Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Trails »

En ik heb onze auto gisteren geannuleerd en veranderd naar een grotere met een goedkopere prijs (verschil was 100 pond).
We hadden eerst de kleinste SUV via EconomyCarHire (nu Zest carhire) en omdat we toch liever een minivan hebben (beter overzicht door de grotere ramen en een zee van ruimte) ben ik eens gaan kijken en Alamo.co.uk/brits was nu dus 100 pond goedkoper terwijl ze ten tijde van boeking duurder waren.
Dit betreft huur vanaf Phoenix (AZ) voor een duur van 26 dagen. Huur vanaf 7 maart a.s.
appelsap
Amerika-ontdekker

Bericht door appelsap »

Ik heb bij Alamo een auto gehuurd voor mijn komende vakantie in maart. Nu was afgelopen week mijn creditcard gehackt en daardoor geblokkeerd. Inmiddels heb ik een nieuwe creditcard. Weet iemand hoe zit het nu met 'Skip the Counter' dat ik heb ingevuld? Want daar zeggen ze dat je de creditcard, waarmee de boeking is gemaakt, moet laten zien. Die heb ik nu niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

bedeve schreef: Maak je berekening eens vanuit National ś Emerald Club membership.
Kom je op zo 'n $ 1300 uit.
Dat scheelt nogal. Boek je dan rechtstreeks bij National? En kies je voor een minivan?
Ik ben me aan het inlezen over dat membership. Ik had niet direct uit het topic begrepen dat je ook korting krijgt op de huurprijs (ben nog maar bij deel 1 :wink: ).

Marianne
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

appelsap schreef:Ik heb bij Alamo een auto gehuurd voor mijn komende vakantie in maart. Nu was afgelopen week mijn creditcard gehackt en daardoor geblokkeerd. Inmiddels heb ik een nieuwe creditcard. Weet iemand hoe zit het nu met 'Skip the Counter' dat ik heb ingevuld? Want daar zeggen ze dat je de creditcard, waarmee de boeking is gemaakt, moet laten zien. Die heb ik nu niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Contact opnemen met Alamo op facebook is altijd een goede oplossing voor dit soort vragen. Die kunnen je gelijk een goed antwoord geven.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik zie bij http://www.sixt.nl op dit moment zeer scherpe tarieven voor bv Orlando in mei/juni, bv:
IFAR voor € 18,46/dag
SFAR voor € 22,39/dag
FFAR voor € 35,53/dag
Lijken mij goede deals.

edit: WOW, een XFAR (Mercedes-Benz GLE, BMW X5, Cadillac Escalade, Volvo XC90) voor € 30,19/dag.
Zijn wel prepaid bedragen, betalen bij afhalen (incl gratis annuleren) is +4%, extra bestuurder € 5,81 /dag.
Erg aantrekkelijk moet ik zeggen, jammer dat er geen PPAR tussen zit (pick-up)

Vooralsnog de IFAR gereserveerd voor 19 dagen Orlando in mei/juni incl 2e bestuurder voor € 475,- (betalen bij ophalen)
Weet iemand of een spouse bij sixt gratis mag rijden ?
Ik heb ook al een reservering voor een SFAR bij AVIS voor € 596,- (incl spouse), heb nog even de tijd om te beslissen welke ik ga nemen dan...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Eerste keer dat ik bij een verhuurder een beperking zie in het aantal km's:

2071 Vrije kilometers (71mi/Dag; € 0,34/Extra kilometers)

Wij doen meestal een rondreis en halen dan makkelijk 4000+ km's
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

@Njit: Is dat als reactie op mijn post ? Zo ja dan vraag ik me af waar je dat ziet staan, ik zie overal 'alle mijlen incl'.

Edit: Ik zie bij een paar premium auto's inderdaad een max aantal mijlen/km's staan (ca 175 km per dag bij mijn data), maar dat zijn nou niet de modellen die je normaal gesproken huurt (Jaguar F-Type, Mercedes S-klasse, Range Rover Sport, Mustang GT Convertible).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

sanook schreef:Ik zie bij http://www.sixt.nl op dit moment zeer scherpe tarieven voor bv Orlando in mei/juni
Bedankt voor het delen. Wij vliegen 22 april op Tampa, helaas krijg ik deze mooie prijzen dan niet :sadcry:
Als ik half mei probeer zie ik ze ook.
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ik heb helaas ook pech voor sixt.
Gaat echt op 1 mei pas in. Ik vlieg 6 mei al terug, dus voor die paar dagen zou ik mijn auto nog kunnen omruilen maar dat doet te weinig voor de prijs.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik zie wel mooie prijzen voor Sixt Atlanta in juli/augustus! 850 euro voor 23 dagen incl extra chauffeur voor een IFAR, dat terwijl ik verder alleen prijzen (ruim!) boven de 1000 euro zie. Helaas (na de zoekfunctie op forum te hebben gebruikt) vind ik dat je met een Sixt auto alleen in de staat zelf en de aangrenzende staten mag rijden.. En wij willen naar Louisiana en Mississippi, dus dat gaat hem niet worden. Jammer!

Overigens las ik ook dat Sixt een zeer kleine afdeling heeft op Atlanta met maar een paar SUV's..
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat is een beperking die ik nog niet gezien had. Je zou bij huren in Florida alleen naar Alabama en Georgia mogen.
Ik ga dit nog even verifiëren bij Sixt maar als dat inderdaad zo is dan is dat een dealbreaker want we willen ook nog naar Louisiana, Mississippi, Tennessee, North Carolina en South Carolina...
Roubosje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Roubosje »

Zo, ik heb de auto gereserveerd!
Rondje San Diego-San Diego voor 23 dagen a €811,00 in juli-aug

Wat mij ruim 300,00 scheelde is dat ik de auto in het centrum ophaal ipv het vliegveld.
Misschien een tip voor mensen om ook eens buiten het vliegveld te kijken! :thumbup:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ben ik niet zo fan van. Je hebt minder keus (vaak geen keus, er wordt je een auto toegewezen), je moet op de een of andere manier weer in 't centrum komen (ook bij afleveren) vanaf je hotel (of naar 't vliegveld).
Dan maar wat meer betalen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

300,00 verschil vind ik dan wel de moeite. Daar kan je weer andere leuke dingen voor doen, al vind ik het ook veel leuker om zelf een auto uit te mogen kiezen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door M Kactus »

sanook schreef:Dat is een beperking die ik nog niet gezien had. Je zou bij huren in Florida alleen naar Alabama en Georgia mogen.
Ik ga dit nog even verifiëren bij Sixt maar als dat inderdaad zo is dan is dat een dealbreaker want we willen ook nog naar Louisiana, Mississippi, Tennessee, North Carolina en South Carolina...
Het is een standaardbeperking bij Sixt. Ook de enige verhuurmaatschappij die ik ken die die regel hanteert.
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Dat is dus voor mij ook nieuw.
Wordt er ook op gecontroleerd of vermeld bij het ophalen?
Afbeelding
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Tja, maakt het veel uit of het wordt gecontroleerd? Het grote probleem is namelijk niet die overtreding, maar de aansprakelijkheid bij een eventueel ongeval of pech. Ze zullen je niet (gratis) komen takelen in Texas, als het niet mag volgens de overeenkomst, en ik weet niet of je verzekering nog wel geldig is als je een ongeval hebt waar je niet mag zijn volgens je overeenkomst.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Bericht gehad van Sixt hierover, deze voorwaarde is inderdaad van toepassing. Als je toch buiten de ze staten rijdt krijg je een boete van $0,50 per mijl. Volgens de Sixt medewerker wordt dit gecontroleerd met een apparaat in de auto. Het is dus puur een financiëel iets en je bent dus wel gewoon verzekerd e.d.
Of er inderdaad een apparaat in de auto zit die dit bijhoudt vraag ik me af maar goed dat risico wil ik niet nemen. Dus ik annuleer mijn reservering bij Sixt en hou het vooralsnog bij mijn SFAR reservering bij AVIS.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ik stel me grote vragen bij de uitleg van die medewerker. Ten eerste geloof ik -net als jij- niet echt dat er een gps-apparaat in de wagen zet die elke mijl bijhoudt. En dan gaat iemand zitten tellen hoeveel mijlen erbuiten waren, en hoeveel erbinnen? Om nog maar te zwijgen van de privacy-implicaties.

Maar meer nog, die conclusie vind ik twijfelachtig: Het is dus puur een financieel iets, en je bent DUS wel gewoon verzekerd. Wordt er expliciet melding gemaakt van de verzekeringen in de uitleg van die medewerker? En in de kleine lettertjes van die verzekering staat zonder twijfel vermeld dat de huurder zich aan de huurafspraken dient te houden. Het is niet omdat er een boete wordt gegeven, dat de verzekering niet zou vervallen. Staat toch los van elkaar.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Momenteel redelijke prijzen bij Autoeurope.nl voor mei/juni. Kreeg een mailtje dat ze kortingen hadden.

een Midsize SUV bij Dollar of Alamo is nu 743 euro voor 26 dagen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer