Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget zomer 2018 Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Briggy
Amerikafan

Budget zomer 2018 Orlando

Bericht door Briggy »

Hoi allemaal,

Tijdje geleden dat ik actief was op dit forum :). Ik ben in januari 2012 in Florida geweest, daarna niet meer.

Vandaag zaten ik en mijn vriend op internet te kijken voor een vakantie naar Griekenland in Mei, toen we besloten om toch niet te gaan. Dit zodat we meer kunnen sparen voor een grote vakantie in 2018. Toen ik aangaf Orlando te missen, zei mijn vriend; als je het mist, dan gaan we daar toch heen in 2018? :) Hij gaf mij de opdracht om een budget vast te stellen zodat we weten hoeveel we moeten sparen.

Nu volg ik een voltijd HBO opleiding en kan ik daarom niet buiten de schoolvakanties op vakantie. Het zal dus de zomervakantie worden (tot mijn spijt).

Mijn vriend is nog nooit in Florida geweest, ik heb in 2012 alleen Universal Studios, IOA en Seaworld gedaan en ben in Melbourne geweest voor een bruiloft.

Tot nu toe heb ik het volgende ruime budget opgesteld voor twee weken in juli of augustus 2018 (stel dat we meer kunnen sparen kunnen we misschien langer gaan).

1. Vlucht € 1.500,00
2. Airbnb € 1.500,00
3. Entree pretparken € 1.738,00
Eten en drinken € 1.500,00
Winkelen gezamenlijke rekening € 400,00 (bv. souvenirs)
4. Autohuur € 500,00
Benzine € 100,00
ESTA € 30,00
Discovery cove € 700,00
5. Parkeren parken € 250,00
6. Overige uitstapjes € 250,00
7. Evt. speciale arrangementen € 300,00
Totaal: € 8768

1. De vlucht heb ik ruim genomen omdat we het altijd wel fijn vinden om een ruimere plek te kiezen (als dit aangeboden wordt bij de maatschappij).

2. Ik wilde in eerste instantie een villa boeken, omdat daar een zwembad bij zit en ik hier altijd goede verhalen over hoor. Mijn vriend neigt echter naar iets zoals airbnb omdat dit goedkoper is (we voeren nu steeds juli 2017 in, gewoon om beetje te oriënteren hoe de prijzen in het hoogseizoen zijn).

3. Qua entree zouden we waarschijnlijk een combi ticket nemen. Ik ben nu even uitgegaan van Orlando Freedom Ticket™ Ultimate tickets. Heb mij nog niet echt verdiept of dit de beste optie is (omdat we vandaag pas besloten om naar Orlando te gaan). Hier zit o.a. gratis parkeren voor Seaworld, Aquatica en Bus Gardens bij, Memory maker, Use of the Disney FastPass+system which reduces queuing time (ik ga ervan uit dat je dan onbeperkt gebruik hiervan kan maken? Of bedoelen ze hier iets anders mee) en mini golf.

4. Vriendlief dacht dat je niet per se een auto nodig hebt in Orlando, maar ik heb hem verteld dat het toch erg onhandig is om van shuttles en de trolley afhankelijk te zijn. We hoeven niet per se een heel grote auto.

5. Bij het Freedom ticket zit parkeren bij Seaworld, Aquatica en Busch Gardens® Tampa Bay inbegrepen. Dan blijven de parkeerkosten bij Disney en Universal nog over a ongeveer 20 dollar per dag.

6. Denk aan evt uitstapjes naar een natuurgebied, Daytona beach e.d. als we dit zouden willen.

7. Ik heb mij nog niet echt in Disney Orlando verdiept maar in Californië kon je speciale arrangementen nemen waarbij je bv. een speciale Frozen pre-show arrangement had, of een diner met voorrangsticket voor World of color.

Denken jullie dat dit een realistisch budget is voor 2 personen, 2 weken in het hoogsezoen?
Laatst gewijzigd door Briggy op 06 mar 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zaliyah
Amerika-ontdekker

Re: Budget zomer 2018 Orlando

Bericht door Zaliyah »

Ik heb veel de zelfde dingen gepland als jou, sommige dingen zijn wel vrij hoog ingeschat, kijk eens bij mijn berekening, daar staat wat wij ervoor betaald hebben:
https://collectmemoriesx.wordpress.com
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Bedankt voor de reactie, ik zal het eens bekijken. Het klopt dat ik het inderdaad vrij hoog heb ingeschat, beter te veel schatten dan te weinig denk ik altijd maar ;) En stel dat het goedkoper uitvalt hebben we sowieso het geld al gespaard :)

Mooie site trouwens! Maar met hoeveel personen gaan jullie? Ook 2?

Oeh ik zie honden pension staan en besef dat wij ook nog de kosten voor de kattenoppas moeten opschrijven :)
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Vlucht 1000 euro voor hoogseizoen (voor 2 personen) wil ik niet ruim genomen noemen, zeker niet als je ook nog extra beenruimte zou willen. Je kunt natuurlijk kijken wat vluchten voor deze zomer kosten om een goede indruk te krijgen.
Tip: als vertrek vanaf Dusseldorf voor jullie een optie is zou ik daar zeker even naar kijken. Air Berlin vliegt (deze zomer in ieder geval) rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar Orlando en meestal voor mooie prijzen. Eventuele extra reistijd om in Dusseldorf te komen maak je meestal dus weer goed omdat je rechtstreeks vliegt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Kwa budget lijkt het wel realistisch.

Kwa plan heb ik wat meer vragen. Florida is toch veel meer dan Orlando ? Ik zou het bijzonder jammer vinden om niet wat meer te zien, maar als je steeds op en af moet naar Orlando ben je zeer beperkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

sanook schreef:Tip: als vertrek vanaf Dusseldorf voor jullie een optie is zou ik daar zeker even naar kijken. Air Berlin vliegt (deze zomer in ieder geval) rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar Orlando en meestal voor mooie prijzen. Eventuele extra reistijd om in Dusseldorf te komen maak je meestal dus weer goed omdat je rechtstreeks vliegt.
We hebben wel eens gekeken naar die optie, maar we kunnen binnen een half uur op Schiphol staan, en om naar Dusseldorf te reizen zijn we gelijk 3 keer zo lang onderweg dus dat zien we niet echt zitten. Tenzij het echt zoveel scheelt dat de benzine en/of openbaar vervoer kosten er uit te krijgen zijn.

Het klopt inderdaad dat Florida veel meer is dan Orlando, daar heb je zeker gelijk in. We hebben nog geen plan, maar het zal gelukkig niet de laatste keer zijn dat we gaan. :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Villa is niet duurder dan Airbnb, denk ik. Met z'n tweeen een wat kleinere villa in de buurt van Orlando moet kunnen voor zo'n €600 per week. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan voor die €1500 in je budget?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik zou je vluchten ook een stukje hoger inschatten voor 2 personen.
Ben bang dat je dit in het hoogseizoen niet gaat halen.

Verder wel een goed vooruitzicht 8)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Briggy schreef:3. Qua entree zouden we waarschijnlijk een combi ticket nemen. Ik ben nu even uitgegaan van Orlando Freedom Ticket™ Ultimate tickets. Heb mij nog niet echt verdiept of dit de beste optie is (omdat we vandaag pas besloten om naar Orlando te gaan). Hier zit o.a. gratis parkeren voor Seaworld, Aquatica en Bus Gardens bij, Memory maker, Use of the Disney FastPass+system which reduces queuing time (ik ga ervan uit dat je dan onbeperkt gebruik hiervan kan maken? Of bedoelen ze hier iets anders mee) en mini golf.

5. Bij het Freedom ticket zit parkeren bij Seaworld, Aquatica en Busch Gardens® Tampa Bay inbegrepen. Dan blijven de parkeerkosten bij Disney en Universal nog over a ongeveer 20 dollar per dag.

7. Ik heb mij nog niet echt in Disney Orlando verdiept maar in Californië kon je speciale arrangementen nemen waarbij je bv. een speciale Frozen pre-show arrangement had, of een diner met voorrangsticket voor World of color.
3. Gewoon kijken hoeveel dagen je wil besteden aan elk park en daar de juiste tickets bij zoeken. Maar voor 2018 is dit toch nog niet exact te zeggen. Prijzen veranderen elk jaar (en ze worden er niet goedkoper op). Alles onbeperkt klinkt leuk maar als je de dagen niet gebruikt..
Disney Fastpass+ is het systeem waarbij je van te voren een attractie uitkiest (kan tot 30 dagen van te voren) waar je dan niet op hoeft te wachten. Maar er is wel een maximum aantal attracties wat je op die manier kunt doen per dag.

5. Klopt helemaal. Hoewel ik verwacht dat die prijzen in 2018 wel weer gestegen zullen zijn.

7. Dat soort arrangementen heb je in Orlando ook. Zie hier: https://disneyworld.disney.go.com/dining/#/dine-events/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Als je in een villa zit, kun je gemakkelijk thuis ontbijten, een broodje smeren voor de lunch en zelf koken. Stel je rekent op 300 euro boodschappen voor twee weken, nog 3 of 4 keer uiteten en je kunt je budget voor eten bijstellen naar 500-600 euro.
Auto moet ook wel een stuk goedkoper kunnen, een mid of fullsize heb je denk ik wel voor 400-500 euro.
Vluchten zou ik eerder uitgaan van 750 pp, dus 1500 in totaal.
Villa met eigen zwembad voor 750 per week lukt je ook wel, gewoon goed rondkijken op de bekende websites.
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

analogkid schreef:Villa is niet duurder dan Airbnb, denk ik. Met z'n tweeën een wat kleinere villa in de buurt van Orlando moet kunnen voor zo'n €600 per week. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan voor die €1500 in je budget?
13 nachten, 14 dagen. Waarschijnlijk midden/eind augustus. Een villa lijkt mij trouwens ook een prima optie, ligt er maar net aan wat we volgend jaar kunnen vinden binnen ons budget. Omdat het nu nog 1,5 jaar duurt is het inderdaad lastig om nu al te gaan vergelijken.
Victoria schreef:Ik zou je vluchten ook een stukje hoger inschatten voor 2 personen.
Ben bang dat je dit in het hoogseizoen niet gaat halen.
Dan krikken we dat een beetje omhoog :)
Njit schreef: 3. Gewoon kijken hoeveel dagen je wil besteden aan elk park en daar de juiste tickets bij zoeken. Maar voor 2018 is dit toch nog niet exact te zeggen. Prijzen veranderen elk jaar (en ze worden er niet goedkoper op). Alles onbeperkt klinkt leuk maar als je de dagen niet gebruikt..
Disney Fastpass+ is het systeem waarbij je van te voren een attractie uitkiest (kan tot 30 dagen van te voren) waar je dan niet op hoeft te wachten. Maar er is wel een maximum aantal attracties wat je op die manier kunt doen per dag.

7. Dat soort arrangementen heb je in Orlando ook. Zie hier: https://disneyworld.disney.go.com/dining/#/dine-events/
Het is waarschijnlijk inderdaad wel handig om een (globale) planning te maken inderdaad, omdat het nog zo vroeg is hebben we dat nog niet gedaan. Dan kunnen we altijd kijken welk ticket we nemen. Hm qua fastpasses, dat is wel belangrijk om rekening mee te houden, en een beetje een gameplan te hebben qua drukke attracties die we dan met fastpass kunnen doen.
Bedankt voor de link, dat zijn heel wat meer opties dan in Californië haha! ;)
winterpark schreef:Als je in een villa zit, kun je gemakkelijk thuis ontbijten, een broodje smeren voor de lunch en zelf koken. Stel je rekent op 300 euro boodschappen voor twee weken, nog 3 of 4 keer uiteten en je kunt je budget voor eten bijstellen naar 500-600 euro.
Auto moet ook wel een stuk goedkoper kunnen, een mid of fullsize heb je denk ik wel voor 400-500 euro.
Vluchten zou ik eerder uitgaan van 750 pp, dus 1500 in totaal.
Dat is inderdaad fijn aan een villa, bij airbnb verhuren ze ook complete condo's met keuken, dus dat zal niet echt het probleem zijn zouden we daarvoor kiezen. Ligt er inderdaad maar net aan wat we volgend jaar kunnen vinden qua accommodatie. Het eten budget is hoog, maar we hebben gemerkt dat we op vakantie graag buiten de deur eten (en dan eigenlijk alle maaltijden incl. snacks :shock: ), vooral in Amerika. Er zijn zoveel plekken die ik wil proberen, en dan vind ik het zonde om zelf te koken..

Ik zal het budget voor autohuur iets naar beneden stellen, dat kan dan mooi weer richting het budget voor de vlucht ;)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken allemaal! :D
winterpark
Amerikakenner

Volgens mij moet je nu al een villa kunnen vinden! :) En dan is de keuze nog ruim. Ik kom weleens op websites van villa's waar mensen echt expliciet schrijven: wil je over 2/3 jaar deze kant op? Neem gewoon contact op.
Wij hebben hier afgelopen januari gezeten: http://www.ourfloridadream.co.uk
Hele aardige mensen, kost in de zomer 483 pond per week. 550 euro dus :) Ben je voor 1100 euro klaar.
Geen enorm groot huis, maar wel 3 slaapkamers, een heerlijk zwembad, fijne keuken en ruime woonkamer. Hebben in juli 2018 nog beschikbaarheid zo te zien, maar in augustus niet meer. Kortom.. Ik zou op zoek gaan, de pareltjes (qua prijs in dit geval!) zijn zo weg.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Briggy schreef:Het is waarschijnlijk inderdaad wel handig om een (globale) planning te maken inderdaad, omdat het nog zo vroeg is hebben we dat nog niet gedaan. Dan kunnen we altijd kijken welk ticket we nemen. [/b] :D
wij hebben al een globale planning voor 2018 :) En we moeten nog op vakantie in 2017 :lol: Maar Seaworld en Busch Gardens zou ik persoonlijk maar 1x hoeven te doen. Universal zijn beide parken leuk voor 1 dag. En dan wellicht nog een dag voor de 'Best of'. Of je neemt een combo met Volcano Bay erbij. Disney kunnen wij ons meestal een stuk langer vermaken ;) De waterparken van Disney zijn ook erg leuk.
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Wow haha, dus je kunt niet vroeg genoeg beginnen, maar goed dat we deze zomer maar 1 weekje weg zijn, kan ik de rest gebruiken voor het plannen :lol:

Ja denk dat Bush Gardens ook maar 1 dag wordt, vooral ook omdat je er toch naar toe moet rijden. Seaworld had ik na 1 dag ook wel gezien eigenlijk.
Omdat we misschien (nou ja, "we", eigenlijk wil ik dat vooral en vriendlief heeft zoiets van, uuh :P ) Discovery cove willen doen, moeten we even kijken want daar zit natuurlijk ook entree bij voor andere parken.

Winterpark, inderdaad augustus al vol, wauw! We hadden het er gisteravond over dat we toch liever in augustus gaan. Qua weersomstandigheden maakt het niet echt uit (sowieso heet en orkaanseizoen), maar qua drukte geeft undercover tourist iets rustiger aan. En ik ben jarig in Augustus :) Ook zie ik op de KLM site dat vliegen in augustus goedkoper is.

Poeh volgens mij is het plannen van een Orlando vakantie stressvoller dan het plannen van een bruiloft :lol:
winterpark
Amerikakenner

Haha, gaat snel he? Er zijn natuurlijk genoeg huizen, maar ik wil maar even aangeven dat je voor 1100-1200 euro al een villa hebt als je op tijd begint met zoeken. Die van ons zou ik voor een gezin van vijf te klein vinden denk ik (ander huis waar ik vaak kwam, had bijv. een woonkamer én nog een tweede grote zitruimte), maar met zijn 2en is het super.
Kijk trouwens ook eens naar Tuifly, deze augustus vlieg je voor 569 pp 16 dagen naar Orlando Sanford (super fijn vliegveld!). Voor volgend jaar is er nog niet te boeken, maar ter referentie.
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Wow, wat een budget voor 2 personen :shock: !!
Maar dat is natuurlijk iets wat je voor jezelf bepaalt :wink:

Wij gaan met 3 meiden deze zomer 2 en halve week naar Florida (augustus) en betalen ongeveer 3300eur voor ons 3. In deze prijs zit inbegrepen:
* vluchten met tussenstop in Londen - 600eur pp
* huurauto voor 11d - 300eur
* 10 overnachtingen (de rest logeren we bij kennissen) - een overnachting voor ons 3 kost ons gemiddeld 60eur, behalve in the Keys
* overnachting in Amsterdam en parkeren - 130eur
* ziektekostenverzekering - 75eur pp

Wij hebben 1000eur extra budget om mee te nemen. (eten - parkeren - daguitstapjes voor 3p, eigenlijk voor de gezamelijke dingen)
Daar gaan we niet mee toekomen, dat beseffen we wel, maar buiten die 1000eur zal ieder voor zich nog wel een budget voorzien voor persoonlijke uitgaven.
Dus zonder persoonlijke souvenirs ed kost de reis ons een kleine 4500eur.

Pretparken hebben wij bewust geschrapt. Zijn meer voor natuur. Voor de prijs van een dagticket pretpark, hadden wij een heel luxueus hotel in the Keys voor 2 nachten.

Het is allemaal natuurlijk heel persoonlijk en wij hebben het voorrecht om een groot stuk van de reis in een huis van kennissen door te brengen. Wat wil zeggen dat we ook een aantal dagen gewoon zelf zullen koken enzo.

Veel succes met het plannen!
Zaliyah
Amerika-ontdekker

Bericht door Zaliyah »

Briggy schreef:Bedankt voor de reactie, ik zal het eens bekijken. Het klopt dat ik het inderdaad vrij hoog heb ingeschat, beter te veel schatten dan te weinig denk ik altijd maar ;) En stel dat het goedkoper uitvalt hebben we sowieso het geld al gespaard :)

Mooie site trouwens! Maar met hoeveel personen gaan jullie? Ook 2?

Oeh ik zie honden pension staan en besef dat wij ook nog de kosten voor de kattenoppas moeten opschrijven :)

Wij gaan inderdaad met ze 2e! Klopt inderdaad ook wel dat je dan centje achter de hand hebt, kan je nog wat leuks van doen.
Pension is inderdaad ook nog wel een flinke kostenpost
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Carolena, het is inderdaad ook een flink groot budget.. We hebben veel geluk dat we het geld ervoor opzij kunnen leggen en alsnog niet op brood en water hoeven te overleven (als iemand nog een opleiding zoekt? Ga ICT studeren ;)), anders had het niet gekund. We slaan dit jaar ook de meivakantie en een grote zomervakantie over om voor deze reis te sparen.

Hoelang van tevoren hebben jullie de vliegtickets geboekt? 600 p.p. klinkt als een mooie prijs in de zomer. En de huurauto is ook best goedkoop, hebben jullie die ook lang van tevoren geboekt?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor onze 2017 reis met vertrek 26 mei en retour 24 juni

Vliegtickets: 9 augustus 2016 (319 dagen voor retour)
Autohuur: 19 september 2016 (249 dagen voor vertrek)

Voor onze 2016 reis met vertrek 28 mei en retour 26 juni

Vliegtickets: 11 september 2015 (289 dagen voor retour)
Autohuur: 15 februari 2016 (103 dagen voor vertrek)
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Briggy schreef:Carolena, het is inderdaad ook een flink groot budget.. We hebben veel geluk dat we het geld ervoor opzij kunnen leggen en alsnog niet op brood en water hoeven te overleven (als iemand nog een opleiding zoekt? Ga ICT studeren ;)), anders had het niet gekund. We slaan dit jaar ook de meivakantie en een grote zomervakantie over om voor deze reis te sparen.

Hoelang van tevoren hebben jullie de vliegtickets geboekt? 600 p.p. klinkt als een mooie prijs in de zomer. En de huurauto is ook best goedkoop, hebben jullie die ook lang van tevoren geboekt?
Wij hebben het geluk dat we bij een kennis kunnen verblijven voor en groot deel van de reis, ook een hele meevaller :D !
Voor mij is het een beetje een sport aan het worden om low-budget op reis te kunnen gaan. Door veel uit te zoeken kan je dikwijls veel geld uitsparen. Zo zijn wij in december voor 80eur pp met zen 2 3dagen naar Porto gegaan, verblijf en vlucht inbegrepen. Alles bij elkaar heeft die citytrip ons 150eur per persoon gekost (goed gegeten en gedronken en hop on - hop off inbegrepen). En in de Paasvakantie ga ik met mijn partner en dochter 5d naar Ibiza voor 450eur voor 3 personen, vluchten, verblijf en huurauto in.
Ik wil daar maar mee zeggen, dat ik ervan hou om het zelf zo goed mogelijk uit te zoeken. Er zijn natuurlijk mensen die daar niet zo veel mee kunnen bezig zijn.

Onze tickets voor Florida hebben wij geboekt in november. Amsterdam-Londen-Miami en terug via Momondo.nl gevonden, geboekt bij gate1.nl. Vliegen met British Airlines en Virgin (deze vlucht kost momenteel 1700eur pp!!, dus hebben wel een koopje gedaan :clap: ).
Onze auto heb ik geboekt via Expedia. Wij hebben wel voldoende aan een "compact" auto. Dit is een Ford Focus. We gaan geen 1000km per dag rijden, dus vonden dat wel ok. De auto heb ik geboekt half januari, in november was hij nog een 50eur goeiekoper! Dus dat vonden we wel een beetje spijtig.

Veel succes nog! groetjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer