Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Sequoia/Kings Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kim_1
Amerika-newbie

Bezoek Sequoia/Kings Canyon

Bericht door Kim_1 »

Hallo Allemaal,

Dit jaar zal ik samen met mijn vriend voor de eerste keer America bezoeken.
Onze reis is alvast geboekt, en momenteel ben ik bezig met de beste routes te bepalen.

Op 6 mei zullen we van Yosemite naar Sequoia NP rijden. Ons hotel ligt in Visalia en we passeren Fresno.
Hierdoor was mijn idee om Kings Canyon in te rijden via Fresno, Highway 180, om zo in Zuidelijke richting door te rijden naar Sequoia NP via Generals Highway en uit te komen op Highway 198, daar het park terug uit te rijden en door te rijden naar ons hotel in Visalia.

Nu was mijn vraag als iemand ervaring heeft met deze route? Aangezien ik verneem dat de 'gebruikelijke' route net andersom is (van Highway 198 naar 180.) Is deze route haalbaar en hoeveel tijd zou het ongeveer in beslag nemen om te rijden van de ingang Big Stump (HW 180) naar Ash Mountain (HW 198) via Generals highway? Dit wil google maps helaas niet voor me berekenen via deze route.
Iemand ook ervaring met deze haarspeldbochten? Zijn ze echt zo erg als ze beschreven worden online?

Hopelijk kan iemand me helpen, zodat ik een idee heb waar ik me aan moet verwachten.

Groetjes
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Bezoek Sequoia/Kings Canyon

Bericht door Ing »

Ha, ik zou dat niet per se aanraden op 1 dag. Is dit jullie enige dag in Sequoia/KC? Is het hotel nog annuleerbaar?

Ik zou er eerder voor kiezen om dan een hotel te nemen in Grant Grove of eventueel (ook niet ideaal, maar wel wat beter) in Three Rivers. Als je dit namelijk allemaal in 1 dag wilt doen is het wel een flinke route en die haarspeldbochten vond ik niet meevallen ;-). Het is qua afstand en tijd wel te doen, maar dan zie je niks van Sequoia behalve het rijden van de weg zelf. Je moet de tijd nemen voor het park, om General Grant te bezoeken etc.

Ik zou wat meer tijd inbouwen voor Sequoia, of het niet doen.. En dan gewoon die dag 's ochtends nog wat tijd besteden in Yosemite en dan later op de dag in 1 keer doorrijden naar Visalia.

Ohja, en Google Maps wil het wel voor je berekenen als je kiest voor vertrekken in juli ipv nu vertrekken. Dat komt omdat de wegen nu zijn afgesloten ivm de sneeuw/winter. Dus even klikken op: vertrekken om... ipv nu vertrekken. Dan geeft google maps aan dat het ruim 6 uur duurt zonder stops..
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

We komen van Yosemite is een ruim begrip. Logeren jullie in de vallei zelf ? Houd er dan rekening mee dat het tot Fresno al een 2,5 uur rijden is.

De weg die je wil nemen kan zonder probleem, maar heel veel tijd heb je natuurlijk niet. Reken voor een bezoek aan General Grant op een uur en voor een bezoek aan General Sherman ook een uur. Je kan dit natuurlijk ook langer trekken.

Dat de route nu niet mogelijk is is omdat de weg afgesloten is door het winterweer.

Je spreekt van een "normale route". Van welke kant je komt maakt echt niet uit. Wij deden dit vorig jaar ook komende van Fresno. We reden toen wel door naar LA en hadden ook voldoende tijd voor de zaken die je noemt, we deden zelfs Moro Rock erbij.

Die haardspeldbochten zijn helemaal zo dramatisch niet, ik vind het al bij al een vrij goede weg. Natuurlijk als je achter iemand zit met schrik die amper vooruit gaat dan duurt het allemaal wat langer.

Als je niet meer tijd hebt en je wil dit echt zien, gewoon doen zou ik zeggen.

Vraag is wel hoe de route er dan verder uitziet en of dit de goede verdeling is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk, zeker als je naar Visalia moet dit je enige optie gaat zijn. Rij wel erg vroeg aan en vergeet Kings Canyon zelf op misschien de grant tree na. Met maar 1 dag en zeker dan ook nog Visalia als overnachtingsplek zou ik alleen een paar highlights in Sequoia aandoen langs de generals highway en stops maken bij de sherman tree, het moro rock deel en creasent meadows en dan zal de dag er al voor een groot deel opzitten.

Ik vond het met de haarspeltbochten wel meevallen. Het is wel amper een moment recht, maar alleen het laatste deel naar Three Rivers is wat meer bochtenwerk
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben zo ook gereden en in Visalia overnacht en dat ging prima. We hebben alle wandelingen gedaan die we wilden doen en bij de parkeerplaats van creasent meadows nog een hele tijd staan kijken naar een beer die in de bossen zat.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kim_1 schreef: Nu was mijn vraag als iemand ervaring heeft met deze route? Aangezien ik verneem dat de 'gebruikelijke' route net andersom is (van Highway 198 naar 180.) Is deze route haalbaar en hoeveel tijd zou het ongeveer in beslag nemen om te rijden van de ingang Big Stump (HW 180) naar Ash Mountain (HW 198) via Generals highway? Dit wil google maps helaas niet voor me berekenen via deze route.
Het maakt absoluut niet uit in welke richting je rijdt, er is ook geen gebruikelijke route. Vanuit Yosemite Village naar Visalia via Sequoia moet je rekenen op een uur of 6 rijtijd. Er is wel tijd voor een aantal wandelingen, maar heel ruim is het natuurlijk niet. Ik zou het af laten hangen van wat je verder gepland hebt. Het advies van Ing is ook niet gek als je maar weinig tijd voor Yosemite hebt.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag; toen deden wij dezelfde route vanaf Yosemite, door Kings Canyon en Sequoia.

Marianne
Kim_1
Amerika-newbie

Bericht door Kim_1 »

Oh super, heel erg bedankt voor jullie feedback!

Helaas kunnen we ons hotel niet meer annuleren. Alles is geboekt en betaald. Anders had ik zeker je optie in overweging kunnen nemen @ing.

Maar zoals de meesten van jullie ook zeggen gaan we dit idee gewoon aanhouden. We weten dat we ons voornamelijk moeten richten op de highlights, en daar kunnen we (voorlopig :p) wel mee leven. America is zo groot, net zoals de bezienswaardigheden .. het is moeilijk om alles gezien te krijgen. We zoeken op voorhand goed uit wat we zeker gezien willen hebben op de plaatsen waar we minder tijd hebben.

Hebben jullie een idee als deze route (van HW 180 naar HW 198 via Generals Highway) wel al beschikbaar is begin mei, aangezien deze nu gesloten is wegens winterweer?

Fijn om te horen dat de haarspeldbochten al bij al wel meevallen. De bochten zelf schrikken me niet af. Het is vooral de diepte langs de weg. Mijn vriend heeft hier nog al last van. We weten dat er bepaalde hoogtes zijn natuurlijk. Maar als er vrij weinig grond langs de weg is, waardoor je onmiddellijk langs je (steil) de diepte in kan kijken zonder enigszins iets langs je, kan hij het nog wel eens moeilijk krijgen. Ik kan het moeilijk verwoorden hier, maar misschien begrijpt iemand me wel :-)

Ik ben in ieder geval alvast blij met jullie reacties.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In mei zijn de wegen normaal gesproken open, behalve de Kings Canyon Scenic Byway. Er is echter zelfs in mei nog wel kans op een sneeuwbui, dus hou de status van de wegen in de gaten via de NPS-site (http://www.nps.gov/seki).
De 198 is goed te doen, je kunt het eens met google streetview bekijken.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Kim_1 schreef: Helaas kunnen we ons hotel niet meer annuleren. Alles is geboekt en betaald. Anders had ik zeker je optie in overweging kunnen nemen @ing.
(...)
Fijn om te horen dat de haarspeldbochten al bij al wel meevallen. De bochten zelf schrikken me niet af. Het is vooral de diepte langs de weg.
Dan inderdaad gewoon zeer vroeg opstaan en het beste ervan maken! Heb je een mooie reden om nog eens terug te komen om Kings Canyon goed te bezoeken en eventueel langere trails te ondernemen. Bekijk vooraf wat je wilt bekijken (korte trails/stops) in het park, dan kun je het meeste uit je dag halen. Ik zou zelf General Sherman Tree (Congress Trail) zeker aanraden en wellicht een klein rondje lopen in de Giant Forest Area (Crescent Meadow). Je kunt overwegen Moro Rock te doen. Daarnaast in omgeving Grant Grove even stoppen bij de General Grant Tree. Dit zijn de grote highlights die makkelijk en snel te bezoeken zijn en je een mooie indruk geven van de immense Sequoia. Daarnaast gewoon genieten van de rit en de omgeving, het rijden in het park zelf is al prachtig.

Wat betreft de haarspeldbochten, ik had het even wat anders opgevat. Jij vroeg naar het rijden van de weg, ik dacht zelf meer gelijk aan mijn wagenziekte, haha. De diepte langs de weg valt redelijk mee, netjes afscheidingen en hekjes e.d.. Het is juist prachtig rijden. Ik had echter enorm last van wagenziekte door al die haarspeldbochten en het grote hoogteverschil op 1 dag. Iets om eventueel rekening mee te houden (geldt overigens niet alleen voor dit park).

Jullie rijden niet toevallig deze rit in het memorial day weekend (laatste weekend mei), want dan moet je rekening houden met flinke drukte!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Marcopstal
Amerika-expert

Helaas kunnen we ons hotel niet meer annuleren. Alles is geboekt en betaald.
Heb je dan niet zelf geboekt? Normaal kan je toch bijna altijd annuleren.

Dat het idee haalbaar is werd reeds meegegeven, maar de vraag naar hoe dit da in het schema eruitziet blijft onbeantwoord. Reizen jullie dan vanuit Visalia de volgende dag al verder ?
Kim_1
Amerika-newbie

Bericht door Kim_1 »

Martin & Marianne schreef:In mei zijn de wegen normaal gesproken open, behalve de Kings Canyon Scenic Byway. Er is echter zelfs in mei nog wel kans op een sneeuwbui, dus hou de status van de wegen in de gaten via de NPS-site (http://www.nps.gov/seki).
De 198 is goed te doen, je kunt het eens met google streetview bekijken.
Dank je, Marianne. Ik ga dit zeker goed in de gaten houden. Hopelijk is hij open, anders moet ik nog een andere route gaan bedenken. Dan zal het gewoon terugrijden zijn langs Fresno waarlangs we het park zijn binnen gereden. Via Google Street View heb ik alvast enkele plaatsen bekeken van de Highway 198 en qua 'afgronden' lijkt me dit echt wel mee te vallen.

Ing schreef: Dan inderdaad gewoon zeer vroeg opstaan en het beste ervan maken! Heb je een mooie reden om nog eens terug te komen om Kings Canyon goed te bezoeken en eventueel langere trails te ondernemen. Bekijk vooraf wat je wilt bekijken (korte trails/stops) in het park, dan kun je het meeste uit je dag halen. Ik zou zelf General Sherman Tree (Congress Trail) zeker aanraden en wellicht een klein rondje lopen in de Giant Forest Area (Crescent Meadow). Je kunt overwegen Moro Rock te doen. Daarnaast in omgeving Grant Grove even stoppen bij de General Grant Tree. Dit zijn de grote highlights die makkelijk en snel te bezoeken zijn en je een mooie indruk geven van de immense Sequoia. Daarnaast gewoon genieten van de rit en de omgeving, het rijden in het park zelf is al prachtig.

Wat betreft de haarspeldbochten, ik had het even wat anders opgevat. Jij vroeg naar het rijden van de weg, ik dacht zelf meer gelijk aan mijn wagenziekte, haha. De diepte langs de weg valt redelijk mee, netjes afscheidingen en hekjes e.d.. Het is juist prachtig rijden. Ik had echter enorm last van wagenziekte door al die haarspeldbochten en het grote hoogteverschil op 1 dag. Iets om eventueel rekening mee te houden (geldt overigens niet alleen voor dit park).

Jullie rijden niet toevallig deze rit in het memorial day weekend (laatste weekend mei), want dan moet je rekening houden met flinke drukte!
Super fijn dat je alvast interessante bezienswaardigheden opsomt. Bedankt. Dit kan ik zeker gebruiken voor het verder plannen van onze route.

Ja sorry, wat de haarspeldbochten betreft had ik dit misschien best van de eerste keer beter moeten beschrijven. Pilletjes voor wagenziekte zullen we zeker en vast meenemen. Normaal gezien hebben we hier beiden geen last van (afkloppen), maar je weet natuurlijk nooit hoe je lichaam reageert op zoveel bochten en hoogtes.

Nee, dat weekend zijn we niet meer in America. Gelukkig misschien maar om grote druktes te vermijden :-)

Marcopstal schreef:Heb je dan niet zelf geboekt? Normaal kan je toch bijna altijd annuleren.

Dat het idee haalbaar is werd reeds meegegeven, maar de vraag naar hoe dit da in het schema eruitziet blijft onbeantwoord. Reizen jullie dan vanuit Visalia de volgende dag al verder ?
Nee klopt, we hebben via een reisbureau geboekt. We dachten hierdoor een gerustiger gevoel te hebben omdat we beiden nog nooit in America geweest zijn. Maar bij nader inzien hadden we dit natuurlijk ook allemaal zelf gekund met hetzelfde opzoekwerk als ik nu doe :-) Weten we dit weer voor de volgende keer. Wij reizen inderdaad de volgende ochtend weer door vanuit Visalia. We hebben langere stops genomen in de grote steden zoals San Francisco, Las Vegas en LA.
Jeroen_Amerika
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jeroen_Amerika »

Wij gaan eind maart richting Amerika en waren ook van plan om Yosemite en Sequoia National Park te bezoeken, maar dit gaat i.v.m. het weer en de gesloten wegen niet lukken (zo ver ik lees op internet). Deze bezienswaardigheden zullen we dus moeten overslaan.

Onze reis start in San-Francisco, waar we de camper zullen ophalen. Hierna was de planning om naar Yosemite te rijden en dan door naar Sequoia. Nu deze route niet toegankelijk is (of ziet iemand anders nog andere opties?) kunnen we volgens mij alleen maar omhoog (richting Lake Tahoe, is dit de moeite waard?) en dan naar Death Valley (of hier vanuit SF rechtstreeks naar toe rijden, met een tussenstop daartussen natuurlijk). Wat zouden jullie aanraden hiervoor?
Marcopstal
Amerika-expert

Yosemite valley is bereikbaar. De bergpassen niet. Gisteren is de weg via Oakhurst ook weer opengegaan (na stormschade)

De juiste verkeerssituatie is niet vooraf in te schatten. Via Lake Tahoe en andere bergpassen kan je ook nog in de sneeuw terecht komen.

Afwachten, er van uitgaan dat je de vallei kan bezoeken en dan onderlangs rijden.
Jeroen_Amerika
Amerika-newbie

Ik zie nu inderdaad dat de Highway 140 open is vanaf Merced omhoog, dan zouden we inderdaad tot Yosemite Valley kunnen komen en hierna terug rijden over dezelfde weg of de Wawona Road pakken richting Oakhurst / Fresno. En daarna onderlangs verder richting Death Valley.

Wat ik alleen niet kan vinden bij onze camper (model T17, bij Cruise America), is of er altijd winterkettingen bij zitten. Ik gok namelijk dat we nog grote kans hebben om door de sneeuw te moeten rijden, vooral op bijvoorbeeld de Wawona road. Iemand enig idee of dit standaard erbij zit?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat dat er niet bij zit en gebruik ervan ook niet toegestaan is. Je kunt zonder sneeuwkettingen alleen de parken in als er geen sneeuw verwacht wordt.
Eindig je ook in SF? Hoeveel tijd heb je?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Ga er vanuit dat er geen sneeuwkettingen bijzitten en dat je er ook geen mag gebruiken.
Jeroen_Amerika
Amerika-newbie

Sneeuwkettingen ging ik eigenlijk inderdaad al vanuit dat deze er niet bij zouden zitten en niet gebruikt zouden mogen worden ..

We beginnen in SF ja en eindigen daar ook. In totaal hebben we 4 weken gepland in Amerika.
Reisschema ziet er ongeveer zo uit, eerste paar stops moeten nog aangepast worden ivm het huidige weer / restauraties in het gebied:

SF ->zaterdagmiddag landen en met Uber naar het hotel, zondag fietsen huren + stad bezoeken, maandag tickets Alcatraz geboekt, daarna nog de stad bekijken. Dinsdag met Uber richting camperverhuur en camper ophalen. Hierna gelijk boodschappen doen bij de Walmart.

SF -> Yosemite National Park (zal nu Yosemite Valley worden ivm het weer).

Yosemite -> Maripose Grove (Deze is nu gesloten ivm restauratie).

Maripose Grove -> Sequoia National Park (https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/conditions.htm), afwachten of deze bereikbaar is. Sneeuw smelt hard geven ze aan! :thumbup:

Sequoia National Park -> Stovepipe Wells
Stovepipe Wells -> Las Vegas
Las Vegas -> Zion National Park
Zion National Park -> Bryce Canyon
Bryce Canyon -> Page
Page -> Monument Valley
Monument Valley -> Grand Canyon
Grand Canyon -> Kingman (Hualapai Peak)
Kingman (Hualapai Peak) -> Joshua Tree
Joshua Tree -> Los Angeles
LA -> Santa Monica / Malibu / Santa Barbara
Santa Barbara -> Santa Maria
Santa Maria -> Monterey / Santa Cruz
Monterey -> SF Camper inleveren en met Uber richting vliegveld
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom draai je de route niet om zodat je Yosemite op het laatst hebt? Heb je al campings vastgelegd?

Marianne
Jeroen_Amerika
Amerika-newbie

Nee, hebben nog geen campings vastgelegd, maar we willen graag de laatste paar dagen relax eindigen langs de kust. Zodat het einde van de vakantie relaxed is, daarom gekozen om de route op deze manier te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, dat is een keuze natuurlijk. Wel jammer als je daardoor Yosemite en Sequoia moet missen.
Ik zou wel iets vast gaan leggen nu, zeker voor Zion. Ik vermoed dat er op Watchman al niet veel keuze meer zal zijn.
Hou er ook rekening mee dat het nog aardig fris kan zijn aan de kust.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer