Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

plankan schreef: Hmm als ik de coverage zie, ziet dit er wel goed uit.
Jah ik bedoel GPS navigatie, die pre paid "Three" sim cards zien er wel een goed oplossing uit.
Wat zijn de ervaringen er van?
Is dit gewoon insteken en klaar of moet je via wifi deze eerst actieveren ofzo?
Lees een paar pagina's terug, daar staat het allemaal wel uitgelegt en wat de ervaringen zijn. De link naar het camper forum geeft een complete handleiding.
De meeste simkaart en zijn al geactiveerd, erin stoppen en gaan. Simkaarten die een maandplan hebben worden vaak door de verkoper geactiveerd als je hem een berichtje stuurt.
madpatrick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door madpatrick »

Jah ik bedoel GPS navigatie, die pre paid "Three" sim cards zien er wel een goed oplossing uit.
Ja. Je kunt de SIM er insteken en dan werkt het.
Je krijgt wel een code per SMS om te activeren als beveiliging.
Let wel, dat je roaming aanzet in NL omdat het een UK sim is
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik moest wel de APN-settings aanpassen. Die kan je overal online vinden voor je eigen device.
plankan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door plankan »

madpatrick schreef:
Ja. Je kunt de SIM er insteken en dan werkt het.
Je krijgt wel een code per SMS om te activeren als beveiliging.
Let wel, dat je roaming aanzet in NL omdat het een UK sim is
Ik ben van België en ben van plan die three sim card pas in mijn iphone te steken als ik in USA aan kom.
Of beter thuis doen voor het vertrek?
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb deze besteld http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562, ik wil hem in de Ipad stoppen. Weet iemand of ik ook eventueel een mifi kan aanschaffen zodat deze kaart daarin kan en zo te gebruiken is voor telefoons én Ipad (sorry ben niet zo technisch) :oops:
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik was er eigenlijk uit om mijn mifi te gebruiken, de TP-Link M5350 maar ik twijfel erg of deze wel optimaal gaat werken. Ik las zelfs dat hij op het AT&T netwerk mogelijk alleen maar 2G ondersteund.
Heb geen zin om een nieuwe mifi te kopen, of ik moet tweedehands wat kunnen krijgen.
Welke mifi hebben jullie in USA gebruikt?

Een simkaart in mijn telefoon kan ook, maar gaat dit werken? Aangezien in de advertenties staat dat de simkaarten die al voorzien zijn van GB's in een single, mifi of tablet?
Je kunt er alleen niet mee bellen.
Aan de andere kant ken ik ook tablets waar je weer mee kunt bellen.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Jolanda68 schreef:Ik heb deze besteld http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562, ik wil hem in de Ipad stoppen. Weet iemand of ik ook eventueel een mifi kan aanschaffen zodat deze kaart daarin kan en zo te gebruiken is voor telefoons én Ipad (sorry ben niet zo technisch) :oops:
Ja werkt. Staat ook in de advertentie:
The 3 PAYG Data Sim has 12GB of 3G or 4G data for your dongle or Mobile Wi-fi device, which is available to use for up to 12 months. Then just top up when you need more data.
Maar ik las wel eens dat het soms erg kan tegenvallen (ook afhankelijk van de dekking misschien), zijn recente reacties: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 1#50361521
Three werkte uitstekend in mijn MiFi, alleen: Niet vooruit te branden! Ik heb in menig onderontwikkeld land sneller internet gehad dan de USA met Three. Het verhaal ging ook dat er behoorlijk geknepen wordt. Zoek maar eens in dit topic.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5#50364375
Heb precies dezelfde ervaring. Voor mij geen Three meer
Dat knijpen kan komen doordat al het verkeerd gerouteerd wordt naar Engeland, als het allemaal via een server moet kan het zijn dat deze op drukke momenten langzamer is.
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jolanda68 »

Dank je wel Binnus :thumbup: . Ik denk dat ik hem dan alleen gebruik voor in de Ipad, en dan hoop op goed bereik :D
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Het is wat lastig te beoordelen maar ik ga geen mifi er voor kopen. Dan gebruik ik hem in een telefoon.
Apple devices worden wel goed ondersteund door de netwerken in Amerika.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

Ik heb de 12 GB Three Data kaart binnen en hier pakt hij vrijwel meteen het KPN netwerk. Wat opvalt is dat hij op 3G blijft hangen. In mijn Mifi en in mijn Ipad 4. Verbinden met meerdere apparaten gaat prima via hotspot. Ik heb het kaartje ook in mijn telefoon geprobeeerd, maar daar wordt een waarschuwing gegeven dat de kaart niet bestemd om te gebruiken in een telefoon. Nu denk ik dat mijn Mifi niet verder komt dan 3G (Huawei 5878s-32), maar hoe zit dat dan met mijn Ipad Mini 4? Ik denk zelf dat 3G wel volstaat voor hetgeen ik ermee wil doen, maar vanuit interesse: zijn er Mifi's met 4G mogelijkheid voor gebruik in de VS?
Afbeelding
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

God om te horen dat de kaart in een mifi werkt. Maar als je melding krijgt dat de simkaart niet bedoeld is voor gebruik in een telefoon, werkt het verder wel gewoon zonder de hotspotfunctie aan te zetten? Wat voor telefoon heb je?

De specificaties van je mifi zie ik hier: http://www.store4g.com/huawei-e5878/ als ik dat zo lees dan zou 4G wel werken in Amerika, maar die frequenties zijn anders dan de door KPN gebruikte frequenties, vandaar dat je dus waarschijnlijk maar 3G haalt of dat Three niet mag opereren op KPN's 4G netwerk.

Frequenties AT&T': https://forums.att.com/t5/Phone-Device- ... -p/4067288
Frequenties T-Mobile: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-4988
Overzicht van de frequenties op de netwerken met 4G LTE: http://www.phonearena.com/news/Cheat-sh ... SA_id77933

Volgens mij is 3G van T-mobile maximaal 6Mbit/s dat is mits je goed bereik hebt een prima snelheid voor een beetje surfen, whatsappen, Facebook etc.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

Geprobeerd in S7 Edge en Iphone 6. Zolang je geen hotspot activeert werkt het wel, maar andere apparaten koppelen werkt niet. Ik denk dat ik maar genoegen met 3G neem. Als ik ons blog maar kan bijhouden met wat tekst en een paar foto's dan ben ik tevreden.
Afbeelding
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Daar is 3G wel voldoende voor als je goed bereik hebt. Het lastige is om te achterhalen of de bestaande mifi optimaal werkt in de USA.

Bij mij ben ik er nog niet goed achter of hij de 3G band ondersteund, anders blijft hij hangen op 2G en dat is niet vooruit te branden. Misschien voor een Whatsapp berichtje. Maar met meerdere devices erop wordt een probleem.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb een Huawei 5372 die niet verder komt dan 3G in de USA, maar wel 4G geeft in o.a. Nederland en Australië. Vorig jaar een AT&T router cadeau gekregen (lang verhaal, maar wel superlief in hun winkel omdat ze hun kaart niet werkend kregen op de Huawei), die gekraakt met een unlockcode en die werkt in ook Europa supersnel op 4G nu op de Three kaart.

Maar wij konden met 3G prima toe in de USA hoor. Grote bestanden uploaden probeer ik sowieso vaak waar wel WIFI is, scheelt een hoop dataverbruik.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

In november deed ie het nog maar nu krijg ik em niet meer aangemeld
Blijkbaar heb je in Florida nu minstens 3G nodig op je telefoon.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

nieuwenoord schreef:Ik heb een Huawei 5372 die niet verder komt dan 3G in de USA, maar wel 4G geeft in o.a. Nederland en Australië. Vorig jaar een AT&T router cadeau gekregen (lang verhaal, maar wel superlief in hun winkel omdat ze hun kaart niet werkend kregen op de Huawei), die gekraakt met een unlockcode en die werkt in ook Europa supersnel op 4G nu op de Three kaart.

Maar wij konden met 3G prima toe in de USA hoor. Grote bestanden uploaden probeer ik sowieso vaak waar wel WIFI is, scheelt een hoop dataverbruik.
Weet je ook welke router dat was? AT&T plakt er hun eigen sticker op, maar vaak kan je wel zien welk model het is. Het is dan handig om een mifi te kopen via Ebay en deze dan te unlocken zoals je gedaan hebt.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

Deze mifi is al mee geweest naar New York en Canada en werkte daar prima. Volgens mij ook maar op 3G of minder. In Canada ook soms helemaal geen bereik. Ik heb ook een kaartje van Keepgo http://www.keepgo.nl en dat werkt wel op 4G op KPN netwerk in dezelfe Mifi. Wonderlijke wereld, hoor, maar ik probeer het gewoon zo en als het niet werkt...dan niet :D
Afbeelding
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik vind die Keepgo kaartjes wel erg duur. 1 GB voor 56 euro? Ik denk dat de aanbieder die roamt op het KPN netwerk toestemming moet hebben om hun 4G netwerk te gebruiken. Daarom kan de ene aanbieder wel 4G aanbieden en de ander niet.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Binnus schreef: Weet je ook welke router dat was? AT&T plakt er hun eigen sticker op, maar vaak kan je wel zien welk model het is. Het is dan handig om een mifi te kopen via Ebay en deze dan te unlocken zoals je gedaan hebt.
Ja, deze: http://www.4gltemall.com/zte-mf923-4g-l ... tspot.html

En ZTE MF9234G dus.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Binnus schreef:Ik vind die Keepgo kaartjes wel erg duur. 1 GB voor 56 euro? Ik denk dat de aanbieder die roamt op het KPN netwerk toestemming moet hebben om hun 4G netwerk te gebruiken. Daarom kan de ene aanbieder wel 4G aanbieden en de ander niet.
Ik heb nu 56 Euro betaald voor 24GB voor een Three-kaart via Ebay. Verzendkosten bespaard omdat mijn dochter in de UK woont en ik daar toch moest zijn.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer