Hallo,
Wilde net gaan boeken bij Alamo UK brits, maar zag dat er een nieuwe site was, met ook ca. 10% hogere prijzen.
Kijk ik nu verkeerd, of is de site overgenomen door Alamo?
De looks zien er wat anders uit. Pay later is verdwenen. Prijzen kloppen voor mij wel, met de pay now in het achterhoofd (net gisteren nog een auto geboekt met pay later optie).
Heb 2 weken lang iedere dag de prijzen vergeleken voor een midsize, Standard en Fullsize SUV, vanaf Los Angeles 3 weken in mei en die prijzen zijn vandaag ca 10% hoger dan de afgelopen 2 weken. Sinds vandaag ook de andere layout op de site!
Ik zie zo gauw niks terug over de annuleringsvoorwaarden....
Prijs voor mijn data (Orlando, mei/juni, midsize SUV) zou paar tientjes goedkoper uitvallen, maar kan ook verschil zijn tussen pay later en pay now. Ik had voorheen gekeken naar pay later prijs.
edit: verderop kun je alsnog kiezen voor pay on arrival, dus geen probleem om te annuleren lijkt me dan.
Vandaag gekeken en de prijzen zijn weer terug op het oude niveau.
Waarschijnlijk bij het opstarten van de nieuwe site geen rekening gehouden met de korting voor brits.
Nieuwe site maar nog steeds (of weer) erg scherpe prijzen.
Net een Standard SUV geboekt voor augustus-september (21 dagen Orlando voor 559 GBP).
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Voor mij is deze website nieuw, meestal boeken we een auto bij Rental Cars.
Maar ik lees de volgende voorwaarden op de website, kan dat voor problemen zorgen (waarschijnlijk niet aangezien jullie er allemaal reeds geboekt hebben)?
Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.
De meningen hierover verschillen. Sommigen zeggen dat in de voorwaarden (waarmee je accoord gaat bij boeken) staat dat je geen USA of Canada rijbewijs mag hebben dus dat je wel voldoet aan de voorwaarden. Maar in diezelfde voorwaarden staat ook (min of meer) dat als de gevraagde gegevens niet overeenkomen met de voorwaarden dat je dan niet verzekerd bent als je iets overkomt. Het is echter niet duidelijk of hiernaar gekeken wordt als je aanspraak wilt doen op je verzekering, dus het is allemaal een beetje een schemergebied.
Sommigen kunnen hier mee leven als ze dit boeken, anderen hebben er geen goed gevoel bij. Advies is dan ook dat als je er geen goed gevoel bij hebt dat je het dan niet moet doen.
Er staat ook nog dat je zo'n Brits boekje bij je moet hebben maar daar schijnt nog nooit naar gevraagd te zijn.
Bedankt voor de mooie uitleg, ik heb er niet meteen een slecht gevoel bij maar idd 'wat als'
Ik ben voor een Full-size in Atlanta aan het kijken, deze is hier in totaal €60,00 goedkoper dan bij Rental Cars (Alamo).
Het verschil is niet groot maar als beide websites/boekingen in orde zijn zou ik uiteraard voor de goedkoopste optie gaan.
Voordeel van Brits is dat er een gratis extra bestuurder bij zit. En het schijnt dat als je online incheckt dat je dan zelfs tot 3 bestuurders gratis kunt toevoegen. Dus als je met 2 (of meer) wilt gaan rijden kan brits nog voordeliger zijn dan wanneer je via een andere website moet betalen voor de extra bestuurder(s).
bougie schreef:
Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence
Voor zo lang het duurt is dit geen schemergebied,en ook niet vaag.
Gewoon duidelijk vastgelegd in Europese wet en regelgeving.
Dat betekent dat wat hier lijkt voorbehouden aan houders van een UK rijbewijs geldend is voor de houders van elk rijbewijs met oorsprong in een land binnen de Europese Unie of daarmee verbonden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij hadden ons voertuig al maanden geleden geboekt voor de periode mei/juni en zie nu inderdaad dat de site veranderd is.
Ik merk op dat wanneer ik een Intermediate SUV aanklik voor de periode die ik wens ik geen additional driver zie aangevinkt staan. Hiervoor dien je een Alamo Gold Package nemen en is er een meerprijs van om en bij de 192 Pond. Dus van die gratis extra bestuurder vind ik niet meteen iets terug...
MrJavier schreef: Dus van die gratis extra bestuurder vind ik niet meteen iets terug...
Oh ;
Dus deze onzin valt je niet eens op ?
California Car Hire
Share the driving experience with our free additional driver special offer in California.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bougie schreef:
Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence
Voor zo lang het duurt is dit geen schemergebied,en ook niet vaag.
Gewoon duidelijk vastgelegd in Europese wet en regelgeving.
Dat betekent dat wat hier lijkt voorbehouden aan houders van een UK rijbewijs geldend is voor de houders van elk rijbewijs met oorsprong in een land binnen de Europese Unie of daarmee verbonden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.