Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jacostar: rondreis RV 23 dagen LA-LA.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Jacostar: rondreis RV 23 dagen LA-LA.
Een jaar eerder dan oorspronkelijk gepland, gaan we deze zomer dan de trip maken waar we als familie flink naar uitkijken.
Een rondrit door zuid-west amerika in een fors uitgevallen RV.
Na het nodige te hebben gelezen en wensen bij elkaar te hebben genomen, zijn we tot het volgende reisschema gekomen.
Reserveringen hebben al plaats gevonden, maar er is altijd ruimte om zaken bij te stellen.
Ik hoor graag van jullie ervaren reizigers wat jullie van dit schema denken:
1 - Amsterdam - LA
2 - LA - LA (RV ophalen / Boodschappen / mits voldoende tijd iets van LA meepikken)
3 - LA - Twenty Nine Palms
4 - Twenty Nine Palms - Sedona
5 - Sedona
6 - Sedona - Grand Canyon
7 - Grand Canyon
8 - Grand Canyon - Bryce
9 - Bryce
10- Bryce - Zion
11 - Zion - Las Vegas (pas eind van de dag in Vegas)
12 - Las Vegas
13 - Las Vegas
14 - Las Vegas - Lone Pine
15 - Lone Pine - Mono Lake
16 - Mono Lake - west Yosemite
17 - West Yosemite - San Fr.
18 - San Fr.
19 - San Fr.
20 - San Fr. - Montery (weten van problemen Highway 1, maar willen toch kuststrook meepikken)
21 - Montery - Moro Dunes
22 - Moro Dunes - LA
23 - LA - Amsterdam
Dit is zal in juli van dit jaar zijn. We weten dat er een paar langere reisdagen aanwezig zijn (dag 4, dag 8..) zeker met de bezienswaardigheden onderweg. Maar dachten dat het wel een mooi schema is... mogelijk zitten we verkeerd, maar dan horen we het graag.
P.S. We willen een mix van de natuur en de steden
Alvast bedankt voor de reacties!
Een rondrit door zuid-west amerika in een fors uitgevallen RV.
Na het nodige te hebben gelezen en wensen bij elkaar te hebben genomen, zijn we tot het volgende reisschema gekomen.
Reserveringen hebben al plaats gevonden, maar er is altijd ruimte om zaken bij te stellen.
Ik hoor graag van jullie ervaren reizigers wat jullie van dit schema denken:
1 - Amsterdam - LA
2 - LA - LA (RV ophalen / Boodschappen / mits voldoende tijd iets van LA meepikken)
3 - LA - Twenty Nine Palms
4 - Twenty Nine Palms - Sedona
5 - Sedona
6 - Sedona - Grand Canyon
7 - Grand Canyon
8 - Grand Canyon - Bryce
9 - Bryce
10- Bryce - Zion
11 - Zion - Las Vegas (pas eind van de dag in Vegas)
12 - Las Vegas
13 - Las Vegas
14 - Las Vegas - Lone Pine
15 - Lone Pine - Mono Lake
16 - Mono Lake - west Yosemite
17 - West Yosemite - San Fr.
18 - San Fr.
19 - San Fr.
20 - San Fr. - Montery (weten van problemen Highway 1, maar willen toch kuststrook meepikken)
21 - Montery - Moro Dunes
22 - Moro Dunes - LA
23 - LA - Amsterdam
Dit is zal in juli van dit jaar zijn. We weten dat er een paar langere reisdagen aanwezig zijn (dag 4, dag 8..) zeker met de bezienswaardigheden onderweg. Maar dachten dat het wel een mooi schema is... mogelijk zitten we verkeerd, maar dan horen we het graag.
P.S. We willen een mix van de natuur en de steden
Alvast bedankt voor de reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis RV 23 dagen LA-LA
Welkom op het forum!
Je neemt ruim de tijd voor de Grand Canyon en voor Bryce; wat zijn jullie plannen daar? Ik zou zelf voor een stop in Page gekozen hebben. Met 2 nachten Sedona kun je wel een nacht minder GC doen. Of kies voor de tweede nacht een camping aan de oostkant. Heb je nu Mather gereserveerd?
De tijd voor Zion is wat kort, maar als je vroeg uit Bryce vertrekt heb je nog wel tijd voor wat wandelingen daar. Twee nachten Zion zou wel mooi zijn, dan heb je op weg naar Las Vegas ook nog tijd voor Valley of Fire.
Ik ben ook wel benieuwd welke camping bij Yosemite je hebt geboekt. De tijd voor het park is wel heel erg kort; als je buiten het park zit blijft er helemaal weinig tijd over.
Hoe wil je van Las Vegas naar Lone Pine rijden? Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag met de camper? Je zou dan ook kunnen overwegen om in een keer naar Mono Lake te rijden.
Wanneer lever je de camper in en hoe laat vlieg je?
Marianne
Je neemt ruim de tijd voor de Grand Canyon en voor Bryce; wat zijn jullie plannen daar? Ik zou zelf voor een stop in Page gekozen hebben. Met 2 nachten Sedona kun je wel een nacht minder GC doen. Of kies voor de tweede nacht een camping aan de oostkant. Heb je nu Mather gereserveerd?
De tijd voor Zion is wat kort, maar als je vroeg uit Bryce vertrekt heb je nog wel tijd voor wat wandelingen daar. Twee nachten Zion zou wel mooi zijn, dan heb je op weg naar Las Vegas ook nog tijd voor Valley of Fire.
Ik ben ook wel benieuwd welke camping bij Yosemite je hebt geboekt. De tijd voor het park is wel heel erg kort; als je buiten het park zit blijft er helemaal weinig tijd over.
Hoe wil je van Las Vegas naar Lone Pine rijden? Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag met de camper? Je zou dan ook kunnen overwegen om in een keer naar Mono Lake te rijden.
Wanneer lever je de camper in en hoe laat vlieg je?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis acostar: Rondreis RV 23 dagen LA-LA
Beste Marianne,
Bedankt voor je reactie.
Mogelijk helpt een kleine uitleg bij de begrijpelijkheid van de keuzes maar ook best mogelijk dat we de verkeerde hebben gemaakt hehehe. We reizen met twee tieners (12 en 17) en willen hen ook af en toe de gelegenheid geven te zwemmen e.d. En mijn moeder (68) en die willen we af en toe weer wat rust gunnen heheheh.
Zoals ik het zie hebben we 1,5 dag voor de Grand Canyon, komen daar aan in de middag van dag 6 en vertrekken vroeg op dag 8.
In Sedona hopen we (afhankelijk van het weer) een fietstocht te kunnen maken. Voor Bryce en Zion hebben we 3 dagen om deze twee parken tezamen bezoeken. (Op de weg naar bryce bezoeken we de Horseshoe bend en de lower antilope canyon).
Voor Yosemite verblijven aan de oostkant aan Mono lake en aan de West kant op Yosemite Pines RV park. In het park kunnen we voor de 30-33ft grote RV geen plaatsen vinden.
En we rijden niet door Death valley, mogen we inderdaad met de RV niet in.
De camper leveren we de laatste dag in en dan vliegen we rond 16:30 naar huis.
Bedankt! En iedereen die zich vrij voelt voor suggesties....kom maar op!
Bedankt voor je reactie.
Mogelijk helpt een kleine uitleg bij de begrijpelijkheid van de keuzes maar ook best mogelijk dat we de verkeerde hebben gemaakt hehehe. We reizen met twee tieners (12 en 17) en willen hen ook af en toe de gelegenheid geven te zwemmen e.d. En mijn moeder (68) en die willen we af en toe weer wat rust gunnen heheheh.
Zoals ik het zie hebben we 1,5 dag voor de Grand Canyon, komen daar aan in de middag van dag 6 en vertrekken vroeg op dag 8.
In Sedona hopen we (afhankelijk van het weer) een fietstocht te kunnen maken. Voor Bryce en Zion hebben we 3 dagen om deze twee parken tezamen bezoeken. (Op de weg naar bryce bezoeken we de Horseshoe bend en de lower antilope canyon).
Voor Yosemite verblijven aan de oostkant aan Mono lake en aan de West kant op Yosemite Pines RV park. In het park kunnen we voor de 30-33ft grote RV geen plaatsen vinden.
En we rijden niet door Death valley, mogen we inderdaad met de RV niet in.
De camper leveren we de laatste dag in en dan vliegen we rond 16:30 naar huis.
Bedankt! En iedereen die zich vrij voelt voor suggesties....kom maar op!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jacostar: rondreis RV 23 dagen LA-LA.
Ja, dat is aardig ruim voor de GC, zeker omdat je er vanuit Sedona al op tijd kunt zijn. Wat zijn jullie plannen daar? en waar kampeer je? Voor de tweede nacht zou je voor Desert view kunnen kiezen; dan heb je meer tijd voor de dag dat je naar Bryce rijdt want je kunt dan de viewpoints aan de oostkant al een dag eerder doen. Het wordt anders een erg volle dag met een bezoek aan Horseshoe bend en Antelope Canyon. Naar welke Antelope Canyon ga je? Hou er rekening mee dat je moet reserveren en dat de Lower in de ochtend het mooiste is, en de Upper rond het middaguur.Jacostar schreef:Zoals ik het zie hebben we 1,5 dag voor de Grand Canyon, komen daar aan in de middag van dag 6 en vertrekken vroeg op dag 8.
Als je niet door DV rijdt is Lone Pine geen handige tussenstop. Hier zou je een dag kunnen winnen die je heel goed voor Yosemite zou kunnen gebruiken.
Die plaatsen zijn er wel. Als je er na 15 juli bent zou je op 15 maart (15.00 uur) kunnen proberen een plaats vast te leggen op een van de Pines-campings in de vallei. Zie hier voor de campings in het park met de maximale RV-lengte erbij.Jacostar schreef:In het park kunnen we voor de 30-33ft grote RV geen plaatsen vinden.
Als je dit wilt proberen lees dan het artikel op de AA-site door. Heb je al ervaring met het reserveren via www.recreation.gov?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooi dat jullie een extra dag in Sedona verblijven. Zowel de plaats maar ook het gebied rond Sedona vonden wij prachtig. Ik twijfel wel of het gebied zich leent voor een fietstocht (?) maar er zijn volop andere mogelijkheden om de dag te vullen. Bijv. Slide Rock State park, het leuke winkelcentrum Tlaquepaque, Red Rock State park waar je fijn kunt wandelen enz.
Vanuit Sedona kun je inderdaad al vrij vroeg bij Grand Canyon zijn en daarom heb je aan 1 nacht wel voldoende. Die extra nacht zou ik toevoegen aan Yosemity want daar heb je te weinig tijd.
Vanuit Sedona kun je inderdaad al vrij vroeg bij Grand Canyon zijn en daarom heb je aan 1 nacht wel voldoende. Die extra nacht zou ik toevoegen aan Yosemity want daar heb je te weinig tijd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou zeker proberen om een plaatsje in Yosemite te krijgen als dat nog lukt! Scheelt je heel veel tijd!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties! We gaan een overnachting van GC omboeken naar Page en indien de het klaar zitten achter de computer loont en we kunnen 2 nachten in Yosemite vastleggen wordt dat gedeelte van het schema ook aangepast. 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je op dag 24 pas thuis aankomt he
Hoe laat moet je de camper halen? Loont het de moeite een auto te huren voor die ene dag LA (hoe kom je bij de rv verhuur?)?
Je geeft aan een grote camper te nemen, dan zijn de bezienswaardigheden in LA niet echt een hele handige optie om dan nog te bezoeken ivm parkeerproblemen

Hoe laat moet je de camper halen? Loont het de moeite een auto te huren voor die ene dag LA (hoe kom je bij de rv verhuur?)?
Je geeft aan een grote camper te nemen, dan zijn de bezienswaardigheden in LA niet echt een hele handige optie om dan nog te bezoeken ivm parkeerproblemen
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul,
Daar heb ik inderdaad naar gekeken maar we zijn met 5 personen en moeten ook nog eens onze bagage meenemen. We moeten dan een behoorlijke auto hebben en de kosten lopen dan wel op. Als alternatief ben ik van plan om gebruik te maken van Uber.
Daar heb ik inderdaad naar gekeken maar we zijn met 5 personen en moeten ook nog eens onze bagage meenemen. We moeten dan een behoorlijke auto hebben en de kosten lopen dan wel op. Als alternatief ben ik van plan om gebruik te maken van Uber.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar bv bij Griffith Observatory ga je de camper al niet kwijt kunnen. Venice wordt denk ik ook een probleem. Bij de Santa MOnica pier kan het volgens mij wel, maar moet je er op tijd bij zijn en betaal je meer dan voor een auto.
Ben je met Uber en 5 personen niet ook gewoon dat bedrag kwijt? Ik kan me niet voorstellen dat een minivan voor 1 dag zoveel extra kosten met zich meebrengt. En je kan evt. ook al voor je de camper ophaalt de boodschappen gaan doen.
Ben je met Uber en 5 personen niet ook gewoon dat bedrag kwijt? Ik kan me niet voorstellen dat een minivan voor 1 dag zoveel extra kosten met zich meebrengt. En je kan evt. ook al voor je de camper ophaalt de boodschappen gaan doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 11221 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties