Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Interview consulaat.
Interview consulaat.
Op dinsdag 1 maart heb ik een afspraak voor mijn visum voor een half jaar Amerika.
Wat kan ik hiervan verwachten? Hoe lang duurt het? Wat gaan ze vragen? En wat moet ik meenemen naast het DS-160 formulier en paspoort?
De man aan de telefoon klonk vrij nukkig en niet zo aardig, is dat dan ook wat ik kan verwachten?
Wat kan ik hiervan verwachten? Hoe lang duurt het? Wat gaan ze vragen? En wat moet ik meenemen naast het DS-160 formulier en paspoort?
De man aan de telefoon klonk vrij nukkig en niet zo aardig, is dat dan ook wat ik kan verwachten?
Laatst gewijzigd door kastelke op 19 feb 2011, 19:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: intervieuw ambassade
In het echt zijn de consulaire medewerkers nog steeds kortaf, maar wel aardiger dan aan de telefoon.
Je gaat niet naar de ambassade - die is in Den Haag - maar naar het consulaat - in Amsterdam.
Het is wel handig, als je een vraag over een visum stelt, aan te geven om welk visum het gaat. Dus ?
(Het is ook handig om te zorgen dat je blaas leeg is voor je aan het hek van het consulaat aanbelt, een wc bezoek is nl. een nogal gecompliceerde operatie.)
Heb je niet een check list gekregen wat je aan moet leveren en hoe ?
Is je niet verteld hoeveel het visum moet kosten en hoe je het moet betalen ?
Je gaat niet naar de ambassade - die is in Den Haag - maar naar het consulaat - in Amsterdam.
Het is wel handig, als je een vraag over een visum stelt, aan te geven om welk visum het gaat. Dus ?
(Het is ook handig om te zorgen dat je blaas leeg is voor je aan het hek van het consulaat aanbelt, een wc bezoek is nl. een nogal gecompliceerde operatie.)
Heb je niet een check list gekregen wat je aan moet leveren en hoe ?
Is je niet verteld hoeveel het visum moet kosten en hoe je het moet betalen ?
-
- Amerika-newbie
Ik ben twee weken geleden op het Consulaat in Amsterdam geweest, en ik kan je vertellen dat het reuze meevalt. Als je alle papieren in orde hebt en je houdt aan veiligheidsmaatregelen (geen telefoon, geen laptop, etc), dan komt het waarschijnlijk allemaal wel goed. Ik had zelf om 2 uur een afspraak, stond om half 2 voor de poort en binnen 20 minuten stond ik al weer buiten (tien voor twee)! De baliemedewerkers vond ik zelf erg sympathiek, en ik kreeg de volgende vragen:
- Wat voor stage ga je precies doen?
- Hoe ga je het financieren?
- Wanneer vertrek je en wanneer kom je terug?
Ik had een map bij me met allerlei documenten (financiele afschriften, officiele uitnodiging, verzekeringspapieren, etc etc) maar daar werd (helaas:P) allemaal niet naar gevraagd! Houd wel in de gaten dat je wel standaardformulieren moet inleveren (bijvoorbeeld DS2019 bij een J1 visum), maar dat staat allemaal duidelijk uitgelegd op de site van het Consulaat.
Veel succes!
- Wat voor stage ga je precies doen?
- Hoe ga je het financieren?
- Wanneer vertrek je en wanneer kom je terug?
Ik had een map bij me met allerlei documenten (financiele afschriften, officiele uitnodiging, verzekeringspapieren, etc etc) maar daar werd (helaas:P) allemaal niet naar gevraagd! Houd wel in de gaten dat je wel standaardformulieren moet inleveren (bijvoorbeeld DS2019 bij een J1 visum), maar dat staat allemaal duidelijk uitgelegd op de site van het Consulaat.
Veel succes!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Houd er rekening mee dat als je een brief krijgt waarin een tijd staat aangegeven voor een afspraak dat je dan niet de enige bent. Iedereen die die dag moet komen krijgt dezelfde brief met dezelfde tijd. Ik weet nog goed dat toen wij in de rij stonden er een vrouw de hele rij voorbij liep vijf minuten voor de tijd in de brief, en bij hoog en bij laag begon te beweren dat zij NU naar binnen moest want ze had een afspraak, het stond immers in de brief die ze bij de bewaker in het gezicht duwde. Uiteraard was deze daar niet blij mee en vertelde haar in niet mis te verstane bewoordingen dat het genoeg was geweest en dat ze achteraan in de rij kon aansluiten bij alle andere mensen die een afspraak hadden.student123 schreef:Ik had zelf om 2 uur een afspraak
Het loont dus zeker om minimaal een half uur vantevoren er te zijn zodat je vooraan in de rij staat. Als je om vijf voor twee aan komt wandelen voor een "afspraak" om twee uur, dan kan het heel goed zijn dat je achteraan in de rij komt te staan en je binnen heel lang staat te wachten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Haha, da's ook toevallig, want bij gebeurde precies hetzelfde. Ik had me die dag ernstig voorgenomen om het allemaal maar over me heen te laten komen en me nergens druk over te maken. Ik ben nogal ongeduldig van aard en kan me helaas soms druk maken om dat soort dingen. Maar die dag dus niet en het was eigenlijk wel komisch, want deze dame had een geheel andere filosofie die dag. En uiteindelijk toen we binnen waren, kon zij weer naar huis, want ze haar diploma niet meegenomen. Ik had ondertussen alle documenten wel honderd keer doorgenomen en keurig op volgorde gelegd met tabjes ertussen. En al met al was ik ook zo weer buiten. Kortom: het is misschien op het eerste gezicht wat intimiderend, maar zorg dat je je goed voorbereid en neem er ruim de tijd voor en dan valt het allemaal wel mee.Dento schreef:Ik weet nog goed dat toen wij in de rij stonden er een vrouw de hele rij voorbij liep vijf minuten voor de tijd in de brief, en bij hoog en bij laag begon te beweren dat zij NU naar binnen moest want ze had een afspraak, het stond immers in de brief die ze bij de bewaker in het gezicht duwde.
"Keep Georgia On Your Mind"
Re: interview consulaat
Ik ga 5 maanden op vakantie. Ik heb vrienden in Maine wonen waar ik heen ga. Aan de telefoon werd wel een bandje afgestoken en wel 1 en ander verteld, maar ik ahum, ik was wat zenuwachtig. Ik heb een afspraak om kwart voor 9. Ik kom met de trein vanuit Arnhem. Kom om 8 uur aan in amsterdam.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb jij hier een huis? Volg jij een studie? HEb je een job? Een vaste relatie? Heb je op dit moment voldoende geld op je rekening staan om je die 5 maanden in leven te houden of ga je ginder tussendoor een jobke moeten doen om wat centen bij te verdienen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb net mijn afspraak bij het consulaat achter de rug, dit was voor een J1 visum.
Ik heb een half uur buiten in de rij moeten staan wachten, en deed er daarna nog een uur over voordat ik klaar was.
Je wordt buiten al gevraagd (via een intercom) hoe je heet en wanneer je afspraak is, daarna ga je met een groep in de rij staan om gecontroleerd te worden, je mag geen riem om en bij sommige werden ook de schoenen extra gecontroleerd. Telefoons mag je mee naar binnen, maar de bluetooth moet uit staan.
Nadat je door de controle bent gegaan, krijg je een map en daar doe je op volgorde je documenten in, dit staat op de map zelf beschreven. Dan mag je doorlopen naar een nieuwe ruimte, waar je plaats neemt (in mijn geval waren en geen stoelen meer over en moest ik staan) en wacht totdat het nummer dat op je map staat, op het scherm komt. Dan lever je je documenten in en wacht je totdat iemand je naam roept. (Dit kan zoals ik net al zei heel lang duren, ik wachtte meer dan 1 uur totdat ik pas het interview kon doen.)
Hij vroeg me een aantal dingen:
-Waarom ik naar Amerika wil
-Of ik daar al eerder geweest was
-Hoeveel ik aan alles kwijt zou zijn (vliegticket, sponsorship, huur etc.) Ik zei 2000, aangezien ik bij mijn vriend in huis ga, dit vond hij een beetje raar, dus ik zou gewoon 10 duizend zeggen, zoals op het formulier aangegeven staat
-Wie er betaalt voor alles
-Wat ik op mijn stage zou gaan doen
Het interview duurde slechts 3 minuten, stelt niet veel voor. Je moet absoluut niet je pasfoto's (Amerikaanse afmetingen) vergeten. Verder hoefde ik alleen de DS-2019, SEVIS FEE payment en (als je die hebt) je DS-7002 in te leveren. Je DS-2019 formulier krijg je weer getekend terug en die moet je laten zien als je Amerika in wilt.
Ik zou een (kleinere) open tas meenemen, rugzakken nemen ze namelijk in.
Sidenote:
Als je bijvoorbeeld bij de KLM of een ander vliegmaatschappij gaat werken, is het veel makkelijker om je visum te krijgen, degene voor mij aan de beurt was stewardess en zij kreeg alleen de vraag of ze het leuk vond om te werken bij KLM.
Ik weet dat deze vraag al van 2011 is, maar ik heb een paar maanden geleden deze antwoorden gelezen en vond ze nog steeds erg nuttig.
Ik heb een half uur buiten in de rij moeten staan wachten, en deed er daarna nog een uur over voordat ik klaar was.
Je wordt buiten al gevraagd (via een intercom) hoe je heet en wanneer je afspraak is, daarna ga je met een groep in de rij staan om gecontroleerd te worden, je mag geen riem om en bij sommige werden ook de schoenen extra gecontroleerd. Telefoons mag je mee naar binnen, maar de bluetooth moet uit staan.
Nadat je door de controle bent gegaan, krijg je een map en daar doe je op volgorde je documenten in, dit staat op de map zelf beschreven. Dan mag je doorlopen naar een nieuwe ruimte, waar je plaats neemt (in mijn geval waren en geen stoelen meer over en moest ik staan) en wacht totdat het nummer dat op je map staat, op het scherm komt. Dan lever je je documenten in en wacht je totdat iemand je naam roept. (Dit kan zoals ik net al zei heel lang duren, ik wachtte meer dan 1 uur totdat ik pas het interview kon doen.)
Hij vroeg me een aantal dingen:
-Waarom ik naar Amerika wil
-Of ik daar al eerder geweest was
-Hoeveel ik aan alles kwijt zou zijn (vliegticket, sponsorship, huur etc.) Ik zei 2000, aangezien ik bij mijn vriend in huis ga, dit vond hij een beetje raar, dus ik zou gewoon 10 duizend zeggen, zoals op het formulier aangegeven staat
-Wie er betaalt voor alles
-Wat ik op mijn stage zou gaan doen
Het interview duurde slechts 3 minuten, stelt niet veel voor. Je moet absoluut niet je pasfoto's (Amerikaanse afmetingen) vergeten. Verder hoefde ik alleen de DS-2019, SEVIS FEE payment en (als je die hebt) je DS-7002 in te leveren. Je DS-2019 formulier krijg je weer getekend terug en die moet je laten zien als je Amerika in wilt.
Ik zou een (kleinere) open tas meenemen, rugzakken nemen ze namelijk in.
Sidenote:
Als je bijvoorbeeld bij de KLM of een ander vliegmaatschappij gaat werken, is het veel makkelijker om je visum te krijgen, degene voor mij aan de beurt was stewardess en zij kreeg alleen de vraag of ze het leuk vond om te werken bij KLM.
Ik weet dat deze vraag al van 2011 is, maar ik heb een paar maanden geleden deze antwoorden gelezen en vond ze nog steeds erg nuttig.
Dat is omdat vliegpersoneel een speciaal visum (D visa) krijgt, welke niet echt speciaal is. Het maximum verblijf is in principe 29 dagen, nog korter dus dan met ESTA.honeybehbeh schreef: Als je bijvoorbeeld bij de KLM of een ander vliegmaatschappij gaat werken, is het veel makkelijker om je visum te krijgen, degene voor mij aan de beurt was stewardess en zij kreeg alleen de vraag of ze het leuk vond om te werken bij KLM.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2082 Weergaves
-