Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Jolanda68 »

Harry, inderdaad hebben ze alleen de eerste voornaam (zoals in paspoort) en achternaam van de ouders nodig, verder niks. Dat scheelde. Ik had het helemaal ingevuld, betaling lukte deze keer ook in één keer, afgesloten en meteen weer ingelogd, was wel nieuwsgierig :wink: . En meteen goedgekeurd :D .
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik heb nog een vraagje. Onze esta's zijn nog geldig tot een paar weken voor de vertrekdatum van onze volgende reis. We moeten dus een nieuwe groepsaanvraag doen, Ik wil eigenlijk niet te lang wachten met het aanvragen, maar kan dit terwijl ze nog geldig zijn?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja dat kan gewoon. Je oude komen dan te vervallen.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
marco-silvia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door marco-silvia »

Goedenavond allemaal,

wij zijn voor onze reis naar de USA bezig met onze esta-aanvraag.
Nu zitten wij in een bijzondere situatie. Silvia is 7 jaar werkzaam geweest als stewardess bij een prive maatschappij en daarbij in nogal bijzondere landen geweest.

waaronder in maart-april 2011 in Jemen.
Dit is natuurlijk 1 van de vragen. Hoe groot is de kans op een afwijzing? En wat verder te doen in zo'n geval?

Ook zijn ze voor een contract voor de VN meermaals in zuid-Soedan geweest. Nu is dit geen Soedan (wat ook op de lijst staat) maar wij vroegen ons af of dit toch een risico is?

We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je na maart 2011 in een aantal risicolanden waaronder Jemen bent geweest dan kan je inderdaad geen esta meer aanvragen.
marco-silvia
Amerika-ontdekker

Het is dus in maart 2011 geweest.

ze waren ingehuurd door een oliemaatschappij om eventueel mensen te evacueren, ivm onrustige situatie.
uiteindelijk na een paar weken, terug naar huis, zonder de evacuatie.

hoewel dit niet meer in het huidige paspoort staat, lijkt het ons wel veiliger om het naar waarheid in te vullen.
marco-silvia
Amerika-ontdekker

we hebben de aanvraag verstuurd en betaald. nu afwachten en duimen
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Net een vreemde ontdekking gedaan op mijn goedgekeurde Esta groepsaanvraag. Ik heb ze nu uitgeprint en zie dat bij de verloopdatum van de aanvraag (dus bovenaan de formulieren) de verloopdatum staat van onze paspoorten. Tenminste dat geldt voor 4 van ons. Alleen bij onze kleinzoon staat de goede datum nl. 5 maart 2019. Verder staat alles gewoon goed ingevuld.
Nu gaan we waarschijnlijk binnen 2 jaar niet opnieuw naar Amerika, maar ik vind dit toch erg vreemd. Hoop ook dat we hier geen problemen mee krijgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je ESTA is niet langer geldig dan de geldigheidsduur van je paspoort, dus het klopt wel zo.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ach zo. Had ik zo gauw niet aan gedacht. Bedankt Marianne
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Houd er ook rekening mee dat als je via Canada terugkomt zoals wij je ook daar een eta moet aanvragen of je mag Canada niet binnen
Afbeelding
Jan52
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

ESTA vraagje

Bericht door Jan52 »

Hallo!
Ben ik begonnen met het inlezen van het ESTA formulier kom ik vragen tegen waar ik niet uit kom.
Waar ik naar toe ga, welk adres in Amerika.
Wat moet ik invullen bij line 1, line 2 etc.
We gaan maar naar 1 adres, dus dat lijkt me duidelijk..
Kan iemand mij daar meer duidelijkheid over verschaffen?
Alvast mijn dank,
Jan
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: ESTA vraagje

Bericht door Marcopstal »

Gewoon het adres van het eerste hotel.

Krijg je alles op lijn 1 dan laat je lijn twee gewoon open.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jan52
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan52 »

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik zal me er weer opstorten! :mrgreen:
eliene
Amerika-newbie

Bericht door eliene »

Dag allemaal,

Hier een 'esta-vraag' die ik nog niet tegengekomen ben: wij gaan komende zomer naar Amerika met 2 biologische kinderen en 2 pleegkinderen. Voor de pleegkinderen regelen we (hopelijk) toestemming van de voogden en (bij onze pleegdochter) biologische moeder. Met een vertaling in het engels en een legalisatie erbij. Ik begrijp dat we ook de namen van de ouders in moeten vullen op het esta formulier. wat is handig: de biologische ouders of ons als pleegouders? en als we het beste de biologische ouders in kunnen vullen, wat dan te doen met een vader die onbekend is? gewoon 'unknown'?
zijn er nog meer vragen waar we vooraf over na moeten denken hoe we die invullen?
Ik hoor het graag,
eline
Jan52
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan52 »

Ben begonnen met proefinvullen van de gegevens.
Omdat we met twee personen zijn vul ik de groepsaanvraag in.
Direct komt dan de vraag naarboven bij mij waar ik de gegevens van mijn echtgenote moet plaatsen.
Ik kan alleen mijn gegevens invullen, beginnende met de contactpersoon van de groep.
En ik lees ook dat ik de pagina met het nummer moet uitprinten of downloaden..
Is dat om mijn echtgenote later toe te voegen aan de groep?
De verblijfsplaats icm line 1 etc. zijn me nu wel duidelijk.
Of is het zo dat ik eerst het hele formulier voor mijzelf moet invullen om daarna die van mijn echtgenote op een apart formulier moet invullen?
Het zal wel simpeler zijn dan ik denk maar het roept weer vraagtekens op.
Verder nog de vraag of ik de USA gebruik als doorreis naar een ander land.
We gaan in die periode een week naar Canada, kan ik aannemen dat ik de desbetreffende vraag met "nee" kan beantwoorden?
Al met al toch lastig, het inkomstenbelastingformulier invullen is simpeler.. :mrgreen:
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ik wil komend weekend de tijd nemen om de Esta aan te vragen voor ons gezin. Dit kan met een groepsaanvraag heb ik begrepen.
Om mezelf een beetje voor te bereiden ben ik de aanvraag alvast eens aan het doorlezen. En kom al meteen met enkele vragen:

- wat moet ik invullen bij " Nationaal Identificatienummer? Dat is dus niet je paspoortnummer, zo staat erbij. Maar wat dan wél ?
- vul je bij "Contactgegevens" de gegevens van je eerste verblijfadres in (bij ons een hotel in Miami). En dus ook het (verplichte) e-mailadres van het hotel kennelijk?
- Volgens mij kon ik alleen de gegevens van de hoofdaanvrager invullen bij de groepsaanvraag. Maar mij lijkt dat ik ook de gegevens van mijn echtgenoot en kinderen moet invullen, klopt dat? Want dan heb ik zo vlug waarschijnlijk ergens iets verkeerds aangevinkt of ergens iets over het hoofd gezien. Maar wat vul je dan in bij de 'ouder gegevens' van de kinderen? Jezelf dus feitelijk?
- mijn vader leeft allang niet meer, maar ik moet hem wel gewoon invullen?

Wie wil me alvast even vooruithelpen hiermee, zodat ik hopelijk binnenkort dat formulier snel en zonder gedoe (dat heb ik al genoeg gehad :wink:) kan invullen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

wat moet ik invullen bij " Nationaal Identificatienummer? Dat is dus niet je paspoortnummer, zo staat erbij. Maar wat dan wél ?
Burger Service Nummer BSN (vroegere sofinummer)
vul je bij "Contactgegevens" de gegevens van je eerste verblijfadres in (bij ons een hotel in Miami). En dus ook het (verplichte) e-mailadres van het hotel kennelijk?
Dit zijn je eigen contactgegevens, je verblijfsgegevens komen iets verderop in de aanvraag bij "reisinformatie"
mijn vader leeft allang niet meer, maar ik moet hem wel gewoon invullen?
ja
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kletskous schreef:Volgens mij kon ik alleen de gegevens van de hoofdaanvrager invullen bij de groepsaanvraag. Maar mij lijkt dat ik ook de gegevens van mijn echtgenoot en kinderen moet invullen, klopt dat?
Jan52 schreef:Omdat we met twee personen zijn vul ik de groepsaanvraag in.
Direct komt dan de vraag naarboven bij mij waar ik de gegevens van mijn echtgenote moet plaatsen.
Ik neem aan dat jullie op de officiële site kijken? Daar staat bij elke vraag een ?. Als je daar op klikt zie je een toelichting.
Bij de groepsaanvraag staat onderaan bij "Hulp nodig" hoe het proces loopt. Daar staat onder andere:
Groep aanvragen beheren
De groepscontactpersoon heeft de mogelijkheid van een “Nieuwe aanvraag toevoegen” (om met de procedure voor een nieuwe aanvrager te beginnen) of een “Onbetaalde aanvraag toevoegen” (om een bestaande onbetaalde aanvraag aan uw groep toe te voegen).

@Kletskous: Bij de vraag over ouders vul je inderdaad de gegevens van de ouders in - of ze nu wel of niet meer in leven zijn.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Zal wel dom zijn van mij zijn, maar ik vind em lastig omschreven.
Dus: bij groepsaanvraag begin je als 'hoofdaanvrager' en als je jouw deel doorlopen hebt, voeg je een nieuwe aanvraag toe? En dat dan dus x3 ?
En kun je dan ná de laatste (4e) aanvraag nog op een of andere manier controleren of je het dan dus voor alle 4 correct hebt ingevuld?

Is een groepsaanvraag gemakkelijker of is het beter/handiger om het gewoon los per persoon aan te vragen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer