Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap tijd Londen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Overstap tijd Londen
Ik denk dat het eerder nadelen heeft want als er dan iets fout gaat met je bagage dan wordt het niet automatisch op een volgende vlucht geplaatst.
Gewoon zorgen dat je een paar dingen die je de eerste dag nodig hebt in je handbagage hebt en als je met meerdere personen reist eventueel bagage verdelen over meerdere koffers. En verder je niet te druk maken.
Gewoon zorgen dat je een paar dingen die je de eerste dag nodig hebt in je handbagage hebt en als je met meerdere personen reist eventueel bagage verdelen over meerdere koffers. En verder je niet te druk maken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij moeten in LHR ook van T5 naar T3 en hebben met 6 personen normaal ruim gezien de tijd (3u35) maar ik wilde even weten hoe dat vervoer tussen de terminals in zijn werk gaat. Vorig jaar bleven we gewoon in T5 en zijn een uurtje van te voren met die lift naar beneden gegaan (in de grote terminal dus na de paspoort en handbagage check) en hebben daar dat metro/treintje? genomen naar onze gate. Piece of cake
Is dit nu weer hetzelfde ; eerst door de paspoort en handbagage check en wachten tot je vlucht op het grote bord komt en dan naar beneden of is het zoals ik dacht begrepen te hebben dat we uit het vliegtuig stappen en direct op zoek moeten naar het vervoer naar T3 en daar aangekomen dan pas terug de paspoort en handbagage check? En vervolgens naar onze gate of is daar dan ook weer zo"n grote hal zoals in T5 ?
We komen aan met BA en vliegen verder met AA.

Is dit nu weer hetzelfde ; eerst door de paspoort en handbagage check en wachten tot je vlucht op het grote bord komt en dan naar beneden of is het zoals ik dacht begrepen te hebben dat we uit het vliegtuig stappen en direct op zoek moeten naar het vervoer naar T3 en daar aangekomen dan pas terug de paspoort en handbagage check? En vervolgens naar onze gate of is daar dan ook weer zo"n grote hal zoals in T5 ?
We komen aan met BA en vliegen verder met AA.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
hallo Arlette,
Je komt aan in terminal 5 en volgt de pijltjes connections en dan naar je terminalnummer, je komt dan bij een uitgang met een bus die je naar je terminal brengt, geen nood dit is allemaal duidelijk aangegeven. Daar stap je uit en krijg je terug je veiligheids en paspoortcontrole en dan naar je gate die aangegeven staat op je instapkaart. Ze geven die normaal bij je eerste incheck.
Je komt aan in terminal 5 en volgt de pijltjes connections en dan naar je terminalnummer, je komt dan bij een uitgang met een bus die je naar je terminal brengt, geen nood dit is allemaal duidelijk aangegeven. Daar stap je uit en krijg je terug je veiligheids en paspoortcontrole en dan naar je gate die aangegeven staat op je instapkaart. Ze geven die normaal bij je eerste incheck.
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4

En mocht je vertraging hebben en je hebt 1 ticket geboekt, is dat ook geen probleem.
Er stond bij de gate iemand van BA te wachten die ons snel naar het andere vliegtuig heeft geleid. Zelfs met security check wat dat binnen 15 min gepiept.
Het was wel jammer dat we daar een uur moesten wachten omdat het vliegtuig naar Las Vegas vertraging had
Er stond bij de gate iemand van BA te wachten die ons snel naar het andere vliegtuig heeft geleid. Zelfs met security check wat dat binnen 15 min gepiept.
Het was wel jammer dat we daar een uur moesten wachten omdat het vliegtuig naar Las Vegas vertraging had

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Even een vraagje ik kan tickets boeken van Ams naar Tampa met een overstap op Gatwick , met British Airways.
Nu is de overstaptijd 1 uur en 10 min.
Is dat niet erg krap.
En kan je ook de stoelen vastzetten bij british airways.
Nu is de overstaptijd 1 uur en 10 min.
Is dat niet erg krap.
En kan je ook de stoelen vastzetten bij british airways.
Ik zou voor een grotere marge gaan, zeker op de heenreis.
Er is volgens hun geen eerdere vlucht die naar Gatwick gaat, wel naar Heathrow maar dat ga ik niet doen.
Gatwick is in principe wel te doen in 1 uur en 10 minuten. Vaak houdt de veiligheid check het meeste op en die is op Gatwick voor overstappers nooit zo gek.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Eens, in 2014 met BA, ook met ongeveer een uur overstaptijd op LGW naar Tampa gevlogen. Blijft i.v.m. vertraging altijd een risico, maar LGW is veel kleiner en overzichtelijker als LHR en toen prima te doen. (zie reisverslag) Tampa vonden wij reuze relaxed als POE. Goed geregeld daar!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gisteren overgestapt op Gatwick om naar New York te vliegen en 1 uur en 10 minuten is ruim.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik overstapte in de South Terminal (BA gebruikte voorheen de North Terminal) en ik kende de weg daar dus niet, het proces is echter zeer snel. De beveiliging stond zelfs op me te wachten voor de controle van de bagage.
Nu vlieg ik Business Class (Club bij BA), dus was ik als eerste het vliegtuig uit, maar ook als je achterin zit is er tijd zat.
De bebording vind ik wat minder in deze terminal, als ervaren reiziger liep ik de deur naar het transit gedeelte (in een hoekje naast een balie) voorbij!
De nieuwe BA lounge op Gatwick is erg mooi, mooi uitzicht op de vliegtuigen en gewoon de standaard BA lounge catering. Jammer genoeg zijn de toiletten (net als in de Heathrow lounge) gewoon onfris, terwijl deze lounge nu pas een week of 5 open is!
Morgen vlieg ik terug via Heathrow, het vliegveld waar ik een keer of 20 per jaar overstap, dus beetje thuiskomen. Ik weet nu al dat de rijen bij beveiliging op maandag morgen gruwelijk zijn, het beveiligingspersoneel onbeschoft is en de drukte in de lounge niet fijn. Gatwick is dan echt een verademing.
Overigens zou ik op Heathrow ook 1 uur en 10 minuten aandurven hoor.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik overstapte in de South Terminal (BA gebruikte voorheen de North Terminal) en ik kende de weg daar dus niet, het proces is echter zeer snel. De beveiliging stond zelfs op me te wachten voor de controle van de bagage.
Nu vlieg ik Business Class (Club bij BA), dus was ik als eerste het vliegtuig uit, maar ook als je achterin zit is er tijd zat.
De bebording vind ik wat minder in deze terminal, als ervaren reiziger liep ik de deur naar het transit gedeelte (in een hoekje naast een balie) voorbij!
De nieuwe BA lounge op Gatwick is erg mooi, mooi uitzicht op de vliegtuigen en gewoon de standaard BA lounge catering. Jammer genoeg zijn de toiletten (net als in de Heathrow lounge) gewoon onfris, terwijl deze lounge nu pas een week of 5 open is!
Morgen vlieg ik terug via Heathrow, het vliegveld waar ik een keer of 20 per jaar overstap, dus beetje thuiskomen. Ik weet nu al dat de rijen bij beveiliging op maandag morgen gruwelijk zijn, het beveiligingspersoneel onbeschoft is en de drukte in de lounge niet fijn. Gatwick is dan echt een verademing.
Overigens zou ik op Heathrow ook 1 uur en 10 minuten aandurven hoor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht