Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leeftijd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bp1706
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Leeftijd

Bericht door bp1706 »

Hallo,

Ik heb een route gemaakt van Miami naar Los Angeles.
Om een auto te huren in Amerika moet je 21 zijn en om te rijden ook.
Nu wil een vriend van me mee naar amerika alleen is hij 20 jaar oud.
Hij kan dus geen auto rijden en ook niet drinken.

Is dit niet erg of denken jullie dat het te zwaar wordt voor mij om alles te rijden?

Groet,

Bp1706
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Leeftijd

Bericht door RiverCola »

Zou je anders alleen gegaan zijn? In dat geval had je toch ook alles zelf moeten rijden?

Ik weet niet hoeveel tijd je ervoor uittrekt. Het is tenslotte wel minimaal 4,5 duizend kilometer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met 21 moet je ook extra bijbetalen. Heb je die kosten al bekeken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
bp1706
Amerika-ontdekker

Bericht door bp1706 »

Ik wil volgend jaar april gaan.
Ik ben nu bijna klaar met mijn studie en dan wil ik eerst werken.
Ik heb nog niemand gevonden die mee wil behalve mijn 20 jarige vriend.

Ik weet van de kosten af, maar als ik aankomend jaar niet ga, ga ik nooit meer.
Dus ik wil graag gaan.

Mag je als 20 jarige overal naar binnen?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik weet van de kosten af, maar als ik aankomend jaar niet ga, ga ik nooit meer.
Dat is wel erg fatalistisch. Wat verwacht je van het leven na je 23ste? Je wordt niet vastgeketend :lol:

Nee, als 20-jarige kom je niet zomaar overal in. In bars en clubs kunnen ze moeilijk doen, ook omdat ze je geen alcohol mogen schenken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als het kunnen drinken van alcohol een wezenlijk onderdeel is van je vakantiebeleving dan zou ik lekker naar Salou gaan..
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nou ja, het gaat niet enkel om het wel of niet kunnen drinken van alcohol maar het zal misschien ook voorkomen dat je gewoon een bar of club niet inkomt. Als je idee van vakantie vieren is dat je 's avonds af en toe naar een bar kunt gaan, wat ik me goed voor kan stellen op die leeftijd, dan is de VS niet de juiste plek en kun je inderdaad beter in Europa blijven of naar Azië gaan.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Topicstarter zegt volgend jaar april te gaan. Dan zal die vriend toch een jaartje ouder zijn, 21 dus?
bp1706
Amerika-ontdekker

Bericht door bp1706 »

Nee hij is volgend jaar 20.
We hoeven ook niet elke avond te zuipen. Maar een keer wat drinken in een kroegje is wel leuk af en toe.
Maar goed, geen aanrader dus.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maartnn »

Ik zou niet thuis blijven omdat je geen alcohol mag drinken!!!

Ik ben afgelopen zomer als 23-jarige met een 22- en 24-jarige vriend, plus mijn broer van 23 (tweeling) naar de westkust geweest. Als studenten (of pas afgestudeerd) gaan we hier thuis graag en veel op stap.
We hadden dus ook gepland om in Amerika veel op stap te gaan of veel op café te zitten 's avonds. We hadden op voorhand op alle locaties de leukste bars en clubs opgezocht en wisten waar het het leukst zou zijn.

Eenmaal op vakantie wilden we 's avonds het liefst op hotel in ons bed liggen + worstelen kijken + biertje (kan jij wel kopen als je 21 bent) in de ene hand + chips eten met de andere hand. Het zijn lange dagen op je reis, en door de vele indrukken en warmte waren wij 's avonds vanaf 21u00-22u00 echt doodop. Meestal gingen we na het avondeten naar onze kamer en maakten we het daar gezellig.
Op een reis van 25 dagen meen ik mij te herinneren dat we slechts 4 keer 's avonds een bar/club hebben gedaan. En meestal dronken we hier een biertje en nadien wat water of frisdrank, omdat we de alcohol snel voelden en gewoon heel moe waren.

Dat is mijn gedacht erover, maar je doet er natuurlijk mee wat je wilt ;). Het 'naar de bar/club gaan' is maar een heel klein percentage van alle mooie herinneringen die je kan maken.

I.v.m. het rijden: het is natuurlijk veel als je zelf alles moet rijden, maar dit is eerder persoonlijk. Voor mezelf denk ik wel dat ik alles zou kunnen rijden. Maak dan zeker de afstanden niet te groot.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe lang denk je te gaan?

Ik heb hetzelfde als bovenstaand verhaal. Samen met een maat die kant op gegaan en echt maar 3x in 3 weken in een kroeg of bar gezeten, waarvan echt maar 1x echt 'op stap'.

Hou er rekening mee dat als jij alcohol koopt en je vriend achter of langs je staat ze het ook niet altijd meegeven.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik weet niet hoe lang je er over wilt doen. Maar als je van Miami naar LA wilt rijden hangen bij Texas je wenkbrauwen al op je onderlip. Als je ook nog de tijd wilt nemen om wat te zien. Dan denk ik dat je kaarsje goed uitgaat na je avond maaltijd. Zeker als je alles alleen moet rijden. Dus ik zou me niet al te druk maken over welke kroeg je wilt bezoeken en wat je dan gaat drinken. Ik zou het al knap vinden als je überhaupt de energie hebt om in de avond ook nog eens in de kroeg te gaan zitten...
bp1706
Amerika-ontdekker

Bericht door bp1706 »

Bedankt voor de tips.
We hebben er 7 weken voor uit getrokken.

Dit is mijn reis tot nu toe:
Datum Van Naar Uur rijden Opmerkingen
22-apr Amsterdam Miami
23-apr Miami
24-apr Miami
25-apr Miami Key West 3,5 Via John Pennekamp
26-apr Key West Homestead 3
27-apr Homestead Siesta Key 4
28-apr Siesta Key Atlanta 8
29-apr Atlanta
30-apr Atlanta Gatlinburg 6 Door GSM
1-mei Gatlinburg
2-mei Gatlinburg Nashville 3,5
3-mei Nashville
4-mei Nashville Memphis 3,5
5-mei Memphis
6-mei Memphis New Orleans 6
7-mei New Orleans
8-mei New Orleans Houston 5,5
9-mei Houston Fort Worth 4
10-mei Forth Worth Amarillo 5,5
11-mei Amarillo
12-mei Amarillo Taos 5,5
13-mei Taos Bezoek Pueblo
14-mei Taos Flagstaff 7
15-mei Flagstaff Grand Canyon
16-mei Grand Canyon
17-mei Grand Canyon Page 3
18-mei Page Mexican Hat 2,5 Bezoek Monument Valley
19-mei Mexican Hat Torrey 3,5 Door Capitol Reef
20-mei Torrey Zion 3
21-mei Zion
22-mei Zion Las Vegas 3
23-mei Las Vegas
24-mei Las Vegas Visalia 5,5
25-mei Visalia Modesto 2,5 Bezoek sequoia
26-mei Modesto Yosemite 2,5
27-mei Yosemite
28-mei Yosemite SF 4
29-mei San Francisco
30-mei San Francisco Monterey 2,5
31-mei Monterey Cambria 2,5
1-jun Cambria Los Angeles 4
2-jun Los Angeles
3-jun Los Angeles
4-jun Vrij
5-jun Vrij
6-jun Vrij
7-jun Vrij
8-jun Los Angeles Schiphol

Laat even weten wat je er van vind en of dit te doen is om alleen alles te rijden.

Groet
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Vind jij dat het te doen is? Ik woon een uurtje van Siesta Key af en moet er niet aan denken om 7 uur achter het stuur te zitten naar Atlanta, maar mijn man draait er zijn hand niet voor om en doet het met een keertje tien minuten pauze in het midden. Hij heeft ook wel eens 20 van de 24 uur gereden op een roadtrip met zijn familie. Ben je een goede roadtripper?
Laatst gewijzigd door Rachel. op 03 mar 2017, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hebben ook wel eens reisdagen maar ik ben blij dat we beiden rijden. Moet er niet aan denken om de hele dag achter het stuur te moeten zitten.
Jvdkorput
Amerika-ontdekker

Bericht door Jvdkorput »

ik vind rijden fantastisch zeker in een land als amerika, het werkt daar voor mij bijna relaxend.
Op mijn eerste roadtrip van een paar jaar geleden vanuit monument valley aan 1 stuk door terug gereden naar los angeles =10,5 uur. Was voor mij prima te doen met hier en daar een pauze natuurlijk.
Wat mij vooral veel hielp is dat ik auto rijden fantastisch vind en dat de bijrijder ook niet gewoon zijn eigen ding doet maar gewoon gezellig napraten flauwe grappen maken, en tussendoor natuurlijk gewoon stoppen op de leuke plekken en even iets anders doen dan rijden, bijvoorbeeld 10 minuten voetballen of ff wat drinken in een totaal afgelegen diner.

wat betreft alcohol, het verschilt een beetje hoe streng ze zijn, mijn eerste keer amerika was ik ook net 21 (5 jaar geleden) en ik werd toen haast nergens gecontroleerd, met uitzondering van las vegas clubs. Maar in las vegas kun je je ook prima vermaken door te gokken en dan drinken te bestellen die dames die daar rondlopen controleren in mijn ervaring vrijwel nooit, en dan heb je nog de bars van de hotels ook prima te doen. In LA en SF beiden keren niet naar mijn ID gevraagd, kan toeval zijn maar goed ik deel mijn ervaring toch maar even.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het niet gek om zo hier en daar een extra stop te plannen maar het lijkt mij op zich wel te doen. Ik rij altijd alles alleen en wij doen ook wel eens een lange rijdag.
Kijk wel goed naar de reistijden. Torrey - Zion is wel meer dan 3 uur, zeker als je de Ut 12 neemt. En ik zou daar zeker een overnachting bij Bryce tussenvoegen.
Kijk ook eens hoe het Memorial Day weekend valt. Ik zou dan niet in Yosemite gaan zitten.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heeft Martin op al die reizen nog nergens gereden? :o
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een keer maar. :wink:

Marianne
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Maartnn schreef:(...) + biertje (kan jij wel kopen als je 21 bent) (...)
Inderdaad kun je biertjes kopen als je 21 bent. Als je die vervolgens doorgeeft aan je nog-niet-21-jarige vriend ben je wettelijk gezien strafbaar. Hoewel het natuurlijk kan en we natuurlijk niet leven onder Big Brother vind ik toch niet dat je dat aan moet raden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer