW. Kan iemand mij daarin het een en ander uitleggen en wat verstandig is?
Alvast bedankt
Grt,
Paul
We zijn bezig met de laatste punten te regelen voor onze vakantie deze zomer. Wij willen 2x een auto huren. In NY en weer inleveren in Washington DC en in SLC en weer inleveren in Las Vegas. Nu hebben we al op dit forum vernomen dat hotelplan vaak interessante prijzen heeft. Dat hebben we natuurlijk gecheckt en het klopt en hebben een aanbieding gekregen voor Alamo via hotelplan.
Alleen is mijn vraag heeft iemand ervaring Alamo en zoja positief/ negatief? Daarnaast willen we (ik en mijn vriendin) een fullsize auto huren. Willen niet te krap zitten maar voornamelijk omdat we een ruime kofferbak willen hebben. Mijn 2e vraag is daarom of iemand ervaring heeft met buick Lacross of een pontiac grand prix (vallen bij alamo in fullsize categorie)? Er moeten 2 grote koffers in en wat handbagage. Of heeft een premium daarvoor wel toegevoegde waarde?
We hebben tijdens onze eerste amerika reis een ford taurus gehad via dollar en dat was naar redelijke tevredenheid en daar konden onze koffers in de achterbak, alleen moest de koelbox op de achterbank.
De 3e en belangrijkste vraag is wat voor een verzekering jullie (als ervaren amerika reizigers) afsluiten. We zijn met twee chauffeurs en ik wil onbezorgd met de auto op stap (mijn vriendin gaat namelijk ook rijden......sorry flauw grapje dames). Bij Alamo heb je oa de keus EP, CDW. Kan iemand mij daarin het een en ander uitleggen en wat verstandig is?
Alvast bedankt
Grt,
Paul
Wij hebben voor onze aankomende vakantie gehuurd via http://www.usareisen.de. (Alamo met de meest uitgebreide verzekeringsmogelijkheid) Wij hebben de laatste 2x bij Hertz gehuurd maar de keer ervoor bij Alamo, verschil: (althans wat wij ondervonden}, bij Hertz bij afhalen van auto kregen we gelijk de auto mee, geen verkooppraatjes of we nog event. tegen betaling een upgrade wilden, dit in tegensgelling tot Alamo. Alle keren prima auto.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Antwoord op vraag 1: Alamo is top, zelf al wel een keer of 10 gehuurd daar, en never problemen.
Antwoord op vraag 2: Laatste keer bij Alamo LA viel zowel de Buick la Crosse, en de Pontiac Grand Prix in de "midsize", mijn advies dan ook: reserveer een "midsize", en loop voordat je het verhuurkantoor inloopt, even over de parkeerplaats en kijk welke auto's er in de "midsize-rij" staan, upgraden kan altijd nog.
Antwoord op vraag 3: CDW zou ik wel doen, vrijwaard je van eigen risico's en dergelijke, en verhoogd ook de dekking, mocht jij iemand schade berokkenen. EP is extended protection, geen idee wat dit is???? ik huur altijd met zo'n gold pakket, dan zitten die verzekeringen er allemaal bij.
Laatste keer de Pontiac compleet in puin gereden, geen centje pijn bij Alamo (als vervanging kreeg ik toen de La Crosse)
Antwoord op vraag 2: Laatste keer bij Alamo LA viel zowel de Buick la Crosse, en de Pontiac Grand Prix in de "midsize", mijn advies dan ook: reserveer een "midsize", en loop voordat je het verhuurkantoor inloopt, even over de parkeerplaats en kijk welke auto's er in de "midsize-rij" staan, upgraden kan altijd nog.
Antwoord op vraag 3: CDW zou ik wel doen, vrijwaard je van eigen risico's en dergelijke, en verhoogd ook de dekking, mocht jij iemand schade berokkenen. EP is extended protection, geen idee wat dit is???? ik huur altijd met zo'n gold pakket, dan zitten die verzekeringen er allemaal bij.
Laatste keer de Pontiac compleet in puin gereden, geen centje pijn bij Alamo (als vervanging kreeg ik toen de La Crosse)
autohuur
Van elke maatschappij zijn er positieve en negatieve verhalen.
Voor en aantrekkelijk aanbod
http://www.hetz.nl/anwb (ze vragen in USA nooit om een pasje)
Peter
Voor en aantrekkelijk aanbod
http://www.hetz.nl/anwb (ze vragen in USA nooit om een pasje)
Peter
Kijk anders hier even http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=6834
-
- Amerikakenner
Alamo is inderdaad een supermaatschappij!
Wij hadden vorig jaar een Chevrolet Trailblazer, een super 4x4! Echt super veel ruimte voor je bagage en je zit zo lekker hoog, je ziet daardoor veel meer!
Voor de verzekering nemen wij altijd ook de GOLD, alles erop en eraan.
Een 4x4 kost dan wel wat meer maar het comfort en uitzicht tellen ook, helemaal als je net als ons lange stukken gaat rijden.
Ojah, laat je niet gek maken door het vragen naar upgrades, als je hier van te voren alles goed geboekt hebt is die auto is goed genoeg, dan dus gewoon netjes NO thanks zeggen als ze je een grotere willen aansmeren (en dat doen ze ALTIJD!'
Vrijdag staan we weer aan de balie in LA, ik ben benieuwd!
Manon
Wij hadden vorig jaar een Chevrolet Trailblazer, een super 4x4! Echt super veel ruimte voor je bagage en je zit zo lekker hoog, je ziet daardoor veel meer!
Voor de verzekering nemen wij altijd ook de GOLD, alles erop en eraan.
Een 4x4 kost dan wel wat meer maar het comfort en uitzicht tellen ook, helemaal als je net als ons lange stukken gaat rijden.
Ojah, laat je niet gek maken door het vragen naar upgrades, als je hier van te voren alles goed geboekt hebt is die auto is goed genoeg, dan dus gewoon netjes NO thanks zeggen als ze je een grotere willen aansmeren (en dat doen ze ALTIJD!'
Vrijdag staan we weer aan de balie in LA, ik ben benieuwd!
Manon
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij Alamo heb ik het wel meegemaakt dat ze probeerden om ons een upgrade aan te smeren voor zowel auto als verzekering, maar bij Hertz heb ik het nog nooit meegemaakt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het dat?? Dan moet ik dat in het vervolg ook maar kenbaar maken, ben ik daar in ieder geval van afColor01 schreef:Gewoon niet vertellen dat je uit rotterdam komtPete.Z schreef:Toch even:
Ik zie er vermoedelijk te armoedig of uitgehongerd uit,want werkelijk nog nooit is mij een upgrade aangeboden.

Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb dezelfde ervaring. Bij Hertz krijg ik de meest correcte behandeling. Soms adviseren ze wel eens een upgrade, zoals ik drie weken geleden nog mocht ervaren. In dit geval was het advies ook volkomen op zijn plaats, maar men zet je niet onder druk.mirdj schreef:Bij Alamo heb ik het wel meegemaakt dat ze probeerden om ons een upgrade aan te smeren voor zowel auto als verzekering, maar bij Hertz heb ik het nog nooit meegemaakt.
Bij Alamo en ook bij Dollar heb ik het al meerdere keren anders meegemaakt. Dit zegt overigens niets (negatiefs) over deze Verhuurmaatschappijen of over hun wagenpark. Alleen wordt het personeel van deze bedrijven meer onder druk gezet om toch vooral er iets "bij" te verkopen en met name extra verzekeringen levert het meeste voor hun op.
Puur een commerciële aangelegenheid dus. Ook is e.e.a. sterk afhankelijk van het management van de betreffende vestiging en van het personeel waar je op dat moment mee te maken krijgt en of ze hun target al gehaald hebben.
Op zich is hier niets mis mee natuurlijk. Ze doen ook alleen maar hun best een goede boterham te verdienen, alleen heb je op je vakantie daar meestal niet zo'n behoefte aan......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hallo
Wij zouden graag een auto huren bij http://www.usareizen.de omdat dit ons de goedkoopste lijkt. Is er alleen nergens een addertje onder het gras? En zouden er bepaalde voordelen zijn als we rechtstreeks bij alamo zouden huren?
Ook belangrijk: bestaat er een soort van annulatieverzekering of kan je de reservering nog tot een bepaalde periode (kosteloos) opzeggen?
Groetjes
Eef
Wij zouden graag een auto huren bij http://www.usareizen.de omdat dit ons de goedkoopste lijkt. Is er alleen nergens een addertje onder het gras? En zouden er bepaalde voordelen zijn als we rechtstreeks bij alamo zouden huren?
Ook belangrijk: bestaat er een soort van annulatieverzekering of kan je de reservering nog tot een bepaalde periode (kosteloos) opzeggen?
Groetjes
Eef
-
- Amerika-ontdekker
prijs
HI
Ik vraag me iets af: be eens naar de site van http://www.alamo.com geweest en daar gewoon een 30-dagen periode ingegeven voor ophalen chicago en afgeven los angeles en je kan blijkbaar geen auto huren van minder dan zo'n 2500 euro (dat is dan nog voor de goedkoopste). Ik lees toch bij veel reviews een prijs van rond de 1000 euro/maand. Hoe kan dat.
Verder ben ik sterk verbaasd dat er niet op zowat alle wagens cruise control zit, wat je in zo'n land zou verwachten. Heel vreemd allemaal, ik hoop maar dat ik daar volgend jaar geen 3000 euro zal moeten betalen enkele voor een simpele wagen!?
Of zie ik het verkeerd...
Ik vraag me iets af: be eens naar de site van http://www.alamo.com geweest en daar gewoon een 30-dagen periode ingegeven voor ophalen chicago en afgeven los angeles en je kan blijkbaar geen auto huren van minder dan zo'n 2500 euro (dat is dan nog voor de goedkoopste). Ik lees toch bij veel reviews een prijs van rond de 1000 euro/maand. Hoe kan dat.
Verder ben ik sterk verbaasd dat er niet op zowat alle wagens cruise control zit, wat je in zo'n land zou verwachten. Heel vreemd allemaal, ik hoop maar dat ik daar volgend jaar geen 3000 euro zal moeten betalen enkele voor een simpele wagen!?
Of zie ik het verkeerd...
Bushmaster schreef:Antwoord op vraag 1: Alamo is top, zelf al wel een keer of 10 gehuurd daar, en never problemen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Re: prijs
Alamo.com is voor Europeanen veel duurder. Kijk bijvoorbeeld eens bij USAReisen.de:ericdelares schreef:Ik vraag me iets af: be eens naar de site van http://www.alamo.com geweest en daar gewoon een 30-dagen periode ingegeven voor ophalen chicago en afgeven los angeles en je kan blijkbaar geen auto huren van minder dan zo'n 2500 euro (dat is dan nog voor de goedkoopste). Ik lees toch bij veel reviews een prijs van rond de 1000 euro/maand. Hoe kan dat.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht