Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Phoenix in februari: wat kan je er doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Phoenix in februari: wat kan je er doen?

Bericht door drernie »

Heeft iemand een idee wat je in februari in Phoenix en omgeving gedurende 3-5 dagen kan doen? Ik ken dit deel van Amerika totaal niet en naar ik begrepen heb zijn vooral de nationale parken interessant. Ik lees ook het een en ander over sneeuwval in de Grand Canyon, en Flagstaff als een belangrijk wintersportgebied.

Kleine aanvulling: ik golf niet. :D
Laatst gewijzigd door markro op 20 dec 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
drernie
Amerika-ontdekker

Re: phoenix in februari

Bericht door drernie »

Aanvullend vraagje: Het is ongeveer 600 km naar LA vanaf Phoenix. Hoe lang doe je daar over als je dat in 1 keer rijdt?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zonder te stoppen is dat volgens Google Maps 6 uur rijden. Houd rondom LA wel rekening met eventuele vertragingen vanwege het verkeer.

Je andere vraag: je zou de Grand Canyon kunnen bezoeken, of anders naar het zuiden afzakken naar Tucson, daar is een hoop te doen en over het algemeen wordt het daar niet al te koud. Je hebt er bijv. Saguaro NP.
Groetjes,
Daniel
drernie
Amerika-ontdekker

Bericht door drernie »

Ik heb ergens gelezen dat er in februari sneeuw valt in de grand canyon en dat het in het noorden van de staat relatief koud wordt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De Grand Canyon ligt op ruim 2000 meter. De gemiddelde maximum temperatuur in februari is 7 graden Celsius, de gemiddelde minimumtemperatuur -6 graden Celsius. Er valt gemiddeld 32 cm sneeuw in februari. De cijfers voor Flagstaff zijn vergelijkbaar.
Bron: Weatherbase.com

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Usery Mountain Regional Park, Lost Dutchman SP, White Tank Mountains. Deze liggen om Phoenix.
Niekie22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Niekie22 »

Ik was er vorig jaar rondom de jaarwisseling. In februari is het hier meestal nog beter weer dan in dec/jan. en wij hadden vaak al een heerlijk zonnetje en soms een fikse regenbui, zoals onderweg van Joshua Tree NP naar Phoenix (de hele weg). Scottsdale is erg gezellig, Phoenix Zoo is best leuk, naast de zgn. Hole-in-the-Rock en Tonto NP vonden we geweldig. Rijd dan vanaf Apache junction naar Tortilla flat. Echt een mooie rit (Apache Trail) tussen alle cactussen door, met leuke verrassingen onderweg, zoals het spookstadje Goldfield bijvoorbeeld. Verder richting Tucson, ook erg gezellig. Sonora desert museum is ook een aanrader, je ziet hier alle dieren uit de streek in een soort van natuurlijke omgeving. In Saguaro NP staan prachtige huizenhoge cactussen in grote hoeveelheden! Als je onder de lijn Phoenix - Los Angeles blijft zul je waarschijnlijk geen sneeuw treffen en veel zon zien. Dus regenjack mee, trui voor 's ochtends en 's avonds en een t-shirtje voor overdag ;-) Heel veel plezier alvast! Dit was mijn zesde reis naar de VS en het was weer één groot feest!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer